Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cowboy55 schreef:Karl66 schreef:Ho ho, wij hadden al in 1890 een vrouwelijk staatshoofd!
Dat was vlak voordat ik werd geboren dus dat telt niet.En ik zat niet te denken aan 'koningin' maar aan 'premier'....zonder Wilhelmina en haar vosje tekort te willen doen.
Electra63 schreef:Cowboy55 schreef:This just in: (CNN)Joe Biden has named Kamala Harris as his running mate, making the California senator the first Black and South Asian American woman to run on a major political party's presidential ticket.
Lijkt mij een goede kandidate!
Electra63 schreef:Cowboy55 schreef:This just in: (CNN)Joe Biden has named Kamala Harris as his running mate, making the California senator the first Black and South Asian American woman to run on a major political party's presidential ticket.
Lijkt mij een goede kandidate!
enzino schreef:Toch nog wat gevonden waar de referenties met horizontaal carrière maken en Harris vandaan komen: voormalig San Francisco burgemeester Willie Brown heeft een buitenechtelijke relatie met Harris gehad en haar aan een paar belangrijke baantjes geholpen in het begin van haar carrière:
"Yes, I may have influenced her career by appointing her to two state commissions when I was [California] Assembly speaker. And I certainly helped with her first race for district attorney in San Francisco."
https://www.foxnews.com/politics/former ... ala-harris
Verder niets gevonden, dus ik denk dat dit alles is.
enzino schreef:Misschien is dat omdat er historisch meer mannen op belangrijke posities zitten waardoor het omgekeerde minder vaak voor zal komen? Bovendien zijn mannen vaak wat "makkelijker over te halen" om hun positieve te gebruiken om aan sex te komen.
Over Willie's willie zal ik me verder niet uitlaten
IMANDRA schreef:Nee het komt gewoon uit seksisme voort. Dat een vrouw zich niet op eigen merits zou kunnen omhoogwerken maar de hulp van een man nodig zou hebben. Zo veel vragen en eisen die wel aan een vrouw zouden worden gesteld maar niet aan een man.
bigone schreef:Ze heeft inderdaad toen ze jong was een relatie gehad met een veel oudere man die haar twee keer heeft geholpen aan een baan die ze vervolgens goed heeft gedaan.
Tja, gebeurt vaker, je kunt als immigrante ook gestrekt first lady worden. Alhoewel ze al jaren apart slapen en ze haar huwelijkse voorwaarden opnieuw heeft onderhandeld als voorwaarde om naar Washington te verhuizen. En die hoeft alleen maar mooi te zijn en toezicht te houden op de kerstversiering.
enzino schreef:Dat komt inderdaad vaker voor; ze heeft het als "kickstart" voor haar carriere gebruikt en sindsdien het op eigen kracht gedaan.
Geen reden om ons in rare bochten te wringen met excuses en beschuldigingen van seksisme.