Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:19

Ik moest vorige week tanken en toen betaalde ik nog 1,84 in Stabroek.

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Oorlog in Oekraïne en de gevolgen voor ons Nederlanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:21

Gefeliciteerd hier kost het 2,55.9

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:21

Telpeva schreef:
elnienjo schreef:
Ik geloof wel in de daadkracht bij de Belgen. Die zullen niet de bevolking eerst lekker maken en dan hun keutel intrekken.

Nee, jij zit bokkers hier nu lekker te maken met zelf verzonnen rommel. Ga jij de benzine en verloren tijd betalen van bokkers wanneer zij naar België rijden om jouw 'advies' op te volgen, of ga je je keutel dan ook intrekken.

Het is toch alleen voor mensen die normaal ook al over de grens tanken. Als je liters benzine moet oprijden om in België te komen schiet je er tenslotte niks mee op. En het zal vast uitgebreid in de media komen als die accijnsverlaging een feit is.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 22:35

Op carbu.be kan je de actuele brandstofprijzen in de gaten houden per tankstation in België.

Sowieso handig om te gebruiken, soms zit er behoorlijk wat verschil tussen 2 tankstations die pal naast elkaar liggen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:39

Ik heb mijn tandarts in Wommelgem en daar is het vaak 't goedkoopst maar daar rij ik uiteraard niet voor niks helemaal naartoe.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 01:09

Pfff het is gewoon niet leuk meer aan de pomp.
Ff de bus voltanken, €165 kan je 700km rijden.
Is gewoon niet meer tegenop te werken :P

En ja hij is voor zijn werk afhankelijk van zijn werkbus.
Ik zei al neem mijn auto mee die rijdt zuiniger, maar dan zit hij met zijn spullen.

Het is dat hij nu thuis zit net corona, verzacht iets ondanks hij beroerd is

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 01:14

kiki1976 schreef:
Pfff het is gewoon niet leuk meer aan de pomp.
Ff de bus voltanken, €165 kan je 700km rijden.
Is gewoon niet meer tegenop te werken :P

En ja hij is voor zijn werk afhankelijk van zijn werkbus.
Ik zei al neem mijn auto mee die rijdt zuiniger, maar dan zit hij met zijn spullen.

Het is dat hij nu thuis zit net corona, verzacht iets ondanks hij beroerd is

Een hoefsmid rijdt ook in zo'n bus natuurlijk. Mijn smid rijdt een behoorlijke afstand. Eerst de materialen duurder en nu de benzine. Ik vind het echt niet erg om meer te betalen, maar dat gaat niet iedereen vinden natuurlijk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 01:32

elnienjo schreef:
Phonix schreef:
Waarom verhuis je niet dan?

Ik woon aan de grens dus waarom verhuizen? Als grensbewoner kan ik van 2 walletjes eten

En maar klagen.... ten onrechte dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 08:19

Het valt mij wel op dat de diesel nog veel harder stijgt dan benzine het verschil is hier nog maar 12 cent.

Met de hoge wegenbelasting die je voor diesel betaald kan dat dus ook niet meer uit straks.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:05

imaudy schreef:
kiki1976 schreef:

Een hoefsmid rijdt ook in zo'n bus natuurlijk. Mijn smid rijdt een behoorlijke afstand. Eerst de materialen duurder en nu de benzine. Ik vind het echt niet erg om meer te betalen, maar dat gaat niet iedereen vinden natuurlijk.

Overal is alles veel duurder geworden, in de bouw is dat echt bizar.
Bepaalde plaatmateriaal van € 20 naar € 90 per plaat.
Stenen van € 0,29 naar € 0,96 p/st.

Spenk schreef:
Het valt mij wel op dat de diesel nog veel harder stijgt dan benzine het verschil is hier nog maar 12 cent.

Met de hoge wegenbelasting die je voor diesel betaald kan dat dus ook niet meer uit straks.

Ja zeiden wij ook al

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:47

Diesel is flink veel duurder geworden dan benzine. Best raar eigenlijk. Meestal rijden ze ook minder zuinig. -O-

Mijn bus gaat vandaag voor apk en onderhoud naar de garage en dan maar even slapen op de parkeerplaats. Gelukkig kwa wegenbelasting speciaal tarief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:50

Ik denk dat het voordeel van diesel op langere afstanden nu ook volledig verdwenen is ja.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:53

Waar normaal mijn bus met zijn 1:14 goedkoper reed dan benzine is het nu gewoon duurder dan elke benzine auto die zuiniger rijdt dan 1:16,5. Bij het normale wegenbelastingtarief ben je altijd duurder uit hu denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:54

Dat denk ik dus ook. En aangezien ze al af willen van diesels, zoals volvo maakt geeneens diesels meer, denk ik het ook zo blijft het kleine verschil. Waardoor het voor mensen 0,0 voordeel meer heeft en een zuinige benzine veel goedkoper is.

