Echte mannen eten wél kaas.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Re: Echte mannen eten wél kaas.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:08

Naja denk dat meer mensen op die manier oordelen.. dat zit gewoon in de mens zelf..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:09

Menino: Even verder denken, emotie of intuïtie, dat laatste is bij sommige mensen ontzettend sterk!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:12

Janine1990 schreef:
Kelly: Jawel, Peter R. de Vries heeft bekeken wat deze jongen heeft uitgespookt. Dat was rijden zonder rijbewijs, het bezitten van 180 wietplanten en het slaan van een blond meisje.
Dat eerste vind ik nu niet echt crimineel, wie heeft er nu nog nooit gereden zonder rijbewijs? Ik neem aan iedereen wel een keer hoor :+
Daarnaast had hij schulden, en wiet kweken kan een snelle oplossing zijn, helaas werd hij gepakt...
En dat laatste, zoals ik schreef, kan veel meer zijn dan moedwil.

er is aangifte gedaan voor mishandeling... Ik weet niet, nu vinden we 't ineens met zn allen doodnormaal om iemand te slaan...? En hij heeft een wietkwekerij gehad... Da's ook in 1x doodnormaal...
ik heb nog nooit gereden zonder rijbewijs... Iig niet op plekken waar ik gepakt zou worden door politie :+ (parkeerterrein dus..)

Verschil is dat ik hem niet veroordeel en hier dus wel objectief in sta... Ik beweer nergens dat hij idd de loverboy is die Maria beweert. Alleen dat hij zich overal maar makklelijk onderuit l.lt, ook onder de feiten en dat Nederland daar klakkeloos in meegaat.. En dat Nederland het nu ineens niet erg vindt dat iemand een meisje heeft mishandeld, joyrijdt en wiet kweekt...
Moet je eens kijken hoe Nederland had geoordeeld als er iets was gebeurd tijdens 't rijden zonder rijbewijs :+

Ik wil niet zeggen dat hij de bad-guy is zoals Maria dat beweert... Maar hij is ook niet zo heilig als hij zichzelf portretteert.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-05-10 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:12

Janine1990 schreef:
Menino: Even verder denken, emotie of intuïtie, dat laatste is bij sommige mensen ontzettend sterk!!!

en bij sommige mensen ook niet...

Dus.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:13

Ook ik vind Maria heel erg vaag/raar overkomen als ze over haar ''verleden'' vertelt (voor zover we het haar verleden kunnen noemen..), ze.. gewoon de manier waarop ze het vertelt.. zo ontzettend makkelijk en lacherig.. met een big smile vertelt ze dat ze even duizenden euro's per dag verdienden (waar ik mijn vraagtekens bij zet..).

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:14

Menino schreef:
Janine1990 schreef:
Kelly: Jawel, Peter R. de Vries heeft bekeken wat deze jongen heeft uitgespookt. Dat was rijden zonder rijbewijs, het bezitten van 180 wietplanten en het slaan van een blond meisje.
Dat eerste vind ik nu niet echt crimineel, wie heeft er nu nog nooit gereden zonder rijbewijs? Ik neem aan iedereen wel een keer hoor :+
Daarnaast had hij schulden, en wiet kweken kan een snelle oplossing zijn, helaas werd hij gepakt...

er is aangifte gedaan voor mishandeling... Ik weet niet, nu vinden we 't ineens met zn allen doodnormaal om iemand te slaan...? En hij heeft een wietkwekerij gehad... Da's ook in 1x doodnormaal...
ik heb nog nooit gereden zonder rijbewijs... Iig niet op plekken waar ik gepakt zou worden door politie :+ (parkeerterrein dus..)

