zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:29

Ster op de jas vind ik wat ongepast maar allee ik begrijp het sentiment.

@Angelita: moslimopvoeding: de meisjes worden van jongs af geleerd zich te gedragen, te gehoorzamen en te helpen in de huishouding.
De opvoeding van jonge jongetejs is in handen van de moeder, die het kleine prinsje op geen enkele wijze mag belemmeren in zijn wensen en grillen. De moeder heeft eerder een verzorgende dan een pedagogische taak.
Als de jongen ouder wordt, neemt zijn vader het 'gezag' over en de jongen moet zich aan zijn stricte leefregels onderwerpen. Dan is er ineens geen ruimte meer voor inspraak of andere rare democratische opvoedingspraktijken.
Daarnaast gaan veel (net ingestroomde) moslims er onterecht vanuit dat het gezegde 'it takes a village to raise the child' in Nederland ook opgaat, dat wil zeggen, dat anderen controle op jouw kind uitoefenen in de openbare ruimte en het ook aanspreken/corrigeren wanneer nodig. Ik heb ze ook gezien vroeger in mijn buurt, de troepen kinderen onder leiding van een verantwoordelijk gesteld ouder zusje/nichtje. Boterhammen werden soms door het keukenraam uitgedeeld en daar gingen ze weer.

Dat staat natuurlijk allemaal een beetje haaks op de Nederlandse opvoeding, waarbij vooral de ouders verantwoordelijk worden gehouden voor het opvoeden, en waarbij er een grotere gelijkheid bestaat tussen jongens en meisjes en bovendien heel vaak de moeder een dominante rol speelt in de opvoeding van dochters én zonen.
Van de meisjes zul je weinig rottigs vernemen, dus het waanidee dat alle marrokaanse jeugd niet wil deugen klopt sowieso al voor 50% niet.
Voor wat betreft de opvoeding van de jongens ligt er nog een schone taak.

KiWiKo

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:31

wat ik niet snap........... wilders met hitler vergelijken schijnt gepast te zijn :)

en als dan een allochtoon (want dat is mijn partner) zegt "als hij aan de macht komt dan ga ik een gele ster dragen" dan is dat ongepast.........

snappiknie :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:33

Ik heb het ook vooral over jongens als ik het heb over de ''allochtone jeugd'', meisjes heb je eigenlijk nooit last van. :)

Klinkt mooi deze opvoeding, maar werkt het in de praktijk (hier in Nederland) ook zo? Want veel moslim kinderen (sorry noem het kort door de bocht maar even zo) wekken niet echt de indruk dat ze netjes opgevoed zijn en daardoor respect hebben voor anderen. Het valt me wel op dat ze docenten en familie vaker met U aanspreken, dat is dan wel weer erg netjes. :j
Maar daar blijft het imo vaak ook wel bij....

Het ''it takes the village to raise the child'' vind ik iets heel moois, en ik zeg wel eens tegen mijn vriend dat ik het zonde vind dat hier in Nederland zo weinig op straat geleefd wordt, dat mensen soms hun eigen buren niet eens kennen. Maar ja dat is nou eenmaal wel de situatie hier, zou die opvoeding daar dan niet wat meer aan aangepast moeten worden? Want op deze manier ontstaan alleen maar hangjongeren die zich vervelen en zodoende andere mensen lastig gaan vallen (ja doen Nederlandse kinderen ook, maar die worden dan vaak nog wel iets meer bij huis gehouden door de ouders).

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:42

KiWiKo schreef:
wat ik niet snap........... wilders met hitler vergelijken schijnt gepast te zijn :)

en als dan een allochtoon (want dat is mijn partner) zegt "als hij aan de macht komt dan ga ik een gele ster dragen" dan is dat ongepast.........

snappiknie :)

Ik vind het beide een beetje.... raar.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:43

Tja ik vind dat er een verschil is tussen Wilders met Hitler vergelijken (dat vind ik ook ongepast want ik ga er vooralsnog vanuit dat Wilders niet uit is op de nare daden die onder het bewind van Hitler zijn gepleegd) of de omstandigheden in Nederland van nu en de politieke ontwikkelen vergelijken met die in het Duitsland van het begin van de sociaaldemocratische beweging.

Er zijn paralellen te trekken en die mogen best benoemd worden, de geschiedenis hoeft zich niet te herhalen.

De jodenster vind ik nog wat anders want die staat nu symbool voor een bepaalde groep slachtoffers van Nazi-Duitsland.

