Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:12

Pieter25 schreef:
Jongens, jongens rustig maar.. onze redding is ook nabij :')

[ Afbeelding ]

P.s Wtf just happend :oo

_O-

Onder dat motto lukt alles natuurlijk.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:14

Azmay schreef:

Het is vooral naar dat er nooit naar veel Nederlanders gekeken en geluisterd wordt.
Hij heeft gewoon gelijk dat er dat er daarom veel op hem gaan stemmen. Althans dat denkt men, ook nog afwachten natuurlijk.

En ipv dat Rutte (en Co) zich dat aangetrokken heeft, iets ermee gedaan heeft dat er steeds meer geluiden komen dat mensen op Wilders gaan stemmen. Er onvrede is over hoe dingen nu besloten worden.
Liegt en draait hij nog even wat verder, zoals met het referendum de democratie nog even verder kapot makend.
Hij (en PVDA) duwt een grote groep mensen gewoon naar Wilders toe.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:27

bruintje123 schreef:
Azmay schreef:

Het is vooral naar dat er nooit naar veel Nederlanders gekeken en geluisterd wordt.
Hij heeft gewoon gelijk dat er dat er daarom veel op hem gaan stemmen. Althans dat denkt men, ook nog afwachten natuurlijk.

En ipv dat Rutte (en Co) zich dat aangetrokken heeft, iets ermee gedaan heeft dat er steeds meer geluiden komen dat mensen op Wilders gaan stemmen. Er onvrede is over hoe dingen nu besloten worden.
Liegt en draait hij nog even wat verder, zoals met het referendum de democratie nog even verder kapot makend.
Hij (en PVDA) duwt een grote groep mensen gewoon naar Wilders toe.

De pvv is net zo erg als andere partijen. Ze zeggen dat ze er voor Henk en Ingrid zijn, maar in werkelijkheid worden Henk en Ingrid keihard genaaid. Zo jammer dat mensen zo dom zijn om in verkiezingpraat te geloven en niet kijken naar wat de partij tot nu toe nou echt gedaan heeft en voor welke wetsvoorstellen ze wel niet hebben gestemd.

Anoniem

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:31

Ik ben doodsbang dat we straks een coalitie op rechts krijgen met de PVV, Thierry Baudet en Jan Roos.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:33

Emmaa_ schreef:
Ik ben doodsbang dat we straks een coalitie op rechts krijgen met de PVV, Thierry Baudet en Jan Roos.

We zullen zien. Na de verkiezingen hier weten we in elk geval of wij slimmer zijn dan die 'stomme Amerikanen'.....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:34

Cowboy55 schreef:
Emmaa_ schreef:

We zullen zien. Na de verkiezingen hier weten we in elk geval of wij slimmer zijn dan die 'stomme Amerikanen'.....

Ik ben bang van niet maar emigreren gaat ook niet echt meer nu we hier een huis hebben gekocht :o

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:39

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:41

En weer wordt er geïmpliceerd dat mensen die op bepaalde partijen stemmen dom zijn, gaat natuurlijk helemaal nergens over en buiten dat zal het er juist eerder voor zorgen dat mensen juist op die partijen gaan stemmen. De zogenaamde proteststem is dat. Dus wie is hier nou dom bezig? :+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:42

Nies_ schreef:
En weer wordt er geïmpliceerd dat mensen die op bepaalde partijen stemmen dom zijn, gaat natuurlijk helemaal nergens over en buiten dat zal het er juist eerder voor zorgen dat mensen juist op die partijen gaan stemmen. De zogenaamde proteststem is dat. Dus wie is hier nou dom bezig? :+

Proteststemmen klinkt mij ook niet heel doordacht in de oren? :+

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:44

xSannee schreef:
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2097684605

Dit is ook een manier om te stemmen natuurlijk :')

Zo kan het ook hè :')

Zou aan de ene kant heel mooi zijn als dat zou gebeuren, maar ik moet er niet aan denken wat voor rare dingen je in Amerika moet doen om er afgezet te worden. Dat doet me bijna denken aan de Romeinse heerser Caligula.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:46

Mixje90 schreef:
De pvv is net zo erg als andere partijen. Ze zeggen dat ze er voor Henk en Ingrid zijn, maar in werkelijkheid worden Henk en Ingrid keihard genaaid. Zo jammer dat mensen zo dom zijn om in verkiezingpraat te geloven en niet kijken naar wat de partij tot nu toe nou echt gedaan heeft en voor welke wetsvoorstellen ze wel niet hebben gestemd.

