Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:19

Aeris schreef:
Robijntjah schreef:
Hypothetisch gezien: wat zouden jullie ervan vinden dat iemand met een uitkering 200 euro per maand aan computers/games uit zou geven?

Dit had ik enkele pagina's geleden al eens aangehaald, vervang het woord "paard" door hobby en geen haan die er naar kraait...

Net zo slecht als aan een paard. Die computers en games zijn ook overbodige luxe.
Wordt dan gametester. Daar is werkelijk geld in te verdienen en wit!

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:21

Janneke2 schreef:
Citaat:
Heb pas nog collicitaties gedaan. Stuk of 5 binnen een half uurtje.

;) sommigen beginnen zo hun brief: "ik colliciteer...",dan weet je vrij zeker dat je niet op gesprek hoeft.
(Als dat je doel is, is het een techniek...)

En dan doel je op mij? Sorry, ik kan je zeggen, dat dat uitgebreide en zeer nette brieven zijn, waar ik vaak juist complimenten over krijg. Ben dan ook voor alle 5 de sollicitaties uitgenodigd op gesprek...

Maar dat ik dit zo snel doe hoeft voor de ander natuurlijk niet te betekenen dat hij/zij dat ook zo snel doen. Toch hoor en zie ik niemand fulltime solliciteren. Dat zijn echt maar uitzonderingen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:21

Gix schreef:
Wat ik ook denk, huisvesting.
Woon je in een huis van 500 euro met toeslagen) met 150 euro gwe, of woon je in een huis waarbij je 210 met toeslagen) en 90 euro gwe. (ja dat is mogelijk met veel geluk).
Dan kan dat wel mooi 350 euro op maandbasis schelen...

Daar kun je een paard best gemiddeld voor neerzetten, en zelfs fruit eten en een boodschappen-autootje van betalen.

Maar waarom kom je in aanmerking voor zo'n goedkope woning????
Ik kom er niet voor in aanmerking hoor.

Anoniem

Re: Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:29

Antikraak, tendance. Heb ik ook jaren gedaan. Woon je vaak nog helemaal super ook.

En stel dat jij een schoonmaakster thuis zou inhuren, ben jij dan ook de enige in heel NL die haar wit zou betalen?

Moralistische gelul allemaal, men doet wat men doen moet om te overleven in deze wereld...

GixWillsNino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:31

Tendance schreef:
Gix schreef:
Wat ik ook denk, huisvesting.
Woon je in een huis van 500 euro met toeslagen) met 150 euro gwe, of woon je in een huis waarbij je 210 met toeslagen) en 90 euro gwe. (ja dat is mogelijk met veel geluk).
Dan kan dat wel mooi 350 euro op maandbasis schelen...

Daar kun je een paard best gemiddeld voor neerzetten, en zelfs fruit eten en een boodschappen-autootje van betalen.

Maar waarom kom je in aanmerking voor zo'n goedkope woning????
Ik kom er niet voor in aanmerking hoor.

Hier in arnhem heb je sinds drie jaar lotingwoningen, zijn vaak wel wat oudere huisjes of appartementen voor mensen die nog niet genoeg meetjaren hebben bij de woningbouw.
Daar zitten nog wel goedkopere woningen tussen zelfs. Kwestie van uitzoeken waar je wel en niet wilt wonen en geluk bij de loting.

Die van mij is net gerenoveerd, drie slaapkamers, cv, dubbelglas, zonnepanelen, bad, direct aan veel groen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:32

jaime_andrea schreef:
zwart werken mag niet dus dan beter een (bijstand) uitkering aanvragen en een paard houden :)

Of beide, dan hou je pas geld over!

Maar zonder gekheid, ik vind het goed dat er uitkeringen zijn. Alleen is het wel een probleem dat het te weinig loont om te werken in sommige gevallen. Wat dat betreft ben ik meer voor het basis inkomen: http://basisinkomen.nu/obi/. Dan geldt gewoon, wie werkt heeft het (financieel) beter dan wie niet werkt, wie niet kan werken kan wel een volwaardig lid van de samenleving zijn :j .

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:32

Weet even niet hoe het met antikraak exact werkt, maar kom je dan niet onder nog meer belastingen uit?

