nps schreef:Maar hoe dan is men nu niet massaal boos? Waarom mag Wilders wél een partijtje liegen in de campagne, en wordt hij er niet op afgerekend door de kiezer? Wilders heeft niks uitgelegd, alleen stoer lopen roeptoeteren. Weten we dat voorbeeld van het eigen risico in de zorg nog? In het debat? Waarom vind niemand het erg dat de halve partij geld zit te vangen en nooit aanwezig is? En Rutte, Kaag en Timmermans worden keihard afgerekend…
Ook ik hoop dat de volgende verkiezingen niet alleen de kiezer, maar ook de politiek heeft geleerd. En dat ondertussen het onderwijs, de zorg, de journalistiek en de rechtsstaat niet al te hard is gesloopt. Ik hoop op goede maatschappijleer op de middelbare scholen. Omgaan met info, socials, schermtijd, bronnen, partijenstelsel…
@9981919 (sorry, weet nog steeds niet mijn hoofd) je kan er de wereld bij halen aan redenen, maar onverstandig blijft onverstandig. Of ben je ook heel empathisch naar bijvoorbeeld zware criminelen? Die hebben vast ook allemaal redenen dat ze crimineel zijn geworden. Wat ze doen is echter wel crimineel.
Er zijn denk ik veel redenen waarom mensen zoveel angstiger zijn geworden. Genoeg om een heel topic mee te vullen. (Sociale) media, meer individualisme, een veel complexere wereld met veel meer informatie, maar ook dat er een plafond zit aan onze welvaart en dat we daar langzaam tegenaan lopen. Ook al begrijp je de achterliggende redenen heel goed, de uitkomst blijft hetzelfde - een niet zo capabel kabinet war liever sprookjes verkoopt dan goed beleid maakt. En dat hebben we toch echt te wijten aan “het volk”
Je kunt prima onderkennen dat criminaliteit ongewenst is én tegelijkertijd erkennen dat meer dan 50% van de gedetineerden laag begaafd is.