ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: ontvoering kindje van 3 uit vakantiehuisje ouders waren er n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:25

die zijn goede leeftijd hoor

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:27

ShannaY schreef:
Klopt, het is toch zo dat ze die auto gehuurd hebben toen Maddia al vermist was? Dan zou het wel erg toevallig zijn als die auto eerst verhuurd was aan de zogezegde moordenaar?
Bij huurauto's weet en exact wie gehuurd heeft en wanneer, ik neem aan dat men al heeft kunnen bewijzen dat de vorige huurder en niks mee te maken heeft. Sterker nog, het kan zijn dat de auto helemaal niet verhuurd is geweest voor lange tijd. De maand Mei is nog niet erg toeristisch en er zijn veel bedrijven die auto's verhuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:27

Lusitana schreef:
ShannaY schreef:
Hoe oud zijn die andere kinderen trouwens? Dat vond ik ook al zo raar, als ze eventueel ontvoerd zou zijn voor de seks industrie, waarom dan ook niet die andere twee kinderen?

De tweeling is twee.

Ik weet niet, 3 kinderen meenemen is veel gedoe.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:28

Daar heeft russel ook een punt!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:28

Toch is dit ook een van de vragen die de politie opwierp.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:31

russel schreef:
Ik weet niet, 3 kinderen meenemen is veel gedoe.

Als Maddy echt ontvoerd zou zijn, denk ik toch dat er een auto gebruikt is. Als ontvoerder wil je er namelijk niet lang over doen om ver van de plaats van misdrijf te komen.
Het gedoe van 3 kinderen meenemen is dan al veel kleiner.

Daarnaast zou een ontvoerder geweten moeten hebben dat de mccanss en vrienden niet kwamen kijken (wat ze wel beweerden) en heeft dus alle tijd om eventueel terug te lopen. Immers zat de deur ook niet op slot. Een ontvoerder zou dan binnen 10 minuten alle 3 de kinderen in een auto hebben kunnen zetten.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:36

Maar Mistic, hoe verklaar je dan de spuit met kalmeringsmiddel?

Zijn er trouwens vingerafdrukken gevonden op de spuit Lusitana? Of weet je daar niets van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:36

Het is maar wat je zoekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:38

Kinderen van twee zullen niet snel tegenspurten, zeker niet als ze slapen. Als ze met zijn 3en geweest zijn, liggen er 3 kinderen zelfs binnen 2 minuten of minder in een auto..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:42

Jawel maar wel op en neer lopen en dat is riskanter dan hit and run. Maar ik begin steeds meer te geloven dat ze niet is ontvoerd.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:51

patsur schreef:
Maar Mistic, hoe verklaar je dan de spuit met kalmeringsmiddel?

Zijn er trouwens vingerafdrukken gevonden op de spuit Lusitana? Of weet je daar niets van?

Nee, dat wet ii niet meer. Dat moet dan in het oorspronkelijke bericht gestaan hebben. Het moet wel anders kun je hem niet gebruiken. Als er geen vingerafdrukken op staan, zijn er handschoenen gebruikt en is roof logischer, behalve dan dat hij in de kamer van de ouders lag... Daarom was hij in eerste instantie ook niet direct in verband gebracht met de zaak.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:51

russel schreef:
Jawel maar wel op en neer lopen en dat is riskanter dan hit and run. Maar ik begin steeds meer te geloven dat ze niet is ontvoerd.

De politie is daar al maanden van overtuigd, en die weten meer dan wij.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:01

Al die tijd dat dit topic loopt lees ik regelmatig mee. Nu toch maar eens een abbo zodat ik het makkelijker kan terug vinden. Ik volg het liever hier omdat ik de door Lusitana vertaalde mening van de portugese kant meer vertrouw dan wat wij hier veelal via de engelse kant mee krijgen.
Ik krijg werkelijk braakneigingen bij de gedachte dat deze "ouders" dit allemaal in scene gezet hebben. Walgelijk zou het zijn om de hele wereld zo in spanning te brengen en te houden. Ik mag hopen dat als is bewezen dat zij het allemaal zelf in de hand gehad hebben, zij zo zwaar mogelijk gestraft zullen worden. Ook hoop ik dat als er ooit een boek of film over komt dat de opbrengsten dan niet naar deze familie gaat, maar naar een fonds wat zich op welke manier dan ook inzet voor kinderen. Het zullen allemaal wel teveel wensen zijn, die misschien nooit uitkomen.

