Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:46

Mariska, ook voor jou deze interessante link, waarin je kunt zien dat de wat linksere kabinetten beter de hand op de knip kunnen houden, dan de rechtsere kabinetten.

http://sargasso.nl/archief/2005/08/23/s ... abinetten/

Het meest linkse kabinet was Den Uyl in de jaren '70. Valt ineens wel mee hè, met het verbrassen door links, wat altijd geroepen wordt :) .

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:46

Heino schreef:
Mariska85 schreef:
Dat bedoel ik, ik denk als je een pvda of een sp aan de macht had dan stond je er niet zo goed voor. Subsidie hier en daar. Laat de mensen maar in de ww zitten, we stimuleren ze niet om te gaan werken, ze krijgen hun centen toch wel. En dan ook nog maar aan ontwikkelingshulp geven en ook nog superbraaf naar brussel blijven luisteren!

Hoe kom je toch aan zulke ideeën???

Ome Geert. :D

Er komen arriveren ook vliegtuigladingen immigranten aan op schiphol.
http://youtu.be/O2n3uQpurTE

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:48

Electra63 schreef:
gummie schreef:
Nederland: In de top 5 van kenniseconomieen, in de top 5 van meest concurrerende economieen, op 1 na laagste werkloosheidscijfer binnen de eurozone, zorgstelsel in de top 3...

Zo slecht is het dan kennelijk niet :-)

Moet je tegen WIA-ers, WW-ers en bijstandmoeders zeggen, of mensen met 2 huizen die onverkoopbaar zijn. Het is maar, welke artikelen/kranten je leest en welke links er worden geplaatst. :D

Ik heb al vaker iets geplaatst over de crisis in Griekenland, o.a. over de oorzaak van de crisis (Goldman Sachs) en de gevolgen voor de gewone Griekse burger (halvering inkomen voor sommigen). Ingewikkelde materie (ik snap ook niet alles :D ), maar mensen horen liever:
geen geld meer naar die Grieken, maar naar onze zieken. :D

Het is maar, waar je je informatie vandaan haalt.

Zo heb ik wel eens wat neergezet over de globale crisis en de euro/dollar economie. Maar ook dat spreekt de mensen niet aan.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:48

Shadow0 schreef:
Want zieken zijn maar lastig en leveren niet voldoende op.

En het is vooral hun eigen schuld, dus daar gaan we echt niet aan meebetalen!
Lekker ieder voor zich, en God voor ons allen :+ .

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:56

Skygirl schreef:
Heino schreef:

Hoe kom je toch aan zulke ideeën???

Toch apart dat ik voordat 'Ome geert' in beeld kwam er al hetzelfde over dacht :)
Zo heeft iedereen zijn eigen mening en alle punten van een partij zullen nooit helemaal uitgevoerd kunnen worden zoals in het programma staat, gelukkig.(En ja, dat geld óók voor de pvv want in sommige dingen slaat hij door :j )

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:57

er wordt hier vaak omscholen geroepen, maar denken jullie nou echt dat menner Rutte dat gaat faciliteren? Er wordt niet meer omgeschoold, ja, op je eigen kosten.
Laatst bijgewerkt door Lauren_ op 10-09-12 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:59

Skygirl schreef:

Die had ik nog niet gezien, maar dat bedoel ik ook met doorslaan over de 'islamisering'

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:00

Nederland in de top 3 voor wat betreft de zorg in Europa???? Ik weet niet waar ze dat op baseren maar dat is echt allang niet meer zo.

purny

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:04

De zorg is hier in Nederland totaal te duur en verkeerd. Niet dat het zorgsysteem slecht is, want iedere zorgmedewerker loopt zijn benen uit zijn lijf voor de mensen maar qua medicatie mag het echt wel minder. Begin eerst eens met kleine dosissen geven aan mensen die starten met de medicatie. Nu krijgt iemand het voor 3 maanden mee en als het niet werkt wordt het de vuilnisbak ingesmeten. Volgend jaar gaan we dus naar een premie van 500 euro bovenop de betalingen per maand. Wie kan dit nou nog betalen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:08

Ze hebben vast de verzekeringen en het eigen risico niet meegerekend in die cijfers ;) .
Want als ik niet uitga van de extra eigen bijdrage bij de VVD, of de 25 euro bij het CDA betaald moet worden, kom ik voor volgend jaar in mijn berekening bij een uitgebreide verzekering op een stijging van 450% uit. 450% in zeven jaar!!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:10

NatasjavE schreef:
Nederland in de top 3 voor wat betreft de zorg in Europa???? Ik weet niet waar ze dat op baseren maar dat is echt allang niet meer zo.