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:55

karuna schreef:
Diesel is flink veel duurder geworden dan benzine. Best raar eigenlijk. Meestal rijden ze ook minder zuinig. -O-

Mijn bus gaat vandaag voor apk en onderhoud naar de garage en dan maar even slapen op de parkeerplaats. Gelukkig kwa wegenbelasting speciaal tarief.

Diesel is meer gevraagd en daardoor stijgt die harder. Vrachtwagens gebruiken dat ook, dus sneller een schaarste.

Maar de overheid moet gaan beseffen dat de bevolking het geld maar 1x kan uitgeven. Geld gaat nu naar vaste lasten, voedsel en brandstof. Betekent dat horeca en mkb pech hebben terwijl die dankzij de overheid al 2 slechte jaren hebben gehad.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 09:57

Ellende alleen busjes in benzine zijn er nagenoeg niet. De meeste rolstoelbussen zijn daarom ook diesel. Gelukkig hebben die nu nog spciaal tarief. Alleen bij rekeningrijden zonder wegebelasting kom je daar vrees ik ook klem. De zzp er met bedrijfsbus zal daar ook stevig last van hebben

Ik kon nog sparen en goddank is mijn gastarief nog even vast. Anders kwam ik ook denk ik in de min uit en gaat mijn spaargeld op aan basisdingen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:01

Mdrf schreef:
karuna schreef:

Diesel is meer gevraagd en daardoor stijgt die harder. Vrachtwagens gebruiken dat ook, dus sneller een schaarste.

Maar de overheid moet gaan beseffen dat de bevolking het geld maar 1x kan uitgeven. Geld gaat nu naar vaste lasten, voedsel en brandstof. Betekent dat horeca en mkb pech hebben terwijl die dankzij de overheid al 2 slechte jaren hebben gehad.

Nou precies!
En alles gaat nog duurder worden als vervoer ervan duurder wordt. Mkb naar de knoppen, meer werklozen, meer uitkeringen. Waar the fiets zijn Rutte en Kaag mee bezig?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:02

Kaag is vooral bezig met zichzelf, lekker speechen, zichzelf profileren, maar niet naar de kamer komen om vragen te beantwoorden. Ergens verantwoording voor nemen doet ze niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:06

elnienjo schreef:
Mdrf schreef:

Nou precies!
En alles gaat nog duurder worden als vervoer ervan duurder wordt. Mkb naar de knoppen, meer werklozen, meer uitkeringen. Waar the fiets zijn Rutte en Kaag mee bezig?

Ja, want Rutte en Kaag hebben Corona de wereld in geholpen en hebben de oorlog in Oekraïne veroorzaakt. :o?
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 10-03-22 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:07

sterregoud schreef:
Kaag is vooral bezig met zichzelf, lekker speechen, zichzelf profileren, maar niet naar de kamer komen om vragen te beantwoorden. Ergens verantwoording voor nemen doet ze niet.

Dat lag iets meer genuanceerd.
Maar het wordt door politici en media goed gebruikt om Kaag te bashen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:09

Nee, die hebben de verantwoording onze koopkracht op peil te houden in tijden van crisis ipv ons in de armoedeval te storten.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:21

Electra63 schreef:
sterregoud schreef:

Dat lag iets meer genuanceerd.
Maar het wordt door politici en media goed gebruikt om Kaag te bashen.

Kaag vind haar klimaatplannetjes belangrijker dan de leefbaarheid in ons land.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:24

Die klimaatplannetjes zorgen er ook voor dat de leefbaarheid van de wereld goed blijft, en niet onbelangrijk we voor energie niet meer zo afhankelijk zijn van een enkel land. Ik denk dat juist NU die klimaatplannen extra belangrijk blijken.

Mdrf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:26

Pabie schreef:
Die klimaatplannetjes zorgen er ook voor dat de leefbaarheid van de wereld goed blijft, en niet onbelangrijk we voor energie niet meer zo afhankelijk zijn van een enkel land. Ik denk dat juist NU die klimaatplannen extra belangrijk blijken.

Op lange termijn ja, maar nu had ze het fatsoen moeten hebben om de bevolking te helpen die het nu moeilijk heeft en het al 2 jaar moeilijk heeft.

Zijn gewoon een stel narcisten bij elkaar daar in den Haag, alles voor hun eigen gewin.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:28

Vertel, wat winnen de politici volgens jou? VIP punten? Pokémon kaarten?