steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:27

Sunnda schreef:
Ik had een heel verhaal getikt. Alles weg ineens.. :+

Stallen binnenvallen?
Illegaal slachterij bezoek?
Protesteren waar dat niet is toegetaan in Amsterdam? (En je mensen daar bijdrages voor geven, en moet het stiekeme doel politie en justitie te overbelasten om zo af te dwingen)
Dat passief agressieve gedrag vindt ik enorm naar. Doen alsof je vreemdzaam bent, maar de hele wereld de wet willen voorleggen omdat je denkt dat je de enige bent die 100% gelijk hebt.

Als je echt verschil wilt maken moet je geen stoepzitter worden of vastlijmer. Wees dan een echte held en zoek een baan waarbij je verschil kunt maken. Ik ken ze hoor, jonge mensen die iets moois creeeren, wat wel milieubewust is.
We zijn als klein landje zo mooi doordat we enorm innovatief zijn.
Gebruik die kracht dan, wees niet alleen de demonstrant maar help mee met de nieuwe doelen. We hebben mensen nodig die meedenken in oplossingen, dwarsliggers die vanaf de grond roepen dat zij het allemaal beter weten, heeft niemand wat aan.

Dom stoepzitten vindt ik voor lafaards, sorry. Je kost de maatschappij alleen maar geld en doet niets om echt iets te bereiken.
Je doet nu alsof deze mensen hier hun levensdoel van maken en dat ze verder wel een uitkering zullen trekken ofzo.
Nogmaals, stop eens met dat gebash op andere activisten. Daar gaat dit topic niet over.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:27

Tiggs schreef:
Ik denk dat de boeren voor veel mensen vandaag toch echt te ver zijn gegaan, en een averechts effect bereiken met de acties van vandaag.

Ik hoor van alle kennissen in Den Haag dat het er erg gezellig is.
En dan is dat deel van de familie zo stads al wat. Paarden stinken al :D

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:28

Askja schreef:
Sunnda schreef:
Ik had een heel verhaal getikt. Alles weg ineens.. :+

Stallen binnenvallen?
Protesteren waar dat niet is toegetaan in Amsterdam? (En je mensen daar bijdrages voor geven, en moet het stiekeme doel politie en justitie te overbelasten om zo af te dwingen)
Dat passief agressieve gedrag vindt ik enorm naar. Doen alsof je vreemdzaam bent, maar de hele wereld de wet willen voorleggen omdat je denkt dat je de enige bent die 100% gelijk hebt.

Als je echt verschil wilt maken moet je geen stoepzitter worden of vastlijmer. Wees dan een echte held en zoek een baan waarbij je verschil kunt maken. Ik ken ze hoor, jonge mensen die iets moois creeeren, wat wel milieubewust is.
Gebruik die kracht dan, wees niet alleen de demonstrant maar help mee met de nieuwe doelen. We hebben mensen nodig die meedenken in oplossingen, dwarsliggers die vanaf de grond roepen dat zij het allemaal beter weten, heeft niemand wat aan.

Dom stoepzitten vindt ik voor lafaards, sorry. Je kost de maatschappij alleen maar geld en doet niets om echt iets te bereiken.
Je doet nu alsof deze mensen hier hun levensdoel van maken en dat ze verder wel een uitkering zullen trekken ofzo.
Nogmaals, stop eens met dat gebash op andere activisten. Daar gaat dit topic niet over.

Ik ben benieuwd hoeveel werk je kan doen als je een hele week op de grond kan zitten.

Dat gezegd hebbende, stop dan ook met in een topic over boeren bij alles te zeggen: maar de klimaatactivisten..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:32

zo, gaat hard hier in dit topic! bedankt voor alle steun!

Ik kon er vandaag helaas niet bij zijn, maar ben zeker wel onder de indruk van de grote opkomst en de goede organisatie! trots op de boeren! Ik hoop dat er niet meer acties hoeven volgen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:32

MarjanB schreef:
Eens met Sunda! Boeren die werken hard en hebben echt niet zo’n vetpot als velen denken. Heb jaren agrarische financieringen verleend voor het werk en het zou je verbazen waar mensen voor rondkomen.

Die linkse vega lui die ingehuurd worden zijn veelal uitkeringstrekkers die alleen maar rellen omdat het kan
Goh vertel, heb je hier hard bewijs voor?

Ze worden overigens hard aangepakt, harder dan de actievoerende boeren die vele malen meer overlast veroorzaken, maar dat is uiteraard niet het vermelden waard.

