Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:12

Popstra

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:17

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:40

Ik lees net de tweet van Trump over de 75-jarige man die hardhandig omver werd geduwd door agenten en die ze bloedend lieten liggen... ;(
Het zal je president maar zijn. |o

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:48

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 17:58

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:02

Wat een goed stuk bigone.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:14

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:27

Blue_Eyes schreef:
Svadilfari1 schreef:
Ik zeg niet dat het meevalt en al een aantal keer heb ik benoemd dat ik op kleur en vrouw zijn onheus bejegend wordt soms

Wat ik benoem is enkel dat ik anders met dingen omga .
En ik ben niet de enige, kon in NL niet zo snel artikel erbij vinden

Maar bijna iedereen begrijpt de engelse taal;
https://www.huffingtonpost.co.uk/entry/ ... 01a1e47b58

https://www.theguardian.com/us-news/202 ... can-voters

Wie zegt dat ik jou ermee bedoelde? Wie de schoen past, trekke hem aan.

:oo :oo

Ze mag toch wel reageren en haar mening geven over iets wat jij schrijft?!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:37

mysa schreef:
Maar trots zijn omdat dat toevallig landgenoten waren die lang geleden leefden? Waarom zou ik daar nou trots op zijn?

Waarom schaamt Nederland zich voor trots?

Heel veel bevolkingen zijn trots op hun afkomst en spreken daar ook met trots over. Natuurlijk is het niet iets wat je zelf gepresteerd hebt, maar je tevredenheid tonen met je afkomst en over je land misstaat natuurlijk niemand.
In Nederland heerst er 'n nare 'weg met Nederland' mentaliteit.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:38

Ann schreef:
Ik lees net de tweet van Trump over de 75-jarige man die hardhandig omver werd geduwd door agenten en die ze bloedend lieten liggen... ;(

De man struikelde over z'n eigen voeten bij het achteruit lopen. Hij werd nauwelijks aangeraakt. Maar kwam wel heel ongelukkig ten val. Vreselijk als ze hem aan z'n lot hebben overgelaten, dat heb ik niet meegekregen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:39

Tuurlijk, Penotti, maar nu staat het er net alsof ik haar beschuldig van iets wat ze niet gezegd heeft. En dat bestrijd ik.
Verder ga ik niet in discussie over een bepaalde uitwisseling met een derde persoon, dat wordt altijd chaos. ;)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:39

Magrathea schreef:
Vraag: wie leert er geschiedenis van een standbeeld? En zelfs als dat zo is, waarom zijn er dan zo weinig standbeelden van zwarte mensen (en vrouwen, als we toch bezig zijn)? (Zelfde geldt voor straatnamen en dergelijken.)

Omdat vrouwen minder narcistisch zijn wellicht? :D

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:40

Even speciaal voor jou, elnienjo.
Laatst bijgewerkt door Ann op 03-02-25 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:40

elnienjo schreef:
De man struikelde over z'n eigen voeten bij het achteruit lopen. Hij werd nauwelijks aangeraakt. Maar kwam wel heel ongelukkig ten val. Vreselijk als ze hem aan z'n lot hebben overgelaten, dat heb ik niet meegekregen.

Ik denk dat jij een ander filmpje hebt gezien dan ik. Die kreeg echt wel een flinke douw, en ja, misschien vie hij iets eerder dan een jonger iemand, maar je kunt hier de politie niet vrijpleiten.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:43

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 18:53

Doe duw vind ik wel te verklaren.
De politie voert een charge uit en dan loop je daar niet tegen in. Klaar. Gewoon aan de kant gaan, niet zo moeilijk.
Die duw vind ik dus niet buiten proporties. Dat hij daardoor zo hard ten val kwam was niet te verwachten.

Dat ze hem in eerste instantie zo laten liggen vind ik wel buiten proporties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:27

Ann schreef:

:x
Elke keer als je denkt dat die man niet dieper kan zinken....

elnienjo

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:28

Wat zouden deze rellen nu eigenlijk doen tov de verkiezingen? Gaat Trump kopje onder of spint hij juist garen bij deze crisis omdat de sociaal zwakkeren vaak niet naar de stembus gaan?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:29

elnienjo schreef:
Heel veel bevolkingen zijn trots op hun afkomst en spreken daar ook met trots over. Natuurlijk is het niet iets wat je zelf gepresteerd hebt, maar je tevredenheid tonen met je afkomst en over je land misstaat natuurlijk niemand.

