Politiek, hoe nu verder?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke coalitiemogelijkheid heeft jou voorkeur?

VVD + PVDA + CDA
19 (3%)
VVD + PVDA + D66 + GroenLinks
169 (31%)
VVD + CDA + SP + D66
14 (2%)
VVD + CDA + SP + GroenLinks
21 (3%)
VVD + PVV + CDA
293 (53%)
VVD + PVDA + SP
29 (5%)

Totaal aantal stemmen: 545

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:41

sarabande schreef:
Ik geloof dat jullie niet goed naar de SP geluisterd hebben die gaat nooit met de PVV in een regering zitten, dus even verder zoeken naar je droom kabinet

Als je die Roemer een beetje gevolgd hebt de laatste tijd lijkt het dat die met iedereen in een regering wil gaan zitten, zo groot is zijn drang om plaats te nemen in een kabinet. Van Roemer heb ik nergens gelezen of gehoord dat hij de PVV uitsluit. Maar zo'n kabinet zal er om een andere reden niet komen. De PVV wil alleen zitting nemen in een rechts kabinet. Mijn favoriete kabinet zou zijn VVD-PVDA-CDA en als het echt niet anders kan, dan maar paars+.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:50

janesmith schreef:
[Van Roemer heb ik nergens gelezen of gehoord dat hij de PVV uitsluit.

Misschien eens beter luisteren/lezen

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 13:51

sarabande schreef:
janesmith schreef:
[Van Roemer heb ik nergens gelezen of gehoord dat hij de PVV uitsluit.

Misschien eens beter luisteren/lezen

Zelfs al is dat zo, politici draaien zodra het pluche in zicht komt.

jantergouw

Re: Politiek, hoe nu verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:47

Rutte heeft vertrouwen VVD bestuur
Het hoofdbestuur van de VVD en de voorzitters van de Kamercentrales hebben er nog steeds vertrouwen in dat Mark Rutte, bij de onderhandelingen voor een Paars-pluskabinet, de punten die belangrijk zijn voor de VVD zal kunnen realiseren. Rutte sprak vanmorgen met het bestuur over de Provinciale Statenverkiezingen van 2 maart 2011. Volgens een woordvoerder van het bestuur heeft iedereen nog vertrouwen in de VVD-leider. Er was op de bijeenkomst begrip voor de koers van Rutte. Een kabinet met PvdA, GroenLinks en D66 is niet wat we vooraf wilden, maar aan alle combinaties kleven nadelen, zo was de teneur. Uit een peiling van Maurice de Hond bleek dat maar 8 procent van de VVD-stemmers blij zou zijn met een Paars-pluskabinet, waar Rutte momenteel over onderhandelt.
Henry Meijdam, voorzitter van de Kamercentrales (het regionale partijorgaan) waarschuwde vanmorgen in TROS Kamerbreed wel voor een compact regeerakkoord, dat gewenst wordt door informateurs Uri Rosenthal (VVD) en Jacques Wallage (PvdA). Volgens Meijdam kan een kabinet het zich in tijden van crisis niet veroorloven om weinig zaken vast te leggen in een regeerakkoord. ‘Te veel vrije kwesties is de bijl aan de wortel van een kabinet.’ Dat terwijl een compact regeerakkoord juist als voordelig voor de VVD wordt gezien, omdat de liberale partij met de PVV en het CDA een meerderheid kan vormen om bijvoorbeeld strengere immigratiewetten door te voeren.
Begin volgende week zou duidelijk moeten worden of de VVD de onderhandelingen met PvdA, D66 en GroenLinks voortzet en er een kabinet komt, of dat de verschillen niet te overbruggen zijn. Dan moet PvdA-voorman Job Cohen bij de VVD en het CDA aanschuiven, heeft Rutte bedongen.

http://www.artikel7.nu/?p=23676

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:02

Kijk dat is toch een heel ander geluid dan jij voortdurend Googelde.
Ik ben ook niet blij dat mijn partij met de VVD in zee gaat, alhoewel een stuk beter met GL en D66, met het CDA zie ik het helemaal niet zitten en ik denk dat ze dat ook heel goed weten.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:04

AMSTERDAM – De SP wil niet regeren met de PVV. Na D66 is de SP de tweede partij die zich uitspreekt tegen een regeringscoalitie met de partij van Wilders.

nu.nl

anders had ik echt geen sp gestemd hoor haha

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:09

sarabande schreef:
Kijk dat is toch een heel ander geluid dan jij voortdurend Googelde.
Ik ben ook niet blij dat mijn partij met de VVD in zee gaat, alhoewel een stuk beter met GL en D66, met het CDA zie ik het helemaal niet zitten en ik denk dat ze dat ook heel goed weten.

