Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:44

Toevallig laatst een youtuber gekeken die reageerde op een video over atoombommen en daar staat een plaatje in van hoe groot de mushroom cloud zou zijn van een atoombom die rusland nu zou hebben. Tja ik denk niet dat we dat overleven.

https://www.youtube.com/watch?v=eodloIV99AI

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:45

Majabeestje schreef:
Het leeft in ons gezin ook wel. Mijn man en ik praten er over en onze kinderen (11 en 14jr) krijgen er veel van mee via vriendjes, sociale media etc.
Ze vinden het ook wel spannend, stellen veel vragen. We zaaien geen paniek maar ze zullen heus merken dat het een spannende situatie is.

Dat hebben kinderen altijd door. Ik was 5 jaar met de cubacrisis. Nuchtere ouders die rustig waren en bij ons dit soort zaken weghielden.
Hoe klein ik was, het heugt me nog goed. Ik vond het spannend want wist dat het echt wel ergens over ging. Eigenlijk vergelijkbaar gevoel had ik toen als voor de inval van de week vd Russen.
Toen liep het gelukkig met een sisser af.
Dus heb niet de ilusie dat kinderen het niet door hebben.

Exitium

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:57

Kookaburra schreef:
VS heeft ook eens kernwapens ingezet. Hoeft dus niet het einde van de mensheid te betekenen.

Al spookt het ook serieus door mijn hoofd. 'Wat als'.

Compleet andere situatie. Toen bestond de atoombom net en was de VS de enige die erover beschikte. Er was dus geen risico dat als de VS de atoombom inzette, Japan daarmee terug zou slaan. Nu is dat risico er wel, zowel de Russen als de Navo hebben ieder meer dan 6.000 atoomwapens. Eén atoombom gaat geen wereldwijd effect hebben, maar als landen elkaar volop gaan bestoken blijft er weinig van de aarde over.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:02

Exitium schreef:
Kookaburra schreef:
VS heeft ook eens kernwapens ingezet. Hoeft dus niet het einde van de mensheid te betekenen.

Compleet andere situatie. Toen bestond de atoombom net en was de VS de enige die erover beschikte. Er was dus geen risico dat als de VS de atoombom inzette, Japan daarmee terug zou slaan. Nu is dat risico er wel, zowel de Russen als de Navo hebben ieder meer dan 6.000 atoomwapens. Eén atoombom gaat geen wereldwijd effect hebben, maar als landen elkaar volop gaan bestoken blijft er weinig van de aarde over.

Naast alle mensen huilt mijn hart voor alle dieren. Achtergelaten, vermoord of nog erger.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:03

pien_2010 schreef:
Volgens onbevestigde bronnen zijn de onderhandelingen met de delegaties al bezig. Was op het journaal.

Ik hoop dat er iets goeds uitkomt

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:04

Cherdenise schreef:
Niet zomaar wat roepen? Verdiep je er eens in. Tot nu toe komt alles uit!
Coronapandemie was ook voorspeld.
En dat je er niet in gelooft mag, ik mag er wel in geloven. Dat is toch de vrijheid waar we hier alle zo van genieten.
En nu mag ik niet iets zeggen van jou Lotus83..niet goed om een ander de mond te willen snoeren.
Jij mag geloven wat je wilt namelijk ;)

Ik ben net kleding gaan brengen aan een man in de buurt, zijn vrouw is nog daar. Vreselijk, daar word ik nu echt verdrietig van.

Dat hij 465 jaar geleden al wist dat er crypto zou zijn vergeet je dan maar even voor het gemak :+

Je hoort mij niet zeggen dat alles wat Nostradamus te melden had onzin is. In tegendeel. Dat de man bijzonder was mogen we zeker aannemen. Het is lastig dat zijn kwatrijnen vaak totaal onbegrijpelijk zijn en voor veel uitleg vatbaar. Als ik me goed herinner heeft hij een grote oorlog voorspeld aan het begin van deze eeuw. Dat deze zeer lang zou duren en dat daarna eeuwen van vrede zouden komen. Dat het een totaal andere oorlog dan eerdere zou zijn.

