Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Blackflag

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:54

Veel plezier met je film, zou je daarna willen stoppen met het kinderachtig negeren van mijn posts en gewoon eens jezelf en je dubbelzinnige redenaties verantwoord.

SteffiiY

Iris_safarii schreef:
Veel plezier met je film, zou je daarna willen stoppen met het kinderachtig negeren van mijn posts en gewoon eens jezelf en je dubbelzinnige redenaties verantwoord.

je kunt ook even een normale pb sturen inplaats het hier te publiceren ;)

Shadow0

jantergouw schreef:
Jij zal op jouw beurt weer niet de ervaring hebben die ik heb en als je dus alleen een oordeel mag geven over de zaken waar je alles van weet,

Dat was dan ook (wederom) beslist niet wat ik schreef. Maar je kunt je (bijvoorbeeld) eerst verdiepen in de feiten, voor je je een oordeel vormt. Je kunt luisteren naar de ervaringen van anderen, en zeker van diegenen die er wel meer bij betrokken zijn. Je kunt een mening geven zonder die te omkleden met de grootste stelligheid, zonder deze als absolute waarheid te presenteren.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:22

SteffiiY schreef:
Iris_safarii schreef:

je kunt ook even een normale pb sturen inplaats het hier te publiceren ;)
Aangezien janesmith 50% van de posts in dit topic plaats en ook de helft van de discussie vertegenwoordigd lijkt het me dat haar reactie op mijn opmerkingen van belang zijn voor het verdere verloop hiervan. Mocht een moderator hier anders over denken of janesmith het niet durven om hier openbaar op te reageren vind ik het ook prima om dit via PB af te handelen maar dat zou in mijn mening een onnodige en oneerlijke vorm van censuur zijn in deze discussie.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 22:23

Shadow0 schreef:
JaneSmith schreef:
Jij zal op jouw beurt weer niet de ervaring hebben die ik heb en als je dus alleen een oordeel mag geven over de zaken waar je alles van weet,

Dat was dan ook (wederom) beslist niet wat ik schreef. Maar je kunt je (bijvoorbeeld) eerst verdiepen in de feiten, voor je je een oordeel vormt. Je kunt luisteren naar de ervaringen van anderen, en zeker van diegenen die er wel meer bij betrokken zijn. Je kunt een mening geven zonder die te omkleden met de grootste stelligheid, zonder deze als absolute waarheid te presenteren.

Ik heb haar stukje eens goed gelezen en volgens mij beweert ze niets met stelligheid getuige de vette tekst. Als ik me niet vergis blijkt daar heel duidelijk uit dat ze spreekt over "in mijn ogen" en "uit eigen ervaring". Ik zie niet dat daaruit geconcludeerd kan worden dat ze iets als een vasstaand feit presenteert. Ze geeft haar mening en ervaring weer.

JaneSmith schreef:
In mijn ogen is het wenselijk dat iemand die vindt dat hij of zij gediscrimineerd wordt, een rechtzaak aanspant net als ieder ander moet doen als hij een conflict heeft. Heb je het geld er niet voor, dan kun je van de gemeente een toevoeging krijgen voor een advocaat. De CGB is wat dat betreft dus overbodig.
Maar niet alleen de CGB. Als je goed gaat kijken zijn er heel veel bureautjes en instellingen die opgedoekt zouden kunnen worden omdat er al andere mogelijkheden zijn om dat soort zaken aan te kaarten. De drempel zou hoger moeten omdat nu de uitnodiging om discriminatie te roepen, veel te laag is. Ik heb het uit eigen ervaring dat om het minste geringste wordt geroepen dat iets discriminatie is. Vaak is het echt misbruik maken van, omdat ze geleerd hebben dat het discriminatie wapen een sterk wapen is. Ik zeg niet altijd, maar ben er echt heilig van overtuigd dat discriminatie in Nederland heel weinig voor komt op de werkvloer. Wel wordt heel veel discriminatie genoemd.

Voor iedereen die interesse heeft is er trouwens op Radio 1 een interview met Albert Zoer over het overlijden van Okidoki.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:46

Citaat:
heb het uit eigen ervaring dat om het minste geringste wordt geroepen dat iets discriminatie is.

Als je iets uit eigen ervaring weet, is het toch logisch dat je dan naar die ervaringen gevraagd wordt? En die bleken er niet te zijn, logisch ook als je als 19-jarige, in een van je eerste baantjes ergens op een stoeterij die ervaring nog niet hebt.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 23:28

randalinpony schreef:
Citaat:
heb het uit eigen ervaring dat om het minste geringste wordt geroepen dat iets discriminatie is.

