Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:14

Nee, ik bedoelde koninging Wilhelmina. De stakkers in de landen waar ze geen royalty hebben, zoals de VS, vervangen dat meestal door een president. Alleen heeft dat toch niet dezelfde savoir vivre :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:22

Die bedoel ik ook ja, dat was tussen 1860/1890.

Savoir vivre :=

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:54

Cowboy55 schreef:
Karl66 schreef:
Ho ho, wij hadden al in 1890 een vrouwelijk staatshoofd!

Dat was vlak voordat ik werd geboren dus dat telt niet. :D En ik zat niet te denken aan 'koningin' maar aan 'premier'....zonder Wilhelmina en haar vosje tekort te willen doen.

Ik wist dat je best al oud bent, maar zoooo oud :+ :D

Wat een andere kandidaat dan Biden betreft, je moet natuurlijk wel een ontzettende grote zak met geld hebben om je kandidaat te kunnen stellen.
Dat zal voor jongere (en vrouwelijke) kandidaten toch moeilijk zijn, denk ik.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:20

This just in: (CNN)Joe Biden has named Kamala Harris as his running mate, making the California senator the first Black and South Asian American woman to run on a major political party's presidential ticket.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:32

Cowboy55 schreef:
This just in: (CNN)Joe Biden has named Kamala Harris as his running mate, making the California senator the first Black and South Asian American woman to run on a major political party's presidential ticket.

Lijkt mij een goede kandidate!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:41

Electra63 schreef:
Cowboy55 schreef:

Als dit klopt ben ik wel benieuwd hoe Biden omgaat met de onvermijdelijke vraag: waarom de vrouw die je in het verleden aangevallen heeft op je denkbeelden kiezen als running mate?

Persoonlijk zou ik zeggen: ik hoef geen ja-knikker als VP, geef mij maar iemand die me uitdaagt en verantwoordelijk houdt. Maar ik ben noch Biden, noch Amerikaan. Geen idee wat een kiezer in de VS van zo’n standpunt zou vinden.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:48

Haha, ja ze zal hem zeker scherp kunnen houden. Fijne kandidate!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:51

Terzijde een kijktip op Netflix: Immigration Nation. Over ‘illegalen’ die vanuit het zuiden de grens met de VS over willen komen....maar ook veteranen die uitgezet werden NA hun diensttijd in Irak en Afghanistan toen bleek dat ze eigenlijk illegalen waren. Schokkend.

Gaat over 20 jaar dus ook over GW en Clinton en Obama. Tip die niet bedoeld is als schoppen naar Trump.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:25

Zucht. Maar weer verder met de beledigingen zeker.

Afbeelding

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 00:44

Electra63 schreef:
Cowboy55 schreef:

Wat maakt haar zo'n goede kandidate dan? Ik zie het niet direct.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 00:50

Hoezo niet Karl?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 02:56

Ik heb haar ff gegoogled :o
Jonge, donkere vrouw, tegenpool van Biden ;). Hoogopgeleid en veel ervaring. Dus zij trekt andere kiezers misschien over de streep.
Mocht Biden wat overkomen, bij winst van de Democraten, dan kan zij de 1e donkere vrouwelijke president worden.
Lijkt me geweldig na het tijdperk Trump :D ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 03:09

IMANDRA schreef:
Zucht. Maar weer verder met de beledigingen zeker.

[ Afbeelding ]

Ik zag online vooral "Sleepy Joe and Kamala-toe" (Cameltoe), mogelijk was dat nog wat te veel voor Trump en heeft hij zich hier ingehouden.

(Veel referenties naar Kamala en hoe ze horizontaal carriere heeft gemaakt - nog niets gevonden dat het duidelijk toelicht)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 05:01

Mbt Kamala's politieke opvattingen, niet geheel onbelangrijk ondanks dat geslacht en huidskleur natuurlijk ook verschrikkelijk belangrijk is:

Een score op basis van hoe liberaal ze is ten opzichte van andere senatoren, gebaseerd op haar "legislative behavior" in 2019:

Afbeelding

Ze was niet alleen liberaler dan Bernie, ze was zelfs de meest liberale senator dat jaar.

Mogelijk dat ze achter de Bernie stemmers aanzitten met de keuze voor Harris? Vorige verkiezing waren er aardig wat mensen die ook op Bernie hoopte en toen opgescheept kwamen te zitten met Clinton, wat er voor zorgde dat ze liever niet gingen stemmen dan dat ze de duivel zelf in het zadel moesten helpen.

