13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: 13-jarig meisje wil alleen de wereld rondzeilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:20

ik denk dat ze inderdaad maar beter haar boot kan pakken...dure zendtijd is er genoeg aan besteedt aan dat verwaande kind.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:23

Zou me trouwens ook niets verbazen als haar vader een dubieuze rol speelt hier hoor. Misschien zit hij haar enorm te pushen wat betreft het zeilen? Zag ze dit als een manier om onder zijn vleugels vandaan te komen? Zou de tekst van het briefje wel eens willen weten....

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:30

ik denk laat dat kind gewoon gaan. als ze er achter komt dat het niet lukt of tegen valt dan komt ze denk ik toch wel terug. als ze het echt wil en ik vind dat ze wel goed over haar plannen heeft na gedacht. nu flipt dat kind alleen maar.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:34

floorsil schreef:
ik denk laat dat kind gewoon gaan. als ze er achter komt dat het niet lukt of tegen valt dan komt ze denk ik toch wel terug. als ze het echt wil en ik vind dat ze wel goed over haar plannen heeft na gedacht. nu flipt dat kind alleen maar.

Ik vind dat de maatschappij bepaalde mensen tegen zichzelf moet beschermen, en Laura (en vader?) is er een van.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:20

geerke schreef:
hoe kan een minderjarig kind nu een vliegtuig pakken?
Ik begrijp daar niets van....

Schiet mij maar lek...........hoe is t mogelijk?? Alleen over Schiphol, door de paspoortcontrole en niemand heeft door dat ze alleen reist?? En ook aan boord, kinderen onder de 16 MOGEN helemaal niet alleen reizen! Die crew heeft toch ook zitten slapen?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:21

Maar waar staat er dát ze alleen gereisd heeft? Dat kan ik nergens terug vinden.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:23

sweetheart schreef:
Maar waar staat er dát ze alleen gereisd heeft? Dat kan ik nergens terug vinden.

Dat zou inhouden dat ze hulp gehad heeft. Vreemd verhaal........

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:26

Heino schreef:
floorsil schreef:

Ik vind dat de maatschappij bepaalde mensen tegen zichzelf moet beschermen, en Laura (en vader?) is er een van.

ja laten we der opsluiten
weet je zeker dat de nederlandse staat er een levenslange kosten post bij heeft,..

als ik in haar schoenen had gestaan had ik reeds onvindbaar geweest ..

maar nee laten we hier alles maar als schaapjes in het gereel trappen ..
niet goedschiks dan maar kwaadschiks

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:35

Hoe had jij het dan graag gezien Nickyu?

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:11

Toen ik hoorde dat ze vermist werd, lag ik in een stuip. Vriendlief vroeg waarom ik dat comisch vond. Dus zei ik tegen hem......... Die zit op een bootje en is op de oceaan aan het dobberen temidden van de rest van de boten.

Er wordt hier gesproken over dat ze op schiphol zo streng zijn, maar wie zegt dat ze via schiphol zijn gegaan........... Je kan ook opstappen in België of Duitsland.... Ik vind het nog steeds een strakke actie. Als een volwassene het was geweest, was er gezegd dat ze heel erg veel doorzettingsvermogen heeft en nu?? Nu wordt ze veroordeeld omdat ze nog zo jong is............. Laat lekker gaan. Ze komt vanzelf wel een keer terug.

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:35

Teddy321 schreef:
geerke schreef:
hoe kan een minderjarig kind nu een vliegtuig pakken?
Ik begrijp daar niets van....

Schiet mij maar lek...........hoe is t mogelijk?? Alleen over Schiphol, door de paspoortcontrole en niemand heeft door dat ze alleen reist?? En ook aan boord, kinderen onder de 16 MOGEN helemaal niet alleen reizen! Die crew heeft toch ook zitten slapen?

Waar haal jij vandaan dat kinderen onder de 16 niet alleen mogen reizen? Ik vloog vanaf mijn 10e alleen, tot mijn 12e werd ik begeleid door een stewardesse maar na je 12e wordt je niet begeleidt en vlieg je dus gewoon alleen :).

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:39

Citaat:

Waar haal jij vandaan dat kinderen onder de 16 niet alleen mogen reizen? Ik vloog vanaf mijn 10e alleen, tot mijn 12e werd ik begeleid door een stewardesse maar na je 12e wordt je niet begeleidt en vlieg je dus gewoon alleen :).[/quote]
Maar dan staat wel aangegeven dat je alleen reist en weet crew en luchtvaartmaatschappij ervan!
Waar ik dat vandaan haal? Ben zelf stewardess

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:43

Je zegt dat kinderen onder de 16 jaar niet alleen mogen reizen, daar reageerde ik op. Tuurlijk weet de luchtvaartmaatschappij ervan, je koopt immers je ticket. Maar boven de 12 wordt er niet specifieke aandacht aan je geschonken. Maar wellicht dat dit bij sommige luchtvaartmaatschappijen anders is, bijv. bij KLM kón ik na mijn 12e niet eens onder begeleiding van een stewardesse meer vliegen, terwijl dit bij sommige anderen wel nog kon (maar niet hoefde).

