Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 22:21

nps schreef:
Maar hoe dan is men nu niet massaal boos? Waarom mag Wilders wél een partijtje liegen in de campagne, en wordt hij er niet op afgerekend door de kiezer? Wilders heeft niks uitgelegd, alleen stoer lopen roeptoeteren. Weten we dat voorbeeld van het eigen risico in de zorg nog? In het debat? Waarom vind niemand het erg dat de halve partij geld zit te vangen en nooit aanwezig is? En Rutte, Kaag en Timmermans worden keihard afgerekend…

Ook ik hoop dat de volgende verkiezingen niet alleen de kiezer, maar ook de politiek heeft geleerd. En dat ondertussen het onderwijs, de zorg, de journalistiek en de rechtsstaat niet al te hard is gesloopt. Ik hoop op goede maatschappijleer op de middelbare scholen. Omgaan met info, socials, schermtijd, bronnen, partijenstelsel…

@9981919 (sorry, weet nog steeds niet mijn hoofd) je kan er de wereld bij halen aan redenen, maar onverstandig blijft onverstandig. Of ben je ook heel empathisch naar bijvoorbeeld zware criminelen? Die hebben vast ook allemaal redenen dat ze crimineel zijn geworden. Wat ze doen is echter wel crimineel.

Er zijn denk ik veel redenen waarom mensen zoveel angstiger zijn geworden. Genoeg om een heel topic mee te vullen. (Sociale) media, meer individualisme, een veel complexere wereld met veel meer informatie, maar ook dat er een plafond zit aan onze welvaart en dat we daar langzaam tegenaan lopen. Ook al begrijp je de achterliggende redenen heel goed, de uitkomst blijft hetzelfde - een niet zo capabel kabinet war liever sprookjes verkoopt dan goed beleid maakt. En dat hebben we toch echt te wijten aan “het volk”

Je kunt prima onderkennen dat criminaliteit ongewenst is én tegelijkertijd erkennen dat meer dan 50% van de gedetineerden laag begaafd is.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 22:38

Electra63 schreef:
996981 schreef:

Hou toch eens op met dat zwart-wit denken joh. Blindelings geloven? Waar zeg ik dat.

Nogmaals: het enige dat ik zeg is dat jullie beeld van de PVV stemmer nogal zwart-wit is en dat er onderliggende problemen en mechanismes zijn die ervoor zorgen dat mensen niet in staat zijn de beste keuzes voor zichzelf te maken zónder dat ze daarvoor dom hoeven zijn.

Hoe ontzettend moeilijk is het om dat te onderkennen en rekening mee te houden voor je iemand oliedom noemt?

Mijn mening is gebaseerd op wat ik zie, hoor en lees van PVV-stemmers, persoonlijk, in de media en in de politiek en helaas word ik daar niet blij van.
Iemands keuze oliedom noemen, is mild, als ik zie en hoor hoe PVV-ers of andere rechtsextremisten, buitenlanders of (linkse) politici, noemen. Hoe Kaag, Klaver, Jetten, Timmermans, maar ook Halsema of Aboutaleb worden bedreigd en benoemd. Zelfs coalitiepartner Omtzigt wordt voor alles uitgemaakt.

Ik hou met heel veel mensen rekening, je hebt geen idee, maar er zijn grenzen.

Maar antwoord op mijn vragen geef je niet. Nu weet ik dat jij meestal zeer selectief reageer, dus dat verbaasd mij dan weer niet.

PVV-stemmers zijn vaak snel lichtgeraakt, zeker als ze racist worden genoemd. Echter hebben zij zelf vaak geen enkele moeite met de beledigingen die Wilders of andere politici uitkramen. Door wie hele bevolkingsgroepen worden beledigd.
Alles onder het mom van vrijheid van meningsuiting.
Wilders heeft al 20 jaar geen enkele oplossing aangedragen en mensen alleen maar uitgespeeld tegen elkaar.

In sommige topics worden hele groepen mensen (stedelingen van 3 hoog, milieclubjes, milieuterroristen, enz.) beledigd, nooit zie ik jou daar tegen ageren.