Toelichting op de score en bron:

Afbeelding

https://www.govtrack.us/congress/member ... 019/senate

Meer informatie over hoe ze gescoord heeft dat jaar:
https://www.govtrack.us/congress/member ... -card/2019

Mensen zullen ongetwijfeld eruit pikken wat ze willen: ze was 3rd most absent, joined bipartisan bills the least often, maar .... vul het zelf maar in - pick & choose wat binnen je agenda past.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 06:29

Ik denk dat het wel een goede combi kan zijn. Bidden voor de zwevende en centrum kiezer, Kamela voor de left wing Democraten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:30

Toch nog wat gevonden waar de referenties met horizontaal carrière maken en Harris vandaan komen: voormalig San Francisco burgemeester Willie Brown heeft een buitenechtelijke relatie met Harris gehad en haar aan een paar belangrijke baantjes geholpen in het begin van haar carrière:
"Yes, I may have influenced her career by appointing her to two state commissions when I was [California] Assembly speaker. And I certainly helped with her first race for district attorney in San Francisco."
https://www.foxnews.com/politics/former ... ala-harris

Verder niets gevonden, dus ik denk dat dit alles is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:41

enzino schreef:
Toch nog wat gevonden waar de referenties met horizontaal carrière maken en Harris vandaan komen: voormalig San Francisco burgemeester Willie Brown heeft een buitenechtelijke relatie met Harris gehad en haar aan een paar belangrijke baantjes geholpen in het begin van haar carrière:
"Yes, I may have influenced her career by appointing her to two state commissions when I was [California] Assembly speaker. And I certainly helped with her first race for district attorney in San Francisco."
https://www.foxnews.com/politics/former ... ala-harris

Verder niets gevonden, dus ik denk dat dit alles is.

Bijzonder, dat alleen bij vrouwen de horizontale connectie wordt onderzocht en eventueel als excuus voor een carriere wordt gebruikt.
En waT een l.ul die Willy Brown. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:04

Misschien is dat omdat er historisch meer mannen op belangrijke posities zitten waardoor het omgekeerde minder vaak voor zal komen? Bovendien zijn mannen vaak wat "makkelijker over te halen" om hun positieve te gebruiken om aan sex te komen.

Over Willie's willie zal ik me verder niet uitlaten :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:09

Als ik haar CV en opleiding lees, heeft zij geen Willy nodig om carriere te maken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:11

enzino schreef:
Misschien is dat omdat er historisch meer mannen op belangrijke posities zitten waardoor het omgekeerde minder vaak voor zal komen? Bovendien zijn mannen vaak wat "makkelijker over te halen" om hun positieve te gebruiken om aan sex te komen.

Over Willie's willie zal ik me verder niet uitlaten :D

Nee het komt gewoon uit seksisme voort. Dat een vrouw zich niet op eigen merits zou kunnen omhoogwerken maar de hulp van een man nodig zou hebben. Zo veel vragen en eisen die wel aan een vrouw zouden worden gesteld maar niet aan een man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:39

IMANDRA schreef:
Nee het komt gewoon uit seksisme voort. Dat een vrouw zich niet op eigen merits zou kunnen omhoogwerken maar de hulp van een man nodig zou hebben. Zo veel vragen en eisen die wel aan een vrouw zouden worden gesteld maar niet aan een man.

Ter duidelijkheid, je stelt toch niet ter twijfel dat ze een relatie met Willie Brown heeft gehad en dat hij haar aan enkele belangrijke posities heeft geholpen aan het begin van haar carrière? Dat is toch geen seksisme maar feitelijk aantoonbaar?

Verder lijkt het me ook duidelijk dat ze zelf ook carrière kan maken aangezien ze Willie voorbij is gegaan met haar nominatie als VP.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:42

Ze heeft inderdaad toen ze jong was een relatie gehad met een veel oudere man die haar twee keer heeft geholpen aan een baan die ze vervolgens goed heeft gedaan.
Tja, gebeurt vaker, je kunt als immigrante ook gestrekt first lady worden. Alhoewel ze al jaren apart slapen en ze haar huwelijkse voorwaarden opnieuw heeft onderhandeld als voorwaarde om naar Washington te verhuizen. En die hoeft alleen maar mooi te zijn en toezicht te houden op de kerstversiering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:54

Dat komt inderdaad vaker voor; ze heeft het als "kickstart" voor haar carriere gebruikt en sindsdien het op eigen kracht gedaan.

Geen reden om ons in rare bochten te wringen met excuses en beschuldigingen van seksisme.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:59

bigone schreef:
Ze heeft inderdaad toen ze jong was een relatie gehad met een veel oudere man die haar twee keer heeft geholpen aan een baan die ze vervolgens goed heeft gedaan.
Tja, gebeurt vaker, je kunt als immigrante ook gestrekt first lady worden. Alhoewel ze al jaren apart slapen en ze haar huwelijkse voorwaarden opnieuw heeft onderhandeld als voorwaarde om naar Washington te verhuizen. En die hoeft alleen maar mooi te zijn en toezicht te houden op de kerstversiering.

En de reconstructie van de Rose Garden, vergeet die niet. Even niet opletten en er staan Klaprozen en dat kan zomaar weer een Britse invasie triggeren. Je weet hoe Britten zijn als ze Poppies zien sinds 'in Flander's fields'.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:16

enzino schreef:
Dat komt inderdaad vaker voor; ze heeft het als "kickstart" voor haar carriere gebruikt en sindsdien het op eigen kracht gedaan.

Geen reden om ons in rare bochten te wringen met excuses en beschuldigingen van seksisme.

Nee, feit dat het wordt onderzocht en blijkbaar als nieuwswaardig wordt gezien is seksisme. Ik betwijfel niet dat Willy zegt dat het zo is gegaan.

Bij een man zou zoiets al niet onderzocht worden.