God of Darwin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:52

faye schreef:
Het gaat om de toon ;)
Dat is ook mijn probleem met gelovigen, er is altijd een soort van verhevenheid en dat terwijl men zich ophangt aan verhalen die door uitgekookte mannen zijn opgeschreven :n

En de hypocrisie vind ik het ergst. Sommigen hangen hier de vrome engel uit en elders op bokt wordt heel anders gesproken. Ik hou daar gewoon niet zo van :n

Aangezien je op mijn post reageerde, zou ik graag wat concreter horen wat je hiermee bedoelt.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:58

faye schreef:
Het gaat om de toon ;)
Dat is ook mijn probleem met gelovigen, er is altijd een soort van verhevenheid en dat terwijl men zich ophangt aan verhalen die door uitgekookte mannen zijn opgeschreven :n

En de hypocrisie vind ik het ergst. Sommigen hangen hier de vrome engel uit en elders op bokt wordt heel anders gesproken. Ik hou daar gewoon niet zo van :n

En ik -als gelovige ;) - word er soms zo moe van dat wij ons altijd moeten verdedigen, omdat een paar mensen een verkeerd beeld hebben geschept van christenen in het algemeen. Er wordt vaak zo snel gegeneraliseerd. Ik snap best dat je zo denkt wanneer je christenen hebt meegemaakt die zich veroordelend of dergelijke hebben gedragen, maar er zijn ook zat leuke christenen.

Edit; dit bedoel ik niet aanvallend ofzo. Maar ik zou het gewoon heel fijn vinden als er wat minder gegeneraliseerd zou worden...

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 23:09

_Sigrid_ schreef:
Ik ken het, precies de zinnen die jij vet hebt gemaakt vielen mij t oen ook al zó op!!! Toen ik er laatst een gelovige kennis op wees deed hij dit af met: "Ja, maar wij Christenen leven meer naar het tweede testament". Echt een dooddoener vond ik dat.

Allereerst wil ik zeggen dat wat ik zeg gelijk waar is. Of dat ik een groot geestelijke ben. Was dat maar zo, dan had ik de bijbelteksten die ik bij mijn uitleg kon gebruiken wel neergezet. Wel wil ik hier graag even op reageren :) .

Het antwoord van deze gelovige kennis is wel voor een groot deel waar, diegene is alleen wel vergeten uit te leggen dat in het Oude Testament mensen niet onder dezelfde regels leefden als in het Nieuwe Testament. Feitelijk zeg ik nu natuurlijk precies hetzelfde, maar het is wel even belangrijk om te weten.
God kan onmogelijke dingen vragen. Als God vroeg aan Lot om zijn dochters voor de menigte te gooien is dat inderdaad onmogelijk, althans, ik denk niet dat er hier iemand is die dat een redelijk aanbod zou vinden. Ik niet in ieder geval. Als dat wel zo is dan heeft God dat dus ook uiteindelijk niet zover laten komen, net zoals Abraham en zijn zoontje. God geeft en neemt, maar God beschermt ook (zoals in het vers erna ook staat, God sloeg alle mannen met blindheid).
Als God dit echter niet vroeg betekent niet dat wat Lot doet goed is. Als dat het geval is geweest heeft Hij het ook tegen gehouden, wat opnieuw in de versen erachter staat.

Tweede onderlijnde stukje staat als eigen keuze van de vrouwen. Ook hiervan kan ik niet beoordelen of het goed is geweest, want in eerste instantie zou ik zeggen van niet. Ik heb alleen geen recht om over maar iemand te oordelen, nu niet, nooit niet. Hoe dan ook is dat ook een deel van de cultuur, als je na gaat zoeken zijn er heel wat gebruiken uit die tijd die nu zeer onbeschaafd zouden zijn.

Op die manier had die gelovige kennis dus wel gelijk. De manier om te leven staan in het Nieuwe Testament (Leef door Jezus Christus, heb uw naaste lief), nu de wetten van het Oude Testament niet het hoogste doel meer zijn. Helemaal niet zelfs. Leven door Jezus Christus is feitelijk een heel ander leven hebben, waar twee wetten het belangrijkste zijn: Heb uw naaste lief (hoe vroom dat ook klinkt, en ja, daar maken veel Christenen fouten in: ik zal niet ontkennen dat ik dat ook doe), en vereer geen andere God dan God zelf.

