[2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke partij ga jij stemmen?

SP
56 (8%)
GroenLinks
59 (8%)
Pvda
48 (6%)
CU
10 (1%)
SGP
3 (0%)
CDA
18 (2%)
VVD
79 (11%)
D66
96 (13%)
PVV
239 (34%)
PvDd
33 (4%)
ToN (Verdonk)
8 (1%)
Ik stem niet
40 (5%)
Andere partij
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 698

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:21

Angela_ schreef:
Marigold schreef:
wat ik nog wel even wilde zeggen, en misschien stuit dat sommigen maar ja,
dat is dat het net zo goed kortzichtig is om zoals ik hier las SP te gaan stemmen omdat je het met ze eens bent dat er iets aan de visserij moet gebeuren.
dat is eigenlijk net zo kortzichtig als stemmen op PVV omdat ze over 1 of 2 dingen roepen die niet goed gaan.

Ik denk dat je hier iets verkeerd hebt begrepen. Het was Toekie die dit aanhaalde, en dit programma op TV had gezien. Ze stemde sowieso al SP, maar wilde even checken hoe hun standpunt was. Het kwam voor haar dus goed uit dat de SP dezelfde mening deelde als haar.

OMG. :')
Idd Angela. :j

Marigold: Hoe kom je er nou bij dat ik alleen om die reden SP stem? Daarom is het dus belangrijk om je even een beetje in te lezen in een discussie. Of op zn minst niet meteen (verkeerde) conclusies trekken. ;)

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:37

Ik wil hier ook nog ff wat kwijt loop eens door de bajes heen en kijk eens hoeveel er 100% nl zitten en hoeveel buitenlanders en dan praat ik over alle rassen.
Weet je daar mogen wij Nederlanders voor betalen….sorry hoor maar daar worden wij niet beter van en maar klagen dat alles duurder word tjeee….hoe zou het komen……
Dan het volgende: ik kan me nog tijd heugen en ben (34) dat je je achterdeur nog open kon laten of je auto achterliet met je radio erin…..moet je nu eens doen……sorry hoor......
De zorgpremie denk je nu echt dat het komt doordat de mensen die het doen en maken meer zijn gaan verdienen.
Steeds meer kerken verdwijnen en komen leuke moskees voor terug, wie betalen dit…..wie denk je ?
Ik ben echt een van die Nederlanders die het echt kots bui is………..
Kijk eens naar opsporing verzocht een aflevering maar tel ze eens ja dat andere kleurtje en de blanke.
Ik ben echt niet tegen buitenlanders maar kom je hierheen pas je aan en ga werken geen uitkering en ga je op het verkeerde pad hup niks niet de bak in maar hup vliegthuis en hup naar je eigen land.
Hun willen toch hierheen hun willen in ons land wonen gedraag je dan ook als een Nederlander.
Dat is mijn mening he en heb dom weg het idee dat pvv ons landje goed gaat doen.
of ben ik nu te eerlijk.......
Dit wilde ik nog ff kwijt.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:48

frangelica schreef:
Ik wil hier ook nog ff wat kwijt loop eens door de bajes heen en kijk eens hoeveel er 100% nl zitten en hoeveel buitenlanders en dan praat ik over alle rassen.
Weet je daar mogen wij Nederlanders voor betalen….sorry hoor maar daar worden wij niet beter van en maar klagen dat alles duurder word tjeee….hoe zou het komen……
Dan het volgende: ik kan me nog tijd heugen en ben (34) dat je je achterdeur nog open kon laten of je auto achterliet met je radio erin…..moet je nu eens doen……sorry hoor......
De zorgpremie denk je nu echt dat het komt doordat de mensen die het doen en maken meer zijn gaan verdienen.
Steeds meer kerken verdwijnen en komen leuke moskees voor terug, wie betalen dit…..wie denk je ?
Kijk eens naar opsporing verzocht een aflevering maar tel ze eens ja dat andere kleurtje en de blanke.
Ik ben echt niet tegen buitenlanders maar kom je hierheen pas je aan en ga werken geen uitkering en ga je op het verkeerde pad hup niks niet de bak in maar hup vliegthuis en hup naar je eigen land.
Hun willen toch hierheen hun willen in ons land wonen gedraag je dan ook als een Nederlander.
Dat is mijn mening he en heb dom weg het idee dat pvv ons landje goed gaat doen.

Vertel eens Frangelica, wat is dat percentage buitenlanders dan? Dan wel ten opzichte van de Nederlanders he! Zoek het maar eens op, ik geef je op een briefje dat je je rot schrikt. Het percentage buitenlanders in de cel is relatief laag tov de nederlanders.
Eerst iets nakijken voor je iets roept!!

