Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:GL zal dan met een of twee stokpaardjes kunnen komen om door te voeren, maar ze zullen ook heel erg veel concessies moeten doen.
Emmaa_ schreef:Precies. In de exitpolls was het probleem dat VVD op 31 stond en CU op 6, waardoor het totaal op 75 kwam. Daar was gedoogsteun voor nodig. Met VVD op 33 en CU op 5 komen ze gewoon aan een meerderheid. Een krappe wel, want er hoeft maar 1 iemand op te stappen of de boel wankelt alweer. Ook in de EK heeft deze coalitie overigens maar een hele krappe meerderheid. Met GL zou dat iets beter zijn, maar ik twijfel er echt aan of ze serieus de gesprekken aangaan met GL. Ja, het is een grote overwinning, maar GL staat qua standpunten echt heel ver van zowel de VVD als het CDA af. GL zal dan met een of twee stokpaardjes kunnen komen om door te voeren, maar ze zullen ook heel erg veel concessies moeten doen. Jesse Klaver heeft op dit moment momentum en een hele enthousiaste achterban. Hij doet het goed onder jongeren dus bij een volgende verkiezing is er kans dat hij nog meer zetels krijgt. Als hij gaat regeren met de VVD en het CDA zal hij zo veel water bij de wijn moeten doen dat zijn achterban hoe dan ook gaat afhaken, kijk maar naar PvdA afgelopen periode. Hij wilt graag regeren, maar niet zó graag denk ik.
Exitium schreef:Snorlex schreef:CU is toch blijven steken op 5 (in plaats van de exitpoll 6). Dan hebben ze dus gedoogsteun nodig.
Nee. VVD 33, CDA 19, D66 19 en CU 5, komt samen uit op 76. Net genoeg dus zolang er niets gebeurt.
Emmaa_ schreef:Buma is er volgens mij een stuk minder stellig in. Seegers ziet het inderdaad wel als een heel belangrijk punt. Het gaat hoe dan ook spannend worden. Edith Schippers (verkenner) gaat ook in gesprek met de PVV overigens, dus dat is ook niet volledig meer uitgesloten ineens. Ze gaf aan dat er een diepe kloof zit tussen beide partijen maar dat ze wel in overleg wilt.
Celiien schreef:Ik weet niet of D66 CU en CDA eruit gaan komen mbt euthanasiewet oa... Pechtold is er heel stellig in, maar Segers (en Buma volgens mij) ook..
Emmaa_ schreef:Buma is er volgens mij een stuk minder stellig in. Seegers ziet het inderdaad wel als een heel belangrijk punt. Het gaat hoe dan ook spannend worden. Edith Schippers (verkenner) gaat ook in gesprek met de PVV overigens, dus dat is ook niet volledig meer uitgesloten ineens. Ze gaf aan dat er een diepe kloof zit tussen beide partijen maar dat ze wel in overleg wilt.
Winged schreef:Het is niet zo dat ik het breed heb, maar ben niet afhankelijk van uitkeringen en toeslagen. Sterker nog, ik val overal exact buiten en heb ik veel gevallen een lager inkomen dan iedereen die toeslagen op slurpt (...)
Winged schreef:De conclusive 'waarom direct'. Ik heb even in het profiel van BlazeIt gesnuffeld. Snap ook wel dat het per persoon verschilt, en ik ga er vanuit dat er wel naar uitkeringen en toeslagen wordt gekeken op een manier waarop het voor iedereen passend is.
Citaat:Het is niet zo dat ik het breed heb, maar ben niet afhankelijk van uitkeringen en toeslagen. Sterker nog, ik val overal exact buiten en heb ik veel gevallen een lager inkomen dan iedereen die toeslagen op slurpt
Citaat:NB: Ik ga dus uit van bijstand en toeslagen na kunnen van persoon. Kun je niet werken: A la. Kun je wel werken maar verdom je het: dan ga je maar op de blaren zitten.
Janneke2 schreef:Wie een uitkering heeft mag niet bijklussen - en jij bent reuze elegant in de armoedeval terecht gekomen.