Ik wil nogmaals zeggen dat dit is waar ik op let. Teksten lees ik graag in verband, vooral omdat de onderlijnde stukjes niet iets is wat je "beschaafd" zou noemen. Ik niet in ieder geval. Maargoed, aangezien niet veel Christenen uitleg durven te geven, probeer ik het toch. Desalniettemin zou ik, als je graag een goede en wat beter onderbouwde uitleg zou willen eens met een evangelische/baptisten dominee praten, deze mensen staan vaak wat opener naar mensen die onbekend zijn met de Bijbel of God. Zeker voor de lastige vragen, want ik ben geen geleerde. Ik hoop hier een beetje duidelijkheid te geven, maar misschien is er hier ook wel iemand die dat veel beter kan :) .

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 23:35

Andante schreef:
God kan onmogelijke dingen vragen. Als God vroeg aan Lot om zijn dochters voor de menigte te gooien is dat inderdaad onmogelijk, althans, ik denk niet dat er hier iemand is die dat een redelijk aanbod zou vinden. Ik niet in ieder geval. Als dat wel zo is dan heeft God dat dus ook uiteindelijk niet zover laten komen, net zoals Abraham en zijn zoontje. God geeft en neemt, maar God beschermt ook (zoals in het vers erna ook staat, God sloeg alle mannen met blindheid).
Als God dit echter niet vroeg betekent niet dat wat Lot doet goed is. Als dat het geval is geweest heeft Hij het ook tegen gehouden, wat opnieuw in de versen erachter staat.

Tweede onderlijnde stukje staat als eigen keuze van de vrouwen. Ook hiervan kan ik niet beoordelen of het goed is geweest, want in eerste instantie zou ik zeggen van niet. Ik heb alleen geen recht om over maar iemand te oordelen, nu niet, nooit niet. Hoe dan ook is dat ook een deel van de cultuur, als je na gaat zoeken zijn er heel wat gebruiken uit die tijd die nu zeer onbeschaafd zouden zijn.

Er ziijn mensen die zeggen de bijbel letterlijk te nemen en volgens het woord van de Bijbel te leven. Daarom heb ik die stukjes even onderstreep en vet gedrukt. Abraham die zijn zoon moest offeren is inderdaad ook een leuk voorbeeld in die context. Als iemand dat in deze tijd zou doen: Een kind met de dood bedreigen, dan wordt deze vader uit de ouderlijke macht ontzet. Een God die het vervolgens tegen houdt...Leadership by fear??

En let wel..er zijn ook mensen die leven volgens het oude testament. Die zijn niet Christelijk..die zijn Joods of Moslim. Want zowel de Koran als de Bijbel zijn min of meer gebaseerd op de Torah

Het tweede onderlijnde stukje..de keuze van de vrouwen? Ja er zijn dus hele volksstammen die dan als volgt uitleggen: Vrouwen zijn verderfelijk..Nee das fijn zeg. Waarom heeft God de twee zussen niet tegengehouden.

En hoe weet je trouwens welke stukken van de bijbel je letterlijk moet nemen en welke niet? Waarom kiest men tegenwoordig liever de mildere stukjes uit? En hoe weet je hoe je de "moeilijke" stukken moet uitleggen?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 01:36

sdi schreef:
Ik citeer een stukje gebaseerd op onderzoek, kan het zelf niet zo goed omschrijven, maar hieronder is dat wel gebeurd.
Citaat:
In het DNA van elke cel van een mens zit alle nodige informatie opgeslagen om die mens te maken. Vandaar het idee om levende wezens te klonen. Nu was het voor de geleerden lange tijd een raadsel waarom de mens en andere wezens sterven. Dit kan zeer eigenaardig klinken omdat we zo gewend zijn aan het verloop van het leven in de natuur. Maar het feit dat in het DNA alle gegevens zitten om een mens vanuit 1 cel op te bouwen, en dat alle zeven jaar elke cel van de mens vervangen wordt, wijst er op dat ook een mechanisme tegen het verouderingsproces van de mens ergens is ingebouwd. De reden waarom we dan toch verouderen (aftakelen) zit volgens de geleerden in het DNA! In 1997 werd ontdekt dat er in de staart van het DNA een stukje code zit dat de telomere (in het Nederlands telsequentie) wordt genoemd. Dit stukje code zorgt er voor dat een cel maar een beperkt aantal keer kan gedeeld worden; bij de mens is dat momenteel 80 a 90 keer. De telomere is niet te verklaren vanuit het evolutiestandpunt: immers hoe langer een wezen leeft, des te meer tijd heeft het om zich voort te planten en des te meer exemplaren kunnen ervan voortkomen. Alleen al om deze reden moet, vanuit het oogpunt van de evolutietheorie, automatisch het eeuwige leven uit eender welke soort kunnen voortgekomen zijn.

