Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Avalanche schreef:Snap ik. Ik merk dat ik het lastig vind om je posts goed te interpreteren, het voelt alsof je indirect een mening geeft. Maar dan snap ik het beter
Avalanche schreef:Zeg dat dan? Ik kan niet heel goed omgaan met indirecte communicatie. Ik weet dan niet goed hoe ik moet reageren, omdat ik echt geen idee heb of het écht een vraag istof dat je het zo oppakt trouwens
juval schreef:SP wil denk ik ook helemaal niet regeren, die is meer van de oppositie.. stel dat Timmermans zou winnen, dan zou SP wellicht in aanmerking komen voor een coalitie, maar op deze manier gooien ze bij voorbaat de ruiten maar vast in is mijn idee.
Heeft CDA al een nieuwe lijsttrekker naar voren geschoven? Best benieuwd wie daar de kop van jut durft te worden.
juval schreef:SP wil denk ik ook helemaal niet regeren, die is meer van de oppositie.. stel dat Timmermans zou winnen, dan zou SP wellicht in aanmerking komen voor een coalitie, maar op deze manier gooien ze bij voorbaat de ruiten maar vast in is mijn idee.
Heeft CDA al een nieuwe lijsttrekker naar voren geschoven? Best benieuwd wie daar de kop van jut durft te worden.
Jessix schreef:Nou dat dus! Zij hebben er toch alleen maar baat bij als GL/PvdA de grootste wordt en de MP kan leveren. Dan kunnen ze wellicht wat meer dan roepen vanaf de zijlijn. Dom hoor om je zo op te stellen..
Avalanche schreef:Jessix schreef:Nou dat dus! Zij hebben er toch alleen maar baat bij als GL/PvdA de grootste wordt en de MP kan leveren. Dan kunnen ze wellicht wat meer dan roepen vanaf de zijlijn. Dom hoor om je zo op te stellen..
Als ze compromissen zouden sluiten wel, maar dat doen ze niet, en hebben ze bij mijn weten nooit echt gedaan.
Veronica2 schreef:Ondertussen heeft de SP voor dezelfde populistisch benadering gekozen als bepaalde andere partijen en zetten in op zaken die actueel zijn en belangrijk voor de gewone man, betere zorg, lagere energiekosten en ingrijpen op de graaiflatie.
Janneke2 schreef:.. en als je het hebt over politici die wel of niet weten wat het is, bijstandsmoeder zijn:
Carola Schouten, ongetrouwde moeder bij de CU.
En tot op heden woont ze 'op Spangen' - niet de rijkste wijk van Rotterdam.
En de SP.
Kamerleden worden ruim betaald. De SP Kamerleden dragen dit af aan de partij zodat ze een modaal inkomen hebben.
Dat houdt iemand bij de les.
En het laat zien dat je er niet op eigen kracht alleen gekomen bent - ieder Kamerlid zit er vanwege vrijwilligers die afdelingen draaiend houden, flyeren en nog talloze andere zaken.
Avalanche schreef:@Jessix: Ja, dat denk ik wel. Al ligt het ook wel aan hun eigen houding, ik vond ze niet bijzonder constructief op links, en dat lijkt een beetje een probleem te zijn. Onze regering is vooral ingericht op samenwerken, en waar ik bang voor ben, is dat ze een links blok zouden gaan ondermijnen.
Ik vond dat toen ook een soort van grappig, toen de PVV een keer vrij groot is geworden. Mensen waren woedend dat de PVV niet in de regering kwam, maar realiseerden zich niet dat dat kwam door de houding van Wilders.
Datzelfde lijkt ook bij de SP aan de hand (al vind ik de SP beduidend sympathieker wat betreft standpunten en doelen). SP heeft de neiging imo de eigen kant te willen aanvallen. Aan de andere kant kunnen ze links wel scherp en bij de les houden en dat lijkt me idd wel een toevoeging.
Jessix schreef:Janneke2 schreef:.. en als je het hebt over politici die wel of niet weten wat het is, bijstandsmoeder zijn:
Carola Schouten, ongetrouwde moeder bij de CU.
En tot op heden woont ze 'op Spangen' - niet de rijkste wijk van Rotterdam.
Maar dat maakt haar toch geen bijstandsmoeder?