Lusitana, bedankt voor je inzet om ons zo op de hoogte te houden wat het Portugese nieuws hierover te melden heeft. Petje af!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:09

Graag gedaan, het houd mij ook bezig.
Iedereen had hen een onopzettelijke dood nog kunnen vergeven. Maar het opzetten van de scene, geld binnenhalen, en het verbergen van het lijkje enzo beslist niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:10

Overigens sprak een pater zich uit over die bijbelpassage en zou, zei hij, als hij politie was, het toch ook wel als een belangrijk bewijs zien.(gezien het feit dat ze strenggelovig zijn)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:12

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat mocht zij per ongeluk bij het kijken in het apartement haar dochtertje dood aangetroffen hebben, dat zij dan koelbloedig naar het restaurant tafeltje heeft kunnen lopen. Je raakt daar dus echt wel helemaal hysterisch van. Iemand moet dat dan opgemerkt hebben lijkt mij.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:13

Gerry heeft op zijn blogue gezet dat ze echt onschuldig zijn en dat ze alle steun hebben van familie en vrieden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:15

natuurlijk zet hij dat, zolang de media maar onschuld portreerd inplaats van helpt in een goed onderzoek

vraag me stiekem af welke passage

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:16

Laika schreef:
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat mocht zij per ongeluk bij het kijken in het apartement haar dochtertje dood aangetroffen hebben, dat zij dan koelbloedig naar het restaurant tafeltje heeft kunnen lopen. Je raakt daar dus echt wel helemaal hysterisch van. Iemand moet dat dan opgemerkt hebben lijkt mij.
Kate blijkt byzonder stressbestendig en uitdrukkingloos. Op zich kan ze kalm verteld hebben dat ze dood is. Vergeet niet dat ze dan dus ook meteen weet dat zij de schuld had aan die dood, dus dat wil je dan niet echt kenbaar maken. Als ze haar inderdaad totaal onschuldig dood had gevonden, had je inderdad de boel bij elkaar geschreeuwd, maar ook niet een lijkje verborgen. Daarom is het allemaal zo verdacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:18

Echt zo typisch Engels, gevoelens verbergen. Dat werkt nu in haar scenario wel in het voordeel.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:20

katiavl schreef:
natuurlijk zet hij dat, zolang de media maar onschuld portreerd inplaats van helpt in een goed onderzoek

vraag me stiekem af welke passage

Dat is wel bekend hoor, over de dood van een kind van David, maar ik ben niet bijbels, ik zou het niet kunnen zeggen waar het exact staat en hier stond het natuurlijk in het Portugees in de krant en als ik dat vertaal wijkt het wellicht af van de Nederlandse officiële bijbeltekst, maar ik heb begrepen dat het er om ging dat David zelf eigenlijk er beter op werd, van die dood van dat kind... en dat kun je ook wel zeggen van de McCanns. God weet hoeveel geld ze zo hebben gekregen dat niet in het fonds terecht is gekomen en hoeveel ze uit het fonds hebebn kunnen sluizen door op te geven dat het voor acties was die ze niet gedan hebben, of die niet half zo duur waren als gezegd....
Maar goed, dit laatste is en aanname, geen feit.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:21

russel schreef:
Echt zo typisch Engels, gevoelens verbergen. Dat werkt nu in haar scenario wel in het voordeel.

Ja, heel engels. Keeping up appearances.

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:30

het begint steeds meer op een soap te lijken.....

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:31

[quote]2 Samuël 1 vormt de afsluiting van de verhalen in 1 Samuël. In de tekst van 2 Samuël 2 tot en met 1 Koningen 1-2 zijn drie delen te onderscheiden. Het eerste deel (2 Samuël 2-8) beschrijft hoe David zijn koningschap over Juda en Israël consolideert. Hij verhuist van Hebron naar Jeruzalem en laat de ark van God naar Jeruzalem overbrengen. Wanneer hij het voornemen kenbaar maakt om voor God een tempel te bouwen, krijgt hij van de profeet Natan te horen dat niet hij, maar zijn zoon de tempel zal mogen bouwen. In het tweede deel (2 Samuël 9-20 met een doorlopende verhaallijn in 1 Koningen 1-2) treedt David naar voren als een koning die bepaald niet de ideale ‘vader des vaderlands’ is. In zijn privé-leven bezondigt hij zich aan overspel en moord. Hij wordt daarvoor gestraft met de dood van vier van zijn zonen.
Even wat over David opgezocht (toch handig, internet)
Ik neem aan dat het daar over gaat.
De exact passage niet opgezocht hoor.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:37

Volgens mij is dat niet het stuk wat ze bedoelen hoor Lusitana.. Ik zal eens even zoeken, volgens mij is er nog een ander stukje...