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:45

rainbow8 schreef:
. Als een volwassene het was geweest, was er gezegd dat ze heel erg veel doorzettingsvermogen heeft en nu?? Nu wordt ze veroordeeld omdat ze nog zo jong is............. Laat lekker gaan.
Dûh....Laura ís geen volwassene..... dan gelden er toch echt andere regeltjes. Later mag ze doen wat ze wil, nu nog niet. Punt. En de teugels worden waarschijnlijk alleen maar korter door dit soort acties. Gewoon stom.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:54

Het blijft een raar verhaal, ben heel erg benieuwd hoe het nu precies in elkaar steekt...

Oliefjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:51

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:14

Teddy321 schreef:
Citaat:

Waar haal jij vandaan dat kinderen onder de 16 niet alleen mogen reizen? Ik vloog vanaf mijn 10e alleen, tot mijn 12e werd ik begeleid door een stewardesse maar na je 12e wordt je niet begeleidt en vlieg je dus gewoon alleen :).

Maar dan staat wel aangegeven dat je alleen reist en weet crew en luchtvaartmaatschappij ervan!
Waar ik dat vandaan haal? Ben zelf stewardess[/quote]

ja...dat is wat anders...het kind word door de ouder overgedragen aan een stewardess en de stewardess draagt het kind weer over op plaats van bestemming.
Dat is redelijk streng geregelt...en dat is maar goed ook.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:48

Diablo schreef:
Hoe had jij het dan graag gezien Nickyu?

ze hadden der moeten laten gaan :Y)

het eerste stuk is al een behoorlijke trip
dat is VOOR de grote oversteek
(welke in colone incl ziekenhuis boot etc had plaatsgevonden)
als had gebleken dat ze het niet aankon
was ze wijs genoeg om dat aan te geven

nu denk ik dat als ze zeg volgend jaar zou mogen gaan
al zon pet op heeft dat mocht blijken voor haar zelf
dat het toch te zwaar is of te moeilijk of wat ever
ze het juist niet aan zal geven ..

nu word haar alleen maar obstinatie aangeleerd
en nog meer van ik zal het laten zien
nog meer drang naar
en nog grotere haat naar de bureaucratie

ze heeft al veel gezeild , veel geproefd vd vrijheid , met heeeele andere regels
en verantwoordelijk heden , ja ook zij kent haar verantwoordelijkheden

en wat me nog het meest verbaasd dat mensen zeggen en verwachten
oh joh sluit der maar op in een internaat oid en dan echt serieus verwachten
dat ze dingen vergeet en anders word .. echt vol vol ongelloof
dat als ze hier blijft INEENS een typische puper trut word die haar aandacht bij
elk weekend ander vriendje, make up en "oh jee nu ga ik dood want ik heb nageltje gebroken"
type meiden gaat horen

WAKE UP dat is ze nu niet zal ze nooit noooit niet worden

ja de gemiddelde puber muppet zal zo zijn
maar niet allemaal ..
en zij is GEEN gemiddelde puber muppet
die volgens de regels der verwachtingen liever elk weekend kater heeft vh zuipen
en zich voorafgaande dagen druk kan maken over de te dragen outfit
etc etc maar liever in tegen stelling tot menig ander puber liever lekker alleen op zee is

en de meetings met andere mensen in een haven en onderweg
precies genoeg acht aan overig contact .. en aan de ene kant bepaalde mensen zal missen
aan de andere kant BLIJ is met weer ff rust , geestelijke rust

ken heel veel mensen die er het zelfde overdenken
visite vreet energie ,.. zeker visite die als kind al zichzelf niet kan bezig houden type was
of op heeeeele andere lijn ligt het houd handje vast type
zowel als kind als volwassene en dat ook bij hun eigen kinderen denkt
maar wel uit luiheid dan maar een zogenaamd vrije opvoeding geeft
waardoor de kinderen helemaal geen grenzen meer kennen
ja .. een hele verre grens en wat mams niet weet ..kan geen kwaad

ben ook zeeeeer sterk van mening dat er NIKS mankeert aan de kinderen van tegenwoordig
wel HEEL ERG VEEL aan de ouders van tegenwoordig , de kinderen uit het net na de jaren 60 tijdperk
waar een kind bij geboorte al volwassen moest zijn en als volwassennne behandeld werd

en nee ik doe het net als iedere ouder niet perfect , zeker niet gezien vanaf de mening van een puberend kind , in die periode hebben we het in de ogen vh kind namelijk allemaal fout gedaan

enige waar ik op hoop .. is dat tegen de tijd dat mijn kind in de puber over de grenzen gaat
we genoeg waarden en normen (figuurlijk) in zijn donder getrapt hebben dat die niet te ver voor zijn
goeddoen (qua gezondheid) over de grenzen gaat ..

