Geen spoor van vermiste Anne Faber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Geen spoor van vermiste Anne Faber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:17

Dat van het DNA heb ik nog nergens bevestigd gezien, zou er niet te snel van uit gaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 19:18

Alja schreef:
Als het niet zijn dna was wat op de jas zat? Waarom is hij dan specifiek aangehouden?
Dat is vast niet omdat hij per ongeluk in de buurt was. .

Dat zal misschien wel zo zijn, maar dan nog is het nog niet bevestigd en is het handig om het nu als feit te bestempelen terwijl dat (nog) niet zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:20

Alja schreef:
Als het niet zijn dna was wat op de jas zat? Waarom is hij dan specifiek aangehouden?
Dat is vast niet omdat hij per ongeluk in de buurt was. .

Ik vraag me ook af waarom zijn woning/ kamer verzegeld is als daar verder niks ligt wat belangrijk kan zijn in deze zaak. Blijkbaar is daar toch iets wat beschermd moet worden/ blijven tot nadere orders.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 19:25

Voor de ouders en vrienden/kennissen moet de spanning nu echt onhoudbaar zijn zeg. Pfffff..
Ik heb wel het gevoel dat we echt heel dicht bij een ontknoping zijn.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:26

Dit is een stukje waaruit het blijkt dat het niet helemaal zeker is:
Er staat 'mogelijk' in, dus niet dat het zeker is, hoewel ik wel denk dat het zo ongeveer wel zeker is, anders pak je niet zo snel iemand op...

Rechercheurs kregen de man zondag in het vizier. Mogelijk omdat DNA op de jas van Anne een match was met DNA uit de landelijke databank. De politie wil hier nog niets over zeggen. Wel is duidelijk dat de politie de man in de gaten hield in de hoop dat Anne zo kon worden teruggevonden. Toen dat niet gebeurde, werd hij maandag alsnog opgepakt.

Bron: http://www.hartvannederland.nl/nieuws/2 ... jven-2010/
Laatst bijgewerkt door nanne02 op 10-10-17 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:26

Bij mijn broer die zelf vermist was, hadden ze zijn huis ook verzegeld ;)

Dus dat snap ik wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:27

Ik hoop dat ze Anne snel gaan vinden.

waxmeltsenzo schreef:
Of wel om de gemoederen te sussen ;)
Hij heeft het e.a gedaan en loopt vrij rond dus iemand opgepakt betekend dat ze iig een verdachte hebben.
Maar ik geloof best dat hij ermee te maken heeft ;)

Zonder verdenking mogen ze hem niet oppakken.
Volgensmij art. 27 wetboek van strafvordering; aanhouding mag alleen bij redelijk vermoeden van schuld.
Dit artikel beschermt de burger tegen de overheid (niemand kan zomaar uit het niets worden opgepakt).

(Als ik fout zit, mogen jullie mij verbeteren)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:30

Maar een verdenking kan op basis van van alles zijn.

Ik denk hierbij even terug aan twee mannen die onschuldig vast hebben gezeten.
Die waren opgepakt omdat een van de twee een verleden had en er iets gevonden was wat naar hem verwees. Die bleken toch onschuldig.

Een verdenking is dus nog geen schuld ;)

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:32

Anoeska27 schreef:
Het is toch logisch dat die schoen niet direct in beeld komt? Als familie wil je zelf eerst zien of te weten komen of de schoen van haar is voor het in het nieuws komt.

Ik noem het ook opvallend. Met andere woorden dit wordt expres zo gedaan. Waarschijnlijk om de reden die jij noemt.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:33

waxmeltsenzo schreef:
Maar een verdenking kan op basis van van alles zijn.

Ik denk hierbij even terug aan twee mannen die onschuldig vast hebben gezeten.
Die waren opgepakt omdat een van de twee een verleden had en er iets gevonden was wat naar hem verwees. Die bleken toch onschuldig.

Een verdenking is dus nog geen schuld ;)

Ja hier sluit ik mij helemaal bij aan. Ja die man heeft een 'indrukwekkende' caseload, en ja je gevoel zou meteen zeggen ja dit moet hem zijn, maar dat hoeft helemaal niet.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:37

Coloured schreef:
Anoeska27 schreef:
Het is toch logisch dat die schoen niet direct in beeld komt? Als familie wil je zelf eerst zien of te weten komen of de schoen van haar is voor het in het nieuws komt.