Ik denk alleen dat deze discussie ergens anders thuis hoort. Denk dat mensen hier graag over de Oekraine en de huidige oorlog willen discussieren. Ik zal intussen het grote kwatrijnen boek eens opzoeken en zien of ik het 30 jaar na het gekocht te hebben beter begrijp.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:05

Exitium schreef:
Kookaburra schreef:

Daarom is de kans dat er daadwerkelijk een nuke gedropt wordt erg klein. Niemand wil zo ver gaan dat de aarde vernietigd wordt.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:06

Dat denk ik ook daarom had ik al niet meer gerageerd. Ieder zijn geloof

En nu weer samen sterk voor Oekraïne ;)

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:11

Cherdenise schreef:

Zeker weten!!! :knuffel:

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:13

Cherdenise schreef:

Echt fijn dat er ook zulke berichten tussen staan want ik word doodsbang van alle doem berichten.. misschien Bokt even niet meer openen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:15

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:17

StillAngel schreef:
Cherdenise schreef:

Echt fijn dat er ook zulke berichten tussen staan want ik word doodsbang van alle doem berichten.. misschien Bokt even niet meer openen

Ik denk dat het een strategische zet is van Poetin, hoor. Zo vlak voor de onderhandelingen even een beetje extra druk zetten maakt de kans groter dat men hem deels tegemoet komt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:20

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:23

Ligt de NOS site eruit?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:26

996981 schreef:
Ligt de NOS site eruit?

www.nos.nl doet het gewoon

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:27

pien_2010 schreef:
996981 schreef:
Ligt de NOS site eruit?

https://www.nos.nl doet het gewoon

Ah ja! Hij laadde net niet

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:27

Loretta schreef:
_San87_ schreef:
https://mobile.twitter.com/air_intel/st ... %2F2639206

Hij doet boem :=. De Oekraïeners houden goed vol.

Als je bedenkt dat er ook veel soldaten bij deze wapens staan dan is het toch wel duidelijk dat dit een verschrikkelijk bloedige oorlog is.

Ja, dat is het zeker.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:31

Pandora2 schreef:
Ik vertrouw dat russisch gespuis ook niet.
En als die gek echt ziek moest zijn ( ik las iets over Parkinson ofzo ) dan heeft hij zelf niks meer te verliezen.

Hoorde net een speech van Ursula von der Leyen op de radio. Het is de eerste keer in de geschiedenis dat de EU gezamenlijk wapens levert en financiert voor een land in oorlog.
Ik word er niet geruster op zullen we maar zeggen :x

Ik wel, Poetin heeft met zijn inval alle neuzen dezelfde kant op gekregen in het buitenland en dat werkt hem fiks tegen. En die aso had afgesproken dat hij tijdens de os en Paralympische spelen niets zou doen. Zelfs China heeft gezegd dat dit niet goed is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:33

Ben wel benieuwd naar de beurzen, morgen. Gazprom 30% gedaald, dat moet zeer doen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:34

_San87_ schreef:
Ben wel benieuwd naar de beurzen, morgen. Gazprom 30% gedaald, dat moet zeer doen.

BP stapt er ook al uit. Wel mooi dat bedrijven dit doen, ondanks hun eigen pijn. 1 front vormen tegen Rusland.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:36

ingedebruijn schreef:
_San87_ schreef:

BP stapt er ook al uit. Wel mooi dat bedrijven dit doen, ondanks hun eigen pijn. 1 front vormen tegen Rusland.

Ja, ik las het idd. Energie-Nederland heeft alle banden met Gazprom ook verbroken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:40

Die eigenaar Gazprom had zich toch opgehangen vandaag? Of zit ik nu helemaal fout?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:40

pien_2010 schreef:
Die eigenaar Gazprom had zich toch opgehangen vandaag? Of zit ik nu helemaal fout?

Nee, de financieel directeur. Maar ik weet niet of dat ook officieel bevestigd is.

Edit, dat is dus niet waar. Hier staat wie: https://www.latestly.com/socially/world ... 12024.html

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:42

Ik vond het wel een mooi verhaal dat ze in Oekraine verkeersborden aan het weghalen zijn.
De Russen hebben problemen met de navigatie wegens alle cyberaanvallen op de systemen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:43

Als het allemaal klopt zijn er onderhandelingen tussen Rusland en Oekraine gestart in Belarus vanavond.
Zelenski verwacht er niet veel van.