Kortom: jij doet aan cherry-picking, reageert selectief op bepaalde bokkers, maar beledigd ondertussen, stiekem, netjes binnen de lijntjes, bokkers. Prima, mag jij doen.
Ik hou daar niet van, wees gewoon eerlijk en zeg wat je ergens van vindt.

Als je overtuigd PVV-stemmer bent, zou je prima kunnen benoemen waarom je op PVV hebt gestemd, maar dat kunnen de meesten niet. Zij stemmen op PVV omdat buitenlanders gratis geld krijgen en onze cultuur, tradities, normen en waarden worden afgepakt door die nieuwkomers.
We worden overgenomen, je mag geen Kersst of Paasfeest meer zeggen, enz.

Je moet als stemmer van deze coalitie, toch gemakkelijk kunnen benoemen, welke minister je goed vindt en waarom.
Of van welke regeling/voorstel je blij bent geworden en welk probleem dit oplost ?

Ik vind het wel weer genoeg, het is zaterdagavond, ik ga lekker ff relaxen.

Sorry. Over welke topics waar ik actief in meepost waar stedelingen van 3 hoog, milieclubjes, milieuterroristen, enz.) beledigd worden heb je het dan? En waarom precies zou daar tegen moeten ageren?

Ik denk (aanname) dat jij een linkse stedeling bent die zich daarom geroepen voelt daar tegen te ageren.

Zelf kom ik uit een “wit” volks-/achterstandswijkje. In een godsvergeten uithoek van nl. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is je te ontworstelen uit intergenerationele armoede. Want vergis je niet; in veel families wordt armoede van generatie op generatie doorgegeven. Het enige wat veel mensen hebben, is de mensen om hen heen. Familie en buren.

Mijn nekharen gaan stijl overeind op het moment dat gezegd wordt dat men “gewoon” beter na moet denken en anders moet stemmen. Want zelf al heb je een andere mening, hoe moeilijk is het daar open over te zijn in een omgeving waar al je naasten een andere mening hebben? In armoede is je bubbel klein. Je komt geen andersgestemden tegen als je niet kan reizen, niet studeert.

Je “gewoon” tegen je naasten keren, terwijl dat vaak letterlijk het enige is dat men heeft. Vertrouwen in de overheid is er vaak allang niet meer, omdat problemen niet worden opgelost.

Voor zulke intelligente en verlichtte mensen denken jullie wel heel simpel.

Uit ervaring weet ik dat op jouw vragen antwoorden geen zin heeft :) je komt er nooit op terug. Probeert mensen vooral in een hoek te drijven. Wat ik vind en denk interesseert je niet echt. Je hebt je mening over mij allang klaar :j je denkt immers nog steeds dat ik zelf ook een PVV stemmer ben. Ondanks het feit dat ik al heel vaak gezegd heb links te stemmen.

Als jij vind dat ik daarom aan Cherry-picking doe, helemaal prima. Maar ook dat heb ik al vaker gezegd :)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 23:08

Mijn god elektra, wat een partij aannames, vooroordelen en persoonlijke aanvallen in een post. Ik sluit mij aan bij 99681( want blijkbaar is dat wat we de laatste pagina's doen, zeggen wie er gelijk heeft, of een duimpje omhoog geven :D )

Wat mij wel triggerde de afgelopen paginas ( laten we maar weer even op de feiten gaan :D )was het woord 'angst' . Want ik heb juist het idee dat 'links' op dit moment erg angstig is?
Snap ik wel, in die zin, dat ik mij ook niet heel erg prettig zou voelen bij een compleet linkse regering en er daarnaast vanuit de huidige regering ook wel wat plannen gepresenteerd worden waar niet iedereen zich in kan vinden :o

Is daar wel eens onderzoek naar gedaan? Hoe angst zich verhoudt tot stemgedrag?

Is het dan zo, dat je je minder angstig voelt als de partij waar je op gestemd hebt, in de regering zit? Dus zouden PVV stemmers nu minder angstig zijn?

