Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

alex66

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:42

Mystica schreef:
Citaat:
Fitna na dreigementen van Liveleak verwijderd

RIJSWIJK - De film Fitna van Geert Wilders is vrijdagavond van de internetsite Liveleak.com verwijderd.

Dat staat in een verklaring op de website te lezen. Volgens de verklaring zouden medewerkers van de site zijn bedreigd. Het zou gaan om ernstige bedreigingen.

„Dit is een droevige dag voor de vrijheid van meningsuiting”, stellen medewerkers van de website. „Maar we stellen de veiligheid van ons personeel voorop. We willen alle duizenden mensen van veel verschillende achtergronden en religies bedanken voor de steun die ze ons hebben gegeven. Zij begrepen dat Liveleak.com een plek is waar talloze meningen gehoord kunnen worden. Maar de prijs die we nu moeten betalen, is te hoog.”

voor mij is vrijheid het hoogste goed wat we hebben in dit land, ik vind het dan ook verschrikkelijk dat de flim van het net gehaald is omdat er mensen zijn die hun geloof boven die vrijheid plaatsen.

ze snappen blijkbaar niet dat ze juist dankzij die vrijheid hier kunnen geloven wat ze willen

triest Verdrietig

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 09:46

ik denk dat we al die moskeen waar haat gezaaid word tegen het westen ook maar eens moeten opdoeken....de moslims moeten maar eens leren tegen kritiek te kunnen en niet zo snel beledigd te zijn,dan zou het een stuk beter gaan in de samenleving,het is toch wel appart dat die rapper die film wil verbieden en vervolgens wel een rap over geert wilders maakt,iets wat in mijn ogen meer haatzaaiend is omdat je op een persoon speelt....terwijl geert wilders niets zegt over die rap....moslims willen vrijheid van meningsuiting ,maar dan alleen hun kant op ...wij moeten ons mond houden.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:02

Ik heb de film niet gezien en wil hem ook niet zien, ik ga heel veel om met moslims en ook mijn vriend is een moslim, zelf neig ik ook naar het islamitische geloof waardoor ik me door alle ophef over die film soms best wel aangevallen voel. Zo val ik ook over de uitspraak van geerke hierboven maar dat even terzijde. Ik heb dit topic niet helemaal door gelezen want die vond ik een beetje te lang aangezien ik al niet zo snel lees zou ik morgen nog bezig zijn geweest, omdat ik het topic niet helemaal heb doorgelezen zal ik dus ook niet op de vorige berichten reageren omdat ik niet weet wat er daarvoor is gezegd Knipoog Maar ik wil wel even mijn mening over de film geven.
Zoals ik in het begin al zei heb ik de film dus niet gezien en ik wil em ook niet zien, ik heb wel kleine stukjes gezien op tv en behoorlijk veel discussies gevolgd op tv. De rede dat ik de film niet wil zien is dat ik Wilders dat plezier niet wil gunnen. Ook word ik er toch wel een beetje bang van, niet bang voor de moslims of terroristische aanslagen maar bang dat door de ophef over deze film wilders de kans krijgt om de macht straks te grijpen en zometteen een of andere 2e hitler word of alle moslims het land uitzet o.i.d..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:07

hoef je niet bang voor te zijn...niemand,ook geert niet heeft iets tegen moslims die zich normaal gedragen en zich niet afzetten tegen de westerse manier van leven,en dan vraag ik ook niet hun islamitische geloof in de steek te laten ,het gaat mij er alleen maar om,hoe ,ze hun geloof belijden.....

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:09

Man, man man..Wat heeft wilders zich voorschut gezet met die film. Ik heb hem dus wel gekeken en vond het een erg slechte film. Je kunt het nog niet eens een film noemen, gewoon echt slecht knip en plak werk over gebeurtenissen die gebeurd zijn. Geen verhaal erin geen argumenten, alleen verschrikkelijke dingen laten zien, jaaa daar zorgt de Koran allemaal voor. Pff ga toch weg, zn film zouden ze dan ook in Ierland uit kunnen brengen waar 2 geloven elkaar elke keer flink in de haren vliegen. Tuurlijk zijn de gebeurtenissen gruwelijk, onnodig en bloederig. Natuurlijk grijpen die plaatjes aan, maar zeg nou zelf iedere idioot had een betere powerpoint presentatie kunnen maken. Zoveeeeel ophef over znnnnnn gruwelijk slechte film. Er was een stuk waarvan ik dacht, ja ok daar heeft hij een punt. Dat was dat hij de bladzijdes met geweld uit de Koran wilde halen. Beetje jammer dat er weer onzin achteraan kwam. En als je dat bij de Koran doet kun je alle bijbels wel op gaan zoeken en stukken eruit scheuren.

