http://sargasso.nl/archief/2005/08/23/s ... abinetten/
Het meest linkse kabinet was Den Uyl in de jaren '70. Valt ineens wel mee hè, met het verbrassen door links, wat altijd geroepen wordt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Mariska85 schreef:Dat bedoel ik, ik denk als je een pvda of een sp aan de macht had dan stond je er niet zo goed voor. Subsidie hier en daar. Laat de mensen maar in de ww zitten, we stimuleren ze niet om te gaan werken, ze krijgen hun centen toch wel. En dan ook nog maar aan ontwikkelingshulp geven en ook nog superbraaf naar brussel blijven luisteren!
Hoe kom je toch aan zulke ideeën???
Electra63 schreef:gummie schreef:Nederland: In de top 5 van kenniseconomieen, in de top 5 van meest concurrerende economieen, op 1 na laagste werkloosheidscijfer binnen de eurozone, zorgstelsel in de top 3...
Zo slecht is het dan kennelijk niet
Moet je tegen WIA-ers, WW-ers en bijstandmoeders zeggen, of mensen met 2 huizen die onverkoopbaar zijn. Het is maar, welke artikelen/kranten je leest en welke links er worden geplaatst.![]()
Ik heb al vaker iets geplaatst over de crisis in Griekenland, o.a. over de oorzaak van de crisis (Goldman Sachs) en de gevolgen voor de gewone Griekse burger (halvering inkomen voor sommigen). Ingewikkelde materie (ik snap ook niet alles), maar mensen horen liever:
geen geld meer naar die Grieken, maar naar onze zieken.![]()
Het is maar, waar je je informatie vandaan haalt.
Skygirl schreef:Heino schreef:
Hoe kom je toch aan zulke ideeën???
Ome Geert.
NatasjavE schreef:Nederland in de top 3 voor wat betreft de zorg in Europa???? Ik weet niet waar ze dat op baseren maar dat is echt allang niet meer zo.
purny schreef:De zorg is hier in Nederland totaal te duur en verkeerd. Niet dat het zorgsysteem slecht is, want iedere zorgmedewerker loopt zijn benen uit zijn lijf voor de mensen maar qua medicatie mag het echt wel minder. Begin eerst eens met kleine dosissen geven aan mensen die starten met de medicatie. Nu krijgt iemand het voor 3 maanden mee en als het niet werkt wordt het de vuilnisbak ingesmeten. Volgend jaar gaan we dus naar een premie van 500 euro bovenop de betalingen per maand. Wie kan dit nou nog betalen?
Skygirl schreef:Ome Geert.
Er komen arriveren ook vliegtuigladingen immigranten aan op schiphol.
http://youtu.be/O2n3uQpurTE
Mariska85 schreef:Toch apart dat ik voordat 'Ome geert' in beeld kwam er al hetzelfde over dacht![]()
Zo heeft iedereen zijn eigen mening en alle punten van een partij zullen nooit helemaal uitgevoerd kunnen worden zoals in het programma staat, gelukkig.(En ja, dat geld óók voor de pvv want in sommige dingen slaat hij door)
gummie schreef:Dat er verbeterpunten zijn en dat de crisis ons raakt, moge duidelijk zijn. Maar waar komt dat doemdenken vandaan, wat helemaal niet strookt met de cijfers? Gaan we uit van een utopie en is alles wat minder is hoe dan ook waardeloos? Willen we alleen de negatieve kanten zien?
Het helpt mij persoonlijk te relativeren, alles in een breder perspectief te zien. Ik denk dat Nederland het niet zo slecht doet.
gummie schreef:Mijn persoonlijke relativatie is ook simpel: ik heb een dak boven mijn hoofd en krijg de zorg die ik nodig heb. Auto net de deur uit gedaan, scheelt weer in de kosten. Doe een beroep op vrienden daar waar nodig (ivm vervoer bijvoorbeeld). In verhouding tot de zorg die ik afneem, is mijn premie PEANUTS. Ook dat is een kwestie van relativeren. Na het betalen van eigen bijdrage + eigen risico zal ik wel behoorlijk in het rood staan, het zal echter als het goed is ook meteen het moment zijn dat ik weer gezond ben en aan het werk kan.
Ik drink thee en water en eet wat in de aanbieding is. Is bijna een sport gewordenMijn energierekening is gehalveerd door mijn zuinigheid en ik maak me momenteel in toenemende mate nuttig door vrijwilligerswerk te doen, ook voor kennissen, vrienden en familie.
Mijn inkomen bedraagt momenteel 938 euro per maand. Ik red me prima.
gummie schreef:"Nederlandse zorgstelsel verdient navolging in Europa"
"Een rolmodel voor de Europese hervorming in de gezondheidszorg." Zo wordt het Nederlandse zorgstelsel getypeerd in de Euro Health Consumer Index (EHCI) 2012 die 15 mei werd gepresenteerd in het Europees Parlement te Brussel. In het onderzoek werden 34 Europese gezondheidsstelsels met elkaar vergeleken. Het Nederlandse komt er als beste uit.
En dat is niet voor de eerste keer. De EHCI wordt sinds 2005 door de in Zweden gevestigde denktank Health Consumer Powerhouse (HCP) gepubliceerd. In alle edities van het onderzoek staat Nederland als enige land altijd in de top drie. Volgens dr. Arne Björnberg, operationeel directeur bij HCP en hoofd van het EHCI-team, “lijken de Nederlanders het meeste goed te doen. Ongeacht welke parameters we ter vergelijking gebruiken, de Nederlanders komen er als beste uit! Dit is het meest patiëntvriendelijke systeem van Europa.”
Nederland staat met name bovenaan op gebieden van patiëntenrechten en -voorlichting, en het brede aanbod binnen het systeem.
Op de HCP-site kunt u het complete rapport downloaden.
Heino schreef:Om even terug te komen op zakkenvullende linkse politici: ik vind juist een van de sterke punten dat bvb de PvdA - zoals hierboven te lezen valt - zegt dat werklozen na een halfjaar al het werk dat ze kunnen krijgen aan moeten nemen, ongeacht of dat bij hun opleiding/werkgeschiedenis past. Dat is toch juist een ontzettend sterk voorbeeld van werken als norm ipv uitkeringtrekken?
Heino schreef:De huisarts onder eigen risico, zoals de VVD hierboven stelt, vind ik juist erg onwenselijk. Dan krijg je dat mensen met vage klachten de huisarts gaan vermijden, waardoor relatief goed behandelbare klachten uitgroeien tot ziekten die zwaardere, duurdere maatregelen nodig hebben. Dus weg efficiëntie zorg. Voorkomen is beter (en goedkoper) dan genezen.