Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:06

"When everything seems lost, hope remains."

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:06

Ik weet niet of ik de enige ben maar....
Ik vond er toch een tegenstrijdigheid in de verklaring van die Oostenrijkse arts zitten. Eerst zegt hij dat Friso 50 minuten gereanimeerd is en dat dat lang is. Je zou kunnen zeggen te lang. Later geeft hij aan dat niet duidelijk is of hij ooit nog wakker zal worden en dat herstel maanden tot jaren kan gaan duren. Uit het eerste begrijp ik dat het hopeloos is terwijl het tweede toch weer hoop geeft.

Dan de massieve schade aan de hersenen. Zit die in de grote of kleine hersenen? Maakt veel verschil namelijk. Wordt hij nog beademd? Zo ja, dan is er idd weinig tot geen hoop. Ondanks dat er veel info is gekomen, blijven er nog veel vragen onbeantwoord.

vuurneon

Re: Prins Johan Friso bedolven onder lawine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:07

Time will tell....

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:08

Authentic:

Dan is het toch niet gezond meer...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:08

Rebeccaa schreef:
SienenIvo schreef:
Het is heel erg,maar HIJ is buiten de piste gaan skieen!

Neem het nou niet verkeerd op!
Het is wel zo!

Tsja, ik vind dit ook heel dubbel. Hij is immers buiten de piste gaan skiën terwijl het toch al bekend was dat het er veel lawine gevaar was en er gewoon belachelijk veel sneeuw lag. Maar risico's zitten in het leven en ondanks dat hij het toch min of meer over zichzelf heeft afgeroepen, krijg ik echt elke keer weer kippenvel bij het nieuws.

Er is altijd lawinegevaar in een skigebied. En toch skien er dagelijks massa's mensen buiten de pistes. Er was die ochtend nog geknald, en er kwamen geen lawines. Voor jezelf weet je altijd dat er bij veel wind extra lawine gevaar is en dat er met verse sneeuw gevaar is voor 'pizzasneeuw'. Maar als er een mooi zonnetje schijnt, geen wind is en het niet sneeuwt, had ik ook mooi een off piste tochtje gemaakt.
Dit is gewoon hele brute pech, kan iedereen overkomen, zelfs al ski je alleen op de pistes.

Risico's zoek je altijd op, dat hoort bij het leven. Wij stappen zo gewoon weer op de fiets, in de auto, in de trein of vliegtuig. Er kan altijd zoiets ergs gebeuren.

Het is gewoon verschrikkelijk voor mabel, de kinderen en de hele familie. Het ergste wat je kan overkomen. Lompe reacties zijn daar imo niet erg gepast.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:09

Hèhè.

De koninklijke familie heeft verzocht om privacy voor het gezin van Friso en de rest van de familie. Mocht ook wel eens tijd worden.

Nu maar hopen dat de media dit ook daadwerkelijk doet..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:10

Nos doet het iig wel, dat is al 1! :)
Maar ja de tabloid kranten zijn opdringerigst.... Dus ik hoop vooral dat zij ermee ophouden. Dat ze ook beseffen; als ik er stond, zou ik het dan waarderen?
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 24-02-12 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:10

robeer ik vind niks tegenstrijdig, de arts zegt gewoon waar het op staat. Ja hij is relatief lang gereanimeerd maar je kan nu niet zeggen of hij ooit nog wakker wordt. Ook in coma kan er herstel zijn in de hersenen. In zulke gevallen blijven er simpelweg veel vragen onbeantwoord omdat hersenen hele rare dingen zijn, soms verrichten ze wonderen en soms niet. :)

Daarnaast denk ik niet dat wij alles hoeven te weten, zijn familie wel, maar dat zijn wij niet (neem ik aan :P ).

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:11

Het is gewoon mijn eigen mening Verootjoo...

Ik leef ook gewoon mee met Prinses Mabel en de rest van de familie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:12

Valse hoop is ook hoop... (is normaal grappig bedoeld maar vind m nu ook wel toepasselijk.)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:12

SienenIvo schreef:
Authentic:

Hoezo? Het kán goedkomen, als je opgeeft dan weet je het niet. Als je het topic gelezen zou hebben zou je ook nog het verhaal tegen komen over iemand die 2 uur is gereanimeerd en slechts hartklachten eraan over heeft gehouden en enorm dankbaar is! Het leven zit vol wonderen en vol tegenslagen. Je weet alleen van tevoren niet wat een wonder gaat worden en wat een tegenslag gaat worden.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:16

Authentic schreef:
SienenIvo schreef:
Authentic:

Hoezo? Het kán goedkomen, als je opgeeft dan weet je het niet. Als je het topic gelezen zou hebben zou je ook nog het verhaal tegen komen over iemand die 2 uur is gereanimeerd en slechts hartklachten eraan over heeft gehouden en enorm dankbaar is! Het leven zit vol wonderen en vol tegenslagen. Je weet alleen van tevoren niet wat een wonder gaat worden en wat een tegenslag gaat worden.

Het kan wel altijd,maar dan moet je echt wel veel geluk hebben...

Denk ik zo??

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:18

Heel erg dit nieuws en helaas was ik er al wel bang voor. Maakt het natuurlijk niet minder erg, zeker niet.

Vindt het overigens wel heel dubbel, het blijft ontzettend erg maar voor mij maakt het het niet erger dan wat elke andere nederlander of zelfs elk ander mens overkomt. Hoe enorm vervelend ik het ook vindt voor hem, zijn gezin, familie, vrienden en iedereen om hem heen. Het wordt soms wel erger gemaakt dan het is?
Want immers om een andere nederlander die een ernstig ongeluk heeft wordt ook niet gezegd, moeten de evenementen (NK's) dit weekend wel doorgaan en moet koninginnedag wel doorgaan.......

