Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roodvos schreef:Hier een boeiend stuk van de Groninger hoogleraar John Morijn over de opkomst van de PVV en de parallellen en verschillen met Polen en Hongarije. Schijnt ook op X te staan.
Groninger hoogleraar waarschuwt: ‘Een stem voor de PVV is vaak een stem tegen jezelf’ - https://nos.nl/r/462665
IMANDRA schreef:Avalanche schreef:@ Imandra: Ik denk idd dat dat goed kan werkenmaar die communicatielijnen openhouden lijkt me het belangrijkste. Dan voorkom je ook dat een en ander uit de hand loopt.
Dat is zeker waar.
@AS: wat betreft Baudets uitspraak over vrouwen, hier is de letterlijke quote te vinden. Als je de bron niet vertrouwd geven ze ook de link naar het interview waar hij dit heeft gegeven, kan je het zelf even nakijken.
https://wnl.tv/2017/06/22/sp-thierry-ba ... -euro/amp/
Wat betreft Baudet die forum kiezers niet slim zou vinden, vind ik dit. Toegegeven, dit is wel hearsay en gaat schijnbaar maar over een deel van de kiezers. Joost en Eva beamen de inhoud van de brief overigens wel. Zie de 4e alinea (begint met “Anderen aanwezigen…”:
https://www.rtlnieuws.nl/sites/default/ ... estuur.pdf
Staan ook andere.. interessante… uitspraken in.
imaudy schreef:AppleSter schreef:
Hahahaha! Het wordt steeds leuker hier![]()
Tolerantie tot de hoek, precies zoals ik al in eerdere Posts beschreef
![]()
Dit is een OPENBAAR forum hè? En Baudet is ook een volksvertegenwoordiger. Waarom zou iedereen hier vertegenwoordigd mogen worden BEHALVE Baudet?
Nou eh...omdat hij vrouwonvriendelijk is bv. Heb jij soms om Baudet gestemd? Je had niet op Wilders gestemd dacht ik gelezen te hebben?
"Behalve Baudet" was ook meer een grapje hoor .
secricible schreef:https://archive.is/T5CTG
Hier kun je het lezen Cer. Mijn reactie heb ik al gegeven eerder in het topic.
AppleSter schreef:En dat bepaal jij? Omdat jij hem zo goed kent? Doe toch even normaal. Als je op Wilders stemt ben je rich echt een racist (las ik net terug in een zuur bericht gisteravond) en nu ben je, als je op Baudet stemt ineens vrouwonvriendelijk?
Grapjes ben ik overigens helemaal voor, dat maakt het allemaal net even wat luchtiger en gezelliger. Zullen we afspreken dat we er gewoon een leuke smiliebij zetten als we iets grappig bedoelen? Geeft ook een beetjes sfeer aan dit topic.
pien_2010 schreef:Citaat:Het kwam zeker in de buurt van een normale discussie, dus dank hiervoor. Laten we het inderdaad op de inhoud houden nu en respect hebben voor elkaars zienswijzen. Daar is niets mis mee en wie weet steken we aan beide kanten wat op van elkaar.
Ik begrijp jouw zorgen mbt de een klimaattransitie onder Wilders, want dat gaat vast niet snel gebeuren, maar veel mensen op rechts zien die zorgen anders. Ik zelf ook, ik “geloof” niet in de noodzaak van een transitie, ik ben van mening dat het klimaat altijd veranderd dus vanuit mijn zienswijze kan ik alleen maar blij zijn (ookal heb ik niet op PVV gestemd) dat de PVV de grootste is geworden. Nu afwachten of hij een kabinet gevormd krijgt!
Welterusten!
Bedankt voor deze post. Dat is empathisch, zie vetgedrukte.
Ik denk persoonlijk dat jij op Baudet hebt gestemd. Je uitspraken lijken zeer op die van onze Nl kennis hier.
En we zitten politiek gezien inderdaad enorm uit elkaar. Ook dat is een feit.
imaudy schreef:AppleSter schreef:En dat bepaal jij? Omdat jij hem zo goed kent? Doe toch even normaal. Als je op Wilders stemt ben je rich echt een racist (las ik net terug in een zuur bericht gisteravond) en nu ben je, als je op Baudet stemt ineens vrouwonvriendelijk?
