Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jantergouw schreef:Jij zal op jouw beurt weer niet de ervaring hebben die ik heb en als je dus alleen een oordeel mag geven over de zaken waar je alles van weet,
SteffiiY schreef:Aangezien janesmith 50% van de posts in dit topic plaats en ook de helft van de discussie vertegenwoordigd lijkt het me dat haar reactie op mijn opmerkingen van belang zijn voor het verdere verloop hiervan. Mocht een moderator hier anders over denken of janesmith het niet durven om hier openbaar op te reageren vind ik het ook prima om dit via PB af te handelen maar dat zou in mijn mening een onnodige en oneerlijke vorm van censuur zijn in deze discussie.Iris_safarii schreef:Veel plezier met je film, zou je daarna willen stoppen met het kinderachtig negeren van mijn posts en gewoon eens jezelf en je dubbelzinnige redenaties verantwoord.
je kunt ook even een normale pb sturen inplaats het hier te publiceren
Shadow0 schreef:JaneSmith schreef:Jij zal op jouw beurt weer niet de ervaring hebben die ik heb en als je dus alleen een oordeel mag geven over de zaken waar je alles van weet,
Dat was dan ook (wederom) beslist niet wat ik schreef. Maar je kunt je (bijvoorbeeld) eerst verdiepen in de feiten, voor je je een oordeel vormt. Je kunt luisteren naar de ervaringen van anderen, en zeker van diegenen die er wel meer bij betrokken zijn. Je kunt een mening geven zonder die te omkleden met de grootste stelligheid, zonder deze als absolute waarheid te presenteren.
JaneSmith schreef:In mijn ogen is het wenselijk dat iemand die vindt dat hij of zij gediscrimineerd wordt, een rechtzaak aanspant net als ieder ander moet doen als hij een conflict heeft. Heb je het geld er niet voor, dan kun je van de gemeente een toevoeging krijgen voor een advocaat. De CGB is wat dat betreft dus overbodig.
Maar niet alleen de CGB. Als je goed gaat kijken zijn er heel veel bureautjes en instellingen die opgedoekt zouden kunnen worden omdat er al andere mogelijkheden zijn om dat soort zaken aan te kaarten. De drempel zou hoger moeten omdat nu de uitnodiging om discriminatie te roepen, veel te laag is. Ik heb het uit eigen ervaring dat om het minste geringste wordt geroepen dat iets discriminatie is. Vaak is het echt misbruik maken van, omdat ze geleerd hebben dat het discriminatie wapen een sterk wapen is. Ik zeg niet altijd, maar ben er echt heilig van overtuigd dat discriminatie in Nederland heel weinig voor komt op de werkvloer. Wel wordt heel veel discriminatie genoemd.
Citaat:heb het uit eigen ervaring dat om het minste geringste wordt geroepen dat iets discriminatie is.
randalinpony schreef:Citaat:heb het uit eigen ervaring dat om het minste geringste wordt geroepen dat iets discriminatie is.
Als je iets uit eigen ervaring weet, is het toch logisch dat je dan naar die ervaringen gevraagd wordt? En die bleken er niet te zijn, logisch ook als je als 19-jarige, in een van je eerste baantjes ergens op een stoeterij die ervaring nog niet hebt.
janesmith schreef:Hoe kom jij er bij dat ik 19 ben en een van mijn eerste baantjes heb? Da is pure speculatie want je hebt geen benul van het waarheidsgehalte van die bewering. Misschien ben ik wel 21 en werk al sinds mijn 15e in de paarden. Weet jij veel.
Iris_safarii schreef:Ik denk dat ik deze 'discussie' ook maar ga verlaten als iedere vorm van commentaar die ik op janesmiths aparte manier van discussiëren heb totaal genegeerd word. Het minste wat je kan doen is uitleggen waarom je in je persoonlijke afwegingen anders handelt dan de idealen die je nastreeft. Ik zie inderdaad net als Waves heel veel overeenkomsten tussen het gedrag in dit topic en dat van de PVV, alleen maar meer reden om te geloven dat zo'n soort partij heel gevaarlijk kan handelen in de positie die ze waarschijnlijk zeer snel zullen betreden. Jammer dat dit aangemoedigd wordt door een land vol van eenzijdig en slecht geïnformeerde doemdenkers die geweldig zijn in de schuld afschuiven op andere maar nooit hun eigen falen aan zullen pakken.