En ik ben voor alle duidelijkheid niet degene die 'steeds maar weer' verwijst naar de klimaatactivisten Sunnda. Lees eens wat beter.

xClaudiaaL

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:35

Mag ik eerlijk zijn, dat ik vind de sfeer in dit topic best omgeslagen vindt.

Ik ben vandaag in Den Haag (geweest) en niks anders gezien en gehoord dan positieve dingen. Ik heb geen rare of verkeerde acties gezien. Politie, ME en defensie werden netjes behandeld en ook netjes naar geluisterd. Maar dan spreek ik alleen over wat ik zelf gezien heb.

Ook onderweg niks anders gezien dan positieve reacties op wat we aan het doen zijn :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:37

Sunnda schreef:
Stallen binnenvallen?

Je hebt het eerst over klimaatactivisten, en dan noem je voorbeelden van dierenrechtenactivisten :+
En nee, dat zijn niet dezelfde mensen.

Protesteren waar dat niet is toegestaan :') Wat hebben de boeren de afgelopen dagen gedaan? Die hebben ook tramrails bezet.

En jij denkt dat die mensen geen baan hebben? Dat verzin je even omdat je dat wel goed uit zou komen? Voor hetzelfde geld hebben die mensen juist een heel belangrijke baan, doen ze alles om het klimaat te redden.
Ik ben ook wel eens naar een klimaatbetoging geweest, en ik heb toch echt een prima, milieuvriendelijke baan én doe mijn best voor het milieu en klimaat. Doe jij dat ook?

Dus demonstreren voor het klimaat is onzin en kost alleen maar geld en is voor lafaards, maar demonstreren voor de boeren is wel oké? :') Dan heb je echt geen idee wat het doel is van een demonstratie. Het doel is media aandacht, en politieke veranderingen, bij élke demonstratie. De boeren willen iets veranderen voor zichzelf en hun gezin en dieren, de klimaatactivisten willen iets veranderen voor de rest van de wereld en voor onze toekomst. Wat een egoïsten hè? :+

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:42

Ik ga dit topic ontstippen. Het was een leuk topic....

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:47

En ik ga het juist eindelijk interessant vinden.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:53

Diertjec schreef:
Mag ik eerlijk zijn, dat ik vind de sfeer in dit topic best omgeslagen vindt.

Ik ben vandaag in Den Haag (geweest) en niks anders gezien en gehoord dan positieve dingen. Ik heb geen rare of verkeerde acties gezien. Politie, ME en defensie werden netjes behandeld en ook netjes naar geluisterd. Maar dan spreek ik alleen over wat ik zelf gezien heb.

Ook onderweg niks anders gezien dan positieve reacties op wat we aan het doen zijn :)

Kan ik me alleen maar bij aansluiten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:56

Sunnda schreef:
Tiggs schreef:
Ik denk dat de boeren voor veel mensen vandaag toch echt te ver zijn gegaan, en een averechts effect bereiken met de acties van vandaag.

Ik hoor van alle kennissen in Den Haag dat het er erg gezellig is.
En dan is dat deel van de familie zo stads al wat. Paarden stinken al :D

Dat hoor ik dus ook!
Lees bij verslaggever van regio omroep dat er ook niks loos is, bovendien krijg ik die berichten ook door van mensen die meerijden.

Om in te halen op de beroepsdemonstranten,
Mijn ouders waren 12 jaar geleden voor het eerst op vliegvakantie.
Treffen ze in sevilla demonstratie tegen het stierenvechten.
Goede zaak!

Tot hun verbazen liepen er ook redelijk wat Nederlanders mee, ze raken in gesprek met die Nederlandse demonstranten en tot hun verbazing hoorde ze dat ze inderdaad betaald werden door een of andere organisatie om mee te doen en dat ze van hot net het werden gevlogen.
De demonstraties waar voor ze ingeschakeld werden gingen over mensenrechten, klimaat en dierenrechten.

Top hè, diertjec!!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:59

Ja echt top! Kippenvel over heel mn lichaam vandaag. We zijn nu bezig met de weg op te komen en dat gaat ook gewoon prima. Ben benieuwd hoe het De rest van de weg gaat.
Niks anders dan positief gevoel over vandaag

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:03

Fijn dat de sfeer zo goed was! Ik hoop dat jullie iets hebben bereikt, en er eindelijk ook eens kritischer wordt gekeken naar andere vervuilers.