Dat heeft niets met dom te maken maar omdat er geen fatsoenlijk alternatief is.
Natuurlijk naait hij ook iedereen.
Dat ben ik met je eens. Want dat doen ze allemaal. Hij niet minder.
Maar misschien dat het wel helpt om een statement te maken.
Want ik ben geen Wilders fan, maar nog minder een VVD of PVDA fan. En ook de rest zegt me niets.
Dus er ie niet zoveel keuze als je het niet eens bent met hoe het nu gaat en dat wilt laten weten.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 09-11-16 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:46

Nies_ schreef:

Precies dat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:49

Nies_ schreef:

Het gaat mij helemaal niet om dom. Ik denk juist dat de populistische partijen die op dit een grote opmars maken zo gevaarlijk zijn omdat ze een super breed publiek trekken. We hadden kunnen weten dat heel veel mensen in geheim op Trump zouden stemmen, net zoals we moeten anticiperen op het feit dat heel veel mensen er niet voor uitkomen dat ze op Wilders stemmen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:50

Celiien schreef:
Hannanas schreef:

Iets wat algemeen bekend zou moeten zijn.
Iets heel belangrijks om tegen te houden. Er is al heel veel campagne gestreden tegen dat ttip in Nederland, inclusief hand tekeningen acties.

Het broertje, CETA (met Canada) is er helaas wel al door...

Wat een milde speech van trump zeg... Je valt met hem van de ene verbazing in de andere.

Je kan ook gewoon antwoord geven op de vraag ipv zeggen dat t algemeen bekend moet zijn. als jij niet in de economische wereld zit of in die branche zit, dan is de kans dat je t weet nu eenmaal minder groot.

Amandavd: een handelsovereenkomst tussen europa en amerika. kortgezegd Transatlantic Trade & Investment Partnership . Zitten zowel voor- als nadelen aan voor beide partijen.

Sorry je interpreteert mij verkeerd. Staat er op meerdere manieren te lezen zie ik.
Ik bedoel in het belang van ttip dat het algemeen bekend zou moeten zijn zodat we er harder tegen kunnen vechten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:54

Azmay schreef:

Ik ben bang van niet maar emigreren gaat ook niet echt meer nu we hier een huis hebben gekocht :o[/quote]

Dan scheiden we ons toch gewoon af van het Koninkrijk der Nederlanden? :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:56

Emmaa_ schreef:
Nies_ schreef:

Het gaat mij helemaal niet om dom. Ik denk juist dat de populistische partijen die op dit een grote opmars maken zo gevaarlijk zijn omdat ze een super breed publiek trekken. We hadden kunnen weten dat heel veel mensen in geheim op Trump zouden stemmen, net zoals we moeten anticiperen op het feit dat heel veel mensen er niet voor uitkomen dat ze op Wilders stemmen.

Eens!

En Wilders doet nu popi met "politiek zal nooit meer hetzelfde zijn".
Deze riedeltjes zijn al duizenden jaren langs gekomen hoor... Mensen blijven helaas hetzelfde. We leren er niets van. Het is allemaal al eens voorbij gekomen.

Wat écht anders zou zijn is als vrede voor ieder leven op aarde op nummer 1 zou staan. Geen landje pik meer, iedereen veilig en alle landen samenwerken.
Iets wat een utopie blijft denk ik.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:58

Hannanas het is anders behoorlijk groot uitgemeten in het nieuws hoor. Daarbij is het aan de burger zelf om te besluiten er iets mee te willen. Je doet net alsof we met zijn allen gedoemd zijn door TTIP. En misschien ervaar jij dat zo dat kan. Echter is niet iedereen dit met je eens.

Ontopic: Ik ben heel erg benieuwd naar Mr. Trump in het witte huis. Ik denk dat zijn praatjes groter zijn dan zijn daden.

Cowboy55 als Wilders aan de macht komt wordt dit voor ons een serieuze optie. Ik wil niet geregeerd worden door haat.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 16:59

bruintje123 schreef:
Mixje90 schreef:

Want ik ben geen Wilders fan, maar nog minder een VVD of PVDA fan. En ook de rest zegt me niets.
Dus er ie niet zoveel keuze als je het niet eens bent met hoe het nu gaat en dat wilt laten weten.