Verschil is dat ik hem niet veroordeel en hier dus wel objectief in sta... Ik beweer nergens dat hij idd de loverboy is die Maria beweert. Alleen dat hij zich overal maar makklelijk onderuit l.lt, ook onder de feiten en dat Nederland daar klakkeloos in meegaat.. En dat Nederland het nu ineens niet erg vindt dat iemand een meisje heeft mishandeld, joyrijdt en wiet kweekt...
Moet je eens kijken hoe Nederland had geoordeeld als er iets was gebeurd tijdens 't rijden zonder rijbewijs :+

Ik wil niet zeggen dat hij de bad-guy is zoals Maria dat beweert... Maar hij is ook niet zo heilig als hij zichzelf portretteert.

Dat zijn geen criminele dingen..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:15

Precies, ik zeg alleen hoe het op mij overkomt, wat mijn gevoel is, dat is geen feit, dat heb ik al gezegd (goed blijven lezen he). Maar waarom mag ik hier niet zeggen hoe alles op mij overkomt? Moet iedereen het dan alleen maar over de strikte feiten hebben? Dan is er geen discussie meer mogelijk, want feit is feit, niets meer, niets minder. Juist door dat de mensen hier zeggen wat ze denken, krijg je interessante discussies. Maar goed Menino wil geloof ik solliciteren als advocaat van Maria...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:16

xx_Kelly_xx schreef:
Menino schreef:

Dat zijn geen criminele dingen..

wat is je punt...?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:16

Menino schreef:
Janine1990 schreef:

Hij zegt zelf helemaal niet dat hij heilig is.. juist niet. Hij zegt dat hij in het verleden best fouten heeft gemaakt, maar hij zegt ook dat hij niet de gozer was die Maria beschrijft!

Sorry er ging iets mis.. plaatste de reactie verkeerd/te snel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:18

Menino schreef:
Janine1990 schreef:

Dus.

Dus dat heeft Joyce niet op basis van wat jij van haar leest??????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:18

joyce2 schreef:
Precies, ik zeg alleen hoe het op mij overkomt, wat mijn gevoel is, dat is geen feit, dat heb ik al gezegd (goed blijven lezen he). Maar waarom mag ik hier niet zeggen hoe alles op mij overkomt? Moet iedereen het dan alleen maar over de strikte feiten hebben? Dan is er geen discussie meer mogelijk, want feit is feit, niets meer, niets minder. Juist door dat de mensen hier zeggen wat ze denken, krijg je interessante discussies. Maar goed Menino wil geloof ik solliciteren als advocaat van Maria...

wie zegt dan dat je dat niet mag...?
Ik probeer alleen maar uit te leggen dat je mening mss niet juist is, en dat het niet heel gek is dat iemand lacht als iemand over zoiets praat... Ik zeg nergens dat je niet mag zeggen welk gevoel het bij je oproept, ik wil alleen maar zeggen dat je gevoel niet altijd een goede graadmeter is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:20

Menino: Het is al tijden normaal om mensen zomaar te slaan. Ik werd 's ochtends om kwart over 7 bij de bushalte mishandeld, zoals je hebt kunnen lezen... Ik had van melding ook aangifte kunnen maken... Kon 'm zo doorzetten als ik wilde en dan had ik een zaak....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:21

Janine1990 schreef:
Menino schreef:

Dus.

Dus dat heeft Joyce niet op basis van wat jij van haar leest??????

Dit wordt weer zo'n welles-niets verhaaltje...
Maargoed, dat zeg ik helemaal nergens.

Maargoed, hoe zou jij het vinden als je in de rechtzaal zou zitten en je wordt veroordeeld ' omdat de rechter zo'n raar gevoel van je verhaal krijgt ' ... Gevoel is niet altijd een goed indicatie, soms ook wel... Maar dat kan je niet van jezelf inschatten.

Zoals iemand eerder al zei. Nederland heeft 16 miljoen rechters...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:22

Janine1990 schreef:
Menino: Het is al tijden normaal om mensen zomaar te slaan. Ik werd 's ochtends om kwart over 7 bij de bushalte mishandeld, zoals je hebt kunnen lezen... Ik had van melding ook aangifte kunnen maken... Kon 'm zo doorzetten als ik wilde en dan had ik een zaak....