Grapjes ben ik overigens helemaal voor, dat maakt het allemaal net even wat luchtiger en gezelliger. Zullen we afspreken dat we er gewoon een leuke smiliebij zetten als we iets grappig bedoelen? Geeft ook een beetjes sfeer aan dit topic.
Als ik zeg dat Baudet vrouwonvriendelijk is wil dat dan perse zeggen dat je vrouwonvriendelijk bent als je op hem stemt? Dat maak jij ervan.
Je reageert nu overal defensief op. Ik zou eerder op Wilders stemmen dan op PVDA. Vanwege het zeer belabberde corona beleid van oa PVDA. Nou vind ik Wilders ook niet echt wat, maar icm met Omtzigt had het wat kunnen worden misschien.
AppleSter schreef:imaudy schreef:Ja. Mee eens. Ik vind het ook eigenlijk goed als alle partijen (behalve Baudet) hier in de discussie vertegenwoordigd zijn.
Hahahaha! Het wordt steeds leuker hier![]()
Tolerantie tot de hoek, precies zoals ik al in eerdere Posts beschreef
![]()
Dit is een OPENBAAR forum hè? En Baudet is ook een volksvertegenwoordiger. Waarom zou iedereen hier vertegenwoordigd mogen worden BEHALVE Baudet?
Citaat:Ik zou eerder op Wilders stemmen dan op PVDA. Vanwege het zeer belabberde corona beleid van oa PVDA
pien_2010 schreef:Hier een interessant artikel dat gaat over Nederlanders die ontevreden en alle regeltjes zat zijn en "en masse" naar Lapland geëmigreerd zijn![]()
.
https://nieuwspaal.nl/steeds-meer-neder ... regeltjes/
lies schreef:Ja, ik vind het net zo frustrerend als jij, Cer. Maar moet je dan alles wat AS zegt maar negeren, want het is toch zij die steeds niet op de inhoud ingaat en het persoonlijk maakt? Ik vind het dan wel heel lastig om daar dan weer niet op te reageren, hoe zinloos ook..
Cer schreef:secricible schreef:https://archive.is/T5CTG
Hier kun je het lezen Cer. Mijn reactie heb ik al gegeven eerder in het topic.
ah daar had ik overheen gelezen.. maar dan zijn we het eens denk..
(overigens absurd dat dat kan in een zorgwoning, maar goed, ook daarvan weet je niet hoe het gegaan is)
(in de wijk waar ik het eerder over had, hebben ze mensen met een afstand tot de maatschappij samen geplaatst met ouderen (het gebouw was voorheen best een luxe bejaardentehuis) daar gaat het ook mis en voelen de ouderen zich niet veilig) Lastige dingen zijn dat..
pien_2010 schreef:Imaudy schreef:Citaat:Ik zou eerder op Wilders stemmen dan op PVDA. Vanwege het zeer belabberde corona beleid van oa PVDA
De PvdA zat in de oppositie en kwam niet met voorstellen (dat kan niet eens als je niet in de regering zit!). Dus dit is pertinent onwaar dat de PvdA verantwoordelijk was voor het covid beleid.
AS ik vind je reactie een herhaling van zetten en niet ingaand op de INHOUD van de berichten waarmee je met argumenten op de inhoud ze gaat weerleggen of althans probeert.
"Het zij doen" ........ verhaal reageer ik dus niet meer op want ik beleef het anders en is tevens voedingsbodem voor ruzie op de persoon. Ik wil het alleen nog maar over de inhoud hebben in dit topic.
lies schreef:AS, eerlijk gezegd leg je helemaal niets bloot. Je bevestigt vooral het (of in ieder geval mijn) beeld over de Baudet stemmende kiezer. Veel geblaat, weinig wol.
Je leest ook slecht, wordt kennelijk getriggerd en begint gelijk op je toetsenbord te rammen, zie voorbeeld imaudy, die helemaal niet zei dat je als stemmer op Baudet vrouwonvriendelijk bent.