En sorry, ja mijn schoonmaakster werkt vanuit een bedrijf die haar "uithuurt", dit gaat wit.
En voor de geïnteresseerden..... Dit kost me maar 2 euro meer per uur dan zwart.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:34

Gix schreef:
Hier in arnhem heb je sinds drie jaar lotingwoningen, zijn vaak wel wat oudere huisjes of appartementen voor mensen die nog niet genoeg meetjaren hebben bij de woningbouw.
Daar zitten nog wel goedkopere woningen tussen zelfs. Kwestie van uitzoeken waar je wel en niet wilt wonen en geluk bij de loting.

Die van mij is net gerenoveerd, drie slaapkamers, cv, dubbelglas, zonnepanelen, bad, direct aan veel groen.

Dat bestaat hier in de buurt dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:36

Hoe bedoel je onder nog meer belastingen uit komen? Is hartstikke legaal hoor anti kraak. En komt voor in heel NL.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:37

Snorlex schreef:
Dat heb je goed gedaan! Maar had je ook een voldoende spaarpot voor eventuele ziekte van het dier.
Vraag ik me gewoon af hoor, want sparen van een uitkering met de extra kostenpost van een paard lijkt mij erg moeilijk.

Dat heb ik ook niet. Ik heb een goede baan, maar ik vind sparen desondanks moeilijk. Ik doe het wel, maar heb nog niet voldoende voor als er echt iets heftigs aan de hand is (operatie of iets dergelijks). Waarom is dit nu een criteria?
Voor een goedkope woning kom ik ook niet in aanmerking en toeslagen krijg ik ook niet. En ik woon in een dure regio (maar verhuizen kan niet vanwege mijn baan)
Dus dan is sparen ook heel lastig :j
Laatst bijgewerkt door Nikass op 18-05-15 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:39

Zwart werk levert anders een enorme bijdrage aan onze economie.
Ik keur het niet goed, maar zonder zwart geld zou onze economie nog meer in het slop zitten dan het al zit.

Deze discussie gaat alle kanten op :')

Nikass: het is geen criteria maar ik zou me er absoluut niet prettig bij voelen.
En mijn spaarpot gaat natuurlijk ook niet eeuwig mee, maar afhankelijk van de ernst en herstelmogelijkheden kan ik een keuze maken. Iemand zonder spaarpot heeft in zo'n situatie eigenlijk geen keuze.
En daarnaast is er natuurlijk een verschil tussen het hebben van een spaarpot voor koliekoperaties en het hebben van een spaarpot voor een opgelopen verkoudheid oid. Voor dat laatste moet je naar mijn mening echt geld achter de hand hebben.
Maargoed wederom, discussie neemt een andere wending.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 18-05-15 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:41

ohjajoh6 schreef:
Hoe bedoel je onder nog meer belastingen uit komen? Is hartstikke legaal hoor anti kraak. En komt voor in heel NL.

Het is een vraag. Betaal je alle belastingen, die iemand in een huur/koopwoning ook betaald?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:42

Ach dat die discussie af en toe wat rare wendingen neemt is toch niet erg :+

Ik voel me er ook niet prettig bij hoor, dat die spaarpot zich maar niet wil vullen ;(
Maar dat is nou eenmaal niet zo simpel.
En ja eigenlijk moeten we allemaal een dikke spaarpot hebben voordat we aan een paard beginnen, dat is wel zo verstandig. Maar soms loopt het nu eenmaal niet zo...

Maar mijn paard ziet wel op tijd een dierenarts hoor, hoe dan ook :)
Laatst bijgewerkt door Nikass op 18-05-15 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:42

Tendance schreef:
ohjajoh6 schreef:

Het is een vraag. Betaal je alle belastingen, die iemand in een huur/koopwoning ook betaald?

Al is dat niet zo, het is nog goedkoper dan een pand slopen, onderhouden of bewaken.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:43

Dat is geen antwoord op de vraag die ik stelde.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:44

Nikass schreef:
Ach dat die discussie af en toe wat rare wendingen neemt is toch niet erg :+

Ik voel me er ook niet prettig bij hoor, dat die spaarpot zich maar niet wil vullen ;(
Maar dat is nou eenmaal niet zo simpel.
En ja eigenlijk moeten we allemaal een dikke spaarpot hebben voordat we aan een paard beginnen, dat is wel zo verstandig. Maar soms loopt het nu eenmaal niet zo...