Als Moslim mensen op deze film fel gaan reageren vind ik dat ze zich wel heel erg laten kennen....! Die film is de moeite nog niet waard.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:11

Hij wou anders ook al de grenzen sluiten voor alle gekleurde buitenlanders, wat hij vertaalde als de buitenlanders terwijl duitsers, fransen belgen enz. toch ook echt buitenlanders zijn..
Natuurlijk zijn er moslims die hun geloof op zo'n manier belijden dat ze soms een grens overgaan, maar volgens mij is wilders gewoon een ordinaire racist die het verschil niet ziet tussen moslims die een grens over gaan en moslims die gewoon hun best doen om zo goed mogelijk in onze samenleving te passen..

Verder ben ik wel heel erg opgelucht dat tot nu toe vrijwel alle moslims die ik gesproken heb of op tv heb zien spreken eerder opgelucht zijn en er om lachen i.p.v dat ze er weer tegen in gaan..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:14

we wachten af...als je alles baseert op een totaal niet objectieve media....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:16

feliciaa schreef:
Hij wou anders ook al de grenzen sluiten voor alle gekleurde buitenlanders, wat hij vertaalde als de buitenlanders terwijl duitsers, fransen belgen enz. toch ook echt buitenlanders zijn..
Natuurlijk zijn er moslims die hun geloof op zo'n manier belijden dat ze soms een grens overgaan, maar volgens mij is wilders gewoon een ordinaire racist die het verschil niet ziet tussen moslims die een grens over gaan en moslims die gewoon hun best doen om zo goed mogelijk in onze samenleving te passen..

Verder ben ik wel heel erg opgelucht dat tot nu toe vrijwel alle moslims die ik gesproken heb of op tv heb zien spreken eerder opgelucht zijn en er om lachen i.p.v dat ze er weer tegen in gaan..

Denk alleen de groep buitenlanders waar probleem haarden zit, zoals de chinese bevolking daar is weinig tot geen last van. En daarom word er ook niet over gesproken, of tibetaanse bevolking of joodse of indische

Irisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:20

Ik weet niet zo goed wat ik er van vind, heb de film wel gezien.. Maar dit soort dingen staan ook in de bijbel enzo dacht ik! in die film is gewoon alles uit zijn verband gerukt. Bepaalde dingen ben ik het mee eens, ze mogen best in nederland zijn, maar dan moeten ze zich wel aanpassen.. Zoals in die toespraken wat ze houden in die film dat ze de wereld willen veroveren dat vind ik triest! En het is ook een beetje jammer dat de film er is afgehaald. heel slecht.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:23

Dat chinezen er nog wel in mochten van hem zou wel kunnen kloppen dat weet ik niet precies weer maar bijvoorbeeld de hele irakese, iranese marokaanse, turkse enz. bevolking (in ieder geval de bevolking van alle moslim landen) zou er niet meer in mogen terwijl er misschien maar een paar van hen echt de probleem haarden zijn. Dat is in mijn ogen gewoon racisme..

@ Irisj: De teksten zijn niet alleen uit hun verband gerukt maar ook nog eens helemaal verkeerd vertaald, zelfs de titel heeft hij verkeerd vertaald, fitna heeft hij volgens mij als beproeving vertaalt terwijl het in het arabisch eigenlijk tegen elkaar opspelen betekent.. En tsjaah die toespraken hebben weer helemaal niks met de koran te maken, omdat een of andere hoge pief in dat land een uitspraak doet die volgens hem namens allah is hoeft dat nog niet zo te zijn, dit is weer een voorbeeld van die kleine groep die het geloof verkeerd belijd..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:27

klopt, maar ik snap niet dat mensen zich zo aangesproken voelen als je weet dat jullie niet zo zijn. Ik zou hem gewoon vierkant uitlachen want hij schiet met die cheap ass video nergens mee op, als ik moslim was zou ik me gewoon niet verlagen tot zijn niveau! De meeste mensen hier in Nederland zullen dit een lachertje vinden. Een kleine groep is inderdaad misschien tegen Moslims maar than again, er is ook een kleine groep extremisten...

Tashaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:48

randie, Ik hoop dat je gelijk hebt Lachen !