Als je iets uit eigen ervaring weet, is het toch logisch dat je dan naar die ervaringen gevraagd wordt? En die bleken er niet te zijn, logisch ook als je als 19-jarige, in een van je eerste baantjes ergens op een stoeterij die ervaring nog niet hebt.

Aannames die nergens op slaan en compleet uit de lucht gegrepen. In de tijd dat ik in Amsterdam woonde, naar school ging en studeerde heb ik vaak zat meegemaakt dat er geroepen werd dat iets discriminatie was alleen vanwege het feit dat iemand terecht terecht gewezen werd of niet binnen gelaten werd in een discotheek. Dat had niets met discriminatie te maken want ook wij werden op z'n tijd wel eens de mantel uitgeveegd door een van de leraren, en ook niet allochtone vrienden mochten wel eens ergens niet naar binnen. Maar nooit zeiden wij dat dat discriminatie was. Dat waren steeds bepaalde figuren die dat deden.

Hoe kom jij er bij dat ik 19 ben en een van mijn eerste baantjes heb? Da is pure speculatie want je hebt geen benul van het waarheidsgehalte van die bewering. Misschien ben ik wel 21 en werk al sinds mijn 15e in de paarden. Weet jij veel.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 23:44

janesmith schreef:
Hoe kom jij er bij dat ik 19 ben en een van mijn eerste baantjes heb? Da is pure speculatie want je hebt geen benul van het waarheidsgehalte van die bewering. Misschien ben ik wel 21 en werk al sinds mijn 15e in de paarden. Weet jij veel.

Je doet zelf niet anders dan speculeren :')

Maar goed, misschien kunnen we het topic beter omdopen tot het "Janesmith ongeinformeerde stellingen topic". Waar Jane haar mening verkondigt en de rest haar probeert uit te leggen dat de werkelijkheid iets ingewikkelder is.

Over de PVV gaat het in ieder geval al lang niet meer, behalve dat dit topic net als de PVV ook een 'one man show' is.

Ik ben hier weg, have fun :wave:

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 23:56

Ik denk dat ik deze 'discussie' ook maar ga verlaten als iedere vorm van commentaar die ik op janesmiths aparte manier van discussiëren heb totaal genegeerd word. Het minste wat je kan doen is uitleggen waarom je in je persoonlijke afwegingen anders handelt dan de idealen die je nastreeft. Ik zie inderdaad net als Waves heel veel overeenkomsten tussen het gedrag in dit topic en dat van de PVV, alleen maar meer reden om te geloven dat zo'n soort partij heel gevaarlijk kan handelen in de positie die ze waarschijnlijk zeer snel zullen betreden. Jammer dat dit aangemoedigd wordt door een land vol van eenzijdig en slecht geïnformeerde doemdenkers die geweldig zijn in de schuld afschuiven op andere maar nooit hun eigen falen aan zullen pakken.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 00:03

Iris_safarii schreef:
Ik denk dat ik deze 'discussie' ook maar ga verlaten als iedere vorm van commentaar die ik op janesmiths aparte manier van discussiëren heb totaal genegeerd word. Het minste wat je kan doen is uitleggen waarom je in je persoonlijke afwegingen anders handelt dan de idealen die je nastreeft. Ik zie inderdaad net als Waves heel veel overeenkomsten tussen het gedrag in dit topic en dat van de PVV, alleen maar meer reden om te geloven dat zo'n soort partij heel gevaarlijk kan handelen in de positie die ze waarschijnlijk zeer snel zullen betreden. Jammer dat dit aangemoedigd wordt door een land vol van eenzijdig en slecht geïnformeerde doemdenkers die geweldig zijn in de schuld afschuiven op andere maar nooit hun eigen falen aan zullen pakken.

Ehhmm... ik was al weg :o maar dit heb ik niet gezegd of bedoelt. Ik bedoel niks anders dan er staat, namelijk dat dit topic om 1 persoon draait. Over gedrag van de PVV heb ik echt niks te melden. En nu ben ik echt weg :wave:

janesmith

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 00:15

Iris_Safarii schreef:
Omdat je overal een antwoord op hebt wil je deze tegenstrijdigheden vast wel even recht zetten?

Niet echt.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 06:38

Iris_safarii schreef:
Jammer dat dit aangemoedigd wordt door een land vol van eenzijdig en slecht geïnformeerde doemdenkers die geweldig zijn in de schuld afschuiven op andere maar nooit hun eigen falen aan zullen pakken.