Maar het ergste is dat niet alle levende wezens dit telomere stuk in hun DNA hebben! Eencellige organismen hebben dit mechanisme niet, om de eenvoudige reden dat de soort zou uitsterven nadat het aantal te kopiëren beurten op zou zijn.

Bij meercelligen ligt de zaak anders: defecte cellen worden vervangen en het organisme op zich blijft leven. Indien er dus een meercellig wezen zou bestaan waarvan het DNA geen telomeren heeft dat zou dit de mogelijkheid tot eeuwig leven hebben! De verouderde cellen worden immers keer op keer vervangen door nieuwe cellen met alle eigenschappen van nieuwe, jonge cellen.

Dit brengt ons bij het feit dat de evolutie van eencellige naar meercellige wezens niet kan gebeurd zijn zonder dat een Ontwerper hierbij een sterfmechanisme heeft ingebouwd. Dit is geen toeval, dit is geen gevolg van natuurlijke selectie (het gaat daar trouwens recht tegenin), dit is een duidelijk bewijs van het ingrijpen van een Ontwerper in Zijn creatie!1

Het is ook goed om weten dat de voortplantingscellen geen telomeren bezitten, wat ook niet zou kunnen om dezelfde reden als bij de eencelligen. Ook dit ondersteunt het feit dat er een doelgericht ontwerp achter de telomere zit.
bron: http://www.creabel.org/index.php?id=38

Het is wel duidelijk dat de schrijver van het stukje nauwelijks begrijpt waarover hij schrijft.

Telomeren zijn niet zozeer een "sterfmechanisme", maar meer een "slijtkap" aan het eind van een chromosoom. Bij iedere deling "slijt" er een stuk van het telomeer, in plaats van het eindstuk van het coderende DNA. Zo kan een cel meerdere malen gekopieerd worden zonder dat er meteen veel mutaties plaatsvinden.
Dit is echter slechts één van de mechanismes die het overmatig optreden van mutaties en "slijtage" bij DNA replicatie tegengaan. Het is niet zo dat ééncelligen na iedere deling "kapot" gaan, noch dat ze onbeperkt zonder enige verandering kunnen blijven delen. Ze zijn daarin eigenlijk helemaal niet zo verschillend van andere organismen.

Bovendien is het onderscheid tussen één- en meercelligen geen scherpe lijn. Sommige "eencelligen" leven vaak in gereguleerde, samenhangende kolonies, vaak van min of meer gelijke vorm. Andere organismen kunnen, afhankelijk van het medium waarin ze leven, in een één- of meercellig stadium voorkomen. In de manier waarop een cel van een meercellige en die van een verwante eencellige functioneert, zit nauwelijks verschil. Het belangrijkste functionele verschil, zit in de communicatie tussen de cellen, de manier waarop cellen in een meercellige elkaar vertellen waar en wat ze zijn.

Een veel duidelijker, scherper onderscheid is dat tussen de prokaryoten (organismen zonder celkern) en de eukaryoten (met een celkern). Daartussen zit wél een wezenlijk verschil in werking, ookal is de onderliggende basis - de bouwstenen en de manier waarop alles gecodeerd en afgelezen wordt - vrijwel gelijk.

Los van dit alles, is het feit dat het systeem werkt, nog niet direct een bewijs voor intelligent ingrijpen. Het zegt niet meer en niet minder dan dát het werkt. Het hóe en waarom ervan, staat daarmee nog helemaal niet vast.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 01:44

Darwin, duuuuhh >;)
Je gelooft toch niet dat er een tovenaar was die op een zondag, notabene zijn rustdag, de mens, wereld, dieren etc etc tevoorschijn haalde? Vind ik nogal onwaarschijnlijk.. Eerder een sprookje.

