Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:32

Baudet zat in zijn eerste jaar van zijn opleiding en toen werd Pim vermoord, vanaf dat moment is hij geobsedeerd door het gedachtegoed van fortuin . Helemaal niet erg maar dan moet je bij je overwinningsspeech niet gaan verkondigen dat je geroepen bent door de huidige misstanden in onze maatschappij en dat je anders niet in de politiek was gegaan. Bull , Baudet is het voorbeeld van een narcist , net zoals trump . En daar schuilt een groot gevaar in want ze hebben altijd gelijk en staan niet open voor andersdenkenden .
Ik hoop alleen dat de provinciaal gekozen FvD leden wel constructief samen gaan werken met de andere partijen zonder dat de partijleiding hier ook bovenop zit en er geen lege omhulsels van maakt die nakwaken wat Baudet eist.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 21-03-19 23:37, in het totaal 2 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:34

Die kwalificatie kwam ook bij mij op, ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:35

Ik krijg juist jeuk van uitspraken van Klaver en Thieme. Maar daar wordt dan weer niet op in gegaan door FvD haters.
Ik ben helemaal pro sanering NPO. Is één grote linkse kliek. Objectief nieuws graag! En niet links!

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:37

Shaggy09 schreef:
LiannePuthzy schreef:
Ik ben tegen baudet (20+) net zoals mijn moeder (40+) mijn broertje (18+) mijn vader (60+) flink aantal klasgenoten, vriendlief (20+)

Kunnen we tegenwoordig voor of tegen Baudet zijn? :')

Ik was wel benieuwd wat de leeftijdsgroepen hier zijn die tegen zijn :)
Want waarom is dat zo, waarom zijn toch wel vaak de 40 plusser voor de FVD.

Ik denk dat je de voor stemmers in grof gezegd 2 groepen kan indelen.
De mensen die het niet eens zijn met de gang van zaken zoals het nu is, zoals het de laatste 20 jaar is verlopen en bij vele punten in het programma van FVD wel er achter staan.

En de groep die gewoon wilt dat er, zeker na Utrecht, minder buitenlanders toegelaten worden.
Die meer extremer zijn in hun denken en doen.

Tot nu toe zijn dus de meeste tegenstanders onder de 40 jaar en dan zelfs nog de meeste daarvan onder de 30.
(niet alleen hier maar ook meer om mij heen)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:38

Myrthe3 schreef:
Ik krijg juist jeuk van uitspraken van Klaver en Thieme. Maar daar wordt dan weer niet op in gegaan door FvD haters.
Ik ben helemaal pro sanering NPO. Is één grote linkse kliek. Objectief nieuws graag! En niet links!

Thieme en klaver banketstaaf soms ook uit hun nek , die denken veel te weten maar slaan de plank ook regelmatig mis.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:39

mysa schreef:
Meneer de Ruiter slaat de spijker op de kop. Maar ik vrees dat het merendeel van de fvd-kiezers niet weet wat boreaal betekent. (en het ook niet opzoekt)

Dat je ook een woordenboek nodig hebt om een overwinningsspeech te begrijpen.
Wat nu eens als Van der Staaij bij alles wat die zegt uit de bijbel zal gaan citeren om met zijn bijbelkennis te pronken naar zijn achterban.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:51

Afbeelding

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:54

[quote="Myrthe3"]Ik krijg juist jeuk van uitspraken van Klaver en Thieme. Maar daar wordt dan weer niet op in gegaan door FvD haters.
Ik ben helemaal pro sanering NPO. Is één grote linkse kliek. Objectief nieuws graag! En niet links![/quote"]

Het gaat niet om jeuk.... maar om banden met rechtsextremistische partijen en/of leiders in de wereld.....

Thierry en Annabel hebben hun succes o.a te danken aan WNL en PowNews...
Laat me raden: je wilt vast meer Jensen ;) op TV.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:56

Zie het schema hierboven ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:00

Myrthe3 schreef:
[ [url=m/Lc9ZNp.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D Thieme en haar invloed :D

Dit is een voorbeeld van nep-nieuws creëren. Net als Forum een foto van vuilnis in de metro aan de stakers onterecht had gelinkt. :D

Verdiep je eens in de banden van Hiddema met o.a. de NSB.
Kun je ook vast zo'n mooi plaatje maken.

