Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:26

Shiloh schreef:
Ik denk dat we van geluk mogen spreken dat die man tegen het monument aan reed! Wat als hij het monument gemist had en aan de andere kant weer de mensen massa ingedoken was!

Rtl 4 aan het kijken? haha

Ik vond dat ook een 'goede' uitspraak van die man ja, anders waren er nog 4 rijen met mensen meegenomen.

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:26

Mando schreef:
Het is een bewoner uit Velp heb ik gehoord.

UIT VELP?!?!?! DAAR ZIT IK OP SCHOOL :oo

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:27

Beatrix was even geen koningin meer, maar een kwetsbaar mens... Doet mij toch veel, als ik haar zo hoor spreken. Zo indrukwekkend... zo verdrietig ook.

Niniane

Volgens de persconferentie was deze man wel goed bij zijn hoofd

SpikkelFire

Mango_ schreef:
MissToseland schreef:

daar zijn ze natuurlijk ook op getraint, maar het blijft knap!

Inderdaad, ik heb vreselijk veel respect voor de agenten en alle anderen mensen die méteen te hulp kwamen. Ik zou persoonlijk compleet in shock geweest zijn en niet meer weten wat te doen. Ik denk dat we maar wat blij mogen zijn dat er genoeg mensen zijn die er per direct 'boven op springen' om deze mensen te helpen.

Precies, en dan vind ik dit weer zown ***land dat de laatste tijd díe mensen bedreigt en mishandelt worden tijdens hun werk. Maar dat is weer een andere discussie.

Polivy

Christyj138 schreef:
Polivy schreef:
Nu op rtlz zegt een man dat hij het idee had dat de auto niet meer bestuurbaar was en dat hij krampachtig het stuur vasthield.

heb ik ook gehoord.
het zou natuurlijk wel kunnen,
wel een beetje toevallig dan.
Precies daar

Man op rtlz zegt nu wat ik denk: zo beschadigd in zijn weg dat hij echt onbestuurbaar was geworden. Door alles wat op zijn weg kwam, hekken en mensen, etc.

Britty

crossmonster schreef:
Ik ben wel benieuwd waarom hij deze gruwelijke daad heeft gedaan.

Jammer dat de gevangenissen zo mild zijn hier. Wat mij betrefd mag ie naar zijn geboorteland worden uitgeleverd om daar levenslang te zitten :\

Het is al bevestigd dat het om een autochtoon gaat. Vind het ook echt wel grof dat je er meteen van uit gaat dat het iemand van buitenlandse afkom is...

ukje

risky schreef:
het ergste zou zijn als de dader straks word vrijgesproken op een procedurefout

Of doordat hij zodanig letsel heeft opgelopen dat hij niet meer normaal kan fuctioneren. Als hij het al haalt.

Marleen

Marleen schreef:
Laten we hier nou geen discussie houden over wel of geen doodstraf. Daar zijn vast nog wel andere topics over te vinden hier op bokt.

Ik Quote mezelf nog maar even..

Shiloh

Mango_ schreef:
Shiloh schreef:
Ik denk dat we van geluk mogen spreken dat die man tegen het monument aan reed! Wat als hij het monument gemist had en aan de andere kant weer de mensen massa ingedoken was!

Rtl 4 aan het kijken? haha

Ik vond dat ook een 'goede' uitspraak van die man ja, anders waren er nog 4 rijen met mensen meegenomen.

Ow nee, zeiden ze dat daar net? Het was echt een gedachten die bij mezelf op kwam, terwijl ik op you tube die beelden nog eens zit te bekijken.

Karin

Sharon89 schreef:
Mando schreef:
Het is een bewoner uit Velp heb ik gehoord.

UIT VELP?!?!?! DAAR ZIT IK OP SCHOOL :oo

En dus? :?

'Heb ik gehoord' is trouwens ook een aanname. Ik zou wat dat betreft ook de officiële berichtgeving afwachten.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:28

Schrok me te pletter toen ik het hoorde..
Jeetje wat verschrikkelijk zeg. De beelden ook, krijg er helemaal tranen van in mn ogen.

Mijn gedachte gaan uit naar de slachtoffers en hun nabestaanden.

pubelia

crossmonster schreef:
Pubelia, ik had allang daarop gereageerd.

veranderd in je bericht bedoel je ;)

Anoniem

risky schreef:
het ergste zou zijn als de dader straks word vrijgesproken op een procedurefout

Daar ben ik in dit geval totaal niet bang voor, gezien de impact van deze gebeurtenis ga ik er van uit dat een zaak als deze met de grootst mogelijke zorg zal worden belicht.