Zou ik boeiende materie vinden wel

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 23:20

Ik lees net de post van Electra nog eens terug.

“Als je overtuigd PVV-stemmer bent, zou je prima kunnen benoemen waarom je op PVV hebt gestemd, maar dat kunnen de meesten niet. Zij stemmen op PVV omdat buitenlanders gratis geld krijgen en onze cultuur, tradities, normen en waarden worden afgepakt door die nieuwkomers.
We worden overgenomen, je mag geen Kersst of Paasfeest meer zeggen, enz.”

Je geeft aan dat PVV stemmers niet kunnen benoemen waarom ze PVV hebben gestemd en vervolgens som je een heel aantal redenen op waarom men PVV stemt? :+

Maar ik begrijp wat je wil zeggen hoor. Wat je eigenlijk wil zeggen is dat jij dat geen goede redenen vindt om op een partij te stemmen :j

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 23:24

@ Ruitje:

Bij mij speelt angst wel een rol, in die zin dat ik extreem levensgevaarlijk vind. Zowel links als rechts. Ik stem dus bijna altijd iets links van het midden. Maar eigenlijk zijn links en rechts verouderde termen die de huidige lading niet dekken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 23:29

Eigenlijk doet het niet meer toe wat mensen de vorige keer gestemd hebben, ze zitten er, al een jaar en helaas nog niets bereikt behalve dat de begroting de armere en lager betaalde bevolkingsgroepen een oor aannaait na alle beloftes van vooral de PVV. En de boeren door BBB .
Dus wordt het veel belangrijker wat er een volgende keer gestemd wordt.
Wordt PVV dan nog groter ( verwacht ik niet) kun je constateren dat we in een fascistische samenleving terecht komen.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 00:17

Electra63 schreef:
Mijn mening is gebaseerd op wat ik zie, hoor en lees van PVV-stemmers, persoonlijk, in de media en in de politiek en helaas word ik daar niet blij van.
Iemands keuze oliedom noemen, is mild, als ik zie en hoor hoe PVV-ers of andere rechtsextremisten, buitenlanders of (linkse) politici, noemen. Hoe Kaag, Klaver, Jetten, Timmermans, maar ook Halsema of Aboutaleb worden bedreigd en benoemd. Zelfs coalitiepartner Omtzigt wordt voor alles uitgemaakt.

Maar antwoord op mijn vragen geef je niet. Nu weet ik dat jij meestal zeer selectief reageer, dus dat verbaasd mij dan weer niet.

PVV-stemmers zijn vaak snel lichtgeraakt, zeker als ze racist worden genoemd. Echter hebben zij zelf vaak geen enkele moeite met de beledigingen die Wilders of andere politici uitkramen. Door wie hele bevolkingsgroepen worden beledigd.
Wilders heeft al 20 jaar geen enkele oplossing aangedragen en mensen alleen maar uitgespeeld tegen elkaar.

In sommige topics worden hele groepen mensen (stedelingen van 3 hoog, milieclubjes, milieuterroristen, enz.) beledigd, nooit zie ik jou daar tegen ageren.

Kortom: jij doet aan cherry-picking, reageert selectief op bepaalde bokkers, maar beledigd ondertussen, stiekem, netjes binnen de lijntjes, bokkers. Prima, mag jij doen.

Als je overtuigd PVV-stemmer bent, zou je prima kunnen benoemen waarom je op PVV hebt gestemd, maar dat kunnen de meesten niet. Zij stemmen op PVV omdat buitenlanders gratis geld krijgen en onze cultuur, tradities, normen en waarden worden afgepakt door die nieuwkomers.

Je moet als stemmer van deze coalitie, toch gemakkelijk kunnen benoemen, welke minister je goed vindt en waarom.
Of van welke regeling/voorstel je blij bent geworden en welk probleem dit oplost ?

Zelf ben ik ook niet in elk topic te vinden. En als iemand een terrorist (van welk soort dan ook) beledigd, zal ik ook niet direct de neiging hebben om voor die terrorist in de bres te springen. Dat heeft niets met cherry picking te maken.