Of Wilders met Jensen en Baudet :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:00

Wow, zeg je nou dat mensen met hetzelfde gedachtengoed samenwerken? :oo

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:03

Ik dacht dat (een deel van) dat schema met de banden tussen Radar, PvdD, Wakker Dier etc. algemeen bekend was? Is ook de reden dat ik bv. Radar niet altijd even serieus neem. Hetzelfde geldt inderdaad voor het schemaatje met Powned, WNL, de Telegraaf, Thierry Baudet etc. Is ook niks nieuws. Die verbindingen zijn op héél veel plekken te vinden.
Newsflash: objectieve nieuwsvoorziening is een utopie. Dat is echt het eerste wat je leert als je communicatie(wetenschap), journalistiek etc gaat studeren: iedereen brengt zijn eigen bagage mee en voor iedere ideologie wordt wel een aantal communicatiekanalen opgericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:03

Al die personen in dat schema verkondigen nepnieuws.

Jullie vinden het normaal dat wij boeren met de dood bedreigd worden door jullie linkse clubjes?
Prima dat je het niet eens bent met de veehouderij en of vegetariër bent. Geen problemen mee.
Maar rot op met inbreken maar vooral met de doodsbedreigingen.
Waarom denken jullie dat boeren zoveel zelfmoord plegen? |o

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:04

Myrthe3 schreef:

Ik ben ook niet bepaald een fan van de PVDD om bepaalde naar mijn mening behoorlijk extreme mensen die daar achter zitten. En de nauwe banden tussen de PVDD en organisaties als wakker dier en Animal rights zijn mij ook bekend. Dit heb ik volgens mij al eens besproken in een ander topic. Maar om die reden hoef ik nog geen fan van FVD te zijn.

Zelf heb ik overigens SP gestemd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:06

Loretta schreef:
Myrthe3 schreef:

Ik ben ook niet bepaald een fan van de PVDD om bepaalde naar mijn mening behoorlijk extreme mensen die daar achter zitten. En de nauwe banden tussen de PVDD en organisaties als wakker dier en Animal rights zijn mij ook bekend. Dit heb ik volgens mij al eens besproken in een ander topic. Maar om die reden hoef ik nog geen fan van FVD te zijn.

Zelf heb ik overigens SP gestemd

Ik wil ook niemand overtuigen om pro fvd te worden.
Ik hoop alleen dat mensen inzien dat deze partijen en organisaties niet minder gevaarlijk zijn dan Baudet of Wilders.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:08

Myrthe3 schreef:

Jullie vinden het normaal dat wij boeren met de dood bedreigd worden door jullie linkse clubjes?
Prima dat je het niet eens bent met de veehouderij en of vegetariër bent. Geen problemen mee.

Bepaalde linkse clubjes dan. Voor zover ik weet is er vanuit de SP hoek nog nooit een boer bedreigd.
PVDD is ook echt niet mijn partij op links.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:09

Myrthe3 schreef:

Citaat:
Volgens agrarisch coach Monique te Kiefte is het ook een identiteitskwestie. "Boer zijn maakt wie je bent. Mensen die echt in nood zitten en op het punt staan hun boerderij te verliezen, verliezen dan niet alleen de boerderij, maar ook hun werk, hun sociale contacten. De plek waar ze wonen. Ze verliezen eigenlijk alles. Dat maakt dat mensen daarin heel ver kunnen gaan en zich machteloos en onbegrepen voelen."

Het probleem ligt bij het beleid op een bredere manier, waarvan een groot gedeelte qua zorgen uit Brussel komt. De familiebedrijven gaan kapot terwijl de grote massabedrijven als enige blijven door verdienen. Die familiebedrijven moeten dus juist gesteund worden, en laat nou net GroenLinks zeggen in hun standpunt: "Ze verdringen de familiebedrijven. GroenLinks wil het tij keren en megastallen verbieden."

Ik ben nog steeds boos over de foto's uit het buitenland van legbatterijen en andere kwalijke zaken die ze hebben gedeeld, maar qua punt slaan ze wel een spijker op z'n kop.

(En voor je gaat zeggen dat ik een stadse twintiger ben, ik kom van een boerderij en heb meerdere bedrijven kapot zien gaan, waaronder dat van m'n ouders.)

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:12

Ik hoop dat er, begrip is een groot woord, maar dat men zich kan inleven dat er mensen zijn die door een voor hun gegronde reden(en) op FVD hebben gestemd.
Vind het heel interessant hoe men tot hun keuze zijn gekomen.

