Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jildau schreef:SGP kwam bij mij uit de stemwijzer.Maar dat rijmt niet met mijn principes.
Hier op Bokt zie ik de linkse partijen niet aangevallen worden. Op social media gaat het heen en weer en is het links tegen rechts en andersom.
BigOne schreef:Tja, er wordt al zolang gezegd dat links de boel verkloot maar daar hebben ze eigenlijk sinds 1975 geen kans voor gehad.
Misschien is het wel goed dat ze dat nu wel gaan krijgen , een redelijk links/midden kabinet.
Mochten die er ook niets van bakken kunnen we alsnog allemaal emigreren want rechts bakt er ook niets van
Jildau schreef:SGP kwam bij mij uit de stemwijzer.Maar dat rijmt niet met mijn principes.
Hier op Bokt zie ik de linkse partijen niet aangevallen worden. Op social media gaat het heen en weer en is het links tegen rechts en andersom.
Raineri schreef:Jildau schreef:SGP kwam bij mij uit de stemwijzer.Maar dat rijmt niet met mijn principes.
Aanvallen is ook wel een hele subjectieve term. Denk dat flink kritisch gereageerd wordt omdat over de rechterzijde flink wat radicale uitingen zijn. Je vlakt voor het genak daarmee totaal uit, dat er ook rechste partijen zijn die minder kritiek ontvangen. Zoals een cda, nsc en christenunie. Ten onrechte trek je het hele rechtse spectrum dus in de slachtofferrol. Populistisch rechts is echt niet het enige rechtse smaakje dat bestaat, ookal schreeuwen ze hardst.
Ik ben flink kritisch op partijen zowel op rechts als op links. Dat mensen zo lovend zijn over pvdd snap ik niet. Vind het een stel ruziezoekers die niet eens de partij bij elkaar kunnen houden.
Maar heb ook helemaal niets met de standpunten van die partij. Dus tot zover de kwaliteit van de stemwijzers. Exitium schreef:Blijkbaar zijn er twee PVV-kamerleden die een Facebookpagina opgericht hebben en beheerden waarop ze allerlei AI-afbeeldingen over Timmermans geplaatst hebben, waarop leden van de pagina met doodsbedreigingen en dergelijke kwamen...
https://archive.ph/d0ksB
anjali schreef:Raineri schreef:
Aanvallen is ook wel een hele subjectieve term. Denk dat flink kritisch gereageerd wordt omdat over de rechterzijde flink wat radicale uitingen zijn. Je vlakt voor het genak daarmee totaal uit, dat er ook rechste partijen zijn die minder kritiek ontvangen. Zoals een cda, nsc en christenunie. Ten onrechte trek je het hele rechtse spectrum dus in de slachtofferrol. Populistisch rechts is echt niet het enige rechtse smaakje dat bestaat, ookal schreeuwen ze hardst.
Ik ben flink kritisch op partijen zowel op rechts als op links. Dat mensen zo lovend zijn over pvdd snap ik niet. Vind het een stel ruziezoekers die niet eens de partij bij elkaar kunnen houden.
Toen Bontenbal voor het eerst voor zover ik me kan herinneren eens een Christelijke mening verkondigde nl. voor religieus beinvloede scholen te zijn, kreeg hij wel bakken kritiek over zich heen, in de media en ook op Bokt. Terwijl hij nu EINDELIJK eens iets zei waar je de C in kunt herkennen. In het verleden is de CDA juist zo gekelderd omdat het helemaal niets meer was wat nog aan Christelijk gedachtengoed herinnerde, niet alleen te veel water in de wijn maar zelfs helemaal geen spoor van wijn meer. Anders hadden ze die C net zogoed eraf kunnen gooien toen en hadden dan een kleurloze pitloze partij overgehouden.
juval schreef:Kritiek op CDA is terecht in mijn ogen. Hoe Christelijk is het om de boeren die ooit het CDA groot hebben gemaakt, nu zo af te vallen. Gedwongen uitkoop is voor het CDA nu opeens wel een optie.
https://www.boerenbusiness.nl/artikel/1 ... g-niet-uit
Als boer is dit geen partij meer om op te stemmen vind ik.
mylittlejoy schreef:Exitium schreef:Blijkbaar zijn er twee PVV-kamerleden die een Facebookpagina opgericht hebben en beheerden waarop ze allerlei AI-afbeeldingen over Timmermans geplaatst hebben, waarop leden van de pagina met doodsbedreigingen en dergelijke kwamen...
https://archive.ph/d0ksB
Goh, lijkt wel net zo fout als de PvdAGL bewindslieden die betrokken waren bij de "zij kozen voor genocide" posters van yesilgoz, wilders en vd Plas.