Ik heb liever ook een enorme spaarpot maar inderdaad ook bij mij lukt sparen niet altijd even goed. Over een koliekoperatie zal ik hard na moeten denken.
Maar een kreupelheidsonderzoek, het laten hechten van een wond, het laten komen van een zadelmaker, daar wil ik écht geld voor achter de hand hebben. Die spaarpot moet je eigenlijk gewoon hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:46

Het hoeft toch niet voor iedereen in een uitkering zo te zijn dat je geen spaarpotje hebt?

Alexia kan ook in de Wajong terecht komen hoor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:47

Daar bestaan verschillende constructie 's voor: zo zijn er huurcontracten incl of excl. gemeentelijke heffingen/ gas/ water/ licht. Dus je betaalt 1 bedrag of moet sommige zaken wel zelf afdragen, want 1 ding is een absolute voorwaarde: inschrijven op het adres.

Ik was trouwens mijn best dikke spaarpot, het eerste jaar dat ik mijn paard had al kwijt door haar ongeluk en toen verdiende ik gewoon nog goed, want ik was gezond en werkte gewoon keihard, maar met paarden krijg je zon pot verdomd snel leeg, maar van zijn lang zal zijn levensdagen nooit meer aangevuld...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-05-15 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:49

Nee natuurlijk niet :+
Maar het lijkt mij (nog) lastiger om te sparen van een uitkering.
Als je al een paard betaald van een relatief laag 'loon', hoe houd je dan ook nog over om te sparen?

Enne als je echt een flinke spaarpot hebt... Krijg je dan nog wel WAJONG?
Als het met mij verkeerd gaat moet ik eerst mijn spaarrekening opeten voordat ik ergens recht op heb. Beetje scheef.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:52

Citaat:
Citaat:
;) sommigen beginnen zo hun brief: "ik colliciteer...",dan weet je vrij zeker dat je niet op gesprek hoeft.
(Als dat je doel is, is het een techniek...)

En dan doel je op mij? Sorry, ik kan je zeggen, dat dat uitgebreide en zeer nette brieven zijn, waar ik vaak juist complimenten over krijg.

...accoord, het was een flauw grapje.
Maar in 1 posting maak je een cruciale spelfout en meld je dat je in een half uurtje solliciteert, toen kon ik het niet laten. Dan denk ik aan standaard brieven, maar die kunnen natuurlijk keurig netjes zijn.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:53

ohjajoh6 schreef:
Daar bestaan verschillende constructie 's voor: zo zijn er huurcontracten incl of excl. gemeentelijke heffingen/ gas/ water/ licht. Dus je betaalt 1 bedrag of moet sommige zaken wel zelf afdragen, want 1 ding is een absolute voorwaarde: inschrijven op het adres.

Bedankt voor je antwoord.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:55

Ik doe altijd meer dan een uur over een brief en lees hem dan later nog een keer na, omdat ik zeker wil zijn dat alles klopt.
Ik zou er echt geen 5 in een half uur kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:56

Yw

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:01

Snorlex schreef:
Nee natuurlijk niet :+
Maar het lijkt mij (nog) lastiger om te sparen van een uitkering.
Als je al een paard betaald van een relatief laag 'loon', hoe houd je dan ook nog over om te sparen?

Klopt natuurlijk, en ik vraag me dat ook af, maar zolang het paard de juiste verzorging krijgt maakt dat in wezen eigenlijk niet uit. Ik denk dat de meesten een netwerk achter de hand hebben voor noodgevallen, of hun paard laten inslapen als er geen geld meer is. (En dat laatste vind ik zeer triest, maar ik denk wel dat het gebeurd)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:02

Citaat:
Als het met mij verkeerd gaat moet ik eerst mijn spaarrekening opeten voordat ik ergens recht op heb. Beetje scheef.

Nee hoor, dat hangt er maar van af.
De ene uitkering is nu eenmaal de andere niet.
Voor de bijstand geldt, dat die er is voor diegenen onder ons die niet op een andere manier in hun levensonderhoud kunnen voorzien.
Wie dus een spaarrekening heeft, moet die tot 7000 euro of wat is het leeg maken.
En wie een huis bezit: toen er nog geen aww was (algemene weduwen en wezen wet) was het gebruik dat weduwen kost en inwoning verleenden als hospita. Daarmee kun je in je levensonderhoud voorzien. (Ik zeg niet dat het ideaal is, in een studentenstad is het anders dan in een drents dorp, etc etc - maar je bezit "een productie middel".)