Ik heb alleen de toespraak meegekregen die op het nieuws was, maar die vond ik niet zo geweldig. Ik denk dat die dame meer voor elkaar had gekregen als ze haar toespraak wat positiever had gebracht.
Toen Baudet in beeld kwam heb ik de tv snel uit gezet :+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:10

8nnemiek schreef:
Sunnda schreef:
Stallen binnenvallen?

Je hebt het eerst over klimaatactivisten, en dan noem je voorbeelden van dierenrechtenactivisten :+
En nee, dat zijn niet dezelfde mensen.

Protesteren waar dat niet is toegestaan :') Wat hebben de boeren de afgelopen dagen gedaan? Die hebben ook tramrails bezet.

En jij denkt dat die mensen geen baan hebben? Dat verzin je even omdat je dat wel goed uit zou komen? Voor hetzelfde geld hebben die mensen juist een heel belangrijke baan, doen ze alles om het klimaat te redden.
Ik ben ook wel eens naar een klimaatbetoging geweest, en ik heb toch echt een prima, milieuvriendelijke baan én doe mijn best voor het milieu en klimaat. Doe jij dat ook?

Dus demonstreren voor het klimaat is onzin en kost alleen maar geld en is voor lafaards, maar demonstreren voor de boeren is wel oké? :') Dan heb je echt geen idee wat het doel is van een demonstratie. Het doel is media aandacht, en politieke veranderingen, bij élke demonstratie. De boeren willen iets veranderen voor zichzelf en hun gezin en dieren, de klimaatactivisten willen iets veranderen voor de rest van de wereld en voor onze toekomst. Wat een egoïsten hè? :+

De boeren doen het ook ja, maar gaan niet met hun vingertje wijzen als ze erop aangesproken worden.
Als je een belangrijke baan hebt, kun je geen week op de grond zitten.
Echt niet.
En iemand met een verantwoordelijke baan neemt echt geen week verlof om op de stoep te gaan zitten.
Dan heb je geen ervaring met belangrijke banen.
En met belangrijke banen bedoel ik dus sleutelfuncties, mensen met invloed op beleid.
Met alle respect, echt waar, maar dan heb je het dus niet over een trouwfotograaf.

Ik doe graag mijn best voor het milieu en de dieren. Dat doe ik omdat ik erin geloof, maar dus niet door iemand ook maar te dwingen.
Ik ben god niet en heb soms een stevige mening en denk dat dit dan de waarheid is, maar begrijp wel dat ik ook maar vetrouw op informatie die geleverd wordt door mensen met belangen.

Demonstreren voor beide is oke, dat is een grondrecht.
Ik zeg enkel dat de wereld geen betere plek wordt imo door stoepzitten en dat de boer een functie heeft (zonder eten gaan we dood) en tenminste zijn best doet te hervormen, waar een klimaatactivist op de stoep zit als actie en daarbij anderen vertelt wat te doen en hoe slecht ze zijn.
Als je echt zo graag verbetering wilt zijn er betere ideen te bedenken. Ooit hebben grote bedrijven nieuwe leiders nodig, hebben we nieuwe politica nodig enz.
Vindt iets uit waardoor de wereld beter wordt.
Maar ik (mening) zie stoepzitten niet als oplossing.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:14

Ik vond het heel indrukwekkend om zoveel tractoren te zien op de Utrechtse baan. Ik heb er nog nooit zoveel gezien.
Er kwamen ook leuke zinnen op de borden voorbij. We hebben het allemaal langs zien rijden vanaf het werk

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:22

MarjanB schreef:
Eens met Sunda! Boeren die werken hard en hebben echt niet zo’n vetpot als velen denken. Heb jaren agrarische financieringen verleend voor het werk en het zou je verbazen waar mensen voor rondkomen.

Die linkse vega lui die ingehuurd worden zijn veelal uitkeringstrekkers die alleen maar rellen omdat het kan. Die mogen ze van mij wel eens hard aanpakken.

Alleen al het feit dat er überhaupt financiering mogelijk is, geeft aan dat het, althans in die gevallen, nog wel meevalt.
Hier sloeg de bank al bij voorbaat de deur dicht want: u zit in de verkeerde branche.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:28

Kom nou Sunnda, nu ben je wel heel veel mensen tegen het verkeerde been aan het schoppen..
Mensen lafaards noemen die een baan hebben die in jouw ogen niet belangrijk genoeg is :=
Je kent al die demonstranten persoonlijk? Veel van de klimaatactivisten, de klimaatspijbelaars, zijn jongeren die nog op school zitten. Die misschien enorm hard aan het werk zijn om later de wereld te kunnen verbeteren. Maar jij vind het lafaards.. :+

Ik werk trouwens als videograaf, niet fotograaf, en ik ben druk bezig met het uitwerken van plannen om me wereldwijd in te zetten voor oplossingen tegen klimaatverandering.. Maar dat vind jij vast ook niet genoeg.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 16-10-19 19:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:30

Mijn vriend is vandaag zowel in Bilthoven als den haag geweest en heeft niks vervelends gezien of gehoord, saamhorigheid en alles positief.