Ik denk dat dit een politiek spel is. Hij pakt het heel slim aan en wil niet de schijn wekken dat het stuk gaat lopen vanwege de partij maar vanwege de standpunten. De hypotheekrenteaftrek gaat het grote breekpunt worden volgens mij. Als het goed is wijkt hij daar niet van af.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:10

jameyskatje schreef:
AMSTERDAM – De SP wil niet regeren met de PVV. Na D66 is de SP de tweede partij die zich uitspreekt tegen een regeringscoalitie met de partij van Wilders.

nu.nl

anders had ik echt geen sp gestemd hoor haha

Klopt. De SP gaat nooit regeren met de PVV, al was het de laatste mogelijkheid.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:32

jantergouw schreef:
[

Dat opperde jane anders wel

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:40

sarabande schreef:
jantergouw schreef:
[

Dat opperde jane anders wel

Ik spreek jou toch ook niet aan op uitspraken van anderen? Vaak ben ik het met haar eens maar nu niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:13

jantergouw schreef:
Ik spreek jou toch ook niet aan op uitspraken van anderen? Vaak ben ik het met haar eens maar nu niet.

Ik deel met niemand een pc

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:16

sarabande schreef:
jantergouw schreef:

Ik deel met niemand een pc

Egoistisch. _O-

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:45

janesmith schreef:
Mijn favoriete kabinet zou zijn VVD-PVDA-CDA en als het echt niet anders kan, dan maar paars+.

En daarom stem je PVV, logisch toch? :+

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:51

PattyOosten schreef:
janesmith schreef:
Mijn favoriete kabinet zou zijn VVD-PVDA-CDA en als het echt niet anders kan, dan maar paars+.

En daarom stem je PVV, logisch toch? :+

Jij hebt duidelijk niet bijgelezen anders zou je precies weten waarom ik dat zeg.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 21:55

Ik heb alles bijgelezen en dat was niet makkelijk. Maar je hoort te stemmen op een partij die je graag ziet regeren. Niet op iets wat je niet wilt, dat noemen wij hier dom :+

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:03

PattyOosten schreef:
Ik heb alles bijgelezen en dat was niet makkelijk. Maar je hoort te stemmen op een partij die je graag ziet regeren. Niet op iets wat je niet wilt, dat noemen wij hier dom :+

Dan heb je toch ook gelezen dat ik graag wil dat die 3 gaan regeren omdat ze dat veel stemmen gaat kosten waar een groot deel van naar de PVV zal gaan overlopen. De VVD zal stemmen gaan verliezen aan de PVV en de PVDA zal stemmen kwijt raken omdat die tussen de VVD en CDA helemaal ondergesneeuwd zullen worden. Met uiteindelijk een grote kans dat CDA en PVDA weer ruzie krijgen en dat kabinet valt. Vervolgens komen er dan nieuwe verkiezingen en zal de PVV voor het eerst de grootste zijn en de formatie gaan leiden. Dan pas gaat het echt leuk worden in Nederland.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:08

En wat heb jij daar dan precies aan als je in Duitsland woont? En verder hoef je het niet uit te kouwen, want zoals gezegd, ik heb alles bijgelezen ;)

En ik blijf mij mijn standpunt dat je moet stemmen op de partij die het beste bij je (idealen) past. En niet gaan zitten hopen dat de andere er een zootje van maken zodat een andere partij groter wordt?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:16

PattyOosten schreef:
En wat heb jij daar dan precies aan als je in Duitsland woont? En verder hoef je het niet uit te kouwen, want zoals gezegd, ik heb alles bijgelezen ;)

En ik blijf mij mijn standpunt dat je moet stemmen op de partij die het beste bij je (idealen) past. En niet gaan zitten hopen dat de andere er een zootje van maken zodat een andere partij groter wordt?

Precies het is een raar uitgangspunt om te hopen dat de boel fout loopt in plaats van dat het beter gaat.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:28

PattyOosten schreef:

Omdat ik heus wel weer een keer in Nederland kom te wonen, en ook mijn stem in Nederland uitbreng

PVV is de partij die het meest bij mijn idealen in de buurt komt dus ik zie niet wat je nou zeggen wilt.

Dat jij vindt dat je niet moet hopen dat het een zooitje wordt zodat je eigen partij de grootste wordt, daar ben je vrij in. Ik hoop dat wel en daar ben ik toch vrij in?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:32

Ja daar ben je vrij in, maar het is duidelijk dat het je geen barst kan schelen hoe het Nederland zal vergaan. Je hoopt op een zooitje, zielig hoor.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:34

Dus omdat jij over weet ik veel hoeveel jaar weer hier komt wonen, wil je je er nu al van verzekeren dat je tegen die tijd geen moskee in je dorp hebt??

Stemmen op de PVV omdat die het meeste bij je aansluit is prima, maar waarom dan niet in de regering? Waarom moeten ze dan nog meer stemmen door het mogelijke falen van andere partijen? En wanneer is het voldoende? Als ze 144 zetels hebben?? :+

Een beetje partij moet natuurlijk gewoon zijn verantwoordelijkheid pakken. Maar dat zie ik de PVV niet doen, want daar heeft Geert de mensen helemaal niet voor. Maar misschien ben jij tegen die tijd wel weer terug, en dan kun je leuk je centjes bij je babbels plaatsen :Y)

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:37

PattyOosten schreef:
Dus omdat jij over weet ik veel hoeveel jaar weer hier komt wonen, wil je je er nu al van verzekeren dat je tegen die tijd geen moskee in je dorp hebt??

Stemmen op de PVV omdat die het meeste bij je aansluit is prima, maar waarom dan niet in de regering? Waarom moeten ze dan nog meer stemmen door het mogelijke falen van andere partijen? En wanneer is het voldoende? Als ze 144 zetels hebben?? :+

Een beetje partij moet natuurlijk gewoon zijn verantwoordelijkheid pakken. Maar dat zie ik de PVV niet doen, want daar heeft Geert de mensen helemaal niet voor. Maar misschien ben jij tegen die tijd wel weer terug, en dan kun je leuk je centjes bij je babbels plaatsen :Y)

Hoezo weet ik veel hoeveel jaar. Normaal gesproken woon ik volgend jaar weer in Nederland, ik begrijp ook niet wat jou de indruk heeft gegeven dat dat anders is. Waar ik mijn centjes plaats is helemaal mijn zaak en niet de jouwe.
Wilders heeft genoeg goeie mensen om te plaatsen. Daar hoef jij je zeker geen zorgen over te maken want volgens jou komt hij toch nooit in een kabinet.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:42

Wat ik bedoel, is dat je je dan lekker bij de PVV kan aansluiten als Kamerlid of weet ik veel wat, het was een vrije vertaling van "put your money where your mouth is". Hij (Geert) zit te springen om mensen die net iets meer beheersen dat het alfabet en de tafel van drie, dus je maakt een goede kans!

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 22:56

PattyOosten schreef:
Wat ik bedoel, is dat je je dan lekker bij de PVV kan aansluiten als Kamerlid of weet ik veel wat, het was een vrije vertaling van "put your money where your mouth is". Hij (Geert) zit te springen om mensen die net iets meer beheersen dat het alfabet en de tafel van drie, dus je maakt een goede kans!

Waarom zijn die nodig? Van de PVDA kan zelfs het grootste deel niet eens Nederlands schrijven en dat functioneert ook!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 23:01

janesmith schreef:
Waarom zijn die nodig? Van de PVDA kan zelfs het grootste deel niet eens Nederlands schrijven en dat functioneert ook!

Vorige keer zei je dat PVDA ers in psychiatrische instellingen zitten, nu dat ze analfabeet zijn, ik vraag me af wat je verder nog fantaseert.