en als hij in die periode (de tijd dat de indianen of maories etc kinderen op solo reis gaan naar hun innnerlijke zelf en dan niet per bootje of via de disco en wat mam niet weet deert niet maar stukken gevaarlijker in onze westerse ogen ..)
besluit dat hij iets ,waarvan wij weten dat hij het kan en hij er van overtuigd is dat hij het kan, wil gaan doen , dan heeft hij mijn zege , en zullen we der alles aan doen om de bureaucratische
rode staat die nederland geworden is , buiten beschouwing te laten

want als pappa van laura had gezegd we gaan samen op wereld reis in het storm zeizoen
had er geen kip gekraaid
ondanks dat dat vele malen gevaarlijk is dan een puber in off season
zoals de reis gepland was ..

maar ja shoor me
ik was geen rasechte puber muppet trut die uur eerder opstond om "uit te gaan"naar school
ik had niet ieder weekend een ander , interesseerde mij geen fiets wat iemand vond van mijn kleding
en maakte me zeer zeker geen zorgen over make up of nageltjes

erger nog , toen ik de allerjongste in nl (tot nu toe nog steeds ) was die bepaalde opleiding in broekzakje had en mensen onderzich en van baasje te horen kreeg "bedrijfsuitje kom gekleed . dus rok etc
terwijl het 30+ nul was celsius

kwam ik in panty met handjes die omhoog kropen gedragen onder een doorzichtige rok
met hotpaints mooie glanzende bh en daarboven zelfde idem niks verhullende doorzichtige blouze als rok dragend

onder het mom "make my day"..
ben volgens kleding schrift op papier ..

was toen de puber tijd ruim gepasseerd en zou het zo weer doen

maar weet je ... zorg dat laura niet der dromen kan vervolgen ..
om wat voor poedersuiker smoes dan ook
dege die verwachten dat ze dan ineens een standaard puber word
wil ik niet op de thee hebben .. wat een ongelovelijke kortzichtigheid

kind is wijs genoeg .. maar nee probeer die kinderen maar lekker in het keurslijf te proppen
worden ze vast beter van :j 8)7

dan weet je zeker dat ze zich nooit meer willen aanpassen aan de bereaucratische kortzichtigheid

en ondertussen .. zijn er heel veel kinderen , die ALLE hoop al opgegeven hebben
op redding uit de huiselijke omstandigheden
maar nee daar is geen geld voor
en dan wel om iemand geestelijk in de verdoemenis te helpen ?????

besteed dat geld go d gloei ende nog wattes .. aan de kinderen die GEEN weg uit zien
die schrreeeeeuwen om hulp maar waar zogenaamd geen geld voor is
ja "zogenaamd"als er wel geld blijkt voor dit soort acties %) %) _-:( ^) :? |o |o 8)7 -O-

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:20

nickyu schreef:
en wat me nog het meest verbaasd dat mensen zeggen en verwachten
oh joh sluit der maar op in een internaat oid en dan echt serieus verwachten
dat ze dingen vergeet en anders word .. echt vol vol ongelloof

Volgens mij denkt niemand dat hier, maargoed.
Waar het mij om gaat is dat een kind!! van 13, 14 jaar nog niet dergelijke beslissingen over haar eigen veiligheid en dergelijke kan nemen. Simpelweg omdat een kinderbrein daar nog niet voldoende voor ontwikkeld is. De hersengebieden die betrokken zijn bij beoordelingsvermogen, planning en verantwoordelijkheid zijn pas rond je 18e-20e levensjaar ontwikkeld.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:24

nickyu, ik moet zeggen dat ik het volledig met je eens ben. Ik probeer dit ook al een tijdje onder woorden te brengen maar het lukte me niet. Jou is het prima gelukt.
Kinderen met ambitie, daar kan je er nooit genoeg van hebben.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:27

sweetheart schreef:

Ze zeiden dat ze via het buitenland gereisd zou zijn.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:34

nickyu:
AMEN!!!!!! Jij verwoord het exact zoals ik het zie, alleen ben jij iets beter met woorden. Ik hoop dat er nu eens mensen gaan luisteren ipv d'r in een bepaald keurslijf te persen. Dit laatste geldt trouwens niet alleen voor haar, maar ook voor de rest van de pubers, kinderen en volwassenen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:38

Sweetheart en Rainbow: dit gaat niet om mensen in een keurslijf duwen, dit gaat om bescherming van een kind!!! tegen zichzelf dat volwassen!! plannen en acties heeft. Een kind is simpelweg nog niet in staat dergelijke verantwoordelijkheid te dragen, waarom stappen jullie daar zo gemakkelijk overheen?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 19:53

Heino schreef:
Sweetheart en Rainbow: dit gaat niet om mensen in een keurslijf duwen, dit gaat om bescherming van een kind!!! tegen zichzelf dat volwassen!! plannen en acties heeft. Een kind is simpelweg nog niet in staat dergelijke verantwoordelijkheid te dragen, waarom stappen jullie daar zo gemakkelijk overheen?

Precies!

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 20:00

Ik begrijp uberhaupt niet waarom er zelfs over gedacht werd om haar te laten gaan. Zo kan ik ook wel dingen gaan bedenken die ik perse wil doen, en dan kan ik toevallig niet naar school. :+

Vervelend dat ze nu weggelopen is, maar dat doet ze toch echt zelf. Het is niet dat ik altijd slimme acties heb, maar weglopen omdat je niet mag zeilen?
Laatst bijgewerkt door Moiryn op 21-12-09 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt