De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:20

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:21

Ik woonde in Tongelre vlakbij de Campina.
Gestel heb ik ook gewoont,vlakbij het PSV stadion en ook in de Bennekel [Jan Hollanderstraat en Arcadelstraat] daar nooit problemen gehad met allochtonen.

Ceriadwen

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:22

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:23

Ceriadwen schreef:
Ik denk dat jij maar niet voor mij moet denken. Ik zeg niet beter voor mij. Ik zeg beter voor iedereen. Efficiënter werken met een dienstverlenende instelling is in de eerste plaats beter voor de organisatie waar uiteindelijk het resultaat van bij de burger terecht komt.

Dat is zeker niet de manier waarop ondernemingen redeneren. Helemaal mee eens dat de overheid het wel zou doen, maar de overheid benaderen als onderneming geeft alleen maar meer van dit soort zaken en niet minder.

Citaat:
En onder efficiënt versta ik minder bureaucratie, minder regeldruk zodat mensen kunnen doen wat ze moeten doen. De zwakke schakels ertussen uit, de rotte appels weg. Scheelt al een berg.

Alleen willen de meeste mensen helemaal niet minder regeldruk. Mensen willen alleen zelf geen last hebben van regels, dat is iets heel anders. De regels voor anderen moeten vaak gewoon in stand blijven, vindt men. Zodra er immers een misstand is, is de roep meteen meer regels, meer wetgeving, betere registratie, want het moet niet kunnen dat [vul maar in].

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:23

gohya schreef:
Ik woonde in Tongelre vlakbij de Campina.
Gestel heb ik ook gewoont,vlakbij het PSV stadion en ook in de Bennekel [Jan Hollanderstraat en Arcadelstraat] daar nooit problemen gehad met allochtonen.

Ook een leuk wijkje ja, ik studeerde in die tijd en kwam heel veel bij vrienden die daar ook woonden. Hun dochter zat daar toen op de psz, als enige blonde kindje :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:25

Ik zei toch dat ik persoonlijk nooit ergens last van heb gehad maar dat ik niet ontken dat het wel eens zo zou kunnen zijn? Het hele gedoe in Oosterwei toen was natuurlijk gewoon een feit, daar hoor je mij niet over. Echter, totdat je hebt bewezen dat het zo is, kun je gewoon niet met zekerheid zeggen dat bijvoorbeeld de stijging in inbraken komt door Marokkaanse jongeren en ik vind het raar dat het zo gepresenteerd wordt. Onschuldig totdat het tegendeel bewezen is, niet? :)
Ik heb tot mijn 18e in Gouda gewoond en ben toen naar Amsterdam Zuidoost verhuisd en ook daar heb ik me nog nooit onveilig gevoeld of ergens last van gehad.

Edit: en dan heb ik het dus over de aannames die in die uitzending worden gedaan, de lijst uit het artikel van omroep West is wel gebaseerd op feiten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:30

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:35

Electra63 schreef:
Ceriadwen schreef:

Niemand ontkent dat er in bepaalde wijken problemen zijn met Marokkanen. Maar de oplossing van PVV, Marokkanen eruit, is niet mogelijk.

Jammer dat niemand reageert op de link van Shadow over het stemgedrag van de PVV in de Tweede Kamer. :D Maar het is gemakkelijker om te wijzen naar anderen.

Natuurlijk kan dat hele uitzetten niet dat snapt iedereen toch hopelijk wel neemt niet weg dat het probleem wel bespreekbaar moet blijven want het IS er gewoonweg. Ik vind de aanpak die Gouda nu heeft met die lijst van 60 wel heel strak en als dat een beetje correct uitgevoerd wordt dan zou het ook nog eens heel goed kunnen werken.