Maar goed, leef mee met de familie mee en hoop dat de media ze de rust en ruimte geeft in deze moeilijke tijd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:19

verootjoo schreef:
Er is altijd lawinegevaar in een skigebied. En toch skien er dagelijks massa's mensen buiten de pistes. Er was die ochtend nog geknald, en er kwamen geen lawines. Voor jezelf weet je altijd dat er bij veel wind extra lawine gevaar is en dat er met verse sneeuw gevaar is voor 'pizzasneeuw'. Maar als er een mooi zonnetje schijnt, geen wind is en het niet sneeuwt, had ik ook mooi een off piste tochtje gemaakt.
Dit is gewoon hele brute pech, kan iedereen overkomen, zelfs al ski je alleen op de pistes.

Risico's zoek je altijd op, dat hoort bij het leven. Wij stappen zo gewoon weer op de fiets, in de auto, in de trein of vliegtuig. Er kan altijd zoiets ergs gebeuren.

Het is gewoon verschrikkelijk voor mabel, de kinderen en de hele familie. Het ergste wat je kan overkomen. Lompe reacties zijn daar imo niet erg gepast.

Noem je mijn reactie nu lomp?

Kentaro

Is nu een huisarts aan het woord op de radio.
Het is voor de buitenwereld nog niet bekend of hij zelf iets getekend heeft voor mocht zoiets ooit gebeuren. Aan die arts werd toen gevraagd wie er dan gaat beslissen of en hoe lang je zo door gaat. Dat is dan aan de familie. Mijn god, je zult voor zoiets staan.......................
Hij gaf ook aan dat je hem op deze manier wel 40 jaar in leven kunt houden..........
De prins is niet hersendood, want dan zou je geen enkele hersenactiteit meten en dat is wel iets gebeurd!

CouCou

authentic: 2 uur gereanimeerd!! Waar staat dat verhaal?

Dat geloof ik niet. Ik werk in de gezondheidszorg en ik heb nog nooit gehoord dat ze 2 uur lang gereanimeerd hebben.
50 minuten is al lang, meestal gaan ze max 40 a 45 door met reanimeren.

Hoe dan ook, we kunnen met zijn alle speculeren.
De tijd zal het uitwijzen hoe dit gaat aflopen.

Ik wens Mabel, de kindertjes en natuurlijk de rest van de familie veel sterkte toe.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:20

Lijkt mij ook lastig nu voor Mabel, welke keuzes maak je nu? Friso kan niet aangeven wat hij graag wil.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:20

risje schreef:
Want immers om een andere nederlander die een ernstig ongeluk heeft wordt ook niet gezegd, moeten de evenementen (NK's) dit weekend wel doorgaan en moet koninginnedag wel doorgaan.......

Kan me voorstellen dat de hoofden van de familie er niet helemaal naar staan om gezellig koniginnedag te gaan vieren in veenendaal/rhenen...

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:21

risje schreef:
Vindt het overigens wel heel dubbel, het blijft ontzettend erg maar voor mij maakt het het niet erger dan wat elke andere nederlander of zelfs elk ander mens overkomt. Hoe enorm vervelend ik het ook vindt voor hem, zijn gezin, familie, vrienden en iedereen om hem heen. Het wordt soms wel erger gemaakt dan het is?

mee eens, maar betreft de koninginnedag kan ik het me wel voorstellen.
Dat heeft toch echt met de koninklijke familie te maken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:22

vuurneon schreef:
Lijkt mij ook lastig nu voor Mabel, welke keuzes maak je nu? Friso kan niet aangeven wat hij graag wil.

Dit soort dingen sporen me dan toch steeds meer aan om het voor mezelf eens op te gaan geven........

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:22

eowyn04 schreef:
authentic: 2 uur gereanimeerd!! Waar staat dat verhaal?

Dat geloof ik niet. Ik werk in de gezondheidszorg en ik heb nog nooit gehoord dat ze 2 uur lang gereanimeerd hebben.
50 minuten is al lang, meestal gaan ze max 40 a 45 door met reanimeren.

Hoe dan ook, we kunnen met zijn alle speculeren.
De tijd zal het uitwijzen hoe dit gaat aflopen.

Ik wens Mabel, de kindertjes en natuurlijk de rest van de familie veel sterkte toe.

Miss. bedoelen ze 2 uur in totaal,dus met tussenpozen?

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:24

2 uur is wel erg lang...

Kan dat eigenlijk wel??

Authentic

Dat verhaal staat hier in het topic. En diegene is er dus zonder blijvend hersenletsel vanaf gekomen, hersenen zijn rare dingen, je weet niet van tevoren of je een kasplantje wordt of dat je weer vrolijk verder kan huppelen bij wijze van.

Authentic

kimmie261 schreef:
verder hebben wij op de OK eens iemand 2 uur gereanimeerd,en meneer leeft nog steeds,en is erg blij dat er niet na een uur gestopt is met hart massage geven,hij heeft er uiteindelijk een slecht hart aan over gehouden,maar functioneerd verder nog prima.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 17:25

Authentic schreef:
Dat verhaal staat hier in het topic. En diegene is er dus zonder blijvend hersenletsel vanaf gekomen, hersenen zijn rare dingen, je weet niet van tevoren of je een kasplantje wordt of dat je weer vrolijk verder kan huppelen bij wijze van.

De tijd zal het leren :) spannende tijd voor de familie,