RTL nieuws begon net met al het negatieve wat vandaag was gebeurd.... media doet ook wat.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:45

@Sunnda,je speelt hierboven op de man. Alsjeblieft niet doen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:46

mysa schreef:
Alleen al het feit dat er überhaupt financiering mogelijk is, geeft aan dat het, althans in die gevallen, nog wel meevalt.
Hier sloeg de bank al bij voorbaat de deur dicht want: u zit in de verkeerde branche.

Omdat de boeren onderpand hebben, grond.
En als hun bedrijf warm gesaneerd wordt, kunnen ze eerst de bank af tikken. En als er nog wat overblijft, kunnen dat wat ze gekregen hebben om bedrijf te beëindigen meteen weer terug geven aan Den Haag.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 19:58

tienus63 schreef:
mysa schreef:

Omdat de boeren onderpand hebben, grond.
En als hun bedrijf warm gesaneerd wordt, kunnen ze eerst de bank af tikken. En als er nog wat overblijft, kunnen dat wat ze gekregen hebben om bedrijf te beëindigen meteen weer terug geven aan Den Haag.

Het had niets te maken met onderpand, gewoon: verkeerde branche.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:07

Pinacolada schreef:
Mijn vriend is vandaag zowel in Bilthoven als den haag geweest en heeft niks vervelends gezien of gehoord, saamhorigheid en alles positief.

RTL nieuws begon net met al het negatieve wat vandaag was gebeurd.... media doet ook wat.

Filmbeelden liegen niet.
Als er niets negatiefs gebeurt, valt er niets te filmen of uit te zenden

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:17

Wat is dat toch dat boeren alleen maar voor hun eigen familie en eigen land mogen produceren? Gaan we morgen ook naar Tata Steel om hun te zeggen dat ze niet meer mogen exporteren? En alle andere bedrijven in Nederland die (veel) exporteren?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:18

Ik heb zeker sympathie voor boeren. Ik kom zelf ook uit een agrarische familie.
Maar ik zie ook dat ons economisch systeem, ook voor boeren, uit zijn voegen groeit en de menselijke (en dierlijke) maat al lang en breed voorbij is.

Ik snap deze protesten heel goed. Een boer is tegenwoordig een grote ondernemer. En ik vraag mij af of dit voor iedereen wel een vrijwillige keuze is geweest.

Maar: Een deel van de boeren is ook een kei in 'slachtoffer-gedrag'.
Zij voelen zich altijd het slachtoffer. Altijd de schuld van Den Haag, Europa, de banken. Zij doen niets... ze willen met rust gelaten worden, maar willen wel het Europees geld.
Niet alleen nu... dat is al jaren zo.
Toen het melkquotum ophield, een flink aantal boeren als een malle ging schaalvergroten - terwijl je op je klompen kon aanvoelen dat dit niet de manier is om duurzame landbouw (ook voor hun eigen toekomst) te realiseren.
Toen kwam de mestwet... om alles weer een beetje te reguleren... maar het (de uitstoot) is de samenleving inmiddels -letterlijk- boven het hoofd gestegen.
De weilanden van nu zijn niet te vergelijken met de graslanden van 30 jaar geleden, pure monocultuur waarin steeds minder ruimte is voor natuur.

En als er geen regels waren m.b.t. bestrijdingsmiddelen, mest en landgebruik zou een flink deel van de boeren de natuur 'aan de r...t roesten', evenals dierenwelzijn. En of ze nu vlees, melk etc. produceren voor Nederland of Timboektoe... Ik denk niet dat een flink deel daar niet wakker van ligt. Het gaat om winst... Ook hier geldt, de goeden moeten lijden onder de kwaden.

De boeren lijken nu een eenheid, maar als het er om aankomt gaat een flink aantal voor 'ieder voor zich, en God voor ons allen".
Ik hoop oprecht dat deze actie tot iets moois gaat leiden, maar er is nog een lange weg te gaan.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:20

En waar denk je dat de houtvezel/krullen vandaan komen, stro en vlas, ontzettend veel aanvoer uit buitenland voor de stal van je paard?
Omdat er in Nederland onvoldoende aanbod is en het veel te duur wordt.