Voor de duidelijkheid, beide even fout. Alleen is het dan wel zo correct dat beide belicht worden.
mylittlejoy schreef:Kijk, maar deze selectieve verontwaardiging, waar ik eerder ook al op heb gewezen, is precies waarom rechtse stemmers (pvv of anders, maar dat lijkt hier helaas op één grote hoop te liggen) dit topic mijden of verlaten.
Wilders heeft in 11 maanden niets voor elkaar gekregen, maar Timmermans die zegt geen garanties voor het eerste jaar te kunnen geven en daar hebben we het niet over gesproken.
Ja21 heeft verschillen zitten tussen wat ze hebben laten doorrekenen en hun programma. Afgefakkeld. Maar een D66 die er ook verschillen in heeft zitten is prima.
En nu dit weer. En dan nog doodleuk zeggen dat de genocide posters gewoon op feiten gebaseerd zijn.
.
mylittlejoy schreef:Kijk, maar deze selectieve verontwaardiging, waar ik eerder ook al op heb gewezen, is precies waarom rechtse stemmers (pvv of anders, maar dat lijkt hier helaas op één grote hoop te liggen) dit topic mijden of verlaten.
Wilders heeft in 11 maanden niets voor elkaar gekregen, maar Timmermans die zegt geen garanties voor het eerste jaar te kunnen geven en daar hebben we het niet over gesproken.
Ja21 heeft verschillen zitten tussen wat ze hebben laten doorrekenen en hun programma. Afgefakkeld. Maar een D66 die er ook verschillen in heeft zitten is prima.
En nu dit weer. En dan nog doodleuk zeggen dat de genocide posters gewoon op feiten gebaseerd zijn.
Maar rechts is zo slecht en polariseert alleen maar. Zo jammer, want ik heb als rechtse stemmer echt geprobeerd om links en rechts gelijk te behandelen. Het zou fijn zijn als er vanuit de linkse stemmers gewoon eens zou worden toegegeven dat hun partijen ook buiten de lijntjes kleuren en niet zaligmakend zijn.
Maar rechts is zo slecht en polariseert alleen maar. Zo jammer, want ik heb als rechtse stemmer echt geprobeerd om links en rechts gelijk te behandelen. Het zou fijn zijn als er vanuit de linkse stemmers gewoon eens zou worden toegegeven dat hun partijen ook buiten de lijntjes kleuren en niet zaligmakend zijn.
Elisa2 schreef:mylittlejoy schreef:Kijk, maar deze selectieve verontwaardiging, waar ik eerder ook al op heb gewezen, is precies waarom rechtse stemmers (pvv of anders, maar dat lijkt hier helaas op één grote hoop te liggen) dit topic mijden of verlaten.
Valt mij ook steeds op, het meten met twee maten inderdaad.
En 100.000 woningen bij bouwen.. dat verklaart wel waarom ze boeren zo graag gedwongen uit willen kopen ja. Knettergek! En het CDA ook dat ze hier aan mee doen.
Elisa2 schreef:mylittlejoy schreef:Kijk, maar deze selectieve verontwaardiging, waar ik eerder ook al op heb gewezen, is precies waarom rechtse stemmers (pvv of anders, maar dat lijkt hier helaas op één grote hoop te liggen) dit topic mijden of verlaten.
Valt mij ook steeds op, het meten met twee maten inderdaad.
En 100.000 woningen bij bouwen.. dat verklaart wel waarom ze boeren zo graag gedwongen uit willen kopen ja. Knettergek! En het CDA ook dat ze hier aan mee doen.
Elisa2 schreef:Die discussie is al honderd keer gevoerd, terug met bejaarden tehuizen (doorstroming bevorderen), kostendelersnorm afschaffen, kantoren ombouwen, tiny houses op erven toestaan etc. Zoveel creatieve manieren te vinden.