Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Als ze echt zo kerkelijk zijn, gaan ze binnen kort praten. Dat geweten telt zo zwaar, dat kunnen ze niet volhouden.
Lame schreef:Volgens mij is dat niet het stuk wat ze bedoelen hoor Lusitana.. Ik zal eens even zoeken, volgens mij is er nog een ander stukje...
russel schreef:Ja, een aflaat. Elke zondag in de kerk zitten, flink de collecte spekken. Vraag mij af of ze al gebiecht heeft.... wat zal die priester allemaal weten.
Lame schreef:Ik kan me niet voorstellen dat, stel een priester zou wat weten, die niet naar de politie zou stappen.. Ik zou dat in iedergeval niet kunnen..
Lusitana.. ik heb gegoogled op koning David, maar kan niet het stuk vinden wat ik dacht dat het was...
russel schreef:We weten niet of ze wel gebiecht heeft. Alleen dat ze de mis wekelijks bijwoonde en dat er voor Maddie gebeden is.Nee, en ik denk in Portugal is het Katholisisme erg conservatief en in Engeland ook. Zo een priester mag niets zeggen. Maar ik weet niet of hij door een rechter gesommeerd mag worden, maar volgens mij doen ze dat niet uit respect voor zo een man die zijn ambt uit oefent.
Ann schreef:Het bijbelgedeelte waarop het sloeg is hier wel voorbij gekomen, ik ben alleen even kwijt op welke pagina dat was. *Gaat zoeken*...
EDIT:
Op die pagina uit het Tweede Boek van Samuel staat beschreven hoe bedienden koning David niet durven te vertellen dat zijn kind dood is.
bron: http://www.ad.nl
Ann schreef:Het bijbelgedeelte waarop het sloeg is hier wel voorbij gekomen, ik ben alleen even kwijt op welke pagina dat was. *Gaat zoeken*...
EDIT:
Op die pagina uit het Tweede Boek van Samuel staat beschreven hoe bedienden koning David niet durven te vertellen dat zijn kind dood is.
bron: http://www.ad.nl
Citaat:14 Maar omdat u de vijanden van de HEER aanleiding hebt gegeven tot laster, moet wel uw pasgeboren zoon sterven.’ 15 Daarop ging Natan naar huis. De HEER trof het kind dat de vrouw van Uria David gebaard had met een dodelijke ziekte.
David bad tot God voor de jongen. Hij vastte streng en legde zich ’s nachts op de grond te slapen.
17 De hovelingen probeerden hem ertoe te bewegen van de grond op te staan, maar hij weigerde, en hij wilde ook geen eten aannemen.
18 Na zeven dagen stierf het kind. Davids dienaren durfden hem niet te zeggen dat het kind was gestorven. Ze zeiden tegen elkaar: ‘Toen het kind nog leefde wilde hij al niet naar ons luisteren. Hoe kunnen we hem dan zeggen dat het gestorven is? Hij zal een ongeluk begaan.’
19 David zag zijn dienaren met elkaar fluisteren. Hij begreep dat het kind gestorven was en vroeg hun: ‘Is mijn kind dood?’ ‘Ja, het is gestorven,’ antwoordden ze.
20 David stond van de grond op, nam een bad, wreef zich in met olie en trok andere kleren aan. Hij ging het huis van de HEER binnen en knielde. Daarna ging hij naar huis en liet zich iets te eten brengen.
Lame schreef:Citaat:14 Maar omdat u de vijanden van de HEER aanleiding hebt gegeven tot laster, moet wel uw pasgeboren zoon sterven.’ 15 Daarop ging Natan naar huis. De HEER trof het kind dat de vrouw van Uria David gebaard had met een dodelijke ziekte.
David bad tot God voor de jongen. Hij vastte streng en legde zich ’s nachts op de grond te slapen.
17 De hovelingen probeerden hem ertoe te bewegen van de grond op te staan, maar hij weigerde, en hij wilde ook geen eten aannemen.
18 Na zeven dagen stierf het kind. Davids dienaren durfden hem niet te zeggen dat het kind was gestorven. Ze zeiden tegen elkaar: ‘Toen het kind nog leefde wilde hij al niet naar ons luisteren. Hoe kunnen we hem dan zeggen dat het gestorven is? Hij zal een ongeluk begaan.’
19 David zag zijn dienaren met elkaar fluisteren. Hij begreep dat het kind gestorven was en vroeg hun: ‘Is mijn kind dood?’ ‘Ja, het is gestorven,’ antwoordden ze.
20 David stond van de grond op, nam een bad, wreef zich in met olie en trok andere kleren aan. Hij ging het huis van de HEER binnen en knielde. Daarna ging hij naar huis en liet zich iets te eten brengen.
Lusitana schreef:Overigens hield men grote schoonmaak om het huis gisteren. De journalisten hebben nogal ene bende achtergelaten. Men is hier vooral opgelucht dat ze weg zijn.
jacimatho schreef:Hoe gelovig zijn ze?
Als ze dit stukje letterlijk nemen en toepassen op hun eigen situatie, zou het een verantwoording kunnen zijn voor het ombrengen van het kind.
Het zou niet de eerste keer zijn dat het geloof op deze manier gebruikt wordt.
Mango_ schreef:Dat klopt wel er was meer bewijs.Ik weet niet of deze link al geplaatst is maartoch, is een stuk over dat er haren van Maddie gevonden zouden zijn in de kofferbak van de huurtauto... Of deze site een beetje betrouwbaar is weet ik ook niet: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_58 ... n=homeArt1
en dat is dus echt het werk van die advokaat om het zo te spelen dat de politie fout is en dat ze op grond daarvan niet beschuldigd kunnen worden. Daarom had een advokaat hier ook al gezegd dat er geen recht gesproken zal worden. Het zal een strijd worden, die weinig met de daad te maken heeft. Heel erg dit. Ze lopen straks nog vrij rond wegens "procedurefouten".Citaat:. De advocaat die de McCanns onder de arm namen is trouwens volop op zoek naar procedurefouten. Eentje daarvan zou zijn dat de Portugese speurders geen ontsmette overalls droegen toen ze de eerste stalen namen.
jacimatho schreef:Hoe gelovig zijn ze?
Als ze dit stukje letterlijk nemen en toepassen op hun eigen situatie, zou het een verantwoording kunnen zijn voor het ombrengen van het kind.
Het zou niet de eerste keer zijn dat het geloof op deze manier gebruikt wordt.