Ja gek, dat kan ik dus helemaal niet plaatsen, dat gevoel. Wat dat betreft snapte ik Maxima ook goed, toen ze ooit zei dat ze de Nederlander niet herkende.
Kijk eens naar mensen die bijvoorbeeld dna-onderzoek hebben laten doen om te zien wie hun verre voorouders zijn. Dan blijkt dat de meeste mensen gewoon bestaan uit één grote genenverzameling van diverse oorsprong.

En nee, ik heb anderzijds ook helemaal niet de 'weg met Nederland' mentaliteit. Waarom zou ik? Ik ben dolblij dat mijn wiegje in Nederland stond. En dat het er bijvoorbeeld tijdens en voor de tweede Wereldoorlog nog niet stond. En nu ik het daar toch over heb: vreemde overheersing, zoals destijds door Nazi-Duitsland, zou de enige situatie zijn, waarin ik waarschijnlijk nationalistische/patriottistische sentimenten zou ontwikkelen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:39

mysa schreef:
elnienjo schreef:

Ja gek, dat kan ik dus helemaal niet plaatsen, dat gevoel. Wat dat betreft snapte ik Maxima ook goed, toen ze ooit zei dat ze de Nederlander niet herkende.
Kijk eens naar mensen die bijvoorbeeld dna-onderzoek hebben laten doen om te zien wie hun verre voorouders zijn. Dan blijkt dat de meeste mensen gewoon bestaan uit één grote genenverzameling van diverse oorsprong.

En nee, ik heb anderzijds ook helemaal niet de 'weg met Nederland' mentaliteit. Waarom zou ik? Ik ben dolblij dat mijn wiegje in Nederland stond. En dat het er bijvoorbeeld tijdens en voor de tweede Wereldoorlog nog niet stond. En nu ik het daar toch over heb: vreemde overheersing, zoals destijds door Nazi-Duitsland, zou de enige situatie zijn, waarin ik waarschijnlijk nationalistische/patriottistische sentimenten zou ontwikkelen.

Dat komt volgens mij omdat de Nederlander geen nationale trots kent (behalve dan tijdens EK/WK :D )
In Amerika lijkt het alsof alle mensen die een greencard krijgen er trots op zijn Amerikaan te mógen zijn. Er hangen ook veel vlaggen aan huizen. Hier vegen nieuwkomers er nog net niet hun reet mee af.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:43

Zie het artikel hier onder, dat bedoelde ik dus. Hoop dat bij allerlei podia die deze activisten word gegeven vooral ook dit gevraagd word. Maar dan zal er zeker vooruit schrijdend inzicht zijn dat hij er nu anders over denkt.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 09-06-20 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:46

bigone schreef:
https://twitter.com/seven__/status/1268 ... 52000?s=20

Misschien eens even lezen wat Akwasi een paar jaar geleden nog beweerde, ook Afryre stamt van deze stam af. Maar lees vooral de opmerking van Akwasi over zijn vriend en iets kwalijk nemen. Krijg steeds meer de schurft aan dit soort mensen, wel ophitsen, aanzetten tot geweld maar ondertussen .

Ik moest even googlen wat er met jouw link bedoeld werd, maar deze quote op google maakt het een stuk duidelijker:

Citaat:
Rapper Akwasi in 2017: ‘Ik ben Ashanti, die verkochten arme Ghanezen als slaven aan de Nederlanders’

https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... erlanders/

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:47

@elnienjo ken jij wel mensen die hier bijv. Net wonen? Jou uitspraken zijn zo enorm generaliserend.

Als er ergens een land is waar mensen uit andere landen zich niet hoeven aanpassen is het Amerika wel. Klein China, klein Polen kan nog wel even doorgaan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:51

lenaa_tje schreef:
@elnienjo ken jij wel mensen die hier bijv. Net wonen? Jou uitspraken zijn zo enorm generaliserend.

Als er ergens een land is waar mensen uit andere landen zich niet hoeven aanpassen is het Amerika wel. Klein China, klein Polen kan nog wel even doorgaan.

Een nicht van mij is voorleesmaatje voor kinderen van statushouders om een beetje taal bij te spijkeren. Wat ze na al die jaren ervaring bij telkens nieuwe gezinnen zegt is dat de ouders vaak erg in hun eigen taal en wereldje blijven hangen ipv samen met hun kinderen hun best te doen zo snel mogelijk goed in te burgeren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 19:52

lenaa_tje schreef:

Maar wel proud to be American! Dat zul je in Nederland niet vaak horen (ook niet van Nederlanders zelf)