wat nu als wilders wint?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:58

Lante schreef:
Daphna schreef:
Sorrie, maar de PVV heeft het over ALLE moslims. Minder islam is wat Wilders wil. Ik ben een nederlandse moslim, dat wil Wilders niet. Alle mensen die op Wilders stemmen willen mij niet accepteren voor wie ik ben. Ik ben geen crimineel maar een nederlandse meid, die een erg hollandse naam heeft, blauwe ogen, nog nooit met politie in aanraking is geweest, maar wel moslim.

Kijk; als het aan Wilders ligt, mag Daphna niet meer zelf haar geloof kiezen, vind je dat okay dan..?

Maar het zal nooit alleen aan Wilders liggen, zijn punten moeten nog goedgekeurd worden door weet ik hoeveel mensen, dus hoe groot is de kans nou dat deze punten er doorheen komen? :+

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:00

Lante schreef:
christel1857 schreef:
Ik bedoel eigenlijk meer wat je bedoelt met je voorbeelden van Nederlanders in Amerika en Canada etc. ? Wat wil je nou eigenlijk zeggen, dat we maar moeten accepteren hoe het in Nederland met de moslims er aan toe gaat omdat wijzelf volgens jou net zo erg zijn?
Laten we vooral niet vergeten dat Nederlanders niet naar Amerika vertrekken om daar werkeloos verder te gaan met hun leven. Nederlanders vertrekken 9 van de 10 keer uit zakelijke overwegingen. 11% van de allochtonen is werkeloos! En daarmee wil ik niet meteen zeggen dat ze niet WILLEN werken. Maar ze kosten de werkende medemens statistisch gezien wel meer geld dan autochtonen. Zonder daar verder een oordeel over te geven.

Even ter info: De meeste Nederlanders zijn na de wereldoorlogen vertrokken en dat was niet uit zakelijke overweging. ;)

Maakt geen verschil voor mijn punt.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:01

Daphna schreef:
Wilders staat gelijk voor mij aan STOP DE ISLAMISERING, niet voor de sociale punten van zijn partij, dat is bijzaak. De islamisering stoppen staat gelijk met discriminatie en racisme om geloof, niets met veiligheid. Stop islamisering is iets heel anders dan stop de criminaliteit, stop migratie, stop maatschappelijke problemen, de islam is een religie, geen criminele organisatie.

Zo zie ik het ook, de andere speerpunten die niet over de Islam/Moslims gaan, zijn er alleen om meer stemmers te krijgen en om mee te onderhandelen om in de coalitie te komen. Deze 'speerpunten' zijn nep en kan door Wilders makkelijk opzij geschoven worden. Dan gaat hij roepen hoeveel hij al heeft ingeleverd en dat hij dus wel graag de standpunten over de Islam overeind wil houden. Dàt wordt zijn tactiek en dàt vind ik kiezersbedrog. De AOW leeftijd van 65 handhaven heeft hij al laten vallen voordat er ook nog maar enige druk op hem uigeoefend werd. :+

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:01

mylittlejoy schreef:
Waarom de PVV niet in grote steden (met veel allochtonen) groter is, komt denk ik ook omdat allochtonen veel op de PvdA stemmen. Daardoor is mi die partij ook zo groot in Amsterdam. Dus dan heb je weer een groep die enerzijds (vrijwel) geen PVV stemt en meer dan gemiddeld PvdA, dus is in die stad PVV kleiner en PvdA groter.

Zou dan niet juist de PVV groter moeten zijn, als er daadwerkelijk zoveel problemen waren met allochtonen in Amsterdam? En wat iemand net ook al zei, ook in Friesland wonen weinig allochtonen en daar is de PVV lang niet zo groot geworden. Dat is toch ook vreemd?

christel1857 schreef:
Ik bedoel eigenlijk meer wat je bedoelt met je voorbeelden van Nederlanders in Amerika en Canada etc. ? Wat wil je nou eigenlijk zeggen, dat we maar moeten accepteren hoe het in Nederland met de moslims er aan toe gaat omdat wijzelf volgens jou net zo erg zijn?
Laten we vooral niet vergeten dat Nederlanders niet naar Amerika vertrekken om daar werkeloos verder te gaan met hun leven. Nederlanders vertrekken 9 van de 10 keer uit zakelijke overwegingen. 11% van de allochtonen is werkeloos! En daarmee wil ik niet meteen zeggen dat ze niet WILLEN werken. Maar ze kosten de werkende medemens statistisch gezien wel meer geld dan autochtonen. Zonder daar verder een oordeel over te geven.

