Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missfries

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:32

Ik heb net de film even gekeken en ik snap totaal niet waar die mensen zich druk om maken,
Als je hun over Joden en homo's horen praten wordt je ook niet vrolijk maar hun mogen alles zeggen ,
maar owee als wij is wat zeggen dan zijn de rapen gaar.
Het is alleen maar een overzicht van wat er de laatste paar jaren gebeurd en gezegt is, ik had zelf een heel andere film voor gesteld. Bang ben ik niet bepaald, ik denk dat hun banger zijn als dat wij dat zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:34

In Canada wonen Nederlanders al meer dan 60 jaar in een dorpje dat ze zelf Holland genoemd hebben ze spreken een soort Nederlands, hebben molens gebouwd en lopen op klompen. In Miami en andere delen van Calnifornia, spreekt het grootste deel van de bevolking ook al zon ruim 50 jaar alleen maar Spaans en niemand die zich eraan stoort, alles is gewoon 2 talig.
De eerste generatie emigranten heeft de neiging om stil te blijven staan in de tijd en cultuur die ze verlaten en voeden hun kinderen ook zo op, daar ligt de grootste kloof.

De beste oplossing is die van de SP, zorgen dat allochtonen verspreid wonen. Zolang mensen bij elkaar in armoedige buurten als Slotervaart gestopt worden waar de voertaal Arabisch is, is het onmogelijk dat men zich aanpast aan een cultuur waar men nauwelijks mee in aanraking komt.

Naar zulke oplossingen te zoeken heeft meer zin dan haatzaaiende domme uitspraken doen en films maken, want wat Wilders ook roept, deze mensen gaan niet weg, het zijn Nederlanders en we zullen met ze samen moeten en willen leven.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:36

missfries schreef:
Ik heb net de film even gekeken en ik snap totaal niet waar die mensen zich druk om maken,
Als je hun over Joden en homo's horen praten wordt je ook niet vrolijk maar hun mogen alles zeggen ,
Het is alleen maar een overzicht van wat er de laatste paar jaren gebeurd en gezegt is, ik had zelf een heel andere film voor gesteld. Bang ben ik niet bepaald, ik denk dat hun banger zijn als dat wij dat zijn.

Ja, dat is ook zo.
Maar wat ik nog het ergste vind is het roepen; ''Freedom, go to hell''
Dan spoor je niet. echt niet.

Mijn moeder gaat nu Wilders stemmen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:43

MISTRAL94 schreef:
Patriess schreef:
Misschien niet, maar dat kan wel op een íets andere manier gebracht worden waarmee níet zoveel gelovige Moslims gekwetst worden.

Tja de waarheid is nou eenmaal hard

Kolder. Met de film wordt geinsinueerd dat alle moslims zo zijn, en dat is niet de waarheid.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:46

maar iedereen met een punt iq meer dan een poffertje begrijpt neem ik aan wel dat de film niet representatief is voor het merendeel van de Moslims

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:48

Dat kan wel wezen, maar dat neemt de insinuatie en daarmee de belediging niet weg.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:49

KiWiKo schreef:
maar iedereen met een punt iq meer dan een poffertje begrijpt neem ik aan wel dat de film niet representatief is voor het merendeel van de Moslims

nee dat is waar maar ik vind wel dat we meer rekening hiermee moeten houden, omdat het een echt serieus probleem is al roepen de gematigde moslims dat het allemaal onzin is, de Islam houd er erg ouderwetse uit de tijdse opvattingen op na

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:51

Blue_Eyes schreef:
Dat kan wel wezen, maar dat neemt de insinuatie en daarmee de belediging niet weg.

als er zo'n film over het christendom zo zijn, zou niemand hier zo over vallen en er gewoon over praten, wat moslims over Joden, Afrikanen en Homo's roepen moet wel gewoon kunnen of als ik in de zomer in een korte broek naar de supermarkt ga dat ik dan de meeste gore opmerkingen naar mijn hoofd krijg, alsof je elke niet moslim vrouw voor H... uit mag maken!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:51

Blue_Eyes schreef:

Hoezo? Ik ben toch ook in hun ogen een prutsmuts als ik in mijn bikini op het strand lig? en dat wordt echt niet onder stoelen of banken gestoken Lachen

Een homo is een hond, een jood een varken........

Ik persoonlijk trek me er geen ruk van aan wat iemand anders van mij vind, en zal me dus ook niet beledigd voelen over wat een bevolkingsgroep van mij vind.........