Ik noem het ook opvallend. Met andere woorden dit wordt expres zo gedaan. Waarschijnlijk om de reden die jij noemt.

Als het al niet in het belang van het onderzoek is, dan is het wel iets met integriteit.

Zou wat zijn als ze rennend het bos uit komen terwijl ze 'ik heb een schoen, ik heb een schoen!' roepen en zich dan eerst bij de pers melden en de schoen van alle kanten laten zien, voor deze naar het lab gaat :+

Wederom bewondering voor iedereen die danwel beroepsmatig, danwel vrijwillig nog steeds de bossen uitkamt.
Ik kan me zo voorstellen dat je op de den duur geen blaadje of grasspriet meer kunt zien.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:51

Ja en ik snap het ook wel, als het wel om de schoen zou gaan van Anne dan is het voor de familie het prettigst dat zij het eerst komen te weten. Ik meende toen met die moord van die Nederlandse oud Volleybalster en haar partner in Spanje dat alles veel eerder op straat kwam te liggen dan dat de familie zelf iets wist.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:24

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:34

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:36

Nou idd, want defensie en de politie hebben echt geen verstand van zoeken... :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:38

Het is een initiatief van een buurtpreventie whatsappgroep in Baarn, het team van zoekhonden heeft zich daar vrijwillig bij aangesloten. Het is ook geen 'geheim' onderzoek, er zijn gewoon 2 agenten bij aanwezig. Op de Twitterpagina van Niels Kalkman lees je daar van alles en nog wat over, onder andere dat de groep nooit zo hard geroepen heeft dat de politie er niet goed gezocht heeft, maar dat het een dicht bebost gebied is en dat zij zich graag inzetten om op die plek nog wat extra onderzoek te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:42

Als degenen die er verstand van hebben geen reden zien om op een bepaald gedeelte nog verder te zoeken, wie is een groep vrijwillige leken dan om dat wel nodig te vinden?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:48

Die snelste nieuws pagina heb ik inmiddels geschrapt als betrouwbaar. het is helemaal nog niet bevestigd dat er een schoen gevonden is, dat is enkel speculatie.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:50

Blind staren kan ook letterlijk gebeuren.

Op het werk produceren en testen we printplaten, als zo'n ding niet door de test komt, is het soms best speuren naar wat de fout is.
Meerdere malen meegemaakt dat iemand al uren naar zo'n print zit te staren, iemand met een 'vers' paar ogen pakt over en ziet het gelijk.

Dat betekent niet dat degene die het niet vond, dom of blind is, maar dat ie ondanks opleiding en ervaring ook gewoon maar mens is.

Als dit zoek initiatief netjes in overleg en onder begeleiding van politie gaat, kan ik het alleen maar toejuichen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 20:56

Maar áls je al denkt bij te kunnen dragen, doe het dan overdag. Want sorry hoor, met je zaklampje in een dicht bos in het donker, ga je echt niet veel zien/heel veel missen
Het is helemaal niet gek om te willen helpen en mee te zoeken, zou ik ook doen als ik in de buurt woonde, inderdaad vers stel ogen, maar dan wel met enig verstand dat in het donker echt niet handig is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:00

Overdag zoeken met een eigen team speurhonden gaat niet omdat de politie en defensie er dan bezig zijn he. Ik denk dat het vooral heel lief en goed bedoeld is en dat mensen gewoon heel graag hun steentje bij willen dragen. Er zijn agenten bij dus echt iets fout doen kunnen ze toch niet.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:06

Emmaa, volgens mij zijn ze daar klaar. Daarom dit team.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:31

IMJ schreef:
Emmaa, volgens mij zijn ze daar klaar. Daarom dit team.

Dat is inderdaad ook hoe ik het begrijp

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:50

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:52

Ergens snap ik wel dat mensen zelf ook gaan zoeken. De meeste vermisten worden gevonden door willekeurige voorbijgangers. Maar deze steek onder water is wel zwak.