Pardon? ik ben 43 jaar en ben absoluut niet slecht geïnformeerd, dus zou je niet alle PVV-ers over 1 kam willen scheren?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:43

janesmith schreef:
Aannames die nergens op slaan en compleet uit de lucht gegrepen. In de tijd dat ik in Amsterdam woonde, naar school ging en studeerde heb ik vaak zat meegemaakt dat er geroepen werd dat iets discriminatie was alleen vanwege het feit dat iemand terecht terecht gewezen werd of niet binnen gelaten werd in een discotheek.

Dus jij neemt nu je ervaring van de discotheek als leidend voor je mening over het discrimineren in arbeidssituaties?
En jij denkt dat het geroep van pubers iets is om je mening op te baseren?

Als we dat toch zouden doen... Pubers roepen ook altijd dat ze nooit iets mogen van hun ouders. Is dat een reden om dat te geloven?

Citaat:

Dat kan uiteraard, als je gelogen hebt over je leeftijd.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:42

Shadow0 schreef:

Er staat 21 in haar profiel :? Echt hoor, als er mensen zijn die apart discussieren dan kan je beter zeggen dat het hele topic hier een aparte manier heeft en niet 1 persoon %)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:48

Nicolletje schreef:
Er staat 21 in haar profiel :? Echt hoor, als er mensen zijn die apart discussieren dan kan je beter zeggen dat het hele topic hier een aparte manier heeft en niet 1 persoon %)

Op dit moment staat er 21 ja - je kunt profielen namelijk aanpassen. En het topic is inderdaad apart. Geef ik helemaal toe. Ik heb al vaker mijn voorkeur uitgesproken voor een meer inhoudelijke discussie en een iets constructievere manier van omgaan met elkaar. Maar ik pas me aan aan de omgeving, net een kameleon.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:51

Nou ja laten we weer ontopic gaan, we weten toch (bijna) allemaal hoe het echt in elkaar zit ;) Woorden er aan vuil maken heeft toch geen zin meer, het kan helaas toch niet worden achterhaald door Bokt. En de sfeer is toch al behoorlijk verpest hierdoor. Het zijn echte propaganda topics geworden, tijden veranderen blijkbaar op Bokt. (het was voorheen toch een stuk prettiger hier)

Waarom voelen PVV stemmer zich aangevallen? Omdat ze een geweten hebben en weten dat ze op (een vreselijk) iemand hebben gestemd die bepaalde groepen wil buitensluiten, en gezien onze geschiedenis denk ik dat ze zich daarom erg aangevallen voelen (en zich misschien onbewust zelfs een beetje schamen)... Dat is eigenlijk mijn conclusie van dit topic! Dat is hoe IK het zie en iedere PVV stemmer zal dit uiteraard hard ontkennen.. Maar goed dat geeft niet, ieder zijn mening he!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:52

Edit: laat maar, we weten het toch al!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:06

Shadow0 schreef:
Op dit moment staat er 21 ja - j

Ik moet eerlijk zeggen dat ik aan het begin van deze discussie (ooit) weleens in haar profiel heb gespiekt en toen stond dat er ook...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:08

Overigens weet ik uit ervaring dat het heel anders is om vanuit het buitenland de Nederlandse situatie te bespreken. Toch is het wel goed om als observant te functioneren.

Ctjelief: in het land waar ik werk (Duitsland) hebben veel mensen na 1945 "Ich habe es nicht gewusst" moeten zeggen. En dat zal ook wel zo zijn. Die mensen die in 1933 naar de stembus wisten ook helemaal niet dat het zo zou escaleren.

Geschiedenistechnisch moet er inderdaad wat aan de PVV stemmer knagen. Als de apocalyptische voorspelling zoals aangehaald werden door Janesmith waar worden, dan hebben de PVV stemmers het inderdaad niet geweten, maar ze hadden het wel kunnen vermoeden...

en nee, Wilders is geen Hitler en Wilders is niet de NSDAP, maar niemand kan precies de toekomst voorspellen. Ook niet wat Amerikaanse buro's die evenals Paul de Octopus de toekomst kunnen voorspellen...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:08

CtjeLief schreef:
Omdat ze een geweten hebben en weten dat ze op (een vreselijk) iemand hebben gestemd die bepaalde groepen wil buitensluiten, en gezien onze geschiedenis denk ik dat ze zich daarom erg aangevallen voelen (en zich misschien onbewust zelfs een beetje schamen)

Ik heb geen pvv gestemd dus ik schaam me niet maar ik zal er zo voor gaan zitten om dit inhoudelijk te beargumenteren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:11

CtjeLief schreef:
Waarom voelen PVV stemmer zich aangevallen? Omdat ze een geweten hebben en weten dat ze op (een vreselijk) iemand hebben gestemd die bepaalde groepen wil buitensluiten, en gezien onze geschiedenis denk ik dat ze zich daarom erg aangevallen voelen (en zich misschien onbewust zelfs een beetje schamen)... Dat is eigenlijk mijn conclusie van dit topic! Dat is hoe IK het zie en iedere PVV stemmer zal dit uiteraard hard ontkennen.. Maar goed dat geeft niet, ieder zijn mening he!