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 15:56

Voor mij persoonlijk geldt dat als iemand een film zou maken over het christendom waarin zulke dingen werden geinsinueerd als zijnde representatief voor alle christenen, dan zou ik daar niet blij van worden. Als er nog even werd gezegd dat er in de Middeleeuwen kruistochten zijn geweest en dat alle christenen daar achterstaan, of dat er in Indonesie rellen zijn tussen moslims en christenen waarbij de christenen net zo hard moslims afmaken als andersom, en dat de Nederlandse christenen net zo zijn, dan zou ik daar echt niet blij van worden. Ik zou er geen mensen van gaan bedreigen enzovoorts, maar ik zou er wel wat tegen willen doen, denk ik. Protest lijkt me niet vreemd.
Edit: al gaat het er maar over dat alle christenen vinden dat homo's slecht zijn, en atheisten bekeerd moeten worden, ik vind het allemaal erg nuanceloos, terwijl in de wereld van religie er gewoon nuances zijn, zoveel als er mensen zijn.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:08

missfries schreef:

Hoe kun je hem net hebben gekeken?
De film is toch verwijderd van de site? Scheve mond

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:10

jameyskatje schreef:
gekvanfleur schreef:
en denk eens aan al die slachtoffers van islam.
van 11 september enzo.
al zijn ze het niet allemaal, het is toch een bedreiging.
vind het een nette film en vindt het goed dat wilders voor de extremisten waarschuwt.
idd had hij wel beter de extremisten kunnen noemen en niet de heel islam.

Denk jij maar eens al al de slachtoffers van Amerika!!!! of zelfs die van Nederland. Wij(Nederland) moeten ons tot de dag van vandaag nog steeds kapot schamen voor wat wij hebben uitgespookt!

GEEEN slachtoffers van de ISlAM.
sjongejonge. lees het andere topic over wilders. zelfmoordaanslagen zijn strikt verboden, zoals ik al 20x heb uitgelegd. hiermee ga je volgens ons geloof naar de hel. Islam verwerpt terrorisme!! lees het boek van harun yaya (ook op internet te lezen, even googlen)

daarbij. 11 september is nooit bewezen! er zijn ook veronderstellingen dat het van Amerika zelf kwam. met 11 september is de naam Al-Qaidah ook begonnen die niet eens bestaat. voor 11 september wist men nog amper wat Islam was.. na 11 september word iedereen gezien als terrorist

en hoeveel extremisten zijn er in Nederland??
ik ken er geen. volgens mij kent niemand er hier 1,. want waar beoordeel je zo iemand op?
er wonen genoeg verknipte mensen in nederland, en daar zullen ook vast moslims bij zitten.
maar zij vertegenwoordige niet het gehele islamitische volk.

ik bid iedere week in de moskee van kanaleneiland (de wijk die iedereen toch wel van het nieuws kent) daar zie je ook vrouwen in lange witte jurken. en mannen in jeleba met baard en mutsje.. op vrijdag om half 2 smiddags staat de hele straat vol wanneer mensen weer huiswaarst keren van het gebed. dit zijn geen extremisten, ookal zien ze er zo uit volgens sommige.. nee deze mensen roepen juist op om verstandig te zijn en te werken aan een goede naam van de Islam dmv van goede daden.

ik heb duidelijk gezged dat ik tegen de EXTREMISTEN ben, en dus niet tegen mensen zoals jij blijkbaar bent.
snap je reactie dan ook niet helemaal.
zeg je nu dat er geen slachtoffers van de Islam zijn?
en voor 11 sept waren er ook echt wel problemen met de Islam, wat bedoel je met dat 11 sept niet bewezen is?
en dat jij geen extremisten kent(ik trouwens ook niet) wil nog niet zeggen dat ze er niet zijn.
kan best begrijpen dat jij je aangevallen voelt door de film, maar heb in mijn stukje waar jij op reageerden duidelijk gezegd dat ik het niet eens was met dat over 1 kam scheren.
snap dan ook niet dat je zo reageert.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:13

jameyskatje heeft haar mening daarover al gezegd, dat al qeada niet bestaat en dat het mogelijk een complot is van Amerika zelf als ik het goed herinner. Omdat het nooit is bewezen ofzo

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:14

Citaat:
en hoeveel extremisten zijn er in Nederland??
ik ken er geen. volgens mij kent niemand er hier 1,. want waar beoordeel je zo iemand op?
er wonen genoeg verknipte mensen in nederland, en daar zullen ook vast moslims bij zitten.
maar zij vertegenwoordige niet het gehele islamitische volk.

hoe heette die knuppels ook al weer die in Den Haag toen met een granaat gooide???