1 van de redenen voor mij was het tegen de windturbines zijn.
Ik ben daar persoonlijk tegen en ik vind dat windenergie geromantiseerd wordt naar de bevolking.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:14

Myrthe3 schreef:

Wie is 'Jullie'? Je hebt geen idee op wie ik gestemd heb, dus hoezo 'jullie linkse clubjes'? Ik kan je op een briefje geven dat de partij op wie ik gestemd heb, zich hard maakt voor de boeren. Zij hebben o.a. in mijn provincie moties ingediend voor extra financiële ondersteuning voor jonge boeren etc. en het is zeker niet van toepassing dat zij het bedreigen of inbreken bij boeren goedkeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:19

Oke, aantal linkse clubjes. SP steunde het punt dat boeren beter beschermd moeten worden tegen activisten echter niet. Ook wil SP kalf bij de koe en inseminatieverbod.

Megastallen vind ik zo'n negatief woord. Wat is een megastal?
Met dat punt ben ik het met GL eens. Maar: schaalvergroting is wat de boeren opgedrongen kregen.
Dieren in megastallen hebben het vaak(!) beter dan de koeien in een kleine Oudhollands stalletje van boer Piet waar het het allemaal net niet is.

Wbt de zelfmoord heb je daar 1 van de punten. Ik heb er 2 van heel, heel dichtbij gezien. Bedrijven die kapot gemaakt zijn,de boeren en hun gezin. Ik ga er niet te veel van op internet zetten, maar ik heb dus 2 van dit soort 'zaken' meegemaakt en dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Daarom kan ik me ontzettend kwaad maken over het nepnieuws wbt de agrarische sector. En nee, dat is niet DE reden maar speelt wel mee.

Ik ben zelf werkzaam in de melkveehouderij en varkenshouderij.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-19 00:20

Electra63 schreef:
Shaggy09 schreef:
Nou.. als hij een kopietje van Fortuyn wilde zijn had hij hele andere uitspraken moeten doen en staat zijn bijna anti feminisme haaks op de gedachtegoed van Fortuyn over vrouwen.

Lees de analyse van Maarten, daar staat het heel goed uitgelegd.
Trouwens Fortuin was ook niet heel vrouwvriendelijk: die had de vrouwen liever achter het aanrecht.

Nee totaal niet.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:22

Myrthe3 schreef:

Ik snap je concern voor boeren. Maar ik denk niet dat simpelweg linkse partijen de schuld zijn voor hun ongeluk.
Boerderijen zijn veelal (kleine) familiebedrijven die, mede gedreven door banken en het Europees systeem enorme schulden op zich nemen. Inmiddels zijn boeren meer directeur van een onderneming dan werkelijk boer.
De schaalvergroting heeft, volgens mij, het boerenbedrijf ongezonde proporties gegeven voor zowel de boerenfamilies als de dieren.
Veel boeren haken daardoor af. Meestal door een bedrijfsbeëindiging, soms door een wanhoopsdaad.

En terroristisch geweld keur ik sowieso af, links of rechts.
Ik hoop van harte dat Baudet dat ook doet...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:23

Myrthe3 schreef:
Oke, aantal linkse clubjes. SP steunde het punt dat boeren beter beschermd moeten worden tegen activisten echter niet. Ook wil SP kalf bij de koe en inseminatieverbod.

Waarom is een kalf bij een koe dan zo'n probleem.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:23

Myrthe3 schreef:

Ho stop, jullie linkse cluppies. We blijven gewoon discussiëren . En dat mensen die het hoofd miet boven water kunnen houden en dan zelfmoord plegen , dat is zeer goed mogelijk en in triest . De boeren zijn de afgelopen jaren zeker de dupe geworden van bepaalde maatregelen maar dat houd niet in dat “wij” daar schuldig aan zijn. Het feit dat ik Baudet een gevaarlijke extremist vind betekend niet automatisch dat ik links ben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 00:24

Myrthe3 schreef:

Wow normale manier van discussieren heb jij +:)+

Ik stem geen GL, ik ben geen vegetariër, ik heb nog nooit ingebroken of iemand met de dood bedreigd, dus doe gewoon normaal.

Als jij denkt, dat je als boer goed vertegenwoordigd wordt door FvD, succes !!
Als je in Groningen woont en FVD stemt, succes!
Als je met een klein inkomen of flexcontract denkt dat je goed wordt vertegenwoordigd door FVD, succes!! :D

Je kan tussen allerlei politici en bekende Nederlanders connecties trekken, dat kan je zelf met gewone burgers. *\o/*