_lautje_

Re: [2e kamer verkiezingen 2010] Op wie ga jij stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:51

Idd, er zitten nl veel meer NL'ers in de cel dan mensen van een andeere etnische afkomst. Ook het percentage geweldsdeliquenten is veel hoger onder Nederlanders dan allochtonen.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:52

Teddy321 schreef:
frangelica schreef:

Vertel eens Frangelica, wat is dat percentage buitenlanders dan? Dan wel ten opzichte van de Nederlanders he! Zoek het maar eens op, ik geef je op een briefje dat je je rot schrikt. Het percentage buitenlanders in de cel is relatief laag tov de nederlanders.
Eerst iets nakijken voor je iets roept!!

ik roep niet zomaar wat heb 5 jaar lang werk geleverd in de bak.......en wel zwaar bewaakte.
gooi ze eens terug nar eigen land meer dan de helft van de cellen blijven leeg.
http://www.heemland.nl/hl21-Criminalite ... htonen.htm

maar zeg al mijn mening he....
Laatst bijgewerkt door frangelica op 10-03-10 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:57

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:00

Overigens, je bent toch officieel al een 'allochtoon' als een van je ouders in het buitenland geboren is he? Maakt het dan niet uit of je zelf in NL geboren bent?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:00

Nee maakt niet uit. Idd; minstens één ouder in buitenland geboren = allochtoon.
Ik ben ook een allochtoon. :D

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:02

Teddy321 schreef:
Polaris schreef:
Stuitend dat ook in de pol op bokt een ruime meerderheid op PVV zal stemmen.
Al verbaast het me eigenlijk ook niet zo, gezien het gemiddelde niveau van de boktleden :=
Echt walgelijk, ik schaam me ervoor dat Nederlanders zo kunnen denken.

Nogmaals:ik stem geen PVV, dit om misverstanden te voorkomen. Maar wie ben jij om zo te generaliseren??
Een ieder heeft een stem, en indien men daar gebruik van maakt en PVV stemt...so be it. En wie ben jij om deze mensen dan maar tot een bepaald niveau te denegreren??

Omdat ik rationeel niet anders kan verklaren waarom je op Wilders zou stemmen.
Dan ben je gewoon ofwel heel dom, of denk je gewoon niet na.
Echt seriously... ik snap dat mensen helemaal klaar waren met het afgelopen kabinet,
maar dan zijn er nog wel meer opties dan gelijk op zo'n nare partij te stemmen...
Echt walgelijk.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:03

Toekie schreef:
Wat is eigenlijk jouw definitie van 'buitenlander' Frangelica?

Ik lees net iets anders:

http://www.elsevier.nl/web/10189281/Nie ... o-leeg.htm

Toevoeging: idd is (iets) meer dan de helft in het buitenland geboren, maar dit cijfer is al jaren stabiel. Maar overall neemt het dus af. Je kunt je ook afvragen waarom dit cijfer hoger ligt. En dát aanpakken. :)*
Laatst bijgewerkt door Toekie op 10-03-10 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:04

alles wat niet normaal nl kan praten.....staat zeker bij mij op 1
mensen met hoofdoekje ag moeten ze zelf weten daar zit ik niet eens mee....ben geen buitelandse hater hoor zoals jij nu denk ik denkt zeer zeker niet.
ik vind mensen die zich niet aan kunnen passen aan ons nederland die mogen van mij eerste vliegthuig terug.
mensen die hier wonen werken netjes gedragen en normaal nl praten hoeven van mij niet weg hoor.

Het aantal gevangenen in Nederland is in een jaar tijd met 10 procent afgenomen. Eind vorig jaar zaten er 14.450 criminelen vast. Daarvan is meer dan de helft in het buitenland geboren.

Toekie schreef:
Wat is eigenlijk jouw definitie van 'buitenlander' Frangelica?

Ik lees net iets anders:

http://www.elsevier.nl/web/10189281/Nie ... o-leeg.htm
Laatst bijgewerkt door frangelica op 10-03-10 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:06

Nou dan is onze meneer Wilders ook een allochtoon. Zijn moeder komt uit Indonesie. Daarnaast is hij getrouwd met een Hongaarse. In mijn ogen niks mis mee natuurlijk, maar ik neem aan dat deze beste dame ook hier in NL woont. Hoe wil hij dat dan gaan aanpakken met zijn vreemdelingenbeleid?

Oh, wacht ze zijn natuurlijk getrouwd... Dan heeft ze nu ook een NL-paspoort toch?

Ik blijf het dus vreemd vinden dat hij zulke uitspraken doet over allochtonen. Zou zijn geblondeerde haar ook zijn om zijn afkomst te verdoezelen, want tja.. Hij heeft ook een kleurtje...