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:25

Ik vind dat Wilders hier echt een punt heeft, en er goed aan gedaan heeft ons proberen te waarschuwen. Want uiteraard zijn er mensen die in naam van de Islam of in naam van Allah verkeerde dingen doen, zo zijn er in iedere religie en volksgroep wel mensen. Maar waar je niet omheen kunt: In het boek dat de Islamieten als rode draad gebruiken, als richtlijn over hoe ze moeten leven staan teksten als: Dood ze tot de laatste aan toe!
Hoe wou je dat uitleggen als moslim? Als Allah niet toestemt in terrorisme, waar slaat deze tekst dan in hemelsnaam op? Bloos!
Heeft iemand die verstand heeft van de koran of zelfs zelf moslim is hier een uitleg voor?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:43

Ik wordt misselijk van die haat zeg. Dat mensen tot zulke slechtheid in staat is.
Het punt wat hij maakt dat de koran meerdere stukken bevat die o.a. tegen onze grondwet zijn = wel iets wat moet worden besproken.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:47

Die gasten die ze in die film laten zien zijn echt volkomen gestoord. Dat zijn echt de extremen!
Die moet je echt afmaken, die verzieken de wereld en zijn oorlogszuchtig!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 16:49

LiNdA1986 schreef:
Die gasten die ze in die film laten zien zijn echt volkomen gestoord. Dat zijn echt de extremen!
Die moet je echt afmaken, die verzieken de wereld en zijn oorlogszuchtig!

Die verzieken het voor de echte Moslims.............

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 17:05

KiWiKo schreef:
Die verzieken het voor de echte Moslims.............

Is zeker zo.
Toch zijn er ook, die niet achter de akties staan, maar die gasten ook niet verlinken en zelfs een plek om te wonen geven ómdat hij moslim is ómdat het boek zegt dat een goede moslim elke moslim moet helpen als deze er om vraagt.....

Ook criminele moslims worden imo teveel het hand boven het hoofd gehouden door de familie en vrienden.

imo kunnen veel goede moslims veel meer doen tegen de slechte!

Neem de tasjesroof waarbij de jongen dood gedrukt werd. Hij was een vreselijke crimineel die net vrij was voor een gewapende overval. Imo was de reactie van het slachtoffer van de tasjesroof niet bewust geweest, ook had deze geen strafblad etc om anders te denken dan haar woord.
De gemeenschap die om de jongen stond, stond toen samen om de vrouw te laten straffen. Imo hadden diezelfde mensen eerder moeten opkomen tegen die jongen, om hem op het juiste pad te krijgen en anders de rug toe keren....
Waar waren die "geliefden" toen hij STEEDS zeer zwaar de fout in ging Pling
Die vrouwen met hoofddoeken stellen toch moslims voor, dus ook hier ging het om meerdere moslims.

Karnaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 17:35

Geert wilders had duidelijk moeten zeggen dat het om de extremisten gaat. want nu lijkt het alsòf alle moslims slecht zijn.
of ze allemaal van die aanslagen willen plegen enz.
Ik vind alleen dat wij Nederlanders weinig kunnen zeggen, omdat als we onze mening geven, zo'n ophef krijgen van straks worden de moslims boos'
terwijl hun wel alles kunnen zeggen. (de extrimisten)
Kan ook begrijpen dat Moslims,die niet bij de extrimistische groep horen, zijn gekwetst...

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:10

Deze tekst is geschreven door mijn oma over de film van geert wilders, ik vind het heel mooi verwoord en ben het helemaal met haar eens..

Natuurlijk mag iedereen roepen over dé film:
"Het valt mee!"
En: "Er staat niets in dat we nog niet eerder zagen."
Ja! Dat is waar!Maar is het daarom minder erg?
Is het daarom minder kwetsend? Want 't gaat , desondanks, wel over een hele grote groep mensen.
Mensen van vlees en bloed.
Mensen met gevoel.
Mensen die pijn kunnen ervaren,
geestelijke pijn die lichamelijk pijn doet. Én die toevallig moslim zijn,
omdat hun wieg op een plek stond waar de Islam de grootste godsdienst is.
Om vervolgens in hun nieuwe vaderland, vanwege dat geloof,
vereenzelvigd te worden met moslim extremisten en terroristen,
op grond van gebeurtenissen waar ze part nog deel aan hadden,
en op grond van verzen uit de Koran die volledig uit hun verband gerukt zijn. Zo moeten de kinderen van NSB-ers zich na de oorlog gevoeld hebben,
toen ze aangekeken werden op de daden van hun ouders,
terwijl ze part nog deel hadden aan dat waarin hun ouders geloofden en wat ze deden.Zo moeten kinderen van verraders zich gevoeld hebben na de oorlog,
toen hen het gedrag van hun ouders verweten werd.
Gedrag waar ze part nog deel aan hadden. Zo moet een hele generatie Duitsers zich gevoeld hebben,
toen, ver na de oorlog, elke Duitser nog werd aangekeken op dát wat Hitler en z'n trawanten deden.Zo heb ik me gevoeld, toen in de kerk, door kerkmensen,
een beeld van me geschetst werd, waarin ik me,
(zelfs niet nadat ik tot in diepst van m'n ziel gekeken had)
totaal niet herkende. Dat is het door en door gemene, kwetsende en bezerende in de film van Wilders!
Mensen. Goedwillende mensen, neerzetten als onmensen.
Mensen aankijken op- en afrekenen op wat anderen deden,
en ze neerzetten als mensen die er alleen maar opuit zijn om anderen,
die niet geloven wat zij geloven, te doden.
Mensen neerzetten als gruwelijke monsters. O ja, er zijn verschrikkelijke dingen gebeurd, in de naam van Allah en Mohammed,
in vroegere eeuwen en in deze eeuw, en door het uit z'n verband rukken van Koran-teksten.
Zoals er ook verschrikkelijke dingen gebeurd zijn, door alle eeuwen heen,
en nóg gebeuren, in de naam van de God van Christenen,
door christenen die met uit z'n verband gerukte Bijbelteksten anderen monddood maken,
hun eigen geloof als superieur zien en anders denkenden, anders gelovend een plaats in de kerk ontzeggen.
Denk maar aan de homoseksuelen voor wie er in sommige kerken geen plaats is...