Geen idee, ik ben het ook een beetje kwijt :+ Omdat het inderdaad ging om het aanpassingsvermogen denk ik, en dat men wel kan wijzen met een vingertje maar dat het nou eenmaal mens-eigen is om zich met gewoonten en mensen uit het eigen land te omringen, zoals je dat ook kan zien aan bepaalde groepen Nederlanders in het buitenland (zo beter? ;)).
Nederlanders hebben de luxe mogelijkheid om uit puur zakelijke overwegingen naar het buitenland te gaan; veel allochtonen niet. Afgezien inderdaad van de Nederlanders na de wereldoorlogen, maar dat was sowieso een heel andere tijd qua werkgelegenheid en werkethos. Juist in die tijd zijn natuurlijk veel allochtonen naar Nederland gehaald om te komen werken, dus die trokken ook geen uitkeringen.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:02

christel1857 schreef:
Daphna schreef:
Sorrie, maar de PVV heeft het over ALLE moslims. Minder islam is wat Wilders wil. Ik ben een nederlandse moslim, dat wil Wilders niet. Alle mensen die op Wilders stemmen willen mij niet accepteren voor wie ik ben. Ik ben geen crimineel maar een nederlandse meid, die een erg hollandse naam heeft, blauwe ogen, nog nooit met politie in aanraking is geweest, maar wel moslim.

Ik zie niet waarom jij een probleem zou moeten zijn dan. Als je geen crimineel bent is er niets aan de hand.
Ja er wordt geen extra moskee bijgebouwd, en als je een ambtenaarsfunctie hebt moet je je hoofddoekje afzetten. Zelfde als in Turkije (en das toch een islamitisch land).
En tjah die kopvoddentaks, daar ben ik persoonlijk heel erg tegen. Ik zie daar het nut niet van in.

Als het aan Wilders ligt wordt de Koran verboden, dat is wel iets heel belangrijks voor mij, dat zie ik wel degelijk als een heel groot probleem. Dat is misschien geen probleem voor jou, maar voelt wel als buitensluiting voor mij. Als ik mijn kinderen een islamitische opvoeding wil geven, heb ik ook een probleem, ze mogen geen koranles. Als ik dus mijn geloof wil belijden in prive sfeer ben ik een crimineel, met de gevolgen van dien... Ik heb het gevoel, dat dit is wat nu een groot deel van Nederland voor mij wil.

Anoniem

Het lijkt net alsof de Nederlanders in het buitenland kinderen hebben die zich op straat begeven en tasjes rukken van bejaarde vrouwen, dat ze de schrik van de buurt zijn..... :(:)

m1992

Wat erg dat mensen zich schamen voor een stem op PVV, het aantal zetels heeft wel bewezen dat steeds meer mensen achter hem staan :)

bfsunshine

Lante schreef:
christel1857 schreef:

Even ter info: De meeste Nederlanders zijn na de wereldoorlogen vertrokken en dat was niet uit zakelijke overweging. ;)

Dat waren de Nederlanders van 60jaar terug, die dachten/denken (vaak) heel anders over dingen dan wij nu. Dus dit vind ik geen gepaste opmerking..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:04

Daphna schreef:

Hij is niet tegen moslims maar tegen islamitisering.
Dat is al zo vaak gezegd, dat is een behoorlijk verschil hoor!
Hij wil niet dat de christelijke uitstraling van Nederland wordt overschaduwd door de islamitische uitstraling.

Nogmaals ben ik het niet met alles wat hij zegt eens hé!

Marije_jiplover

Hij is wel lekker betrouwbaar, die Wilders, met zijn kiezersbedrog, AOW-leeftijd is ineens geen breekpunt meer, als hij dan de PvdA voorbij kan struinen bij het vormen van een regering...

mylittlejoy

@Daphna: maar het is toch niet stop de islam? Stop de islamisering betekent heel wat anders. Ik noem als voorbeeld de kerstbomen die sommige gemeentes niet meer plaatsen om de moslims niet voor het hoofd te stoten (waarbij de moslims dit overigens niet hebben aangegeven, maar dat terzijde), de discussie over de mijter van Sinterklaas, etc. Dat is de Nederlandse traditie en cultuur die moet worden aangepast vanwege de islam. Daar ben ik tegen. Maar van mij mag elke moslima met een hoofddoek over straat als zij dat wil.

Maar het was wel fijn geweest als de PVV daar ook wat genuanceerder in was.

Daphna

roxxxiejjj schreef:
Lante schreef:
Kijk; als het aan Wilders ligt, mag Daphna niet meer zelf haar geloof kiezen, vind je dat okay dan..?

