mysa schreef:FiveSports schreef:@Mysa, wat vind je van dit stukje van een joodse professor?
[
Video ]
Ik ken hem, ik heb altijd ruzie met de ondertiteling van YouTube, ben doof. Dus dit filmpje kan ik niet zien.
Over het algemeen vind ik het nuttig dat hij zo kritisch is en de vinger op de zere plek legt, maar ik vind ook dat hij vaak erg doorschiet. 'de joden moeten eens ophouden met dat gezeur over de holocaust'. Even gecharcheerd.
Wat hij zegt is dat je het leed van toen niet moet misbruiken om nu hetzelfde te doen bij een ander volk. Wat vind je daarin doorgeschoten?
Citaat:
Maar het gaat niet enkel om de holocaust, het gaat om ruim twee eeuwen van vervolging en de eeuwige zondebok zijn.
Bovendien is de holocaust nog te 'vers'. Er zijn nog overlevenden, er zijn kinderen van overlevenden en zelfs kleinkinderen die het lijden en de angst uit de eerste hand gehoord hebben. Dus voor 'ophouden met zeuren' is het te vroeg m.i.
Hij is zelf een kind van, niet eens een kleinkind... En volgens mij geeft hij niet aan dat er iemand moet ophouden met zeuren. Je kan alleen niet je eigen leed misbruiken om andere mensen leed aan te doen.
Citaat:
Juist door die eeuwenlange vervolging heeft Israël wat mij betreft bestaansrecht. Dat de huidige machthebbers er een puinhoop van maken vind ik vreselijk. En als die machthebbers zich rechtvaardigen met de holocaust, moeten ze ophouden met zeuren. Dat dan weer wel.

De huidige? Heb je weleens wat gelezen van Ilan Pappe? Joods Israëlische professor die expert is op het gebied van het ontstaan van Israël.
Dit wat er nu gebeurt is niets nieuws en zulke acties gebeuren er al sinds voor de oprichting van de staat Israël...
Neem als voorbeeld deze aanslag door Zionisten in 1946.. Waar ook Britten vermoord zijn.
Citaat:
The British administrative headquarters for Mandatory Palestine, housed in the southern wing[1] of the King David Hotel in Jerusalem, were bombed in a terrorist attack[2][3] on 22 July 1946 by the militant right-wing[4] Zionist underground organization the Irgun during the Jewish insurgency.[5][6][7] 91 people of various nationalities were killed, including Arabs, Britons and Jews, and 46 were injured.[8]
https://en.m.wikipedia.org/wiki/King_David_Hotel_bombing