En 'k vraag me af hoe wij het zouden vinden om daarmee vereenzelvigd te worden,
met die christenen die nu dan wel niet meer letterlijk,
maar nog wel figuurlijk moorden vanwege het geloof... En daarom begrijp ik dus niets van alle sussende woorden...
Want die sussende woorden, dat het allemaal wel meevalt en dat het allemaal veel erger gekund had,
nemen de opgelopen wonden en pijn niet weg.
Nemen de pijn niet weg, van neergezet zijn als onmensen, enkel en alleen omdat je moslim bent.Integendeel zelfs. Want 't voelt naar niet serieus genomen worden in je pijn.
En misschien is dat nog wel het ergste als je zoiets overkomt.!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:17

Hier sluit ik me helemaal bij aan..
dat is presies wat ik bedoel Lachen

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:17

Citaat:
Is het daarom minder kwetsend? Want 't gaat , desondanks, wel over een hele grote groep mensen.
Mensen van vlees en bloed.
Mensen met gevoel.
Mensen die pijn kunnen ervaren,
geestelijke pijn die lichamelijk pijn doet. Én die toevallig moslim zijn,

tsja als je het zo gaat bekijken, geef ik wilders GROOT gelijk want inderdaad die mensen doen andere mensen van vlees en bloed verschrikkelijk dingen aan Bloos . Dus hou alsjeblief op dat het kwetsend is het had nog veel erger kunnen zijn. De mensen die het meest lijden zijn de mensen die, die dingen aangedaan is ter wille van het geloof. Dat zou sowieso al niet moeten kunnen. Ik vind dat de moslims ook wel erg gemakkelijk de slachtofferrol aannemen, laat zien dat jullie niet zo zijn zou ik zeggen. Wanneer iemand als Pim vermoord wordt, wordt dat wel weer goed gevonden..Kan dan eingelijk ook niet, laat JUIST dan zien dat je niet eens bent met die extremisten. Ook al zijn die andere mensen niet helemaal goed bezig. Dat wil nog niet zeggen dat ze bedreigd moeten worden of zelf vermoord...

Wordt tijd dat mensen eens leven en laten leven, ongeacht het geloof, of sexualiteit of weet ik veel wat. Laat iedereen in hun waarde...

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:22

Dat is het dus juist, de moslims die gekwetst zijn nemen echt niet moet willig in een slachtoffer rol aan maar ik vind dat ze op zo'n moment ook echt slachtoffer zijn. Omdat er een aantal mensen zijn die zeggen dat ze in naam van Allah mensen vermoorden (terwijl Allah dat helemaal niet zo wil) worden de andere moslims ook zo afgeschetst en ja dan ben je ook slachtoffer vind ik, slachtoffer van de mensen die je zo afschetsen maar ook van de mensen die denken dat ze in naam van Allah iedereen mogen vermoorden.. Natuurlijk zijn die mensen die hebben geleden onder terroristische aanslagen o.i.d ook slachtoffers maar ik vind dat op zo'n moment een moslim die een normaal, rustig en goed leven lijd ook even slachtoffer word..
edit: Veel moslims doen ook echt niet zielig hoor en besteden er gewoon geen aandacht aan omdat ze zich zelf niet zielig vinden, ze weten wel beter. En mijn oma is trouwens ook geen moslim dus spreekt vanuit een neutrale positie..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 18:26

Citaat:
edit: Veel moslims doen ook echt niet zielig hoor en besteden er gewoon geen aandacht aan omdat ze zich zelf niet zielig vinden, ze weten wel beter.

Kijk voor deze instelling heb ik nou echt veel respect..