Shadow0 schreef:De bijstand en ww hebben al enorm veel mogelijkheden om dit te doen, en dat gebeurt dan ook al genoeg.
nikilover schreef:Sorry Shadow, maar ik ken wel degelijk iemand die nu parttime werkt, en dergelijke toeslagen krijgt ( huurtoeslag, zorg etc )
Deze persoon heeft al naar de mogelijkheden gekeken om fulltime te werken, maar dan komt zij net boven de grens uit en raakt ze alle toeslagen kwijt, waardoor ze per maand dus minder overhoudt terwijl ze juist meer zou gaan werken.
Ik werk fulltime, mijn vriend parttime.
Hij had nog recht op allerlei toeslagen die ik niet meer kreeg, betaalde minder belasting, en daarom hou ik netto niet eens veel meer over per maand dan hem.Edit: Bruto zit er wel degelijk een leuk verschil tussen.
Nu hoor je mij niet klagen, ik bouw ook wel meer pensioen op etc, maar toch is het in sommige gevallen zelfs financieel nadeling om meer te gaan werken.
Opzich is dat best krom natuurlijk.
Celiien schreef:Exitium schreef:Nee. VVD 33, CDA 19, D66 19 en CU 5, komt samen uit op 76. Net genoeg dus zolang er niets gebeurt.
Ik weet niet of D66 CU en CDA eruit gaan komen mbt euthanasiewet oa... Pechtold is er heel stellig in, maar Segers (en Buma volgens mij) ook..
Stelling | Voor stelling | Tegen stelling |
---|---|---|
Bindend referendum | D66 GL | VVD CDA CU SGP |
Maatschappelijke dienstplicht | CDA CU SGP | D66 VVD GL |
Anoniem solliciteren | D66 GL | VVD CDA CU SGP |
Legalisering wietteelt | D66 GL | VVD CDA CU SGP |
Stoppen vervroegde vrijlating | VVD CDA CU SGP | D66 GL |
Afschaffen leenstelsel | CDA CU | D66 VVD SGP GL |
Meer geld naar kunst en cultuur | D66 GL | VVD CDA CU SGP |
Kinderpardon | D66 CU GL | VVD CDA SGP |
Verbod opvang illegalen | VVD CDA SGP | D66 CU GL |
Hypotheekrente niet veranderen | VVD CDA SGP | D66 CU GL |
Meer geld naar wegennetwerk | VVD CDA SGP | D66 CU GL |
Voltooid leven | D66 VVD GL | CDA CU SGP |
Defensie-uitgaven naar NAVO norm | VVD CDA CU SGP | D66 GL |
Europees leger | D66 GL | VVD CDA CU SGP |
BloemBloem schreef:nikilover schreef:Sorry Shadow, maar ik ken wel degelijk iemand die nu parttime werkt, en dergelijke toeslagen krijgt ( huurtoeslag, zorg etc )
Deze persoon heeft al naar de mogelijkheden gekeken om fulltime te werken, maar dan komt zij net boven de grens uit en raakt ze alle toeslagen kwijt, waardoor ze per maand dus minder overhoudt terwijl ze juist meer zou gaan werken.
Ik werk fulltime, mijn vriend parttime.
Hij had nog recht op allerlei toeslagen die ik niet meer kreeg, betaalde minder belasting, en daarom hou ik netto niet eens veel meer over per maand dan hem.Edit: Bruto zit er wel degelijk een leuk verschil tussen.
Nu hoor je mij niet klagen, ik bouw ook wel meer pensioen op etc, maar toch is het in sommige gevallen zelfs financieel nadeling om meer te gaan werken.
Opzich is dat best krom natuurlijk.
Ik moest in een ander topic ook met feiten komen van Shadow, helaas heb ik die ook niet op een briefje.
Ze zijn er gewoon .... zij die met toeslagen en een uitkering gewoon meer pakken dan werkende mensen met een normaal loon.
Krankzinnig als je het mij vraagt! En wat ik nog erger vind is dat ik DIK betaal voor de BSO van mijn dochter omdat ik WIL werken, en dat "zij" gewoon flinke toeslagen krijgen om de kids weg te brengen en gewoon thuis zitten![]()
![]()