"Nederlandse zorgstelsel verdient navolging in Europa"

"Een rolmodel voor de Europese hervorming in de gezondheidszorg." Zo wordt het Nederlandse zorgstelsel getypeerd in de Euro Health Consumer Index (EHCI) 2012 die 15 mei werd gepresenteerd in het Europees Parlement te Brussel. In het onderzoek werden 34 Europese gezondheidsstelsels met elkaar vergeleken. Het Nederlandse komt er als beste uit.

En dat is niet voor de eerste keer. De EHCI wordt sinds 2005 door de in Zweden gevestigde denktank Health Consumer Powerhouse (HCP) gepubliceerd. In alle edities van het onderzoek staat Nederland als enige land altijd in de top drie. Volgens dr. Arne Björnberg, operationeel directeur bij HCP en hoofd van het EHCI-team, “lijken de Nederlanders het meeste goed te doen. Ongeacht welke parameters we ter vergelijking gebruiken, de Nederlanders komen er als beste uit! Dit is het meest patiëntvriendelijke systeem van Europa.”
Nederland staat met name bovenaan op gebieden van patiëntenrechten en -voorlichting, en het brede aanbod binnen het systeem.

Op de HCP-site kunt u het complete rapport downloaden.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:13

Wie kan dat betalen ??
Als iemand zijn mobieltje weg doet, dan kan je het betalen.
Het wordt tijd dat er een belasting komt op het onduidelijke, grote gebruik van de mobieltjes.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:13

purny schreef:
De zorg is hier in Nederland totaal te duur en verkeerd. Niet dat het zorgsysteem slecht is, want iedere zorgmedewerker loopt zijn benen uit zijn lijf voor de mensen maar qua medicatie mag het echt wel minder. Begin eerst eens met kleine dosissen geven aan mensen die starten met de medicatie. Nu krijgt iemand het voor 3 maanden mee en als het niet werkt wordt het de vuilnisbak ingesmeten. Volgend jaar gaan we dus naar een premie van 500 euro bovenop de betalingen per maand. Wie kan dit nou nog betalen?

Zo werkt het qua medicatie totaal niet. De meeste medicatie wordt na 2 tot 6 weken geevalueert. ^weken mag lang lijken maar bij veel medicatie kan je dan pas zien of de behandeling aanslaat.
Het voorschrijf beleid in Nederland hoort nu net wel tot de allerbeste in de wereld. Er worden hier verhoudings gewijs gruwlijk weinig medicijnen voorgeschreven. En dat is heel goed. Een medicijn moet je niet in zetten als het niet nodig is...dat werkt averechts.

Het probleem is de Marktwerking in de zorg. ik kan een ieder van harte het boek Huisartsengeneeskunde in het nieuwe zorgstelsel van Anton Maes aanbevelen. Daarin wordt nauwkeurig beschreven wat het tot nu toe gekost heeft en hoe de kwaliteit achteruit dondert. Dat ligt niet aan de mensen aan het bed, de dokters of wie dan ook die echt direct met patientenzorg betrokken is....dat ligt echt aan de marktwerking.

Anton maes geld als iemand die echt een autoriteit op dit onderwerp.

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:17

Ze moeten weer terug naar ziekenfonds en particulier (ja ik weet het dat is links...) dan ben je van die marktwerking af.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:18

Skygirl schreef:

Ook dit filmpje ken ik, zonder het open te klikken :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 21:19

Mariska85 schreef:
Toch apart dat ik voordat 'Ome geert' in beeld kwam er al hetzelfde over dacht :)
Zo heeft iedereen zijn eigen mening en alle punten van een partij zullen nooit helemaal uitgevoerd kunnen worden zoals in het programma staat, gelukkig.(En ja, dat geld óók voor de pvv want in sommige dingen slaat hij door :j )

Maar hoe kom je er toch bij dat links mensen zo maar hoppaaaaa bijstand geeft, zonder daar voorwaarden aan te stellen/werk zoeken te stimuleren? Het is namelijk pure klinklare onzin... Je hebt de partijprogramma's gewoon niet gelezen, punt. Prima, maar doe dan niet net alsof en ga geen leugens verspreiden over partijen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:23

Dat er verbeterpunten zijn en dat de crisis ons raakt, moge duidelijk zijn. Maar waar komt dat doemdenken vandaan, wat helemaal niet strookt met de cijfers? Gaan we uit van een utopie en is alles wat minder is hoe dan ook waardeloos? Willen we alleen de negatieve kanten zien?

Het helpt mij persoonlijk te relativeren, alles in een breder perspectief te zien. Ik denk dat Nederland het niet zo slecht doet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:33

gummie schreef:
Dat er verbeterpunten zijn en dat de crisis ons raakt, moge duidelijk zijn. Maar waar komt dat doemdenken vandaan, wat helemaal niet strookt met de cijfers? Gaan we uit van een utopie en is alles wat minder is hoe dan ook waardeloos? Willen we alleen de negatieve kanten zien?

Het helpt mij persoonlijk te relativeren, alles in een breder perspectief te zien. Ik denk dat Nederland het niet zo slecht doet.

Mijn persoonlijke relativatie is simpel: ik merk niets van de crisis. Mijn man en ik hebben onze banen, wel redelijk wat kosten aan eigen risico/eigen bijdragen voor de zorg, maar kan ik betalen. Ik heb nergens last van qua crisis, maar ................. dat kan natuurlijk zo omdraaien.
Maar als je een 55+ werkeloze alleenstaande ouder dit vraag of een bijstandsmoeder is het antwoord waarschijnlijk heel anders.

Persoonlijke note: ik lag van de week nog in een zkh, de deskundige zorg was uitstekend, ik kan niet anders zeggen. +:)+ Het was wel 'savonds op de SEHP vreselijk druk, maar aan alle verbonden/gipsen armen/polsen/enkels e.d. was het niet onnodig. ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:34

Tja, mensen beginnen het inmiddels echt in hun portemonnee te voelen. 7 jaar geleden kostte de zorgverkering ons 450% minder, en dat terwijl lonen amper zijn gestegen.
Nu gaan de reiskosten belast worden, het eigen risico gaat weer enorm omhoog, de BTW gaat omhoog.

En als je dan de plannen ziet van de partijen in dit schema, dan zien mensen dat ze het nog veel meer in de portemonnee gaan voelen.
Afbeelding

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:41

Mijn persoonlijke relativatie is ook simpel: ik heb een dak boven mijn hoofd en krijg de zorg die ik nodig heb. Auto net de deur uit gedaan, scheelt weer in de kosten. Doe een beroep op vrienden daar waar nodig (ivm vervoer bijvoorbeeld). In verhouding tot de zorg die ik afneem, is mijn premie PEANUTS. Ook dat is een kwestie van relativeren. Na het betalen van eigen bijdrage + eigen risico zal ik wel behoorlijk in het rood staan, het zal echter als het goed is ook meteen het moment zijn dat ik weer gezond ben en aan het werk kan.
Ik drink thee en water en eet wat in de aanbieding is. Is bijna een sport geworden :-) Mijn energierekening is gehalveerd door mijn zuinigheid en ik maak me momenteel in toenemende mate nuttig door vrijwilligerswerk te doen, ook voor kennissen, vrienden en familie.

Mijn inkomen bedraagt momenteel 938 euro per maand. Ik red me prima.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:44

gummie schreef:
Mijn persoonlijke relativatie is ook simpel: ik heb een dak boven mijn hoofd en krijg de zorg die ik nodig heb. Auto net de deur uit gedaan, scheelt weer in de kosten. Doe een beroep op vrienden daar waar nodig (ivm vervoer bijvoorbeeld). In verhouding tot de zorg die ik afneem, is mijn premie PEANUTS. Ook dat is een kwestie van relativeren. Na het betalen van eigen bijdrage + eigen risico zal ik wel behoorlijk in het rood staan, het zal echter als het goed is ook meteen het moment zijn dat ik weer gezond ben en aan het werk kan.
Ik drink thee en water en eet wat in de aanbieding is. Is bijna een sport geworden :-) Mijn energierekening is gehalveerd door mijn zuinigheid en ik maak me momenteel in toenemende mate nuttig door vrijwilligerswerk te doen, ook voor kennissen, vrienden en familie.

Mijn inkomen bedraagt momenteel 938 euro per maand. Ik red me prima.

Maar dat ligt natuurlijk wel aan je persoonlijke situatie? Gezin, paard, studerende kinderen, (hoge) hypotheek?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 21:44

Om even terug te komen op zakkenvullende linkse politici: ik vind juist een van de sterke punten dat bvb de PvdA - zoals hierboven te lezen valt - zegt dat werklozen na een halfjaar al het werk dat ze kunnen krijgen aan moeten nemen, ongeacht of dat bij hun opleiding/werkgeschiedenis past. Dat is toch juist een ontzettend sterk voorbeeld van werken als norm ipv uitkeringtrekken?

