Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tango1979 schreef:Net een artikel gelezen over de zogeheten "geheime Trumpstemmer". Schijnt dus echt wel mee te vallen. Vond het wel interessant, vooral het uitgangspunt dat een normale positieve discussie vanwege de polarisatie al bijna niet meer mogelijk is. Laten we het hier niet zo ver laten komen![]()
https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/be ... -1.1683129
RD schreef:De onverwachte overwinningen van Trump in staten als Michigan en Wisconsin waren eveneens niet te danken aan zijn ‘geheime’ achterban. Historisch gezien haalde de Republikein hier helemaal niet zoveel stemmen – in Wisconsin zelfs minder dat partijgenoot Mitt Romney vier jaar daarvoor. Maar omdat veel Democraten en zwevende kiezers niet enthousiast waren over Clinton en daardoor thuisbleven op de verkiezingsdag, kon Trump met relatief weinig stemmen deze staten naar zich toetrekken.
Opvallend is bovendien dat de president juist in Republikeinse staten als Kentucky, South Dakota en Tennessee beter scoorde dan verwacht. Het is onlogisch om te denken dat kiezers zwijgen over hun stem op Trump als de meeste mensen in hun omgeving hem eveneens steunen. Dergelijk gedrag verwacht je in staten als Californië, New York en Oregon. Daar maken de Democraten de dienst uit. Maar in deze staten scoorde Trump juist niet beter dan voorspeld was door de peilingbureaus.
IMANDRA schreef:Oh met name dit stuk vind ik hier heel interessant uit:RD schreef:De onverwachte overwinningen van Trump in staten als Michigan en Wisconsin waren eveneens niet te danken aan zijn ‘geheime’ achterban. Historisch gezien haalde de Republikein hier helemaal niet zoveel stemmen – in Wisconsin zelfs minder dat partijgenoot Mitt Romney vier jaar daarvoor. Maar omdat veel Democraten en zwevende kiezers niet enthousiast waren over Clinton en daardoor thuisbleven op de verkiezingsdag, kon Trump met relatief weinig stemmen deze staten naar zich toetrekken.
Opvallend is bovendien dat de president juist in Republikeinse staten als Kentucky, South Dakota en Tennessee beter scoorde dan verwacht. Het is onlogisch om te denken dat kiezers zwijgen over hun stem op Trump als de meeste mensen in hun omgeving hem eveneens steunen. Dergelijk gedrag verwacht je in staten als Californië, New York en Oregon. Daar maken de Democraten de dienst uit. Maar in deze staten scoorde Trump juist niet beter dan voorspeld was door de peilingbureaus.
IMANDRA schreef:Al heb ik wel het idee (geen onderbouwing helaas haha) dat Biden populairder is onder democraten in vergelijking met Hillary? Dus misschien maakt dat net uit. Maar wordt nog spannend idd.
Karl66 schreef:Een zittende president in een periode van economische voorspoed is bijna niet te verslaan.
mysa schreef:Misschien hadden ze een zwarte vrouw in gedachte maar durven ze dat niet rechtstreeks aan en doen het via deze omweg. (ja ja, ik ben ook een complotdenker:))
Cowboy55 schreef:IMANDRA schreef:Jongens dit is ook niet echt bevorderlijk toch? Er is niet veel info, punt. Laten we nu dan afwachten tot er meer informatie is voordat we (op een flauwe manier) gaan speculeren. Punt is duidelijk
Ik speculeer niet. Ik bied opties.![]()
Maar ik zal vanaf nu weer liev doen.