Iris_Safarii schreef:Omdat je overal een antwoord op hebt wil je deze tegenstrijdigheden vast wel even recht zetten?
Iris_safarii schreef:Jammer dat dit aangemoedigd wordt door een land vol van eenzijdig en slecht geïnformeerde doemdenkers die geweldig zijn in de schuld afschuiven op andere maar nooit hun eigen falen aan zullen pakken.
janesmith schreef:Aannames die nergens op slaan en compleet uit de lucht gegrepen. In de tijd dat ik in Amsterdam woonde, naar school ging en studeerde heb ik vaak zat meegemaakt dat er geroepen werd dat iets discriminatie was alleen vanwege het feit dat iemand terecht terecht gewezen werd of niet binnen gelaten werd in een discotheek.
Citaat:Hoe kom jij er bij dat ik 19 ben en een van mijn eerste baantjes heb? Da is pure speculatie want je hebt geen benul van het waarheidsgehalte van die bewering. Misschien ben ik wel 21 en werk al sinds mijn 15e in de paarden. Weet jij veel.
Nicolletje schreef:Er staat 21 in haar profielEcht hoor, als er mensen zijn die apart discussieren dan kan je beter zeggen dat het hele topic hier een aparte manier heeft en niet 1 persoon
CtjeLief schreef:Omdat ze een geweten hebben en weten dat ze op (een vreselijk) iemand hebben gestemd die bepaalde groepen wil buitensluiten, en gezien onze geschiedenis denk ik dat ze zich daarom erg aangevallen voelen (en zich misschien onbewust zelfs een beetje schamen)
CtjeLief schreef:Waarom voelen PVV stemmer zich aangevallen? Omdat ze een geweten hebben en weten dat ze op (een vreselijk) iemand hebben gestemd die bepaalde groepen wil buitensluiten, en gezien onze geschiedenis denk ik dat ze zich daarom erg aangevallen voelen (en zich misschien onbewust zelfs een beetje schamen)... Dat is eigenlijk mijn conclusie van dit topic! Dat is hoe IK het zie en iedere PVV stemmer zal dit uiteraard hard ontkennen.. Maar goed dat geeft niet, ieder zijn mening he!
Nicolletje schreef:Shadow0 schreef:Dat kan uiteraard, als je gelogen hebt over je leeftijd.
Er staat 21 in haar profielEcht hoor, als er mensen zijn die apart discussieren dan kan je beter zeggen dat het hele topic hier een aparte manier heeft en niet 1 persoon
Verafjord schreef:Iris_safarii schreef:Jammer dat dit aangemoedigd wordt door een land vol van eenzijdig en slecht geïnformeerde doemdenkers die geweldig zijn in de schuld afschuiven op andere maar nooit hun eigen falen aan zullen pakken.
Pardon? ik ben 43 jaar en ben absoluut niet slecht geïnformeerd, dus zou je niet alle PVV-ers over 1 kam willen scheren?
Shadow0 schreef:janesmith schreef:Aannames die nergens op slaan en compleet uit de lucht gegrepen. In de tijd dat ik in Amsterdam woonde, naar school ging en studeerde heb ik vaak zat meegemaakt dat er geroepen werd dat iets discriminatie was alleen vanwege het feit dat iemand terecht terecht gewezen werd of niet binnen gelaten werd in een discotheek.
Dus jij neemt nu je ervaring van de discotheek als leidend voor je mening over het discrimineren in arbeidssituaties?
En jij denkt dat het geroep van pubers iets is om je mening op te baseren?
Als we dat toch zouden doen... Pubers roepen ook altijd dat ze nooit iets mogen van hun ouders. Is dat een reden om dat te geloven?Citaat:Hoe kom jij er bij dat ik 19 ben en een van mijn eerste baantjes heb? Da is pure speculatie want je hebt geen benul van het waarheidsgehalte van die bewering. Misschien ben ik wel 21 en werk al sinds mijn 15e in de paarden. Weet jij veel.
Dat kan uiteraard, als je gelogen hebt over je leeftijd.