ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:38

Als ze echt zo kerkelijk zijn, gaan ze binnen kort praten. Dat geweten telt zo zwaar, dat kunnen ze niet volhouden.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:40

ik heb net de laatste 30 pagina's gelezen en nu toch even een post zodat ik het makkelijker weer bij kan lezen.

lusitana super bedankt voor het vertalen van die stukken ! het komt op mij inderdaad meer betrouwbaar over dan de engelse stukken.

ik ben zo benieuwd ! ik hoop nog steeds dat maddie gewoon opduikt ergens...al word de hoop wel heel erg veel minder na de laatste pagina's.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:44

russel schreef:
Als ze echt zo kerkelijk zijn, gaan ze binnen kort praten. Dat geweten telt zo zwaar, dat kunnen ze niet volhouden.

Evenals kan het ook een sluier zijn of niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:48

Ja, een aflaat. Elke zondag in de kerk zitten, flink de collecte spekken. Vraag mij af of ze al gebiecht heeft.... wat zal die priester allemaal weten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:50

Lame schreef:
Volgens mij is dat niet het stuk wat ze bedoelen hoor Lusitana.. Ik zal eens even zoeken, volgens mij is er nog een ander stukje...

Het is niet het stuk wat ze bedoelen, want immers geen passage maar een samenvatting van de boeken, maar de dood van die kinderen, daar gaat het om.
Maar als je bekend bent met de bijbel dat waardeer ik het erg als je het kunt vinden. Het staat niet op intenet, alleen in die krant, dan zou ik het overmoeten schrijven (ik lees de krant in een café) maar dat kan ik wel doen als je het niet vindt.

Er staat iets aan het einde van "Is hij dood?" "Ja, hij is dood"

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:51

Ik kan me niet voorstellen dat, stel een priester zou wat weten, die niet naar de politie zou stappen.. Ik zou dat in iedergeval niet kunnen..

Lusitana.. ik heb gegoogled op koning David, maar kan niet het stuk vinden wat ik dacht dat het was...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:52

russel schreef:
Ja, een aflaat. Elke zondag in de kerk zitten, flink de collecte spekken. Vraag mij af of ze al gebiecht heeft.... wat zal die priester allemaal weten.

Mischien alles, maar die mag het toch niet zeggen.
Of is dat al veranderd mogen priesters in onderzoek wel praten?

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:53

Oke.. lees nu je berichtje hierboven.. Ik zal vanavond thuis even kijken voor je.. Ik heb een soort van enclopedie van de bijbel, kan daar dus gemakkelijk in zoeken.. Je hoort het!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:53

Nee, en ik denk in Portugal is het Katholisisme erg conservatief en in Engeland ook. Zo een priester mag niets zeggen. Maar ik weet niet of hij door een rechter gesommeerd mag worden, maar volgens mij doen ze dat niet uit respect voor zo een man die zijn ambt uit oefent.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:54

Lame schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat, stel een priester zou wat weten, die niet naar de politie zou stappen.. Ik zou dat in iedergeval niet kunnen..

Lusitana.. ik heb gegoogled op koning David, maar kan niet het stuk vinden wat ik dacht dat het was...

Ik schrijf het dan wel over uit de krant, het is niet lang.

Een priester heeft toch beroepsgeheim?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:54

Het bijbelgedeelte waarop het sloeg is hier wel voorbij gekomen, ik ben alleen even kwijt op welke pagina dat was. *Gaat zoeken*...

EDIT:
Op die pagina uit het Tweede Boek van Samuel staat beschreven hoe bedienden koning David niet durven te vertellen dat zijn kind dood is.

bron: www.ad.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:55

Ik krijg er zo'n raar bijsmaakje van. Wat als ze beiden schuldig zijn?
Dan heb ik het idee, dat dit op de 1 of andere dag ineens niet meer in de media komt (denk aan de nathalie hollaway zaak), en dat de ouders in hun handjes wrijfen met al die centjes die ze gestoord hebben gekregen! Belachelijk!

Ps. Priesters mogen nooit praten voor zover ik weet. Maar als jij als mens zijnde zoiets verborgen zou houden, omdat je simpelweg je mond niet mag open trekken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:56

russel schreef:
Nee, en ik denk in Portugal is het Katholisisme erg conservatief en in Engeland ook. Zo een priester mag niets zeggen. Maar ik weet niet of hij door een rechter gesommeerd mag worden, maar volgens mij doen ze dat niet uit respect voor zo een man die zijn ambt uit oefent.
We weten niet of ze wel gebiecht heeft. Alleen dat ze de mis wekelijks bijwoonde en dat er voor Maddie gebeden is.

Overigens hield men grote schoonmaak om het huis gisteren. De journalisten hebben nogal ene bende achtergelaten. Men is hier vooral opgelucht dat ze weg zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:57

Ann schreef:
Het bijbelgedeelte waarop het sloeg is hier wel voorbij gekomen, ik ben alleen even kwijt op welke pagina dat was. *Gaat zoeken*...