Misschien dat er nog eens een ondernemer opstaat die een soort van bootcamp opvoedingskamp in de woestijn van Marrokko wil beginnen, gaan ze EN terug EN worden opgevoed en als het goed is komen ze dan als grote jongens terug om een waardevolle aanvulling van onze maatschappij te zijn. Heeft Wilders toch een beetje zijn zin

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:37

Ceriadwen schreef:
Natuurlijk kan dat hele uitzetten niet dat snapt iedereen toch hopelijk wel neemt niet weg dat het probleem wel bespreekbaar moet blijven

En het scanderen van Wilders en zijn aanhang schaar jij onder het 'bespreekbaar' houden? Want dat nodigt zo uit tot een serieuze discussie en een constructieve aanpak enzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:40

Wilders is een eng mannetje. Krijg er ook geen vinger achter. Heult met Israel, schopt tegen de EU
(Ik ook). Maar vergeet dat het Zionisme geen haar beter is, dan het zijn tegen de Islamisering van Nederland. En velen vergeten dat wij hier ook een stelletje Fundamentalisten hebben die het liefst met de Bijbel in de hand regeren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-03-14 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:41

Shadow0 schreef:
Ceriadwen schreef:
Natuurlijk kan dat hele uitzetten niet dat snapt iedereen toch hopelijk wel neemt niet weg dat het probleem wel bespreekbaar moet blijven

En het scanderen van Wilders en zijn aanhang schaar jij onder het 'bespreekbaar' houden? Want dat nodigt zo uit tot een serieuze discussie en een constructieve aanpak enzo?

Zo, dat is nogal een verneukte conclusie Shadow!

Kan jij mij uitleggen hoe je überhaupt tot zo een conclusie komt?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:44

Omdat de "PVV-aanhangers" toch niet lezen, hieronder een lijstje met hoe de PVV gestemd heeft, de afgelopen jaren:

Sociaal:
- Tegen het opstellen van een armoedebeleid.
- Tegen gelijke rechten op WW en ziektewet voor flexwerkers.
- Voor bezuinigingen op jonggehandicapten en sociale werkplaatsen.
- Voor het afschaffen van de alleenstaandeouderkorting.
- Voor het korten van de huurtoeslag.(kost laagste inkomens 180 euro p/jr)
- Tegen het invoeren van een Balkenendenorm in de cultuursector en in de zorg.
- Voor de belastingvoordelen van het Koningshuis.
- Gezinnen met een maandinkomen vanaf 1.950 euro niet meer in een sociale huurwoning gaan wonen.
- Lonen in de publieke sector worden dit jaar bevroren.
- Publicatie van de koopkracht ontwikkeling vindt de PVV nu niet meer nodig.
Z o r g:
- Voor hogere eigen bijdragen en voor bezuinigingen op het Persoonsgebonden Budget.
- Voor particuliere investeringen en winstuitkeringen in ziekenhuizen.
- Voor betaalde voorrangszorg via zogenaamde SOSartsen.
- Tegen een meer inkomensafhankelijke premie.
- Tegen maatregelen om wachtlijsten in de jeugdzorg te verminderen.
- Tegen het in stand houden van het wettelijk recht op jeugdzorg.
- Voor hogere eigen bijdragen en voor bezuinigingen op de begeleiding van ouderen in de dagopvang met een IQ boven de 70.
- Tegen een passende indicatiestelling voor AWBZ-verzekerden.
V e i l i g h e i d:
- Belofte voor 10.000 extra agenten verbroken. 500 v.u. bestaande formatie naar de dierenpolitie.
- Tegen extra geld voor financiële rechercheurs tbv afpakken crimineel geld.
- Tegen een voorstel om 3.000 extra agenten aan te stellen.
- Voor bezuinigingen op de politieopleiding.
- Tegen vergoeding voor aspirant-agenten (betekent: geen zij-instromers)
- Voor afschaffen van zg. Montfrans-middelen (geld dat gemeenten gebruiken voor hun veiligheidsbeleid).
- Tegen extra aanpak alcoholverslaafden in het verkeer extra.
- Tegen concrete voorstellen om de oververtegenwoordiging van niet-westerse jongeren in de criminaliteit terug te dringen.
- Voor terugdringen van recidive door bezuinigen op reclassering.
- Tegen snelle re-integratie van ex-gedetineerden.
V e r k e e r e n V e r v o e r:
- Voor betaalde elitetolrijbanen, waarop mensen met geld de files kunnen passeren.
- Tegen tegen mobiliteitsmanagement voor werkgevers en werknemers.
- Tegen tegen geld voor sneller onderhoud van bestaande wegen.
- Tegen maximale sluitingstijden van spoorwegovergangen.
- Tegen het weersbestendig maken van de spoorwegen.
- Voor snellere prijsstijging voor een trein- of buskaartje t.o.v. de kosten voor een auto.
- Tegen een voorstel om het tekort aan fietsenstallingen bij stations op te lossen.
- Tegen een minimumvoorzieningenniveau voor OV in het landelijke gebied.
- Tegen het verbeteren van de verkeersleiding bij Prorail.
- Tegen een inventarisatie van knelpunten op het spoor.
- Tegen een onafhankelijke klachteninstelling voor het openbaar vervoer.
- Tegen verbeteren van reisinformatie en communicatie met reizigers.
- Maatregelen tegen autorijdende alcoholisten mogen uitblijven.
- Voor afschaffen van mobiele snelheidsmetingen op de snelwegen.
D i e r e n M i l i e u:
- Tegen het onder water zetten van vruchtbare landbouwgrond, dus geen verdieping van de Westerschelde.
- Tegen betere controle op de intensieve veehouderij.
- Tegen een voorstel om de dierenwelzijnsregels aan te scherpen.
- Tegen plannen om gaandeweg een einde te maken aan de bio-industrie.
- Tegen een verkoopverbod voor de bedreigde blauwvintonijn.
- Tegen het in stand houden van het systeem van dierenrechten na 2015.
- Voor de plezierjacht op wilde zwijnen op de Kroondomeinen.
- Tegen een vergunningenstop voor megastallen.
- Tegen het voorstel om vervuilende bedrijven te laten meebetalen aan het opruimen van dioxine in onze rivierbodems.
- Tegen een actieplan om zwerfafval aan te pakken.
- Tegen gesprekken met België om te voorkomen dat de Westerschelde
verder zou moeten worden uitgediept.
- Tegen het voorstel om meer openbaarheid te geven over de plannen
voor nieuwe kerncentrales.
- Voor de bouw van nieuwe kolencentrales.
D e m o c r a t i e i n N e d e r l a n d:
- Geen subsidies aan politieke partijen.
- Tegen de verbetering van de informatievoorziening van de regering aan de
Kamer over Europese besluitvorming en de invloed van Nederland daarop.
- Tegen een nieuwe wet die de financiering van politieke partijen inzichtelijker moet maken.
- Tegen openbaarmaking van de zakelijke belangen van ministers en hoe zij me die belangen zijn omgegaan.
- Verzet zich ook niet tegen de groeiende Europese bemoeienis met
onze woningcorporaties.
- Voor meer invloed van ‘Brussel’ op de Nederlandse begroting.
- Tegen een onderzoek naar de invloed van de manier van financieren van de rechterlijke macht op de kwaliteit van de vonnissen.

Tegenover een aantal successen, zoals het ontslagrecht en extra
zorg voor ouderen - ook wel ‘de SP-elementen van het regeringsprogramma’ genoemd - staan heel veel voorbeelden van stemgedrag van de PVV dat haaks staat op haar verkiezingsprogramma.

De PVV zit aan de knoppen, maar laat de buschauffeurs in de steek. En dat geldt voor veel meer
mensen die bij de vorige verkiezingen vertrouwden op de sociale beloften van Geert Wilders: huurders, mensen
met een handicap, politieagenten.

Met dank aan Fredz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:47

Ken die lijst al een tijdje.
Als je leest hoe zijn eigen partij omgaat met een aantal zaken onderling mbt openbaarheid ed.
laat maar.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:48

Is er ook zo een lijst van de VVD?
Ik denk dat die niet heel veel anders gestemd hebben.