Wél geloof ik dat er evolutie is, door klimaatverandering etc.. De wereld verandert, de omstandigheden veranderen en de mens en dier passen zich hier op aan, zoals een paard een wintervacht krijgt swinters, passen wij ook ons aan, aan het klimaat en omstandigheden..

Ik geloof niet, zal ook nooit gebeuren. Iedereen moet geloven wat hij of zij wil, maar ik vind het in mijn ogen klinklare onzin :) .

EDIT: Wij krijgen wellicht met 100 jaar wel kieuwen door de klimaatverandering, of wordt het weer kouder en krijgen we allemaal weer dikke donsjas. Niet alle verandering is slecht :)) ;) .

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 08:48

WolinLotte schreef:
Darwin, duuuuhh >;)
Je gelooft toch niet dat er een tovenaar was die op een zondag, notabene zijn rustdag, de mens, wereld, dieren etc etc tevoorschijn haalde? Vind ik nogal onwaarschijnlijk.. Eerder een sprookje.
Wél geloof ik dat er evolutie is, door klimaatverandering etc.. De wereld verandert, de omstandigheden veranderen en de mens en dier passen zich hier op aan, zoals een paard een wintervacht krijgt s'winters, passen wij ook ons aan, aan het klimaat en omstandigheden..

Ik geloof niet, zal ook nooit gebeuren. Iedereen moet geloven wat hij of zij wil, maar ik vind het in mijn ogen klinklare onzin :) .

EDIT: Wij krijgen wellicht met 100 jaar wel kieuwen door de klimaatverandering, of wordt het weer kouder en krijgen we allemaal weer dikke donsjas. Niet alle verandering is slecht :)) ;) .

Je hebt gelijk hoor. Het is inderdaad een..laten we zeggen "sprookje" maar het verhaal gaat dat de schepper een week er over gedaan heeft en juist op zondag,..inderdaad zijn rustdag, juist ging rusten.

WolinLotte

Re: God of Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:00

Ow.. na heeft ie er lang over gedaan :D *lol*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 15:42

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 16:56

Waarom mag er nou nooit eens een grapje over gemaakt worden?

Naar het geloof toe moet je altijd maar respect hebben. Maar ik merk zelden dat gelovige respect hebben voor mijn Atheist zijn. Je kan de meest vreselijke dingen naar je hoofd krijgen. Van geen doel in het leven tot moraalloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:08

a
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-07-23 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 17:24

Kwestie van smaak ook denk ik. Maar ik vind in het algemeen dat er maar weinig wordt geaccepteerd.

Geloof en humor gaan niet zo goed samen inderdaad.

Zo vind ik dit filmpje écht heel grappig en kan me niet voorstellen dat gelovigen hier niet om kunnen lachen:

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:16

Hahahahahaha! _O-

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 19:43

@ Sigrid. :') _O- :') _O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:15

@ Sigrid; hahahaha :))

Maar idd. Er wordt maar weinig geaccepteerd veel gelovigen. Als er wordt gezegt dat God een sprookje is, is dat gelijk een belediging. Maar ik ga echt niet minder slapen als mensen zeggen dat de evolutietheorie dikke onzin is en een geheel van verzonnen "feitjes" zijn. En darwin mogen ze best een rare baard-aap vinden, daar ben ik ook niet rouwig om :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:24

Fundamentalisme is dichterbij dan je denkt! ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:33

Judith_M schreef:
WolinLotte schreef:
Ow.. na heeft ie er lang over gedaan :D *lol*

Zooo wat een respectvolle opmerkingen van jouw kant af. Sta je open voor reacties? Of kunnen we die beter door de wc spoelen omdat ze toch nooit binnen zullen komen?

Neuh.. bespaar jezelf de moeite ;) . Vat het niet persoonlijk op. Ik heb niks met God en de scheppingstheorie en als iemand wat over Darwin zegt, lach ik ook gezellig mee..
Als je overal te zwaar aan gaat tillen, neem je jezelf veel te serieus. Ik geloof niet, zal ook nooit gebeuren. Ik geloof ik al in mezelf :D * :r := :r 8)7 :r *.