Of iemand wel of niet op een post reageert of een standpunt aandraagt of verdedigd heeft lang niet altijd iets met iemand zijn standpunten te maken. Persoonlijk ben ik relatief neutraal, maar omdat links over vertegenwoordigd wordt in dit topic, zal ik ook eerder proberen om dingen van de rechter kant te bekijken, puur om de boel een beetje in evenwicht te houden, dat maakt naar mijn mening een discussie ook veel interessanter. Wat mij dan verbaasd is hoe vaak wordt geconcludeerd dat ik een foute stemmer (lees rechts, dat is inmiddels bijna een doodzonde) zou zijn of mijn posts dan vaak als kritiek op links worden geïnterpreteerd, terwijl dit helemaal niet het geval is...

Rechts doet veel uitspraken die niet door de beugel kunnen, maar als je als links stemmer de rechtsstemmer ervan beschuldigd dat ze dom, racist of erger zijn, dan ben je in mijn optiek zelf niet veel beter. Misschien is er een reden waarom er in dit topic geen mensen meer reageren die PVV hebben gestemd...?

Overigens is ook wel eens onderzoek gedaan naar stemgedrag. En wat blijk? Veel mensen kunnen helemaal niet onderbouwen waarom ze op iemand hebben gestemd. Als mensen puur op een programma stemmen, dan maken ze hun stemkeuze bewust. Maar veel mensen blijken onbewust helemaal niet op iemand zijn programma te stemmen, maar op de uitstraling, zelfvertrouwen en daadkracht die een persoon uitstraalt.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/weten-mensen-waarom-ze-op-iemand-stemmen

Het zou mij verbazen als tenminste 10% van de PVV kiezers zich er überhaupt van bewust is dat de stoelen van de partij maar amper bezet zijn. Eveneens betwijfel ik ten zeerste of veel PVV stemmers zich bewust zijn dat het overgrote deel van de bevolkingsgroei bij arbeidsmigranten ligt en maar een klein percentage vluchtelingen betreft.

Juist omdat deze mensen PVV hebben gestemd kun je al concluderen dat een groot deel helemaal niet politiek georiënteerd is. PVV zorgt gewoon voor een simpel verhaal met een 'simpele' oplossing. En die mensen wilden hier waarschijnlijk graag in geloven.

Wat ik wel bijzonder vind is dat een vluchteling, een buitenlander en en Nederlander met migratie achtergrond veel over 1 kam worden geschoren en dat aan alles een negatieve bijklank wordt gegeven. Een Nederlander met migratie achtergrond is nog steeds een Nederlander en zou zich ook niet automatisch aangesproken moeten voelen als iemand het over een buitenlander heeft. Het is natuurlijk spijtig als iemand zich om of door een migratie achtergrond niet Nederlands voelt. Ook een vluchteling die na enkele jaren genaturaliseerd wordt is dan gewoon Nederlander. Daar heeft ras, geloof, herkomst en dergelijke niets mee te maken.

Hoewel ik zelf wel mijn twijfels heb hoeveel waarde men tegenwoordig nog aan de Nederlandse nationaliteit moet hechten. Met alles wat in Nederland speelt kan ik ook begrijpen als mensen zich soms schamen om überhaupt een Nederlander te zijn....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 00:24

996981 schreef:

“Als je overtuigd PVV-stemmer bent, zou je prima kunnen benoemen waarom je op PVV hebt gestemd, maar dat kunnen de meesten niet. Zij stemmen op PVV omdat buitenlanders gratis geld krijgen en onze cultuur, tradities, normen en waarden worden afgepakt door die nieuwkomers.

Je geeft aan dat PVV stemmers niet kunnen benoemen waarom ze PVV hebben gestemd en vervolgens som je een heel aantal redenen op waarom men PVV stemt? :+

Maar ik begrijp wat je wil zeggen hoor. Wat je eigenlijk wil zeggen is dat jij dat geen goede redenen vindt om op een partij te stemmen :j

Ik vind het een prima reden om op PVV te stemmen, als je vindt dat er teveel buitenlanders zijn of Nederland te vol is, dan stem je niet op Denk.
Maar wees dan niet beledigd dat anderen je een racist vinden.