Ik snap wel wat ermee bedoeld wordt, en als het niet kwetsend zou zijn voor deze groep mensen zou ik het een mooi statement vinden.
Maar ik vind het ongepast voor het handvol overlevenden en hun nabestaanden. :)

Misschien moeten we allemaal een T-shirt dragen met daarop onze etnische afkomst keurig uitgespeld, en daaronder een groot: Maar ik steel niet' (Mensen die zoals ik Duits bloed hebben zouden daar voor de zekerheid 'Ook geen fietsen' aan kunnen toevoegen.)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:52

tja, hij voelt dat zo :D :D

en hee........ iedereen die een beetje met me meeleest weet dat ik dat toch een beetje anders zie :)

maar dat is zijn gevoel, hij zegt "als Wilders aan de macht komt ben ik opgejaagd wild" en ik kan me heel goed voorstellen dat veel allochtonen zich ook zo voelen.

Ik zie dat anders, maar hij blijft echt bij zijn mening :D :D

maar we houden nog steeds heel veel van elkaar hoor :D :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:55

Hermelientje had in een van deze topics een prachtig stukje waarin Umberto Tan héél mooi verwoordt hoe hij zich onder de uitspraken van Wilders voelt, en dat komt overeen met de gevoelens van jouw vriend denk ik. :)

Ik denk dat dat een onderbelicht stukje is in deze discussie, wat voor gevoelens het oproept bij buitenlanders.

Daarom ook: ik begrijp de gevoelens van jou vriend volkomen hoor.
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 14-07-10 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:57

Het zwaard van Damocles begint steeds heftiger te zwaaien. PVDA prominenten Kok en Van Thijn roeren zich nu ook.
Paars plus zal heel gauw morsdood zijn.

Kok: rechtse coalitie niet goed onderzocht
- door Redactie op 14-07-2010 @ 13:56

Oud-premier Wim Kok vindt dat een coalitie van VVD, PVV en CDA niet voldoende is onderzocht. Dat zegt de PvdA'er in een interview met weekblad Vrij Nederland.

"De winst van de PVV is een sterk signaal dat door een grote groep kiezers is afgegeven. Dat is de reden, en dat zeg ik zonder enige vreugde, dat een coalitie over rechts met VVD, PVV en CDA serieuzer onderzocht had moeten worden", zegt Kok.

Het CDA heeft verdere gesprekken over de vorming van een rechts kabinet geblokkeerd door te stellen dat de VVD en de PVV het eerst onderling eens moesten worden. "Het CDA had daar niet zo makkelijk mee mogen weg komen", vindt de voormalig premier.

De huidige onderhandelingen over de vorming van een paars kabinet zijn volgens Kok 'niet onlogisch', maar hij voorspelt dat het 'niet eenvoudig' zal zijn om VVD, PvdA, D66 en GroenLinks tot een akkoord te brengen.

De 71-jarige Kok was vanaf 1994 minister-president van twee paarse kabinetten. Sinds zijn vertrek uit de politiek in 2002 heeft hij nauwelijks interviews gegeven. In Vrij Nederland zegt hij niet te begrijpen wat er met Nederland aan de hand is sinds de moord op Pim Fortuyn.

Een andere PvdA-prominent, oud-minister Ed van Thijn, zegt in weekblad Elsevier dat paars-plus niet is uit te leggen aan de kiezer. "Den Haag bouwt nu aan een paars-pluscoalitie en dat begrijpt het publiek totaal niet. VVD-stemmers hebben reden zich bedrogen te voelen", zegt de oud-burgemeester van Amsterdam.

Volgens Van Thijn is het haast onmogelijk om een stabiel kabinet te vormen. "Het CDA zou een coalitie met PVV en VVD niet overleven. Treedt een coalitie van VVD, PvdA, CDA en D66 aan, dan voelt iedereen zich genomen. Er is een diepe crisis."

BRON

Uiteraard zegt Kok dit omdat hij heel goed begrijpt dat Paars+ pas een echte kans krijgt als een rechts kabinet uitonderhandeld is. Zolang dat niet het geval is, zal een heel groot deel van Nederland dit inderdaad niet begrijpen en zal de PVV niets aan kracht verliezen. Want dat is het doel.
Ik hoop echt dat Wilders zijn poot stijf houdt en alleen gaat praten als het CDA een knieval maakt. Laat ze maar smeken en anders moet de PVV gewoon op het gemak afwachten en groter worden.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 14-07-10 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:00

Gelukkig dan maar dat we op dit moment alleen een politieke crisis het hoofd moeten bieden. De export is weer op het peil van voor de economische crisis dus als er geen tweede dip achteraan komt zitten we weer goed.

Politieke crises overleeft een land wel zolang de economie maar draait.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:03

KiWiKo schreef:
maar dat is zijn gevoel, hij zegt "als Wilders aan de macht komt ben ik opgejaagd wild" en ik kan me heel goed voorstellen dat veel allochtonen zich ook zo voelen.