En zoals met alles, ben ik het ook niet eens met een hoop dingen waar hun voor of tegen gestemd hebben, maar ik denk dat ik dat bij alle politieke partijen wel zou hebben hoor, niet alleen bij het stemgedrag van de PVV.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:51

Ceriadwen schreef:
Is er ook zo een lijst van de VVD?
Ik denk dat die niet heel veel anders gestemd hebben.

Precies. Maar de mensen die PVV stemmen denken dat de PVV over zulke dingen heel anders denkt. Die denken dat Wilders ook opkomt voor bv betere arbeidsomstandigheden in de zorg ('meer handen aan het bed') Maar als het erop aankomt stemt de PVV gewoon voor ontslag van die mensen.

De PVV is het met het huidige beleid gewoon eens. Terwijl heel veel van de kiezers stemmen op de PVV uit onvrede met het beleid. En dan zitten ze dus gewoon verkeerd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:52

Het gaat om de stelling, dat de PVV zo goed voor de ouderen en armen in de samenleving zorgt :D . Ik zie hier ook niet veel voordelen voor Henk en Ingrid. Veiligheid, politie hebben zij ook meegestemd op de bezuinigingen.
M.a.w. wat wil de PVV nu eigenlijk, behalve minder Marokkanen, niet-westerse allochtonen en geen Islam?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:54

Het enige dat ik met de PVV gemeen heb is dat ik vind dat we een behoorlijk probleem in dit land hebben met jonge Marrokkanen en dat ik vind dat daar te weinig aan gedaan word. Voor de rest heb ik helemaal niks met de PVV

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:59

Ceriadwen schreef:
In Gouda hebben de Marrokkanen al heel lang de touwtjes in handen. Die hebben het voor het zeggen. In Goverwelle komt de politie niet eens meer, dat is een soort vrijstaatje geworden.

In Rotterdam Zuid - Bloemhof ook.
Je kan niet meer normaal over straat. 's Nachts wordt je wakker van de schietpartijen.
Je wordt 's avonds uit je auto getrokken als je voor een stoplicht of zebrapad staat.
En ja, dat zijn allemaal Marokkanen, Turken, etc.

Politie bellen...? Die komen echt niet hoor.
"Ja mevrouw, u moet daar ook niet komen als het avond is".
PARDON!?!?!? Ik woon hier hoor!!!

Dan verhuis je naar een klein, vredig dorpje..... In dat kleine dorpje woont sinds kort 1 buitenlandse familie.
En je mag drie keer raden waar de overlast in 1 keer vandaan komt....

Kijk eens een keer naar opsporing verzocht. Dat is vrijwel allemaal licht getint, donkere huidskleur, etc.

We hebben in NL gewoon een groot probleem met buitenlanders. Wilders is diegene die precies zegt wat hier het probleem is. Alleen doet hij dat niet echt handig.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 23-03-14 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:01

Ceriadwen schreef:
Het enige dat ik met de PVV gemeen heb is dat ik vind dat we een behoorlijk probleem in dit land hebben met jonge Marrokkanen en dat ik vind dat daar te weinig aan gedaan word. Voor de rest heb ik helemaal niks met de PVV

Jij bent ook niet de enige die in dit topic reageert ;) , er zijn anderen hier die volledig of gedeeltelijk achter het programma van de PVV staan. Die maken zich onder andere druk om de veiligheid in Nederland. Maar die veiligheid gaat niet alleen over Marokkanen. Er is bezuinigd op de politie, met steun van de PVV. Er is bezuinigd op de GGZ, op voorspraak van de PVV. Twee voorbeelden, waaruit blijkt dat de veiligheid in zijn algemeenheid helemaal niet zo belangrijk is voor de PVV, behalve als de veiligheid te maken heeft met Marokkanen. :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:12

HorseTopShop schreef:
Je kan niet meer normaal over straat. 's Nachts wordt je wakker van de schietpartijen.
Je wordt 's avonds uit je auto getrokken als je voor een stoplicht of zebrapad staat.