Antisemitisme zit bij sommigen in de genen, volgens Mona Keizer, net als racisme bij anderen. :+

Je geeft nooit antwoord. Je komt altijd ff oppoppen en deelt een sneer uit naar "linkse stemmers".
Je brengt het neutraal, maar de steken onder water zijn prima te lezen.

Ik ben gewoon benieuwd, waar stemmers van deze coalitie een jaar na de verkiezingen blij mee zijn ?
Zeker als je een klein inkomen hebt en zorgkosten hebt.

Met die kleine stukjes waar je 130 km mag rijden overdag ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 00:27

Het gaat niet om de “ buitenlander” het gaat om moslims. Daar wil Wilders vanaf.
Arbeidsmigranten? Geen enkel probleem blijkbaar want dan hebben de opdrachtgevers van Bbb een loei groot probleem. In de slachthuizen, Westland met z’n kassen. Dus die mogen met z’n 8 a 900.000 hier wonen en de misschien 50.000 asielzoekers moeten er 0 worden want gevaarlijk en duur.

Benzz

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 00:37

Ik vind het schrikbarend dat het verschil tussen links en rechts zo groot is geworden. Ik zit in het midden, en hoop velen met mij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 00:37

journee schreef:
Electra63 schreef:

Zelf ben ik ook niet in elk topic te vinden. En als iemand een terrorist (van welk soort dan ook) beledigd, zal ik ook niet direct de neiging hebben om voor die terrorist in de bres te springen. Dat heeft niets met cherry picking te maken.

Of iemand wel of niet op een post reageert of een standpunt aandraagt of verdedigd heeft lang niet altijd iets met iemand zijn standpunten te maken. Persoonlijk ben ik relatief neutraal, maar omdat links over vertegenwoordigd wordt in dit topic, zal ik ook eerder proberen om dingen van de rechter kant te bekijken, puur om de boel een beetje in evenwicht te houden, dat maakt naar mijn mening een discussie ook veel interessanter. Wat mij dan verbaasd is hoe vaak wordt geconcludeerd dat ik een foute stemmer (lees rechts, dat is inmiddels bijna een doodzonde) zou zijn of mijn posts dan vaak als kritiek op links worden geïnterpreteerd, terwijl dit helemaal niet het geval is...

Rechts doet veel uitspraken die niet door de beugel kunnen, maar als je als links stemmer de rechtsstemmer ervan beschuldigd dat ze dom, racist of erger zijn, dan ben je in mijn optiek zelf niet veel beter. Misschien is er een reden waarom er in dit topic geen mensen meer reageren die PVV hebben gestemd...?

Overigens is ook wel eens onderzoek gedaan naar stemgedrag. En wat blijk? Veel mensen kunnen helemaal niet onderbouwen waarom ze op iemand hebben gestemd. Als mensen puur op een programma stemmen, dan maken ze hun stemkeuze bewust. Maar veel mensen blijken onbewust helemaal niet op iemand zijn programma te stemmen, maar op de uitstraling, zelfvertrouwen en daadkracht die een persoon uitstraalt.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/weten-mensen-waarom-ze-op-iemand-stemmen

Het zou mij verbazen als tenminste 10% van de PVV kiezers zich er überhaupt van bewust is dat de stoelen van de partij maar amper bezet zijn. Eveneens betwijfel ik ten zeerste of veel PVV stemmers zich bewust zijn dat het overgrote deel van de bevolkingsgroei bij arbeidsmigranten ligt en maar een klein percentage vluchtelingen betreft.

Juist omdat deze mensen PVV hebben gestemd kun je al concluderen dat een groot deel helemaal niet politiek georiënteerd is. PVV zorgt gewoon voor een simpel verhaal met een 'simpele' oplossing. En die mensen wilden hier waarschijnlijk graag in geloven.