Ik wil nu niet de politieke discussie met je, via de ideeen van je vriend, aangaan over het allochtonen/ Algerijnenbeleid in Frankrijk, maar dat verdient nou ook niet bepaald een lintje hoor :\

http://www.mo.be/index.php?id=348&tx_uw ... 7b0d7a007a

http://www.maroc.nl/forums/showthread.p ... did=271229

Ik heb geen tijd om uitgebreid te lezen maar dit lijkt ook een interessant stuk
http://www.ziedaar.nl/article.php?id=218

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:07

randalinpony schreef:
Gelukkig dan maar dat we op dit moment alleen een politieke crisis het hoofd moeten bieden. De export is weer op het peil van voor de economische crisis dus als er geen tweede dip achteraan komt zitten we weer goed.

Dat is, helaas, maar van tijdelijke aard. De Amerikaanse cijfers zijn alles behalve rooskleurig en vergeet nooit dat als Amerika niest, wij verkouden worden. Dat bleek wel weer met de bankencrisis. De volgende crisis, creditcardcrisis, is al in de maak.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:07

mijn vriend is altijd een buitenbeentje geweest in Frankrijk..... in een van de slechtste buurten van Parijs opgegroeid....... altijd al lang haar tot op zijn billen gehad.......

hij weet wel hoe het daar er aan toe gaat met marrokanen :D het is 24 jaar onderdeel van zijn leven geweest :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:10

Algerijnen, zijn het daar :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:11

EN Marrokanen :D :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:12

mijn vriend werd elke dag helemaal gefouilleerd op het station als hij van huis naar de universiteit ging :)

tja....... hij weet wel hoe het is om opgejaagd wild te zijn.

Zijn jongere broer is aan een overdosis gestorven..... en ook dat drukte het stempel niet.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:16

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:17

ik zei dat alleen maar om aan te geven dat er op hem een stempel stond, en omdat hij zo makkelijk uit de mensen te pikken valt met zijn lange haar....... was hij opgejaagd wild :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:21

Ik geef oprecht mijn medeleven. Toch?

Of stond het raar?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:24

janesmith schreef:
randalinpony schreef:

Dat is, helaas, maar van tijdelijke aard. De Amerikaanse cijfers zijn alles behalve rooskleurig en vergeet nooit dat als Amerika niest, wij verkouden worden. Dat bleek wel weer met de bankencrisis. De volgende crisis, creditcardcrisis, is al in de maak.

Die mogelijkheid bestaat inderdaad.

Tja dat de wereld beter af is zonder de USA lijkt me evident, helaas heeft de USA weinig scrupules om landen die zich onafhankelijk van hen opstellen economisch te breken, er een goed gefinancierd regime in het zadel te helpen of ze domweg te bezetten.

@Kiwiko: op allochtonen hoef je vaak helemaal geen stempels te plakken, je pikt ze er zo uit. Handig toch? :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:27

Nicolletje schreef:
Ik geef oprecht mijn medeleven. Toch?

Of stond het raar?

nee hoor en wij danken je absoluut voor je medeleven!! :D :D alleen is hij al over het verdriet heen, en ik haalde het alleen maar aan om aan te geven dat er door zijn gebruikende broer bovenop zijn uiterlijk een behoorlijke stempel lag........ als hij al met een schuin oog verkeerd knipperde, ging hij al mee naar het politieburo :D

Terwijl hij gewoon op de universiteit van Parijs Engels studeerde :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:39

Is het een langharige Algerijnse (Marokkaanse?) Fransman dan?
Heb je een foto :9 O:) :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:45

Afbeelding
zijn haar

en nee het is gewoon een fransman in hart en nieren :) hij heeft wel een snor en een ringbaardje ala

de rechtse is hem

Afbeelding

en tja dat heeft hij al vanaf zijn 18de en hij is nu 41..........

en 20 jaar geleden werd dat niet echt gewaardeerd zegmaar, ZEKER in frankrijk niet :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:50

KiWiKo schreef:

Tsja, helaas een veelvoorkomend misverstand. Het is niet de vergelijking met Hitler die gepast of ongepast is, het is de manier waarop. Een onderbouwde vergelijking met argumenten in een discussie waar beide partijen hun standpunt naar voren kunnen brengen en elkaar vragen kunnen stellen is iets anders dan zomaar een paar emotioneel beladen dingen in het rond zwaaien.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 15:52

Zijn haar is wel mooi :wow: Hij zou zo op die evenementen kunnen lopen waar ik weleens ben :)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:12

randalinpony schreef:
janesmith schreef:

Die mogelijkheid bestaat inderdaad.

Tja dat de wereld beter af is zonder de USA lijkt me evident, helaas heeft de USA weinig scrupules om landen die zich onafhankelijk van hen opstellen economisch te breken, er een goed gefinancierd regime in het zadel te helpen of ze domweg te bezetten.

Daar ben ik het dan helemaal niet mee eens. Komt omdat ik een groot liefhebber ben van alles waar Amerika voor staat. Ik ben heel dankbaar voor het bestaan van Big Brother Amerika. Dat de wereld in het kielzog van Amerika ook meegezogen wordt in hun problemen is niet zo zeer de schuld van Amerika, maar van hen die meehobbelen.