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:11

Tja, de definitie van mensen die zich fatsoenlijk kunnen uitdrukken is nogal ruim, denk ik, frangelica. Als dát een criterium is, dan wordt het maar leeg in Nederland. Wat ik werkelijk waar niet snap, is dat mensen hun stem uitbrengen op iemand die heel SBS-achtig alleen maar roept wat mensen wíllen horen. Maar over hoe hij het waar wil maken, dáár hoor je hem niet over. Velen zeggen loze beloften zat te zijn en daarom hun stem op Wilders uit te brengen. Maar zijn "beloften", wat zal daar van terecht komen? En vraag jezelf ook eens echt af of je in een land zou willen wonen waar de PVV het voor het zeggen zou hebben... Nu zijn het Moslims, daarna volgt een andere groep. En weet je wat? Je zou zomaar zelf plots eens tot een groep kunnen behoren...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:16

frangelica schreef:
alles wat niet normaal nl kan praten.....staat zeker bij mij op 1

Wat is dat nou weer voor definitie. :?

Je zegt dat je geen buitenlander hater bent, maar je komt door je hele manier van uiten heel anders op mij over. :\
En imo haal je hiermee ook het imago van de pvv stemmer erg naar beneden.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:20

het gaat mij dus vooral over de buitenlander die hier lekker op zijn gat gaat zitten leeft van uitkering of het crimmi pad op gaat.
en natuurlijk zijn er ook nederlanders die zich niet gedragen.
maar tja.....die krijgen we gratis. die hebben we genoeg moeten we ze dan ook nog uit het buitenland halen ???
en gossie wie gaat dat betalen he wij nederlanders......
maar wat ik al eerder zei zo kijk ik....en merk wel meerdere met mij denk dat veel nl ers het echt zat zijn.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:25

Ik wil graag discussiëren maar moet ik hier nou nog serieus op ingaan?

Het spijt me zeer, maar voor mij is het beeld alweer bevestigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:27

Frangelica, die meerder met jou he, die kunnen binnenkort ook lekker voor onbepaalde tijd naar australie als daar toch plek vrij komt :j.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:28

het is niet alleen dat...lees eerdere reacties.
meer beveiliging hier dan de soldaten naar buitenland te sturen hier wat veiliger op straat maken het is gewoon te veel om op te noemen.
maar goed denk wat je wil mijn mening en als je daar anders over denkt tja.....dat is jou mening.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:33

Je mag uiteraard best een andere mening hebben, het gaat er mij om hoe je je uit.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:39

Even een korte reactie. Je kunt niet spreken van terug naar hun eigen land. Nederland is het eigen land van een allochtoon. Het kan zelfs zo zijn dat een hoop Marokkanen nog nooit in Marokko geweest zijn. Ze zijn in hun eigen land, Nederland, geboren. Ze zijn niet minder Nederlander als jij of ik. Wilders kan zijn stemmers dus heel leuk het idee geven dat hij zo een oplossing heeft voor een probleem. Maar je kunt mensen niet zomaar uit hun land deporteren. (Nouja, het kan natuurlijk wel, maar dan hebben we het over een heel andere situatie, als je begrijpt wat ik bedoel)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:08

Je kon er op wachten de PVV wil ook nieuwe verkiezingen in Den Haag, meneer Fritsma is geschokt zegt ie, nou en die was toch al wel wat gewent van Geert :D :D

Ook de LPF in Rotterdam is niet zo onschuldig als uit hun verontwaardiging opgemaakt mag worden

ROTTERDAM - Leefbaar Rotterdam heeft zijn kandidaat-raadsleden aangezet tot het werven van volmachten. De partij deed dat in een uitgebreide mail van raadslid Ronald Buijt.

© ANP
Hierin geeft hij tips en wetenswaardigheden over hoe je aan volmachtstemmen komt.
Buijt, geconfronteerd met de mail, zegt geen kwaad in de zin te hebben gehad. ''Op deze manier hebben wij gewoon onze sympathisanten willen benaderen'', aldus Buijt.

De Kiesraad is echter duidelijk over de mail: ''De kiezer moet als hij zelf niet kan stemmen het initiatief nemen om iemand anders te machtigen. Het initiatief ligt bij de kiezer en niet bij anderen, zoals bijvoorbeeld politieke partijen'', aldus Melle Bakker, secretaris-directeur Kiesraad.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:10

Lovely schreef:
Frangelica, die meerder met jou he, die kunnen binnenkort ook lekker voor onbepaalde tijd naar australie als daar toch plek vrij komt :j.

