Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jesser schreef:jameyskatje schreef:weet je hoe het zit springert.
moslims zijn nu nederlanders.
accepteer het gewoon. neem het hoe het is. tijden veranderen.
moslims horen bij nederland, ze zijn nederlander!
acceptatie, dat maakt het leven voor jezelf ook een stuk makkelijker.
ps: mijn eerste filmpje waren toch duidelijk nederlanders!! het 2e filmpje is een algemene mededeling die overal kan gelden.
Hierin kan ik het niet met je eens zijn, zolang een grote meerderheid twee paspoorten hebben kan ik niet vinden dat men Nederlands is. Zolang men nog gebruik maakt van het paspoort van land van herkomst en het Nederlandse paspoort ben je geen Nederlander. Als je 100% Nederlander wilt zijn, pas je je aan. En laat je het paspoort van land van herkomst vernietigen.. Op het moment dat je die banden doorbreekt ben je Nederlander. Als een Nederlander van herkomst gaat emigreren zal hij ook de banden met zijn geboorteland moeten doorbreken en opnieuw beginnen in een ander land. Kan hij ook geen twee paspoorten aanhouden.
Daarnaast vraag een Moslim of hij zich Nederlander voelt en negen van de tien keer voelt hij dat niet zo.
Mijn ervaring? Simpele gesprekjes met mensen die indertijd bij mij in een flat woonden.. gewoon zo even op de gallerij, of de lift.. goh hoe gaat het? Goed? Fijn om te horen, oh je gaat weer terug naar Land van Herkomst als je oud bent? Oh je hebt daar een tweede huis?
En een excuus van' de Marokkaanse Koning wil het niet hebben' is nu niet echt een excuus, als je vindt dat je naar je koning behoort te luisteren, hoor je beter daar in dat land te wonen, en dan niet in Nederland, dan ben je dus ook geen Nederlander..
Daarnaast heeft 'geloof' ervoor gezorgd dat er zoveel doden, zoveel onderdrukking zoveel ellende zoveel oorlogen is geweest in de naam van Allah/God/noem het maar op...
Zelfs hier loopt het hoog op.....
Jesser schreef:Jameyskatje, met alles wat je schrijft is dat over jezelf, en daarin maak je deel uit van een kleine groep die dat wel zo voelt ten opzicht van de grote groep die dat niet zo doet of ervaart.
Kendra schreef:Ik vind het allemaal prima....het enige waar ik soms niet mee uit de voeten kan is dat het ALTIJD weer over de islam moet gaan.
Kendra schreef:Ik heb daar niks op tegen, maar ook niks mee. Ik ben geinteresseerd in mensen - wat voor werk ze doen, wat ze leuk vinden, wat ze bindt, boeit, enz. Af en toe word ik er wel moe van dat moslims mij vragen waarom ik niets vraag over hun hoofddoekje, over de ramadan, over halal-vlees, over ....
Kendra schreef:Ieder mens is uniek - en integratie heeft voor mij vooral te maken met ontmoeting, samen dingen doen die je leuk vindt, samen praten over dingen die je interesseren. Dan maakt het niet uit of iemand moslim, christen of wat dan ook is. Als wereldbeelden en basisopvattingen over hoe je moet leven verschillen ligt dat anders - maar met die mensen heb ik ook niks, wil ik ook niks. Zo lang zij zich houden aan de Nederlandse wet vind ik het allemaal prima.
Kendra schreef:Soms vind ik het erg jammer dat sommige moslims vooral héél erg moslim willen zijn, terwijl er toch zoveel meer terreinen zijn waarop je elkaar kunt respecteren en ontmoeten. Dan laat je de islam even voor wat het is...ook goed toch?
Citaat:over geloof en vrouwenemancipatie. Vaak gaat dat niet hand in hand.
Jesser schreef:Hierin kan ik het niet met je eens zijn, zolang een grote meerderheid twee paspoorten hebben kan ik niet vinden dat men Nederlands is. Zolang men nog gebruik maakt van het paspoort van land van herkomst en het Nederlandse paspoort ben je geen Nederlander. Als je 100% Nederlander wilt zijn, pas je je aan. En laat je het paspoort van land van herkomst vernietigen.. Op het moment dat je die banden doorbreekt ben je Nederlander. Als een Nederlander van herkomst gaat emigreren zal hij ook de banden met zijn geboorteland moeten doorbreken en opnieuw beginnen in een ander land. Kan hij ook geen twee paspoorten aanhouden.
Daarnaast vraag een Moslim of hij zich Nederlander voelt en negen van de tien keer voelt hij dat niet zo.
Mijn ervaring? Simpele gesprekjes met mensen die indertijd bij mij in een flat woonden.. gewoon zo even op de gallerij, of de lift.. goh hoe gaat het? Goed? Fijn om te horen, oh je gaat weer terug naar Land van Herkomst als je oud bent? Oh je hebt daar een tweede huis?
Jesser schreef:Daarnaast heeft 'geloof' ervoor gezorgd dat er zoveel doden, zoveel onderdrukking zoveel ellende zoveel oorlogen is geweest in de naam van Allah/God/noem het maar op...
beantsje schreef:Weleens aan gedacht, Jesser dat het helemaal niet mogelijk is om de Marokkaanse nationaliteit op te geven? Zelfs al zou je willen?
Verder denk ik dat het helemaal niet om het moslim-zijn gaat. Wáren het maar gelovige moslims, dan haalden ze niet zoveel rottigheid uit.
En bovendien; moslims van bijv. indonesische afkomst heb je helemaal geen last van.
Het is een cultuurprobleem die m.n. de Marokkaanse jeugd betreft. Daarvan zijn hooguit de ouders gelovig moslim, voor dat tuig is het helemaal niet zo spannend. Die zuipen, stelen, plegen geweld, gebruiken drugs, intimideren meisjes, niet erg Halal allemaal. Daar past overigens wat mij betreft alleen een keiharde aanpak.
jameyskatje schreef:
beantsje schreef:jameyskatje schreef:ik zal je een beetje helpen.
ik kreeg dit net in mijn mailbox (dit soort dingen krijg ik dagelijks hoor, dus zomaar even een voorbeeldje)
http://img718.imageshack.us/img718/687/ghghghl.jpg
vind je dit misschien goed?
ik gooi zomaar even een voorbeeldje in, misschien krijg je dan inspiratie
Heb je ook gezien, wat er onderaan de affiche staat? een telefoonnummer "alleen vrouwen". Dus zelfs als je zoiets organiseert, mag je blijkbaar niet gebeld worden door mannen....
Vrouwen die zich - vrijwillig of onvrijwillig - zó isoleren binnen de samenleving, daar schrik ik van.
beantsje schreef:Heb je ook gezien, wat er onderaan de affiche staat? een telefoonnummer "alleen vrouwen". Dus zelfs als je zoiets organiseert, mag je blijkbaar niet gebeld worden door mannen....
Vrouwen die zich - vrijwillig of onvrijwillig - zó isoleren binnen de samenleving, daar schrik ik van.