Wat wil je daarmee zeggen.... :) ?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:22

Gelukkig is dit Bokt en niet de rechtzaal... :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:24

het was ook maar een metafoor...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:27

[quote="Menino]er is aangifte gedaan voor mishandeling... Ik weet niet, nu vinden we 't ineens met zn allen doodnormaal om iemand te slaan...? En hij heeft een wietkwekerij gehad... Da's ook in 1x doodnormaal...

En dat Nederland het nu ineens niet erg vindt dat iemand een meisje heeft mishandeld, joyrijdt en wiet kweekt...

Ik wil niet zeggen dat hij de bad-guy is zoals Maria dat beweert... Maar hij is ook niet zo heilig als hij zichzelf portretteert.[/quote]

Ten eerste doet hij niet of hij heilig is, hij heeft in de docu toegegeven dat hij geen lieverdje was en dat hij in de oliebol zat.

Ten 2e, niemand vind het geloof ik normaal als iemand een ander slaat en naja, een wietkwekerij, volgens mij viel dat wel mee... Maar goed een wietkwekerij vind ik niet super normaal, maar ook niet schokkend ;) Het gaat er om dat dit allemaal bij lange na niet zo ernstig is, als wat Maria beweert. Een klein kwekerijtje is niet te vergelijking met een bloeiende drugshandel, 1x een klap geven is niet te vergelijken met moord en mensenhandel. Dus ik vind dit lang niet zo schokkend, als wat er over hem beweert word. En rijden zonder rijbewijs, tsja, dat is inderdaad niet netjes, de gevolgen zijn niet te overzien als er iets gebeurt, maar hij gaf zelf ook toe dat dat het gekste was wat hij ooit had gedaan...

En ik zal nog een keertje terug komen op dat gevoel van mij, ik heb nu al tig keer gezegd dat dat geen feit is. Ik ben gelukkig geen rechter die mensen hoeft te berechten op basis van mijn gevoel en gelukkig berechten rechters niet op basis van gevoel. Want gevoel is idd niet altijd een goede graadmeter en sommige mensen reageren ook niet standaard volgens een bepaald verwachtingspatroon. Maar ik ben wel heel blij met mijn gevoel, want dat heeft me een hoop vervelende situaties bespaard en in sommige situaties is het voor mij wel een goede graadmeter geweest (het heeft me aanranding bespaard, die anderen niet bespaard zijn gebleven en zelfs mij is het niet bespaard gebleven, toen ik een keer niet naar mijn gevoel luisterde, dus ik vind dat ik mijn gevoel best goed in kan schatten.). Dat wil niet zeggen dat ik het nu bij het juiste eind heb, absoluut niet, maar ik vind wel dat ik mag zeggen hoe ik dingen ervaar en hoe dingen op mij overkomen. Of ik het nou juist heb of niet. Dat zien we dan wel weer! Zoals ik al eerder zei: Als het niet klopt, zoals ik denk dat het zit, ben ik er goed ingetrapt. En dan? Boeiend, dan had ik het verkeerd!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:51

Menino schreef:
Janine1990 schreef:

Wat wil je daarmee zeggen.... :) ?

Dat een klap meer en evengoed minder kan zijn dan een strafblad voorschrijft... :+

Menino schreef:
Dit wordt weer zo'n welles-niets verhaaltje...
Maargoed, dat zeg ik helemaal nergens.

Maargoed, hoe zou jij het vinden als je in de rechtzaal zou zitten en je wordt veroordeeld ' omdat de rechter zo'n raar gevoel van je verhaal krijgt ' ... Gevoel is niet altijd een goed indicatie, soms ook wel... Maar dat kan je niet van jezelf inschatten.

Zoals iemand eerder al zei. Nederland heeft 16 miljoen rechters...