Wat ik wel bijzonder vind is dat een vluchteling, een buitenlander en en Nederlander met migratie achtergrond veel over 1 kam worden geschoren en dat aan alles een negatieve bijklank wordt gegeven. Een Nederlander met migratie achtergrond is nog steeds een Nederlander en zou zich ook niet automatisch aangesproken moeten voelen als iemand het over een buitenlander heeft. Het is natuurlijk spijtig als iemand zich om of door een migratie achtergrond niet Nederlands voelt. Ook een vluchteling die na enkele jaren genaturaliseerd wordt is dan gewoon Nederlander. Daar heeft ras, geloof, herkomst en dergelijke niets mee te maken.

Hoewel ik zelf wel mijn twijfels heb hoeveel waarde men tegenwoordig nog aan de Nederlandse nationaliteit moet hechten. Met alles wat in Nederland speelt kan ik ook begrijpen als mensen zich soms schamen om überhaupt een Nederlander te zijn....

Ik heb helemaal niets tegen rechtse stemmers, ik heb wel wat tegen extreem-rechtse stemmers, die racistische opmerkingen maken of de opmerkingen van Wilders toejuichen.

Ik vind het bizar, dat links van alles de schuld krijgt, terwijl wij 12 jaar VVD als grootste partij hebben gehad. Maar ook daarvoor is er nooit een "echt" linkse regering geweest, dat was paars.

En waarom rechtse bokkers niet reageren in dit topic?
Wat kan je zeggen dan over deze coalitie? Wat is positief? Wat is er bereikt? Hebben we goede (vak)ministers ? Blij met de staatssecretarissen die weggelopen zijn ?
Of heb je gewoon je onderbuik laten spreken en uit onvrede PVV gestemd en heb je daar best spijt van ?

Ik kan van ieder kabinet wel slechte ministers of resultaten opnoemen.
Regeren is gewoon moeilijk, maar als je zo'n grote mond had als Wilders en Agema en Van der Plas toen je in de oppositie zat, dan moet je het nu gaan waarmaken.

Ik heb een hele drukke week achter de rug, dus ik ga zo lekker slapen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 00:40

Benzz schreef:
Ik vind het schrikbarend dat het verschil tussen links en rechts zo groot is geworden. Ik zit in het midden, en hoop velen met mij.

Yep, ik ben ook niet echt links, in zit in het midden en progressief.

Al kan ik sommige linkse politici, waar ik nooit op zal stemmen, zoals Esther Ouwehand, in de debatten vaak wel waarderen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 00:40

Met links, rechts, midden is op zich niets mis. Wanneer er iets voorgezet kan worden , officieel heet het radicaal , dan wordt het opletten. En dat zijn imo pvv vvd bbb fvd sp. En eigenlijk nsc ook.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 00:48

BigOne schreef:
Met links, rechts, midden is op zich niets mis. Wanneer er iets voorgezet kan worden , officieel heet het radicaal , dan wordt het opletten. En dat zijn imo pvv vvd bbb fvd sp. En eigenlijk nsc ook.

En radicaal links?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 00:51

Electra63 schreef:
996981 schreef:

Ik vind het een prima reden om op PVV te stemmen, als je vindt dat er teveel buitenlanders zijn of Nederland te vol is, dan stem je niet op Denk.

Antisemitisme zit bij sommigen in de genen, volgens Mona Keizer, net als racisme bij anderen. :+

Je geeft nooit antwoord. Je komt altijd ff oppoppen en deelt een sneer uit naar "linkse stemmers".

Ik ben gewoon benieuwd, waar stemmers van deze coalitie een jaar na de verkiezingen blij mee zijn ?

Maar even he. Als je kijkt naar de de hoeveelheid mensen per m2. De wachtlijsten in de zorg. Wachtlijsten in de GGZ. Zelfs wachtlijsten bij gevangenissen.

Wat is er dan racistisch aan de stelling dat Nederland te vol is?

Prima dat je wil weten wat rechts nu echt vindt. Had je de rechtse stemmers wellicht niet weg moeten jagen ;) mensen eerst racist en dom noemen en dan vragen op te draven om antwoord op jouw vragen te geven. Heerlijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 00:56

996981 schreef:
BigOne schreef:

En radicaal links?