@Sigrid: HAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA _O-

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 20:42

HAHAHAHAHAHHA DAT FILMPJE HAHAHAHAHHAHAHA :') AHAHAHA

Ik ben ook voor Darwin, ik snap gewoon echt niet dat sommige mensen denken dat er serieus een gozer was die alles even in 7 dagen gemaakt heeft.
Ik kan daar dus gewoon serieus met me pet niet bij.

Is gewoon onlogisch. Darwin is toch zo klaar als een klontje?

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:02

NatasjavE schreef:
Er ziijn mensen die zeggen de bijbel letterlijk te nemen en volgens het woord van de Bijbel te leven. Daarom heb ik die stukjes even onderstreep en vet gedrukt. Abraham die zijn zoon moest offeren is inderdaad ook een leuk voorbeeld in die context. Als iemand dat in deze tijd zou doen: Een kind met de dood bedreigen, dan wordt deze vader uit de ouderlijke macht ontzet. Een God die het vervolgens tegen houdt...Leadership by fear??

En let wel..er zijn ook mensen die leven volgens het oude testament. Die zijn niet Christelijk..die zijn Joods of Moslim. Want zowel de Koran als de Bijbel zijn min of meer gebaseerd op de Torah

Het tweede onderlijnde stukje..de keuze van de vrouwen? Ja er zijn dus hele volksstammen die dan als volgt uitleggen: Vrouwen zijn verderfelijk..Nee das fijn zeg. Waarom heeft God de twee zussen niet tegengehouden.

En hoe weet je trouwens welke stukken van de bijbel je letterlijk moet nemen en welke niet? Waarom kiest men tegenwoordig liever de mildere stukjes uit? En hoe weet je hoe je de "moeilijke" stukken moet uitleggen?

Dat weet ik inderdaad niet. Dat zeg ik er ook bij, ik ben ook maar een mens. Als niemand wat zegt echter wordt er alweer gezegd dat wij Christenen nergens een antwoord op hebben, vandaar dat ik een poging doe.
Overigens wel een kleine noot: als God alles zou tegenhouden wat een mens zou doen zou Hij ons ook niet meer vrijlaten. Dat uitleggen, of althans, proberen uit te leggen ga ik niet proberen, omdat ik geen geestelijke ben. Daar moet je me op vergeven, want dat kan ik niet goed genoeg onderbouwen.
Wat betreft letterlijk nemen, er staat bij het verhaal van Lot níet bij: zo moet het, ga je gang, gooi je dochters voor de menigte. Althans, ik zie het niet staan. En ook niet dat vrouwen verderfelijk zijn. :)
Laatst bijgewerkt door Andante op 11-03-09 21:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 21:14

Weetje wat ik nou zo gek vind...dat er altijd gezegd wordt dat gelovigen nergens tegen kunnen....dat gelovigen alleen aan hun eigen mening
hangen en geen respect hebben voor atheïsten. Sorry dat ik het zeg, maar in dit topic zie ik nou juist het tegenovergestelde. Maar dat mag dan
weer niet gezegd worden :) .

Wanneer je vind dat geloof en humor of christenen en humor etc etc etc niet samengaan, ben je waarschijnlijk gewoon de verkeerde christenen tegen gekomen. Misschien reageer ik wat fel, maar ik vind het gewoon zó jammer dat veel mensen door een aantal christenen meteen een heel verkeerd beeld hebben gekregen van christenen in het algemeen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:38

Andante schreef:
Wat betreft letterlijk nemen, er staat bij het verhaal van Lot níet bij: zo moet het, ga je gang, gooi je dochters voor de menigte. Althans, ik zie het niet staan. En ook niet dat vrouwen verderfelijk zijn. :)

Euh ja..natuurlijk..maar het probleem is dat dat ook niet staat bij het stukje over de andere wang toekeren..

Vrouwen staan door dit soort bijbelteksten echt bekend als verderfelijk. Bij ons misschien niet meer maar vroeger echt we.
Ik heb een gelovig Surinaams vriendje gehad en haalde dit echt aan om aan te tonen dat je een vrouw niet alleen op stap kon laten gaan.

Jij interpreteert het niet zo..Maar hoe moet je dat verschrikkelijke verhaal dan interpreteren? Wat is de betekenis van het verhaal Sodom en Gammorra. Een Waarschuwing..maar voor wat dan? Ik probeer zo goed mogelijk te leven en goed te zijn voor mijn medemens.

