mylittlejoy schreef:Waarom de PVV niet in grote steden (met veel allochtonen) groter is, komt denk ik ook omdat allochtonen veel op de PvdA stemmen. Daardoor is mi die partij ook zo groot in Amsterdam. Dus dan heb je weer een groep die enerzijds (vrijwel) geen PVV stemt en meer dan gemiddeld PvdA, dus is in die stad PVV kleiner en PvdA groter.
Zou dan niet juist de PVV groter moeten zijn, als er daadwerkelijk zoveel problemen waren met allochtonen in Amsterdam? En wat iemand net ook al zei, ook in Friesland wonen weinig allochtonen en daar is de PVV lang niet zo groot geworden. Dat is toch ook vreemd?
christel1857 schreef:Ik bedoel eigenlijk meer wat je bedoelt met je voorbeelden van Nederlanders in Amerika en Canada etc. ? Wat wil je nou eigenlijk zeggen, dat we maar moeten accepteren hoe het in Nederland met de moslims er aan toe gaat omdat wijzelf volgens jou net zo erg zijn?
Laten we vooral niet vergeten dat Nederlanders niet naar Amerika vertrekken om daar werkeloos verder te gaan met hun leven. Nederlanders vertrekken 9 van de 10 keer uit zakelijke overwegingen. 11% van de allochtonen is werkeloos! En daarmee wil ik niet meteen zeggen dat ze niet WILLEN werken. Maar ze kosten de werkende medemens statistisch gezien wel meer geld dan autochtonen. Zonder daar verder een oordeel over te geven.
Geen idee, ik ben het ook een beetje kwijt
Omdat het inderdaad ging om het aanpassingsvermogen denk ik, en dat men wel kan wijzen met een vingertje maar dat het nou eenmaal mens-eigen is om zich met gewoonten en mensen uit het eigen land te omringen, zoals je dat ook kan zien aan bepaalde groepen Nederlanders in het buitenland (zo beter?
).
Nederlanders hebben de luxe mogelijkheid om uit puur zakelijke overwegingen naar het buitenland te gaan; veel allochtonen niet. Afgezien inderdaad van de Nederlanders na de wereldoorlogen, maar dat was sowieso een heel andere tijd qua werkgelegenheid en werkethos. Juist in die tijd zijn natuurlijk veel allochtonen naar Nederland gehaald om te komen werken, dus die trokken ook geen uitkeringen.