Dan verhuis je naar een klein, vredig dorpje..... In dat kleine dorpje woont sinds kort 1 buitenlandse familie.

Kijk eens een keer naar opsporing verzocht. Dat is vrijwel allemaal licht getint, donkere huidskleur, etc.

We hebben in NL gewoon een groot probleem met buitenlanders. Wilders is diegene die precies zegt wat hier het probleem is. Alleen doet hij dat niet echt handig.

Bloemhof is altijd een "slechte" wijk geweest. 30-35 jaar geleden ook al. De huizen zijn klein en in verhouding goedkoop. De "echte" Rotterdammers trokken weg naar Barendrecht en andere omliggende gemeenten en de buitenlanders bleven achter. Vandaar ook, dat de middenstand op "Boulevard Zuid" voornamelijk uit buitenlandse winkels bestaat. Het gros van de Nederlanders is er al ruim 20 jaar weg.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:15

Electra63 schreef:
Bloemhof is altijd een "slechte" wijk geweest. 30-35 jaar geleden ook al. De huizen zijn klein en in verhouding goedkoop. De "echte" Rotterdammers trokken weg naar Barendrecht en andere omliggende gemeenten en de buitenlanders bleven achter. Vandaar ook, dat de middenstand op "Boulevard Zuid" voornamelijk uit buitenlandse winkels bestaat. Het gros van de Nederlanders is er al ruim 20 jaar weg.

Nee, dit is iets van de laatste 15 jaar. Daarvoor kon je er prima leven. 6 Jaar geleden zijn we vertrokken. Het is niet meer te doen om als blanke vrouw daar op straat te lopen. Laat staan te wonen.

Maar dan nog maken de jaren niet uit. Het is gewoon belachelijk dat dit soort dingen gebeuren.
Ik kan er ook echt niet bij dat er nog steeds mensen zijn die het ontkennen. We hebben in NL een heel groot probleem. En zolang er niks aan gedaan wordt, word het alleen maar erger.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:17

Blijkbaar dus alleen in een beperkt aantal stukjes Nederland. Ik wil het heus niet bagatelliseren want ik geloof echt dat je daar een probleem hebt, maar ik denk wel dat we in Nederland grotere problemen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:23

Electra63 schreef:
HorseTopShop schreef:

Oeps, geboren op Brekelsveld heeel lang geleden.
Ergens in 2005 weer eens teruggeweest }>

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:26

HorseTopShop schreef:
Electra63 schreef:

Nee, dit is iets van de laatste 15 jaar. Daarvoor kon je er prima leven. 6 Jaar geleden zijn we vertrokken. Het is niet meer te doen om als blanke vrouw daar op straat te lopen. Laat staan te wonen.

Maar dan nog maken de jaren niet uit. Het is gewoon belachelijk dat dit soort dingen gebeuren.
Ik kan er ook echt niet bij dat er nog steeds mensen zijn die het ontkennen. We hebben in NL een heel groot probleem. En zolang er niks aan gedaan wordt, word het alleen maar erger.

Bloemhof heeft nooit een goede naam gehad op Zuid, ik weet er alles van, ik kom oorspronkelijk uit Hillesluis en mijn man uit Bloemhof/Witte Dorp :D.
Er hebben altijd veel mensen uit de lagere sociale klassen gewoond, veel mensen met een uitkering. De problemen zijn wel verergerd de laatste jaren, omdat de Nederlander wegtrok. Daarvoor in de plaats kwamen de buitenlanders, immers de Nederlanders wilden daar niet meer wonen.
Ik ben er gisterenavond trouwens nog geweest, ik heb er nog altijd Nederlandse vrienden wonen. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 17:28

Morganlefay schreef:
Oeps, geboren op Brekelsveld heeel lang geleden.
Ergens in 2005 weer eens teruggeweest }>

Brekelsveld is geen Bloemhof, maar Zuidwijk :D