Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Telpeva schreef:elnienjo schreef:Ik geloof wel in de daadkracht bij de Belgen. Die zullen niet de bevolking eerst lekker maken en dan hun keutel intrekken.
Nee, jij zit bokkers hier nu lekker te maken met zelf verzonnen rommel. Ga jij de benzine en verloren tijd betalen van bokkers wanneer zij naar België rijden om jouw 'advies' op te volgen, of ga je je keutel dan ook intrekken.
kiki1976 schreef:Pfff het is gewoon niet leuk meer aan de pomp.
Ff de bus voltanken, €165 kan je 700km rijden.
Is gewoon niet meer tegenop te werken![]()
En ja hij is voor zijn werk afhankelijk van zijn werkbus.
Ik zei al neem mijn auto mee die rijdt zuiniger, maar dan zit hij met zijn spullen.
Het is dat hij nu thuis zit net corona, verzacht iets ondanks hij beroerd is
imaudy schreef:kiki1976 schreef:
Een hoefsmid rijdt ook in zo'n bus natuurlijk. Mijn smid rijdt een behoorlijke afstand. Eerst de materialen duurder en nu de benzine. Ik vind het echt niet erg om meer te betalen, maar dat gaat niet iedereen vinden natuurlijk.
Overal is alles veel duurder geworden, in de bouw is dat echt bizar.
Bepaalde plaatmateriaal van € 20 naar € 90 per plaat.
Stenen van € 0,29 naar € 0,96 p/st.Spenk schreef:Het valt mij wel op dat de diesel nog veel harder stijgt dan benzine het verschil is hier nog maar 12 cent.
Met de hoge wegenbelasting die je voor diesel betaald kan dat dus ook niet meer uit straks.
karuna schreef:Diesel is flink veel duurder geworden dan benzine. Best raar eigenlijk. Meestal rijden ze ook minder zuinig.![]()
Mijn bus gaat vandaag voor apk en onderhoud naar de garage en dan maar even slapen op de parkeerplaats. Gelukkig kwa wegenbelasting speciaal tarief.
Mdrf schreef:karuna schreef:Diesel is flink veel duurder geworden dan benzine. Best raar eigenlijk. Meestal rijden ze ook minder zuinig.![]()
Mijn bus gaat vandaag voor apk en onderhoud naar de garage en dan maar even slapen op de parkeerplaats. Gelukkig kwa wegenbelasting speciaal tarief.
Diesel is meer gevraagd en daardoor stijgt die harder. Vrachtwagens gebruiken dat ook, dus sneller een schaarste.
Maar de overheid moet gaan beseffen dat de bevolking het geld maar 1x kan uitgeven. Geld gaat nu naar vaste lasten, voedsel en brandstof. Betekent dat horeca en mkb pech hebben terwijl die dankzij de overheid al 2 slechte jaren hebben gehad.
elnienjo schreef:Mdrf schreef:
Diesel is meer gevraagd en daardoor stijgt die harder. Vrachtwagens gebruiken dat ook, dus sneller een schaarste.
Maar de overheid moet gaan beseffen dat de bevolking het geld maar 1x kan uitgeven. Geld gaat nu naar vaste lasten, voedsel en brandstof. Betekent dat horeca en mkb pech hebben terwijl die dankzij de overheid al 2 slechte jaren hebben gehad.
Nou precies!
En alles gaat nog duurder worden als vervoer ervan duurder wordt. Mkb naar de knoppen, meer werklozen, meer uitkeringen. Waar the fiets zijn Rutte en Kaag mee bezig?
Electra63 schreef:sterregoud schreef:Kaag is vooral bezig met zichzelf, lekker speechen, zichzelf profileren, maar niet naar de kamer komen om vragen te beantwoorden. Ergens verantwoording voor nemen doet ze niet.
Dat lag iets meer genuanceerd.
Maar het wordt door politici en media goed gebruikt om Kaag te bashen.
Pabie schreef:Die klimaatplannetjes zorgen er ook voor dat de leefbaarheid van de wereld goed blijft, en niet onbelangrijk we voor energie niet meer zo afhankelijk zijn van een enkel land. Ik denk dat juist NU die klimaatplannen extra belangrijk blijken.