Maar het zal nooit alleen aan Wilders liggen, zijn punten moeten nog goedgekeurd worden door weet ik hoeveel mensen, dus hoe groot is de kans nou dat deze punten er doorheen komen? :+

Ja, maar uit deze verkiezingen blijkt, dat niet alleen Wilders dit wil, maar zo'n 20% van de Nederlandse bevolking dit wil. Of dit realiteit wordt of niet is een ander verhaal. Lijkt mij niet mogelijk wat mensen rechten betreft, maar ik weet nu wel wat andere mensen mij gunnen, wordt ik erg vrolijk van.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:06

Ik hoop dat die kans niet zo groot is dat Wilders dit Moslim beleid erdoor krijgt, maar de mensen die PVV gestemd hebben hebben die kans dat dat gebeurd in mijn ogen groter gemaakt dan zou mogen. Ik vind niet dat de politiek het recht heeft mensen te dwingen om wat dan ook wel of niet te geloven. Dan beperk je mensen in hun vrijheid en die vrijheid moeten we juist koesteren, het is iets om trots op te zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:08

marlinH schreef:
Wat erg dat mensen zich schamen voor een stem op PVV, het aantal zetels heeft wel bewezen dat steeds meer mensen achter hem staan :)

En als ik vraag waarom, dan weten ze niet precies, zeggen ze, hij durft ten minste te zeggen....er moet wat veranderen...en als je vraagt hoe gaat hij het veranderen en wat gaat hij veranderen, dan heeft er geen 1 een antwoord :+

Maar zo ging het met Hitler ook hoor....Er moet ook wat veranderen, maar niet op deze manier....dit is olie op het vuur....laat hij met hele goede argumenten komen hoe hij die betrekkelijk kleine groep waar de steden last van hebben, gaat zorgen dat die hun gedrag gaan veranderen.... die heb ik nog niet gehoord.

Dat hoofddoekengelul, waar gaat het over anno 2010.......

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:08

mylittlejoy schreef:
Maar het was wel fijn geweest als de PVV daar ook wat genuanceerder in was.

En daar gaat het dus om, de PVV is niet genuanceerd, maar radicaal... Radicaal... hé... dat roept bepaalde associaties bij mij op... Willen we radicalen in de coalitie, in de tweede kamer, inde politiek? Ik stem tegen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:10

Daphna schreef:
Ja, maar uit deze verkiezingen blijkt, dat niet alleen Wilders dit wil, maar zo'n 20% van de Nederlandse bevolking dit wil. Of dit realiteit wordt of niet is een ander verhaal. Lijkt mij niet mogelijk wat mensen rechten betreft, maar ik weet nu wel wat andere mensen mij gunnen, wordt ik erg vrolijk van.

Troost je als je hier op bokt in de vele aan Wilders gewijde topics de meningen van de PVV aanhangers leest, weten ze vaak niet eens wat Wilders echt bedoelt.
Dus die gunnen jou best je vrijheid van godsdienst.
Hoe kan je anders willens en wetens kiezen voor de partij van de Vrijheid en anderen die vrijheid niet gunnen, dat is voor mijn echt een raadsel.

En wat Limburg betreft, het is altijd al een provincie geweest met een hoog percentage gelovigen ;)

superwoman

Daphna schreef:
Wilders staat gelijk voor mij aan STOP DE ISLAMISERING, niet voor de sociale punten van zijn partij, dat is bijzaak. De islamisering stoppen staat gelijk met discriminatie en racisme om geloof, niets met veiligheid. Stop islamisering is iets heel anders dan stop de criminaliteit, stop migratie, stop maatschappelijke problemen, de islam is een religie, geen criminele organisatie.

Ben ik het dus niet mee eens. Stop de islamitisering = niet weg met alle moslims, maar stoppen met het vergroten van het geloof. Hij wil graag dat Nederland geen arabisch land gaat worden en dat ben ik met hem eens. Ik erger me ook aan die die folders in het arabisch. Lijkt soms wel of ik in een ander land ben.

NicoleWHS

russel schreef:
marlinH schreef:

En als ik vraag waarom, dan weten ze niet precies, zeggen ze, hij durft ten minste te zeggen....er moet wat veranderen...en als je vraagt hoe gaat hij het veranderen en wat gaat hij veranderen, dan heeft er geen 1 een antwoord :+

Maar zo ging het met Hitler ook hoor....Er moet ook wat veranderen, maar niet op deze manier....dit is olie op het vuur....laat hij met hele goede argumenten komen hoe hij die betrekkelijk kleine groep waar de steden last van hebben, gaat zorgen dat die hun gedrag gaan veranderen.... die heb ik nog niet gehoord.

Dat hoofddoekengelul, waar gaat het over anno 2010.......

Oh Ja??? EEn bladzijde of 30 terug heb ik al aangegeven waarom mensen op Wilders kunnen stemmen!!!!!