Anoniem

Christyj138 schreef:
Polivy schreef:
Nu op rtlz zegt een man dat hij het idee had dat de auto niet meer bestuurbaar was en dat hij krampachtig het stuur vasthield.

heb ik ook gehoord.
het zou natuurlijk wel kunnen,
wel een beetje toevallig dan.
Precies daar

Mmm. Ik zou ook niet helemaal relaxed in mijn auto zitten als ik op een stenen beeld afreed. Zelfs al deed ik het expres.

Iris82

Mango_ schreef:
Inderdaad, ik heb vreselijk veel respect voor de agenten en alle anderen mensen die méteen te hulp kwamen. Ik zou persoonlijk compleet in shock geweest zijn en niet meer weten wat te doen. Ik denk dat we maar wat blij mogen zijn dat er genoeg mensen zijn die er per direct 'boven op springen' om deze mensen te helpen.

Weet je Mango, je wordt daar zo hard op getraind dat het bijna een natuurlijke reactie is om het wel te doen. Ik ben ook EHBO-er en op zo'n moment flitst je hele lespakket en alle ervaringen tegelijk door je hoofd. Er wordt adrenaline in je aderen gepompt en je bent super helder. Achteraf komt de klap wel hoor...

vuurneon

Nog steeds bijzonder dat er niet nóg meer slachtoffers zijn gevallen omdat het er zo druk was.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:29

Pff.. hoe een dag zomaar opeens kan veranderen...
vreselijk...

CM_

Britty schreef:
crossmonster schreef:

Jammer dat de gevangenissen zo mild zijn hier. Wat mij betrefd mag ie naar zijn geboorteland worden uitgeleverd om daar levenslang te zitten :\

Het is al bevestigd dat het om een autochtoon gaat. Vind het ook echt wel grof dat je er meteen van uit gaat dat het iemand van buitenlandse afkom is...

Ohw god, lezen is echt een vak he.

Mijn hemel volgensmij zitten er hier meer mensen die andere bokkers willen afzeiken dan mensen die zich echt in de discussie verdiepen, djies

Maar nogmaals : TOEN IK BIJ DE PAARDEN NAAR DE RADIO LUISTERDE VERSTOND IK ALLOCHTOON!
EN ga nu het topic nog eens doorlezen
Laatst bijgewerkt door CM_ op 30-04-09 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky

Heeft iemand misschien een link naar filmpje van de koningin haar toespraak?

Karin

Niniane schreef:

Waar maak je dat uit op?

Er is gezegd dat hij voor zover bekend geen psychiatrisch verleden had (bekend bij instanties e.d.). Dat is blijkbaar snel nagetrokken. Maar dat zegt niets over zijn toestand op het moment dat hij zijn daad beging.

Twiggy2008

crossmonster schreef:
NOGMAALS lezen is een vak schijnbaar.

Op de radio verstond ik ALLOCHTOON !!!

En verder wil ik verwijzen naar mijn vorige post, er zitten een aantal mensen hier alleen maar met vingertjes te wijzen naar andere bokkers.
beetje kinderachtig.

LUISTEREN is blijkbaar ook een vak. ;)
Al was het wel een allochtoon, met stemming schoppen bereik je niets.

En in het algemeen: Al dat gespeculeer heeft verder totaal geen zin. We moeten allemaal gewoon wachten tot de volgende persconferentie voor meer concrete details. Al dat 'ik heb gehoord dat...' en 'op TV Lutjebroek zeggen ze dat....'
Vergeet niet dat de media ook graag speculeert. Ik schrik bv van die foto's op de Telegraaf website. Ligt daar gewoon een man, half dood of dood op die foto. Het zal je vader, je man, je zoon of je broer maar zijn. Ik vind dat echt niet kunnen. :n :n :n
Domme sensatiekrant!!! :(

Anoniem

Britty schreef:
crossmonster schreef:

Om het maar eve voor crossmonster op te nemen.
Crossmonster had op de radio (verkeerd?) verstaan, dat het om een allochtoon ging, toen plaatste ze dit bericht pas. Zij was dus in de veronderstelling dat het om iemand van buitenlandse afkomst ging!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:30

Niniane schreef:

Goed luisteren naar de bewoording: Hij was niet bekend bij de psychische hulpverlening. Maar dat wil niet zeggen dat hij geen psychisch probleem heeft! Er lopen heel veel mensen rond met een stoornis, zonder dat die bij de psychische hulpverlening bekend zijn.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:30

Nou kappen over dat autotochtoon allochtoon gedoe. :( :( :(

Hoevaak moet er nog gezegd worden dat CM dat VERKEERD GEHOORD HAD OP DE RADIO!!!!!!!!!!