Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:36

:')

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:43

geerke schreef:
hij heeft niets aangericht,hij heeft namelijk de Catshuisonderhandelingen gestopt.
Vandaar dit fantastische lenteakkoord.

Want Wilders had het natuurlijk velen malen beter gedaan :')
Ik word dat gezeur echt zat, niemand klaagt over bezuinigingen, totdat het henzelf in portemonnee raakt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:47

geerke schreef:
dan zijn we er weer...PVV stemmers zijn dom en onderontwikkeld.
Je zou kunnen proberen om mensen eens in hun waarde te kunnen laten....valt niet mee hoor :7

Dat is jouw conclusie

Iemand die zo de boel in de steek laat een held vinden heeft toch iets van een adoratie en blind willen zijn voor de werkelijkheid

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:51

sarabande schreef:
Uit dat hoofd komen meestal nog zinnige dingen en het is niet zo erg als dat gebleekte hoofd telkens als hij iets getwittert heeft.

gelukkig daar daar de meningen verdeeld over :D

en de belangrijkste lessen leer je in het leven daar heb je geen universiteit voor nodig,alle berekeningen worden toch door anderen gedaan

maar het valt mij ook op Sarabande dat je zelf terwijl het op dat moment helemaal niet aan de orde is ,toch elke keer een steek naar de PVV/Wilders moet geven,en ik vraag me dan ook af welk nut dat heeft

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:39

Redneck1, dat heeft geen nut, het bekt alleen wel lekker voor haar.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:57

ik heb overgens geen obsessie voor Wilders....ik luister namelijk ook naar andere politici.
Sarabande heeft wel duidelijk een Wildersfobie ;)

Azmay

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:01

Ik heb een enorme hekel aan Wilders(zijn attitude vooral), verder zou ik absoluut niet weten wat ik moet kiezen. Het is zeg maar voor mijn gevoel alsof ik de minst erge moet uit gaan zoeken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:29

Shellyke schreef:
Redneck1, dat heeft geen nut, het bekt alleen wel lekker voor haar.

Ik denk dat dit precies het verschil weergeeft.
Lekker bekken is voor mij in de politiek totaal onbelangrijk, wat men doet daar komt het op aan niet wat men roept.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 15:50

Als het er op aan komt, wie maakt er dan wat klaar?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 15:53

Shellyke schreef:
Als het er op aan komt, wie maakt er dan wat klaar?

Iedereen die bereid is te onderhandelen krijgt voor elkaar dat de speerpunten van zijn/haar partij uitgevoerd worden.

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:08

Ik ga voor de SP, overigens over het hele wilders verhaal..

Ik ben het met teveel dingen niet eens (vooral zijn persoonlijke opvattingen) om op hem te stemmen maar er zijn ook punten waar ik het wel mee eens ben! (jammerg genoeg voor hem is het een enorme #*!!?! pieeeppppp !!!#*)

Heb gewoon bij pvda, sp en pvv een afweging gemaakt met welke punten ik het meeste eens was.
Mag ik iedereen er wel even op toewijzen dat niet alleen wilders zich niet wou associeren met de onderhandelingen/maatregelen. SP en PvdA ook Quote van SP en PvdA: "Wij willen niet geassocieerd worden met de maatregelingen die ze nu nemen, wij zijn er van overtuigd dat die slechter voor ons zullen zijn dan het erbuiten staan."

*Edit na aanwijzing typfoutje
Laatst bijgewerkt door amenicora op 21-05-12 16:20, in het totaal 2 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:12

@amenicora
Uh de SP en de PvdA zaten niet in het catshuis hoor,toen er onderhandeld werd en uiteindelijk ondertekend moest worden.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:14

gohya schreef:
@amenicora
Uh de SP en de PvdA zaten niet in het catshuis hoor,toen er onderhandeld werd en uiteindelijk ondertekend moest worden.

Lees anders de post van amenicora nog een keertje :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:15

amenicora schreef:
Mag ik iedereen er wel even op toewijzen dat niet alleen wilders zich uit de onderhandelingen getrokken heeft. SP en PvdA ook Quote van SP en PvdA: "Wij willen niet geassocieerd worden met de maatregelingen die ze nu nemen, wij zijn er van overtuigd dat die slechter voor ons zullen zijn dan het erbuiten staan."

Dat zijn de noodonderhandelingen geweest nádat Wilders de coalitie heeft laten klappen. Daar zaten PvdA en SP niet in, dus die hebben daar niets mee te maken. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:17

Goya heeft gelijk amenicora stelt dat niet alleen Wilders zich heeft teruggetrokken uit de onderhandelingen en haalt vervolgens uitspraken aan die pas NA het z.g. lenteakkoord zijn gedaan

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:18

Blue_Eyes schreef:
amenicora schreef:
Mag ik iedereen er wel even op toewijzen dat niet alleen wilders zich uit de onderhandelingen getrokken heeft. SP en PvdA ook Quote van SP en PvdA: "Wij willen niet geassocieerd worden met de maatregelingen die ze nu nemen, wij zijn er van overtuigd dat die slechter voor ons zullen zijn dan het erbuiten staan."

Dat zijn de noodonderhandelingen geweest nádat Wilders de coalitie heeft laten klappen. Daar zaten PvdA en SP niet in, dus die hebben daar niets mee te maken. ;)

Mijn fout sorry heb hem al gewijzigd uhum moet associeren zijn |o

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:57

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:01

_O-

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:45

Ik heb wel respect voor Wilders dat hij de Staat aangeklaagd en niet wil dat de volksvertegenwoordigers beslissen die beinvloed worden door de Jager maar dat het volk zelf mag spreken,door uitstel van de beslissing of Nederland wel of niet mee wilt doen met het Europees Noodfonds waar Brussel de beslissing overneemt en ons geld over de balk gooit waardoor wij in de armoe komen te zitten en landen als Griekenland en Spanje in hun vuistje lachen!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 16:50

Je kunt je afvragen of zo’n noodfonds niet een beetje mosterd na de maaltijd is := Men introduceert de euro, komt met voorwaarden zónder plan B ‘wat als’. Landen liegen over hun cijfers, wat dus mogelijk is binnen Europa. Overal wordt geld naar toegestuurd, om die landen te helpen. Men komt met strengere eisen en voorwaarden, zodat het niet nog een keer fout kan (hoeft) te gaan en dan toch nog een noodfonds voor het geval dat het alsnog fout gaat :?

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:00

Ik vind het "gevaarlijk" zoveel geld gaat om 40miljard van onze belastingscentjes even door te sluizen naar Brussel,hou het maar gewoon in eigenland in een potje in geval van nood!!

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:13

Van mij mag JanKees het financieele stokje doorgeven en zelf bij de efteling gaan zitten met zijn mond open en papier hier roepen,die wordt er zelf alleen maar beter van door in zijn eigen sprookjes te geloven,met het geld van de burger die geen inspraak mag hebben van Meneer!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:35

Paddenpad schreef:
Van mij mag JanKees het financieele stokje doorgeven en zelf bij de efteling gaan zitten met zijn mond open en papier hier roepen,die wordt er zelf alleen maar beter van door in zijn eigen sprookjes te geloven,met het geld van de burger die geen inspraak mag hebben van Meneer!!

Wat wil je dan, dat voor iedere belasting cent de burger gevraagd wordt wat ermee gedaan moet worden, je moet er niet aan denken.
Daar zijn dus kamerleden voor die vertegenwoordiger die burger die zich meestal nauwelijks verdiept heeft in waar hij wel over loopt te roepen.
Jan Kees wordt er zelf geen cent wijzer van en helemaal geen inspraak is geen sprake, net zoals in het land kan ook in Europa aan meerderheid voor of tegen een maatregelen gevormd worden.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 17:37

Paddenpad schreef:
Ik heb wel respect voor Wilders dat hij de Staat aangeklaagd en niet wil dat de volksvertegenwoordigers beslissen die beinvloed worden door de Jager maar dat het volk zelf mag spreken,door uitstel van de beslissing of Nederland wel of niet mee wilt doen met het Europees Noodfonds waar Brussel de beslissing overneemt en ons geld over de balk gooit waardoor wij in de armoe komen te zitten en landen als Griekenland en Spanje in hun vuistje lachen!

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat de Grieken en Spanjaarden de komende 10 jaar ook maar iets te lachen gaan hebben, ZELFS niet als ze ons geld ontvangen.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 18:03

sarabande schreef:
Paddenpad schreef:

Wat wil je dan, dat voor iedere belasting cent de burger gevraagd wordt wat ermee gedaan moet worden, je moet er niet aan denken.
Daar zijn dus kamerleden voor die vertegenwoordiger die burger die zich meestal nauwelijks verdiept heeft in waar hij wel over loopt te roepen.
Jan Kees wordt er zelf geen cent wijzer van en helemaal geen inspraak is geen sprake, net zoals in het land kan ook in Europa aan meerderheid voor of tegen een maatregelen gevormd worden.

Kamerleden lijken eigenlijk momenteel alleen zichzelf te vertegenwoordigen...naar het volk wordt niet geluisterd!
Bovendien zou het me niks verbazen als ze alleen maar druk zijn met lobbyen om straks, na de verkiezingen, een zo dik mogelijk betaald baantje te krijgen.
Immers...12 september zullen er diverse koppen gaan rollen....