Ik ben ook geen pvv stemmer (al twijfelde ik eerder wel vanwege strategisch oogpunt, want ik wil ook dat "die groep" wordt aangepakt), maar waarom volgens mij een pvv-stemer zich voelt aangevallen is vanwege het woord discriminatie.
Veel PVV stemmers hebben niks tegen allochtonen, maar zijn door eigen ervaringen een grote groep moslims (marrokanen iig) beu en dat wordt ook nog eens bevestigd door de cijfers... Men wil niet worden gezien als een persoon die discrimineerd, maar wil dat de groep die problemen maakt eens hard wordt aangepakt. De problemen zijn groter geworden, wat wil zeggen dat de marrokaanse gemeenschap hier ook te weinig aan doet/heeft gedaan waardoor het vertrouwen flink is beschadigd en men het dus tijd vind voor aktie.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:45

Nicolletje schreef:
Shadow0 schreef:

Is dit een issue... Ik heb toen Janesmith net op bokt was eens in haar profiel gekeken, en heb kennelijk abusievelijk onthouden dat daar 19 stond. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat het allemaal echt om die twee jaar gaat, maar hierbij mijn oprechte excuses dan maar voor het verkeerd onthouden van iemands leeftijd.

Ik ben het trouwens met Shadow0 eens.

Ik wil trouwens dat geen een ´die groep´ wordt aangepakt, wel dat de grondwet wordt gerespecteerd, mensen elkaar in hun waarde laten, en dat overlast adequater wordt aangepakt zoals ik al vele malen beschreven heb.
Maar op geen enkele manier hoeven daarom de rechten van een hele groep mensen te worden ingeperkt.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:49

Verafjord schreef:
Iris_safarii schreef:
Jammer dat dit aangemoedigd wordt door een land vol van eenzijdig en slecht geïnformeerde doemdenkers die geweldig zijn in de schuld afschuiven op andere maar nooit hun eigen falen aan zullen pakken.

Pardon? ik ben 43 jaar en ben absoluut niet slecht geïnformeerd, dus zou je niet alle PVV-ers over 1 kam willen scheren?

Ik kan dit onderscheid zo natuurlijk niet meteen zien. Er zijn ongeloofelijk veel slecht geïnformeerde PVV-ers, hier ben ik namelijk al meerdere malen mee in contact gekomen. Ik denk dat we deze situatie heel goed kunnen vergelijken met het effect van de PVV op de allochtone samenleving in Nederland. Er wordt altijd zo mooi geroepen door deze zogenaamd niet discriminerende partijen dat ze alleen de werkeloze, luie, criminele allochtonen aan willen pakken en dat is natuurlijk prima, maar kan het volk dat onderscheid ook maken? Natuurlijk niet, mensen zien een huidskleur en zorgen in hun hoofd wel voor de rest van het verhaal. Door dit soort regelingen zorg je er dus voor dat iets wat op papier misschien zal werken op straat een hoop haat tegenover bevolkingsgroep creëert die wel iets bijdragen aan de Nederlandse samenleving. Zoals je zojuist misschien wel ervaren hebt aan je reactie te lezen is dat niet alleen onprettig maar kan dit in een situatie tijdens het uitgaan waarschijnlijk nog wel dat verder escaleren dan wederzijdse frustratie. Is dat wat we(lees: PVV) wil bereiken?

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:06

Shadow0 schreef:
janesmith schreef:
Aannames die nergens op slaan en compleet uit de lucht gegrepen. In de tijd dat ik in Amsterdam woonde, naar school ging en studeerde heb ik vaak zat meegemaakt dat er geroepen werd dat iets discriminatie was alleen vanwege het feit dat iemand terecht terecht gewezen werd of niet binnen gelaten werd in een discotheek.

Dus jij neemt nu je ervaring van de discotheek als leidend voor je mening over het discrimineren in arbeidssituaties?
En jij denkt dat het geroep van pubers iets is om je mening op te baseren?

Als we dat toch zouden doen... Pubers roepen ook altijd dat ze nooit iets mogen van hun ouders. Is dat een reden om dat te geloven?

Citaat:

Wil je zeggen dat ik dus gelogen heb over mijn leeftijd?

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:09