Ook het verhaal van de kruisiging vindt ik schokkend. Waarom je eigen zoon zo laten leiden..Om onze zonden te vergeven? Dat had god toch ook meteen kunnen doen? Daar was die hele sante kraam niet voor nodig.

En nee...niemand hoeft met een verklaring te komen over hoe je de kruisiging wel moet zien...Het heeft geen zin. Ik geloof het toch niet.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:41

NatasjavE schreef:
Andante schreef:

Euh ja..natuurlijk..maar het probleem is dat dat ook niet staat bij het stukje over de andere wang toekeren..

Vrouwen staan door dit soort bijbelteksten echt bekend als verderfelijk. Bij ons misschien niet meer maar vroeger echt we.
Ik heb een gelovig Surinaams vriendje gehad en haalde dit echt aan om aan te tonen dat je een vrouw niet alleen op stap kon laten gaan.

Jij interpreteert het niet zo..Maar hoe moet je dat verschrikkelijke verhaal dan interpreteren? Wat is de betekenis van het verhaal Sodom en Gammorra. Een Waarschuwing..maar voor wat dan? Ik probeer zo goed mogelijk te leven en goed te zijn voor mijn medemens.

Ook het verhaal van de kruisiging vindt ik schokkend. Waarom je eigen zoon zo laten leiden..Om onze zonden te vergeven? Dat had god toch ook meteen kunnen doen? Daar was die hele sante kraam niet voor nodig.

En nee...niemand hoeft met een verklaring te komen over hoe je de kruisiging wel moet zien...Het heeft geen zin. Ik geloof het toch niet.

Ook al geloof jij het niet, dan mag ik nog wel reageren op jouw post ;) .

Kijk ik kan echt niet alles verklaren van de dingen die in de Bijbel staan. Maar imo hoef je ook niet alles te kunnen verklaren om ergens in te geloven.
Ik geloof dat God níet zomaar onze zonden had kunnen vergeven. Omdat hij rechtvaardig is, dus als er voor de zonden geen offer zou zijn gegeven,
zou God ook niet meer rechtvaardig zijn. Daarom geloof ik dus dat er een offer nodig was.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:43

Sunrise_ schreef:
Weetje wat ik nou zo gek vind...dat er altijd gezegd wordt dat gelovigen nergens tegen kunnen....dat gelovigen alleen aan hun eigen mening
hangen en geen respect hebben voor atheïsten. Sorry dat ik het zeg, maar in dit topic zie ik nou juist het tegenovergestelde. Maar dat mag dan

Jawel dat mag je zeggen..dat is tenslotte jouw mening.

Maar ik kan je zeggen dat ik in discussies in real life echt wel eens hele lelijke dingen heb moeten horen.
Agnost zijn mag nog maar echt leven alsof er geen God is is echt heel erg.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:46

NatasjavE schreef:
Sunrise_ schreef:

Jawel dat mag je zeggen..dat is tenslotte jouw mening.

Maar ik kan je zeggen dat ik in discussies in real life echt wel eens hele lelijke dingen heb moeten horen.
Agnost zijn mag nog maar echt leven alsof er geen God is is echt heel erg.

Dat is wel inderdaad vervelend zeg.
Dat vind ik echt zo jammer hè... dat er zo vaak in zulke discussies (van beide kanten) met modder wordt gegooid.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 22:48

Sunrise_ schreef:
Kijk ik kan echt niet alles verklaren van de dingen die in de Bijbel staan. Maar imo hoef je ook niet alles te kunnen verklaren om ergens in te geloven.
Ik geloof dat God níet zomaar onze zonden had kunnen vergeven. Omdat hij rechtvaardig is, dus als er voor de zonden geen offer zou zijn gegeven,
zou God ook niet meer rechtvaardig zijn. Daarom geloof ik dus dat er een offer nodig was.

Je hoeft het van mij niet te verklaren, echt niet. ;) Theologen kunnen er niet eens een echt goed verhaal van maken dus dat gaat jou ook niet lukken....en echt dat bedoel ik niet banketstaaf.

Ik geloof in onvoorwaardelijke liefde. Een offer is daar voor niet nodig. Ik geloof in wie goed doet, goed ontmoet. Daar krijg je soms de deksel bij op je neus...maar dat moet dan maar... geen wraak, geen offer.