En misschien kan jij lekker in Marokko gaan wonen.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:23

vrije meningsuiting....lol
maar hier ff kort samen en duidelijk....sorry maar ben het met de man eens.

onvoldoende politie en te lage straffen. Het aantal vreemdelingen dat jaarlijks naar ons land komt is nog steeds excessief hoog. De demografische ontwikkelingen zijn ronduit zorgelijk: de meerderheid van de jongeren in de grote steden is nu al van niet-westerse afkomst. De overheid is veel te groot en heft te veel belastingen zowel op landelijk als gemeentelijk niveau zodat burgers iedere maand opnieuw te weinig van hun eigen verdiende geld overhouden. En kwetsbare mensen zoals ouderen in verpleeg- en verzorgingshuizen leiden te vaak een mensonwaardig bestaan. Ondertussen wordt een politieke partij voor pedofielen opgericht en worden dierenmishandelaars ongestraft of met hooguit een boete naar huis gestuurd. Dat kan en moet allemaal zoveel beter. Het fatsoen moet terug in onze samenleving.

Daarom zijn er dringend veranderingen nodig. Nederland moet weer een sterk en vitaal land worden. Een land met een kleinere en minder betuttelende overheid en een duurzaam sterkere economie. Een land, waarin naast een kleine doelmatige overheid en het verantwoordelijke individu, ook het maatschappelijke middenveld (maatschappelijke organisaties, verenigingsleven, gezin, kerk, etc.) de rol krijgt die het verdient. Een land dat trots is op zijn eigen identiteit, die identiteit ook durft te benoemen en voor het behoud daarvan durft op te komen, ook binnen het steeds verder uitdijende Europa. Een land dat meer investeert in betere veiligheid voor zijn inwoners, beter onderwijs voor zijn kinderen en menswaardigere zorg voor zijn ouderen. Een land dat crimineel gedrag op straat en islamitisch terrorisme keihard aanpakt en bestraft. Een land met een bestuur dat problemen van de burgers oplost. Een land met politici die meer naar die burgers luisteren en minder met zichzelf bezig zijn. Kortom: een beter en sterker Nederland!

laaste wat ik erover schrijf.......we zien het wel met de verkiezingen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:58

frangelica schreef:
Nederland moet weer een sterk en vitaal land worden.

Hoe? :)
frangelica schreef:
Een land met een kleinere en minder betuttelende overheid en een duurzaam sterkere economie.

frangelica schreef:
Een land, waarin naast een kleine doelmatige overheid en het verantwoordelijke individu, ook het maatschappelijke middenveld (maatschappelijke organisaties, verenigingsleven, gezin, kerk, etc.) de rol krijgt die het verdient.

frangelica schreef:
Een land dat trots is op zijn eigen identiteit, die identiteit ook durft te benoemen en voor het behoud daarvan durft op te komen, ook binnen het steeds verder uitdijende Europa.

Wat is die identiteit? :)
frangelica schreef:
Een land dat meer investeert in betere veiligheid voor zijn inwoners, beter onderwijs voor zijn kinderen en menswaardigere zorg voor zijn ouderen.

frangelica schreef:
Een land dat crimineel gedrag op straat en islamitisch terrorisme keihard aanpakt en bestraft.

En wat met de niet-criminelen (het overgrote deel) die nog steeds niet zijn ingeburgerd? :)
frangelica schreef:
Een land met een bestuur dat problemen van de burgers oplost. Een land met politici die meer naar die burgers luisteren en minder met zichzelf bezig zijn. Kortom: een beter en sterker Nederland!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:11

Toekie schreef:
frangelica schreef:
Een land met een bestuur dat problemen van de burgers oplost. Een land met politici die meer naar die burgers luisteren en minder met zichzelf bezig zijn. Kortom: een beter en sterker Nederland!

Die laatste is opvallend. Een landsbestuur moet de problemen van zijn burgers niet oplossen (je bedoelt waarschijnlijk een regering) maar dat moeten die burgers in eerste instantie zelf doen. Politici zijn in het algemeen niet zozeer met zichzelf bezig (alhoewel Geert wel erg veel aandacht opeist) maar vaak zon 60 uur per week voor het landsbelang. Mensen die dat soort dingen roepen moeten toch echt eens mee gaan lopen met een politicus die aan het werk is.
En daarmee bedoel ik niet een politicus die filmpjes maakt, maar die het land ingaat om zich op de hoogte te stellen, want dat doen de meesten het grootste deel van hun tijd.

Geert is bezig van Nederland een zwakker en armer land te maken dat voornamelijk met hem bezig is. Geert kost ons land heel veel geld, energie en aanzien en dat is op de internationale markt geen voordeel.