Een rechter kan niet oordelen op basis van gevoel, ik doe een rechtenopleiding en ik weet wel ongeveer hoe een rechtzaak er aan toe gaat... Het gaat hier niet om wie heeft gelijk, maar om de gevoelskwestie en hoe wij op basis van gevoel denken wie gelijk heeft.
Voor de rechtzaak zijn bewijzen, maar die laten ze nog niet op tv zien, dat is niet handig voor de rechtzaak, zoals al tig keer uitgelegd hier....

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 21:56

Menino schreef:
Janine1990 schreef:

Vind jij dat hij zich heilig geportretteerd heeft?
Hij heeft gewoon de vragen van het interview beantwoordt.
Hij hoeft zich helemaal niet nader te verklaren dan alleen inhoudelijk over wat Maria beschreven heeft.
Hij hoeft ook helemaal niets te zeggen over wat hij heeft uitgevreten.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:43

Maar hij portretteert zichzelf wel als een bravere jongen dan hij in werkelijkheid is/was, vind ik.
"Vroeger was ik niet braaf, net als elke 18-jarige jongen."
Tsjah, dan denk ik aan dingen als opstandig zijn en een blowtje roken, niet 'criminele activiteiten'.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:50

Saskiaatje schreef:
Maar hij portretteert zichzelf wel als een bravere jongen dan hij in werkelijkheid is/was, vind ik.
"Vroeger was ik niet braaf, net als elke 18-jarige jongen."
Tsjah, dan denk ik aan dingen als opstandig zijn en een blowtje roken, niet 'criminele activiteiten'.

Blowtjes en ruzie maken hier in het dorp zijn al crimineel, ohja en alle jonge pas geplantte boompjes van de gemeente knakken zijn ook vrij crimineel.. :P
Maar ik denk dat een hoop jongeren zo opgroeien...

Wat ik nog wil vragen aan de mensen die nog steeds in Maria geloven; Waarom zou Manou/Ansou nu in de publiciteit treden als hij zo'n grote crimineel zou zijn??????

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:51

Omdat hij op deze manier heel Nederland wil overtuigen dat Maria het bij het verkeerde eind heeft. En hij doet nog een pretty good job ook. Kijk maar eens op andere fora. Iedereen neemt het voor Manou op, dat is precies wat hij wil.
Ik zeg niet dat Maria in alles de waarheid spreekt, maar ik denk ook zeker niet dat Manou in alles de waarheid spreekt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:54

Misschien niet in alles, maar hij heeft heel wat bewijzen dat hij er geen hoogstaand leven als loverboy heeft kunnen leiden...

Dan heeft Maria in de grootste lijnen wel ongelijk, moet ik zeggen... Kan er niets anders van maken.

Er zijn genoeg mensen die het voor hem opnemen vanwege de tranen, gelukkig zijn er ook nog mensen die realistisch kunnen kijken naar de hele uitzending...

Maria blijven geloven vind ik alleen getuigen van naiviteit (van de hoogste plank!), daar kan ik ook niet meer van maken.

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:55

Saskiaatje schreef:
Kijk maar eens op andere fora. Iedereen neemt het voor Manou op, dat is precies wat hij wil.
Ik zeg niet dat Maria in alles de waarheid spreekt, maar ik denk ook zeker niet dat Manou in alles de waarheid spreekt.

Dat is eigenlijk precies wat er bij mij een beetje speelt. Maria geloof ik al helemaal niet meer, maar haar even 'wegdenkend' heb ik ook mijn twijfels bij Manou. Althans oplettendheid is misschien een beter woord. Klakkeloos geloven wat hij opsomt is zo 'gemakkelijk'.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:56

Ik ben het compleeeet met Sas eens ;)
Iedereen stort zich nou volledig boos op Maria.. Tuurlijk, ze heeft waarschijnlijk veel mensen
bedonderd door dit boek zo te schrijven maar we moeten nou niet gaan doen alsof die 'Manou' een
of andere heilige is want dat zal hij zeker niet zijn.