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 11:50

Dat hoop ik natuurlijk ook he Knipoog hahahah. Maar goed het is gewoon een inhoudloze film, gewoon puur om voor opschudding te zorgen zodat hij dadelijk kan zeggen. Zie je wel! Moslims deugen niet, vandaar dat hij ook voor al die heisa er omheen zorgde. Nee het is geen dom mannetje die Wilders...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:08

Wilders heeft het precies zo aangepakt als anti-westerse propaganda-makers. Precies zo, uit het verband gehaalde teksten, offerfeest scenes zonder uitleg, zodat mensen bebloede koppies zien er rare dingen denken...
Maar die beelden van wtc waren echt, die onthoofde mensen ook. En iedere keer als er een moslim iets stoms uithaald, zoals mensen vermoorden en zo, dan hakkelt een erbij gehaalde imam iets onhandigs, zodat iedere Nederlander weet dat die meneer druk bezig is de kool en de geit te sparen, en niet zegt wat ie werkelijk ervan vindt, dat zien Nederlanders heel goed, want die komen uit een cultuur waar liegen "not done" is. En van gedraai houden Nederlanders niet. Wij houden van recht voor zijn raap. Dus gaan Nederlanders denken, dat die imam in zijn moskee waarschijnlijk ook rare dingen zegt, en nu in een lastig pakket zit, omdat ie zich geloofwaardig probeert te houden tegenover de extremere mensen in zijn moskee, én tegenover de Nederlanders.

En waar zijn de massale protesten van moslims, als er een vliegtuig een gebouw binnenvliegt?
Niet gezien he? Precies, en dat geeft te denken. Ik heb wel juichende en dansende mensen gezien van arabische en Marokkaanse afkomst, ook in Nederland. En ik weet wel zeker, dat Wilders dat ook gezien heeft, en mede daarom op het idee kwam een film te maken, hoe onhandig ook.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:11

ik heb de tegenfilm ook even bekeken,
en kan het niet helpen, maar er zit zulke leuke muziek bij dat filmpje, dat ik gewoon zoiets had van,
waarom niet genieten van wat we elkaar kunnen bieden,
en in vrede met elkaar leven..
ik doe mn best er iig voor Lachen

het hele gebeuren is voor mij toch een ver van mn bed show, het leven gaat hier gewoon door als altijd hoor,
zonder de media had ik hier totaal niks van meegekregen.

wat ik wel denk is dat mensen in moslimlanden, het gewone volk dus, misschien helemaal geen tv of internet heeft,
en de mening over de film van W wordt bepaald door de top,
en het volk zal dat misschien snel geloven.. dus naja
hoe dan ook, we zien wel.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:11

Citaat:
En waar zijn de massale protesten van moslims, als er een vliegtuig een gebouw binnenvliegt?
Niet gezien he? Precies, en dat geeft te denken. Ik heb wel juichende en dansende mensen gezien van arabische en Marokkaanse afkomst, ook in Nederland. En ik weet wel zeker, dat Wilders dat ook gezien heeft, en mede daarom op het idee kwam een film te maken, hoe onhandig ook.

Dit zet inderdaad ook weer te denken, vind het ook niet slecht dat er een film is! Maar vind de film zelf heel erg slecht, er zit geen lijn of iets in. Deze dingen gebeuren en zouden inderdaad niet moeten gebeuren helemaal niet uit de naam van een geloof. Mij is altijd verteld: Leven en laten leven..

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:15

geerke schreef:
ik denk dat we al die moskeen waar haat gezaaid word tegen het westen ook maar eens moeten opdoeken....de moslims moeten maar eens leren tegen kritiek te kunnen en niet zo snel beledigd te zijn,dan zou het een stuk beter gaan in de samenleving,het is toch wel appart dat die rapper die film wil verbieden en vervolgens wel een rap over geert wilders maakt,iets wat in mijn ogen meer haatzaaiend is omdat je op een persoon speelt....terwijl geert wilders niets zegt over die rap....moslims willen vrijheid van meningsuiting ,maar dan alleen hun kant op ...wij moeten ons mond houden.

Hier ben ik het ook mee eens, wij mogen niets meer zeggen maar we mogen wel beledigd en afgeslacht worden wanneer we Mohammed of de Islam beledigen.
Laten die goede moslims nou eens optreden tegen degenen die de Islam een slechte naam geven en laten die nou maar eens zien hoe de echte moslims zijn, zonder geweld en haat.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 12:28

Ik vind eigenlijk het ergste dat er zo een spel word gemaakt over dit, en een bevolkingsgroep in nederland die zich dan slachtoffer voelt. Terwijl je situaties hebt in andere landen die pas erg zijn. En daar kraait geen haan naar

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:07

Tja, het gaat in dit topic over die film. En ja, door alle publiciteit wordt Nederland helaas extra opgesplitst in Nederlanders/moslims. Maar inwoners van bepaalde wijken in Nederland hebben daar ook zo hun verhalen over..
Meer dan 200 nationaliteiten in dit land geven nauwelijks problemen, maar dan komen er moslims bij en sorry, dat gaat "niet altijd" even goed. Ik werd als 16 jarige in Leiden al met dubbelzinnige blikken bekeken door mannen (niet eens jongeren) van een bepaalde cultuur die klikkende en sissende geluiden maakten, en die zomaar een arm om me heensloegen om me mee te nemen. Nee, ik liep niet in een minirok of met een uitdagend decolleté. En dan kun je zeggen, er zijn ook gore Nederlanders die zo kunnen doen, maar ik zag toch wel verschil.