Die zit erbij hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 01:13

BigOne schreef:

Sinds wanneer is de SP radicaal rechts?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 01:13

We hebben toch helemaal geen radicaal links?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 01:40

Benzz schreef:
We hebben toch helemaal geen radicaal links?

Volgens Wikipedia hebben we radicaal rechts evenmin.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 02:03

996981 schreef:
Electra63 schreef:

Maar even he. Als je kijkt naar de de hoeveelheid mensen per m2. De wachtlijsten in de zorg. Wachtlijsten in de GGZ. Zelfs wachtlijsten bij gevangenissen.

Prima dat je wil weten wat rechts nu echt vindt. Had je de rechtse stemmers wellicht niet weg moeten jagen ;) mensen eerst racist en dom noemen en dan vragen op te draven om antwoord op jouw vragen te geven. Heerlijk.

Nederland 'vol' vinden of problemen hebben met het vluchtelingen beleid zijn in mijn ogen 2 verschillende dingen. In 1850 vond men Nederland al vol. In 1950 vonden mensen Nederland zelfs vol, vol, vol. De toenmalige oplossing was echter niet beperken van immigranten, maar stimuleren van emigratie....

https://historiek.net/is-nederland-vol/161053/

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 02:08

BigOne schreef:

Weet je zeker dat je geen partij vergeten bent? :+
(om een of andere reden heb ik het vermoeden dat het huidige kabinet je een beetje tegenstaat :D )

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 08:49

Nou, inhoudelijk dan. Ik heb verzameld wat ik een beetje links en rechts ( pun intended) kon vinden over wat het kabinet in december heeft bereikt. Dit is dus van de afgelopen 3 weken. Ik vind dat hele ' ze bereiken niets' geluid namelijk een beetje vermoeiend. Het zijn misschien niet jouw standpunten denk ik dan, maar er worden wel degelijk dingen bereikt.

-Motie tegen mercours verdrag
-Regels afgeschaft en extra geld beschikbaar gemaakt voor meer woningen.( woontop)
-motie om de kantoren van de Volksbank open te houden
- begroting oc&w
-voorstellen ingediend om de digitale overheid te hervormen
-navo 2% norm vastgelegd
-geld voor extra gevangenissen vrij gemaakt
-Geld naar Eelde( vliegveld wat inzet op duurzaamheid)
-asielwetten faber

Het viel mij trouwens op dat alle partijen een nieuws pagina hebben, waarop ik dus heel makkelijk wat dingen kon vinden. Behalve de PVV, dus daar kom ik minder ver in wat ze deze maand gedaan hebben, aanvullingen welkom :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 08:58

journee schreef:
996981 schreef:

Nederland 'vol' vinden of problemen hebben met het vluchtelingen beleid zijn in mijn ogen 2 verschillende dingen. In 1850 vond men Nederland al vol. In 1950 vonden mensen Nederland zelfs vol, vol, vol. De toenmalige oplossing was echter niet beperken van immigranten, maar stimuleren van emigratie....

https://historiek.net/is-nederland-vol/161053/

Maar volgens Electra is het dus helemaal prima als mensen je een racist vinden als je Nederland te vol vindt :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 10:08

@996981,
Nu doe je het weer ;)

Natuurlijk zijn mensen niet racistisch omdat men Nederland (te) vol vindt.

Dat weet jij, maar dit is weer zo'n voorbeeld, waar je door cherry-picking, iemand probeert weg te zetten.

Dat doe jij vaker, ook bij andere bokkers.

Maar prima, ik ga het niet nog een keer uitleggen, het heeft geen nut bij jou. Jij reageert selectief en doet alles keurig binnen de lijntjes, heel overdacht, met tussendoor hier en daar een sneer, zonder namen te noemen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 10:21

Misschien is Nederland wel niet te vol trouwens maar zijn de overheid en grote organisaties gewoon niet capabel. Of hebben ze gewoon een andere agenda dan er voor te zorgen dat die 18 (?) miljoen wél past.

Edit: ik bedoel dus de perceptie van 'te vol'.