EDIT:
Op die pagina uit het Tweede Boek van Samuel staat beschreven hoe bedienden koning David niet durven te vertellen dat zijn kind dood is.

bron: http://www.ad.nl

Ja, dat zal het zijn.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:57

Ann schreef:

EDIT:

bron: http://www.ad.nl

Oke, dat is 2 Samuel 12 : 14.. zal het even quoten uit de Bijbel..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:00

Over dat stuk in AD over die rechercheur, ik dacht al "wanneer zullen ze daar mee komen" het heeft niets met de zaak te doen, of een rechercheur nou ooit al of niet iemand in elkaar slaat wil niet zeggen dat ouders dan wel of niet schuldig zijn, of wel? Bovendien heeft hij helemaal niet de leiding, dat is Alipio (achternaam even kwijt). De engelsen willen, net als de McCanns, zo graag alles afleiden van de werkelijkheid van de daad!
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 11-09-07 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:00

Citaat:
14 Maar omdat u de vijanden van de HEER aanleiding hebt gegeven tot laster, moet wel uw pasgeboren zoon sterven.’ 15 Daarop ging Natan naar huis. De HEER trof het kind dat de vrouw van Uria David gebaard had met een dodelijke ziekte.
David bad tot God voor de jongen. Hij vastte streng en legde zich ’s nachts op de grond te slapen.
17 De hovelingen probeerden hem ertoe te bewegen van de grond op te staan, maar hij weigerde, en hij wilde ook geen eten aannemen.
18 Na zeven dagen stierf het kind. Davids dienaren durfden hem niet te zeggen dat het kind was gestorven. Ze zeiden tegen elkaar: ‘Toen het kind nog leefde wilde hij al niet naar ons luisteren. Hoe kunnen we hem dan zeggen dat het gestorven is? Hij zal een ongeluk begaan.’
19 David zag zijn dienaren met elkaar fluisteren. Hij begreep dat het kind gestorven was en vroeg hun: ‘Is mijn kind dood?’ ‘Ja, het is gestorven,’ antwoordden ze.
20 David stond van de grond op, nam een bad, wreef zich in met olie en trok andere kleren aan. Hij ging het huis van de HEER binnen en knielde. Daarna ging hij naar huis en liet zich iets te eten brengen.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:01

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:03

Lame schreef:
Citaat:
14 Maar omdat u de vijanden van de HEER aanleiding hebt gegeven tot laster, moet wel uw pasgeboren zoon sterven.’ 15 Daarop ging Natan naar huis. De HEER trof het kind dat de vrouw van Uria David gebaard had met een dodelijke ziekte.
David bad tot God voor de jongen. Hij vastte streng en legde zich ’s nachts op de grond te slapen.
17 De hovelingen probeerden hem ertoe te bewegen van de grond op te staan, maar hij weigerde, en hij wilde ook geen eten aannemen.
18 Na zeven dagen stierf het kind. Davids dienaren durfden hem niet te zeggen dat het kind was gestorven. Ze zeiden tegen elkaar: ‘Toen het kind nog leefde wilde hij al niet naar ons luisteren. Hoe kunnen we hem dan zeggen dat het gestorven is? Hij zal een ongeluk begaan.’
19 David zag zijn dienaren met elkaar fluisteren. Hij begreep dat het kind gestorven was en vroeg hun: ‘Is mijn kind dood?’ ‘Ja, het is gestorven,’ antwoordden ze.
20 David stond van de grond op, nam een bad, wreef zich in met olie en trok andere kleren aan. Hij ging het huis van de HEER binnen en knielde. Daarna ging hij naar huis en liet zich iets te eten brengen.

Ja dat is het, ik herken de tekst.

Jacimatho

Hoe gelovig zijn ze?

Als ze dit stukje letterlijk nemen en toepassen op hun eigen situatie, zou het een verantwoording kunnen zijn voor het ombrengen van het kind.

Het zou niet de eerste keer zijn dat het geloof op deze manier gebruikt wordt.

Mistic

Lusitana schreef:
Overigens hield men grote schoonmaak om het huis gisteren. De journalisten hebben nogal ene bende achtergelaten. Men is hier vooral opgelucht dat ze weg zijn.

Ik kan me voorstellen dat ze blij zijn dat de media weg is. Wel weer jammer dat ze zo'n bende hebben achtergelaten.
Ik hoop dat ze nu even ongestoord kunnen werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:06

jacimatho schreef:
Hoe gelovig zijn ze?

Als ze dit stukje letterlijk nemen en toepassen op hun eigen situatie, zou het een verantwoording kunnen zijn voor het ombrengen van het kind.

O wat griezelig, misschien wel een vreemd sekte beleving.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:07

Mango_ schreef:
Ik weet niet of deze link al geplaatst is maartoch, is een stuk over dat er haren van Maddie gevonden zouden zijn in de kofferbak van de huurtauto... Of deze site een beetje betrouwbaar is weet ik ook niet: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_58 ... n=homeArt1
Dat klopt wel er was meer bewijs.

Overigens las ik dus ook dit
Citaat:
. De advocaat die de McCanns onder de arm namen is trouwens volop op zoek naar procedurefouten. Eentje daarvan zou zijn dat de Portugese speurders geen ontsmette overalls droegen toen ze de eerste stalen namen.
en dat is dus echt het werk van die advokaat om het zo te spelen dat de politie fout is en dat ze op grond daarvan niet beschuldigd kunnen worden. Daarom had een advokaat hier ook al gezegd dat er geen recht gesproken zal worden. Het zal een strijd worden, die weinig met de daad te maken heeft. Heel erg dit. Ze lopen straks nog vrij rond wegens "procedurefouten".

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:07

jacimatho schreef:
Hoe gelovig zijn ze?

Nou ik zou niet zien hoe? In het stukje van David wordt hij gestraft door God en treft het kind een dodelijke ziekte..

De enige overeenkomst die ik met dit stukje tekst zie, is dat David na het horen van de dood van zijn kind, over ging tot de orde van de dag.. En Katy dit ook deed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 15:08

Het scheen dat het kindje veel huilde, misschien had ze ook wel een ziekte?