De huisarts onder eigen risico, zoals de VVD hierboven stelt, vind ik juist erg onwenselijk. Dan krijg je dat mensen met vage klachten de huisarts gaan vermijden, waardoor relatief goed behandelbare klachten uitgroeien tot ziekten die zwaardere, duurdere maatregelen nodig hebben. Dus weg efficiëntie zorg. Voorkomen is beter (en goedkoper) dan genezen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:45

gummie schreef:
"Nederlandse zorgstelsel verdient navolging in Europa"

"Een rolmodel voor de Europese hervorming in de gezondheidszorg." Zo wordt het Nederlandse zorgstelsel getypeerd in de Euro Health Consumer Index (EHCI) 2012 die 15 mei werd gepresenteerd in het Europees Parlement te Brussel. In het onderzoek werden 34 Europese gezondheidsstelsels met elkaar vergeleken. Het Nederlandse komt er als beste uit.

En dat is niet voor de eerste keer. De EHCI wordt sinds 2005 door de in Zweden gevestigde denktank Health Consumer Powerhouse (HCP) gepubliceerd. In alle edities van het onderzoek staat Nederland als enige land altijd in de top drie. Volgens dr. Arne Björnberg, operationeel directeur bij HCP en hoofd van het EHCI-team, “lijken de Nederlanders het meeste goed te doen. Ongeacht welke parameters we ter vergelijking gebruiken, de Nederlanders komen er als beste uit! Dit is het meest patiëntvriendelijke systeem van Europa.”
Nederland staat met name bovenaan op gebieden van patiëntenrechten en -voorlichting, en het brede aanbod binnen het systeem.

Op de HCP-site kunt u het complete rapport downloaden.

Met mij danken veel mensen god op hun blote knieën dat we niet afhankelijk zijn van de zorg in Nederland maar die in België kunnen halen, waar de ziekenhuizen in de grensgebieden voor de helft draaien op Nederlanders die geen zin hebben om van het kastje naar de muur gestuurd te worden. En daar hoef je, zoals Rutte beweert niet rijk voor te zijn, maar het ziekenfonds vergoed dat zolang de ingreep en alles er om heen maar niet duurder is als in Nederland en dat is het. Niet omdat België niet alleen beter en efficiënter is en nooit een wachttijd voor een nodige ingreep heeft, maar ook goedkoper is.
Dus waar die cijfers vandaan komen is mij een raadsel.
Als ik mijn man 2 jaar geleden niet naar België gestuurd had, had hij nu een dwarslaesie, nu kan hij nog lopen niet hard maar wel zelf.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 10-09-12 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:45

@ electra: Dat klopt, ligt helemaal aan de persoonlijke situatie :-) Die van mij is gelukkig niet van dien aard dat ik in de problemen kom.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 21:51

Heino schreef:
Om even terug te komen op zakkenvullende linkse politici: ik vind juist een van de sterke punten dat bvb de PvdA - zoals hierboven te lezen valt - zegt dat werklozen na een halfjaar al het werk dat ze kunnen krijgen aan moeten nemen, ongeacht of dat bij hun opleiding/werkgeschiedenis past. Dat is toch juist een ontzettend sterk voorbeeld van werken als norm ipv uitkeringtrekken?

Helemaal met je eens Heino. Wel vind ik dat de WW niet ingekort moet worden, vooral in deze moeilijke tijden niet. Als je namelijk samenwoont kom je niet in aanmerking voor een uitkering, en verlies je dus een vol salaris. Daar gaan heel veel mensen door in de problemen komen.

Heino schreef:
De huisarts onder eigen risico, zoals de VVD hierboven stelt, vind ik juist erg onwenselijk. Dan krijg je dat mensen met vage klachten de huisarts gaan vermijden, waardoor relatief goed behandelbare klachten uitgroeien tot ziekten die zwaardere, duurdere maatregelen nodig hebben. Dus weg efficiëntie zorg. Voorkomen is beter (en goedkoper) dan genezen.

Absoluut :j . Net als je nu met de tandartsen ziet. Tarieven zijn een stuk hoger geworden en mensen gaan niet meer. Tandarts hoort m.i. bij basiszorg, en zou dus gewoon vergoed moeten worden vanuit het basispakket, zonder uit de klauwen lopende tarieven.