Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Dat boekje is gewoon bedoeld als manipulatie en hersenspoeling, jong beginnen dat werkt het beste. In dit geval is het misschien wel gunstig dat kinderen niet echt veel boeken meer lezen tegenwoordig.
Ik denk dat mensen die dit geloven (niet de bedenkers maar de volgelingen) gewoon vooral veel tegengeluid moeten horen. Bewijs hoe vaak die wolfwerende hekken niet werken, welke andere problemen het allemaal met zich mee neemt. Dat het in de praktijk anders werkt dan in de theorie etc.
Rizette, je hebt het mooi omschreven.
Ik vraag me dan ook altijd af of al die "haters" helemaal geen producten gebruiken die bij de boer vandaan komen. Geen ijsjes, geen medicatie, geen snoep, cake, groentes, eieren, vlees, etc etc.
Voor mijn gevoel zijn de meesten namelijk behoorlijk hypocriet..maar goed, misschien geloven ze echt dat alles uit de supermarkt komt.
Sanet schreef:Ik blijf vinden dat het logisch is dat mensen niet gaan investeren in dure omheining die niet werkt…
Wel zou ik dan liever zien dat de schaapjes dan of in de nacht op een (mobiel?) hok zouden zitten of dat ze nu al gewoon naar de slacht gebracht worden. Dan zijn ze maar vast dood. Maar wat zonde ook eigenlijk. Want wat is het mooi zo’n wei vol met wolletjes en in het voorjaar kleine spring wolletjes. Het is gewoon heel verdrietig
Elisa2 schreef:Misschien moeten we dan ook theater workshops verzinnen waarin ze kunnen ruiken, voelen, kruipen en doodgaan als een schaap die door een wolf levend opgegeten wordt? Of zou dat weer te traumatisch zijn?
Ninx schreef:Nu vind ik sommige meldingen ook gevoelsmatig wel lastig hoor. Dan zie ik die dode schapen in Leersum, toch een gebied waar de wolf erg actief is, en dan staan ze alleen achter een paar banketstaaf prikkeldraadjes.
Ik zie dat hier, op de Veluwe, ook nog echt heel veel. Die dieren worden bijna aangeboden als een soort mc Donalds,
In alle eerlijkheid zijn er hier ook gewoon heel veel mensen die er minder om geven. Dat is niet fraai om te zeggen... dat weet ik.
Die hebben dan wat geiten, schaapjes, of ander spul lopen, en als het dood is kopen ze nieuwe.
Uiteraard zijn ze echt niet allemaal zo, maar er zijn hier heel veel mensen absoluut minder 'gevoelig' voor dierenleed.
Diezelfde mensen klagen dan wel over de wolf, maar er gaat geen euro naar de bescherming van hun dieren.
Dan kan ik sommige mensen die hierover klagen best wel begrijpen.
Sanet schreef:Hoeveel moeten ze doen volgens jou dan dat het wel genoeg is? Maar nog steeds schaapjes opgegeten worden? €100? €500?
En dan nog dode schapen..
DuoPenotti schreef:Iets doen of niks doen, het eindresultaat is gelijk, dode uit elkaar getrokken dieren....
Ninx schreef:Het ontbreekt die mensen overigens niet aan het geld hoor. Er zit geld zat hier.
Ninx schreef:DuoPenotti schreef:Iets doen of niks doen, het eindresultaat is gelijk, dode uit elkaar getrokken dieren....
Nou.....
Ik denk dat je op z'n minst mag ontmoedigen. Die wolf zijn we voorlopig niet kwijt.
Dus vraag dan die subsidie aan, en probeer op z'n minst dat dier te ontmoedigen.
Ik denk zelf, en ik zit er echt middenin, dat je nu te zwart/ wit bent. Ook wij, kritische mensen, moeten niet doorslaan de andere kant op.
Dat we gaan weigeren onze dieren te beschermen omdat het toch niet werkt.
Toen ik deze grond kocht had ik nooit gedacht dat dit zou gebeuren. Ik baal hartgrondig.
Maar moet ik dan uit protest mijn dieren maar laten opeten?
Captain schreef:Ninx schreef:Het ontbreekt die mensen overigens niet aan het geld hoor. Er zit geld zat hier.
Dat is natuurlijk wel heel generaliserend, je kunt niet bij mensen in hun portemonnee kijken.
Daarbij is toch al zo vaak bewezen dat het niet werkt, wat heeft het dan voor zin? Duizenden euro's uitgeven en alsnog ellende..
Captain schreef:Ninx schreef:Het ontbreekt die mensen overigens niet aan het geld hoor. Er zit geld zat hier.
Dat is natuurlijk wel heel generaliserend, je kunt niet bij mensen in hun portemonnee kijken.
Daarbij is toch al zo vaak bewezen dat het niet werkt, wat heeft het dan voor zin? Duizenden euro's uitgeven en alsnog ellende..
Kaja schreef:Faunabescherming, Dierenbescherming en andere soortgelijke verenigingen staan zo ontzettend sterk als het op omheiningen aan komt. Eerst zorgen dat je dieren achter dergelijke omheiningen staan, ongeacht de uitkomst, dan pas kan en wordt er actie ondernomen op probleemwolven. Dat heb ik al vaker gezegd.
Niets doen is niet langer een optie.
Ninx schreef:Sanet schreef:Ik blijf vinden dat het logisch is dat mensen niet gaan investeren in dure omheining die niet werkt…
Wel zou ik dan liever zien dat de schaapjes dan of in de nacht op een (mobiel?) hok zouden zitten of dat ze nu al gewoon naar de slacht gebracht worden. Dan zijn ze maar vast dood. Maar wat zonde ook eigenlijk. Want wat is het mooi zo’n wei vol met wolletjes en in het voorjaar kleine spring wolletjes. Het is gewoon heel verdrietig
Ik vind gewoon niet dat je NIKS kunt doen.... ik ga ook veel geld uitgeven aan de omheining, en daar baal ik hartgrondig van.
Maar gewoon helemaal niks doen is natuurlijk gewoon stom.
Haal ze dan naar binnen, of prik wat extra netten op z'n minst.
Ninx schreef:Nu vind ik sommige meldingen ook gevoelsmatig wel lastig hoor. Dan zie ik die dode schapen in Leersum, toch een gebied waar de wolf erg actief is, en dan staan ze alleen achter een paar banketstaaf prikkeldraadjes.
Ik zie dat hier, op de Veluwe, ook nog echt heel veel. Die dieren worden bijna aangeboden als een soort mc Donalds,
In alle eerlijkheid zijn er hier ook gewoon heel veel mensen die er minder om geven. Dat is niet fraai om te zeggen... dat weet ik.
Die hebben dan wat geiten, schaapjes, of ander spul lopen, en als het dood is kopen ze nieuwe.
Uiteraard zijn ze echt niet allemaal zo, maar er zijn hier heel veel mensen absoluut minder 'gevoelig' voor dierenleed.
Diezelfde mensen klagen dan wel over de wolf, maar er gaat geen euro naar de bescherming van hun dieren.
Dan kan ik sommige mensen die hierover klagen best wel begrijpen.