Wat helpt misschien om een statement te maken???
Ik vind dit echt bizar, je gaat toch niet stemmen op een idioot om een statement te maken? Levensgevaarlijk dat.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:01

Selka schreef:
Hannanas het is anders behoorlijk groot uitgemeten in het nieuws hoor. Daarbij is het aan de burger zelf om te besluiten er iets mee te willen. Je doet net alsof we met zijn allen gedoemd zijn door TTIP. En misschien ervaar jij dat zo dat kan. Echter is niet iedereen dit met je eens.

Ontopic: Ik ben heel erg benieuwd naar Mr. Trump in het witte huis. Ik denk dat zijn praatjes groter zijn dan zijn daden.

Cowboy55 als Wilders aan de macht komt wordt dit voor ons een serieuze optie. Ik wil niet geregeerd worden door haat.

Nou blijkbaar niet uitgemeten genoeg als er mensen zijn die er nog niet van gehoord hebben.
Ontopic hier, maar jij vindt ttip geen slechte zaak?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:02

Hannanas schreef:
En Wilders doet nu popi met "politiek zal nooit meer hetzelfde zijn".

Ja, dat vind ik maar een raar riedeltje. Het is een van de langstzittende kamerleden, hij komt uit een van de gevestigde partijen, heeft als gedoogpartner aardig wat invloed gehad op het beleid, stemt bijna altijd mee met het kabinetsbeleid... als hij iets zou veranderen zouden we dat nu toch wel gezien hebben? Maar uiteindelijk vindt hij het vooral allemaal prima.

Volgens mij is er nog geen persoon met een laag inkomen ook maar iets op vooruit gegaan, niet in woningen, niet in zorg, niet in inkomen, niet in hoe serieus ze genomen worden, niks.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:02

Mixje90 schreef:
bruintje123 schreef:

Ik vind dit echt bizar, je gaat toch niet stemmen op een idioot om een statement te maken? Levensgevaarlijk dat.

Als je dan niet op een grote partij wilt stemmen om een statement te maken (wat opzich al niet verstandig is, want alleen zij kunnen wat tegen Wilders) stem dan op een kleine partij. Er zijn zoveel partijen met verschillende inzichten, er is er vast één die wél bij jou visie past, ipv een proteststem op Wilders uit te brengen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:04

Mixje90 schreef:

Nee levensgevaarlijk is wat er nu in het pluche zit en totaal niet snapt wat er bij veel mensen leeft. Dat zijn pas idioten.

En als er geen fatsoenlijk alternatief is van wat er nu al zit, en Wilders dan meer bij je aansluit als bijvoorbeeld PvdA en alle andere partijen, is het toch wat de stem gaat worden.
Voor mij iig wel. Nooit eerder, maar ik ga deze keer echt op hem stemmen.
Denk ik dat hij dingen kan veranderen, nee. Maar ik hoop wel dat begrepen wordt in Den Haag dat veel mensen er klaar mee zijn zoals het nu gaat.
Dat noem ik een statement.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:10

Heb je gezien wat Trump met het 'statement' doet? Gevestigde conservatieve (en ooooude) politici weer op hun plek zetten. Verandering: 0.

Dat soort statements hebben de neiging om helemaal niet zo uit te pakken, en alleen maar misbruikt te worden. Echte verandering is alleen maar mogelijk als we niet meer denken aan statements, maar een constructieve discussie aangaan over hoe we nou wel verder willen met het land. Welke oplossingen? Wat voor plannen? Hoe zullen we het wel aanpakken? Hoe vullen we dat concreet in?

Daar worden de gevestigde partijen ook bang van, want die houden er helemaal niet van om op de inhoud te worden aangesproken.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:10

Ik vind dat best ziek, stemmen op een fascist die bepaalde groepen mensen als dieren ziet en theoretisch oproept tot een razzia als hij aan de macht komt. Ben benieuwd of er mensen zijn die beseffen dat als het echt uit de hand loopt, zij zelf ook degene zijn met bloed aan hun handen.
Zal er maar niet meer op in gaan, te offtopic, maar bedankt voor het bevestigen van mijn angst.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 17:17

Een Trump-stemmer, maar ik mag zijn manier van redeneren wel. Hopen dat het ook uitkomt!