Onderschat ook de invloed van westerse films niet, daar krijgen veel mensen hun ideeën over de westerse cultuur over, bijvoorbeeld dat alle westerse vrouwen prutsmutsen zijn...

Ja, in andere landen gebeuren ook (vaak ergere) dingen, maar ik vind het ook erg wat "ze" met mij destijds van plan waren. En ik vind het ook erg wat er met Theo van Gogh gebeurde, hoewel ik hem persoonlijk geen prettig typ vond, zacht gezegd.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:07

straks even kijken, ik heb gehoord dat het wel meevalt allemaal

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:09

Zoolgangster schreef:
Tja, het gaat in dit topic over die film. En ja, door alle publiciteit wordt Nederland helaas extra opgesplitst in Nederlanders/moslims. Maar inwoners van bepaalde wijken in Nederland hebben daar ook zo hun verhalen over..
Meer dan 200 nationaliteiten in dit land geven nauwelijks problemen, maar dan komen er moslims bij en sorry, dat gaat "niet altijd" even goed. Ik werd als 16 jarige in Leiden al met dubbelzinnige blikken bekeken door mannen (niet eens jongeren) van een bepaalde cultuur die klikkende en sissende geluiden maakten, en die zomaar een arm om me heensloegen om me mee te nemen. Nee, ik liep niet in een minirok of met een uitdagend decolleté. En dan kun je zeggen, er zijn ook gore Nederlanders die zo kunnen doen, maar ik zag toch wel verschil.

Onderschat ook de invloed van westerse films niet, daar krijgen veel mensen hun ideeën over de westerse cultuur over, bijvoorbeeld dat alle westerse vrouwen prutsmutsen zijn...

Ja, in andere landen gebeuren ook (vaak ergere) dingen, maar ik vind het ook erg wat "ze" met mij destijds van plan waren. En ik vind het ook erg wat er met Theo van Gogh gebeurde, hoewel ik hem persoonlijk geen prettig typ vond, zacht gezegd.

Daar heb je wel gelijk in Ja

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:30

Ik heb de film net gekeken. Zeer schokkende beelden en teksten, vind ik. Wilders heeft het goed gedaan, allemaal bestaande feiten en hij maakt ze niet zwart, maar laat gewoon zien hoe het is, wat zij zeggen en hoe hun denken. Onmenselijk dat er zulke mensen zijn. Hoe ze omgaan met hun medemens. Nu scheer ik niet alle moslims over 1 kant want ik weet ook wel dat er genoeg goede mensen zijn, die wel normaal doen! Maar die extremisten, daar heb ik gewoon geen woorden voor.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 13:57

Patriess schreef:
Misschien niet, maar dat kan wel op een íets andere manier gebracht worden waarmee níet zoveel gelovige Moslims gekwetst worden.

Tja de waarheid is nou eenmaal hard

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:09

randie schreef:
klopt, maar ik snap niet dat mensen zich zo aangesproken voelen als je weet dat jullie niet zo zijn. Ik zou hem gewoon vierkant uitlachen want hij schiet met die cheap ass video nergens mee op, als ik moslim was zou ik me gewoon niet verlagen tot zijn niveau! De meeste mensen hier in Nederland zullen dit een lachertje vinden. Een kleine groep is inderdaad misschien tegen Moslims maar than again, er is ook een kleine groep extremisten...

En dan heb je nog een grote groep mensen die willen dat iedereen die hier komt woden zich gewoon aanpast aan onze normen en waarden, en dat is nou net waar de pijn zit.

Wij durven hier niets meer te zeggen, want oh, pas op hoor, straks discrimineer je....straks is er iemand beledigd. Maar als je kaaskop naar je hoofd krijgt, of je vriendin wordt uitgescholdwen omdat ze dik is, dan is dat geen discriminatie?

Let op, Duitsers, Engelsen enzo heb je geen last van, die passen zich nu eenmaal eenvoudiger aan. De culturen zijn meer gelijk.Maar de culturen van de islamitiche geloven verschillen gewoon te veel van de onze. Maar als ze hier willen wonen, waarom willen ze dan geen Nederlander zijn?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 14:12

Tja dat vind ik ook, als je hier wilt wonen moet je je aanpassen aan het land waar je heen wilt. Dat is ook voor een nederlander die in het buitenland gaat wonen dan hoor je je ook gewoon aan te passen. Maar idd de culturen met dit soort landen is gewoon te groot dus ik denk dat het nooit tot een overeenstemming komen zal