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:11

Je moet dat anders zien. Wilders probeert de verdere islamisering van Nederland te voorkomen omdat hij bang is dat Nederland zijn identiteit daarmee zal gaan verliezen. Over 10 jaar heeft 30% van de belgen allochtone roots. Wil ik dat ook in 'mijn' Nederlandje? sorry... noem het rascistisch, noem het fascistisch, noem het wat je wilt. Maar ik heb het liefste dat het land waar ik heel trots op ben niet voor 30% uit moslims bestaat in de toekomst.

Ik vind de islam geen geloof van de vrede. Wil daar niet verder over in discussie, daarvoor moet je bij een ander lopend topic zijn.

Wanneer Nederland net als belgie over 10 jaar voor 30% uit allochtonen bestaat dan ben ik weg. Dan ga ik nog liever zelf in Turkije wonen, daar is het tenminste mooi weer.

@ Daphna: Ik begrijp hoe je je voelt. Dat vind ik wel heel vervelend...
Maar helaas ben ik het ook niet met je eens. Ik ben absoluut tegen islamitische scholen, maar ook tegen religieuze scholen in het algemeen. Ik heb een hekel aan het indoctrineren van kinderen met een religie. Ik zou dan ook het liefste zien dat kinderen zelf mogen beslissen wat ze voor geloof willen aanhangen wanneer ze daar oud genoeg voor zijn. Ik vind dat religie nooit meer binnen de schoolmuren mag komen tenzij er ook in de heilige boeken van andere religies wordt gelezen en het puur ter educatie dient. De koran dient op school nooit als de absolute waarheid verkondigd te worden, net als de bijbel for that matter.
Een verbod op de koran heb ik wilders nog nooit horen zeggen, en ook nog nooit ergens gelezen. Slechts de kopvoddentaks, wat ik heel slecht vind van wilders en waar ik ook op tegen ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:11

Blz 32? Dan gaan we dat eens fijn lezen :+

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:12

Citaat:
Zou dan niet juist de PVV groter moeten zijn, als er daadwerkelijk zoveel problemen waren met allochtonen in Amsterdam? En wat iemand net ook al zei, ook in Friesland wonen weinig allochtonen en daar is de PVV lang niet zo groot geworden. Dat is toch ook vreemd?

Ik bedoelde niet dat er in Amsterdam zoveel problemen zouden zijn omdat daar veel allochtonen zijn. Ik doelde meer op het stemgedrag van de gemiddelde allochtoon.

In Friesland heeft het misschien (maar dat is een gok, ik heb geen cijfers) te maken met het afschaffen van de megastallen waar de PVV ook voor staat? Die zal je tenslotte niet bijzonder veel in de Randstad vinden.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:12

christel1857 schreef:
Ik begin onderhand een beetje ziek te worden van woorden als rascistisch en discriminatie...

Want dat de PVV discriminere partijpunten heeft is een fabel natuurlijk :+

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:13

[quote="nicole3939]
Oh Ja??? EEn bladzijde of 30 terug heb ik al aangegeven waarom mensen op Wilders kunnen stemmen!!!!![/quote]

Ja... en? Ik val ook continu in herhalingen, dat hoort nu eenmaal bij discussie, hou het even fatsoenlijk a.u.b. ;)

In Friesland waren veel PvdA stemmers en relatief weing PVV. ;)
Laatst bijgewerkt door Lante op 10-06-10 22:13, in het totaal 2 keer bewerkt

bfsunshine

Lante schreef:
Ik hoop dat die kans niet zo groot is dat Wilders dit Moslim beleid erdoor krijgt, maar de mensen die PVV gestemd hebben hebben die kans dat dat gebeurd in mijn ogen groter gemaakt dan zou mogen. Ik vind niet dat de politiek het recht heeft mensen te dwingen om wat dan ook wel of niet te geloven. Dan beperk je mensen in hun vrijheid en die vrijheid moeten we juist koesteren, het is iets om trots op te zijn!

Dus in jouw ogen zijn alle mensen die PVV stemmen slecht? Omdat ze ervoor gezorgd hebben dat die kans groter is? Blijkbaar wil het grootste deel van Nederland dit, omdat er gewoon dingen te ver gaan! En wat kan je aan de mening van duizenden Nederlanders veranderen?

Ik mag dan wel niet stemmen, maar ik had het wel geweten..

De vergelijking met Hitler vind ik nogal vergezocht.. Hitler regeerde alleen, Wilders zal nooit alleen regeren. En daarnaast waren dat hele andere tijden, nu zijn er allemaal organisaties, wetten en regels

RoodZonnetje

roxxxiejjj schreef:

De mensen die op de PVV gestemd hebben hebben het al goedgekeurd dat Daphna haar Koran niet meer mag lezen...