Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Boras schreef:Verschrikkelijk asociaal volk. Allemaal. Een normaal persoon had dit zien aankomen en wil daar niet bijhoren. Ik hoop dat ze de straffen krijgen die ze verdienen. Maar dat zal wel niet. Overheid treedt op en bescherm de rechtstaat tegen dit stelletje gevaarlijke annarchisten. Helemaal van God los zijn ze. Dit gaat niet meer om demonstreren. Dit is rellen en eens lekker los gaan. Helemaal buiten proportie. Niets rechtvaardigt dit gedrag. Moeten er eerst slachtoffers vallen?
Je hebt gelijk.
Ik hoorde dat er werd gescandeerd: Jesse Klaver, je moeder is een prutsmuts. Nu is zijn moeder 2 jaar geleden overleden en zit Klaver niet eens in de regering en is het een oppositie partij. Ook was er een doodskist met Klaver erop. Ik vind dit soort acties schandalig en ik ben geen GL-stemmer.
Ik stond er eerst neutraal in, maar voor mij is de grens al lang overschreden.
De politiek mag niet wijken voor dreigementen en geweld.
Nikass schreef:Lijkt me niet mee dan normaal dat je een ambulance doorlaat. Moeten ze daarvoor nu echt een veer in hun achterste krijgen?
Winged schreef:Nikass schreef:Lijkt me niet mee dan normaal dat je een ambulance doorlaat. Moeten ze daarvoor nu echt een veer in hun achterste krijgen?
Eerder ging het in dit topic erover dat ze helemaaaaaal niks erdoor lieten. En dan laat je zien dat dat wel wordt gedaan en dan krijg je dit. Sorry hoor, maar als je alleen maar wilt lezen wat je wilt lezen omdat je boos bent dat ze protesteren...
Ja, er zitten rotte appels tussen. Maar er zijn ook duizenden die WEL gewoon normaal nadenken en opkomen voor hun toekomst. Het is niet zo dat ze de bedrijven niet willen veranderen. Ze willen een beleid waar ze op kunnen vertrouwen. en dat is er al jaren niet geweest. Zie maar eens een gezond bedrijf op te bouwen terwijl de overheid elk jaar (!!! Wánt dat is wat er de afgelopen 10 jaar is gedaan) veranderd. Daar kun je geen bedrijfsplan op schrijven.
Electra63 schreef:Boras schreef:Verschrikkelijk asociaal volk. Allemaal. Een normaal persoon had dit zien aankomen en wil daar niet bijhoren. Ik hoop dat ze de straffen krijgen die ze verdienen. Maar dat zal wel niet. Overheid treedt op en bescherm de rechtstaat tegen dit stelletje gevaarlijke annarchisten. Helemaal van God los zijn ze. Dit gaat niet meer om demonstreren. Dit is rellen en eens lekker los gaan. Helemaal buiten proportie. Niets rechtvaardigt dit gedrag. Moeten er eerst slachtoffers vallen?
Je hebt gelijk.
Ik hoorde dat er werd gescandeerd: Jesse Klaver, je moeder is een prutsmuts. Nu is zijn moeder 2 jaar geleden overleden en zit Klaver niet eens in de regering en is het een oppositie partij. Ook was er een doodskist met Klaver erop. Ik vind dit soort acties schandalig en ik ben geen GL-stemmer.
Ik stond er eerst neutraal in, maar voor mij is de grens al lang overschreden.
De politiek mag niet wijken voor dreigementen en geweld.
Arabesk schreef:Ik vraag me al de hele tijd af wat al die boeren zelf gestemd hebben bij de laatste verkiezingen.Op al die zgn linkse partijen? Aangezien VVD tegenwoordig ook al links genoemd wordt op facebook
Sunnda schreef:Wat is dat toch met mensen dat ze ineens geen onderscheid kunnen maken tussen duizenden personen die daar gewoon staan te demonstreren en die kleine groep raddraaiers die de boel verpesten of domme dingen doen.
Kinke schreef:net nog een filmpje gezien van de meute daar, niks aan de hand, supergoede sfeer
Magrathea schreef:Sunnda schreef:Wat is dat toch met mensen dat ze ineens geen onderscheid kunnen maken tussen duizenden personen die daar gewoon staan te demonstreren en die kleine groep raddraaiers die de boel verpesten of domme dingen doen.
Moet je eens opletten wat er gebeurt als een kleine groepje dieren- of klimaatactivisten iets doet![]()
Sorry dat ik niet op de vragen heb gereageerd, het topic gaat een beetje hard en ik heb niet zo veel achter mijn laptop gezeten de afgelopen dagenIk zal mijn best doen om de posts nog terug te vinden.
Askja schreef:Kinke schreef:net nog een filmpje gezien van de meute daar, niks aan de hand, supergoede sfeer
Het is maar wat je een supergoede sfeer noemt.
De rotte appels cq. grote bekken zetten blijkbaar de toon. En als er een camera op staat, zetten ze gewoon nog een tandje bij. Nou, wees er maar trots op.
Jammer hoor, het had ook anders gekund, vreedzamer. Zoals dat kopje koffie voor die agent vanmorgen.
Met schelden, vuurwerk gooien, blokkades doorbreken en doodskisten met de naam van een linkse politicus erop rondzeulen verspeel je een hoop goodwill bij het publiek. Want dat aspect van de demonstraties is wel wat er in beeld komt, of dat nu representatief is voor de grotere groep of niet.
Ik weet zeker dat er ook boeren zijn die zich momenteel kapot schamen cq. ergeren over het vertoonde wangedrag. Ook binnen de gelederen van de demonstranten. Maarja, wat doe je eraan.
mysa schreef:En toch hè, iedere keer maar zeggen 'de boer zorgt voor mijn/ons voedsel' (net als de slogan 'No farmers no food', geeft een veel te idealistisch beeld. Er zijn maar weinig mensen die altruistisch genoeg zijn om boer te worden om iets voor de mensheid te doen. Het merendeel rolt er van huis uit in of is een grote ondernemer die fabrieksmatig produceert, ook met winstdoeleinden dus, en niet alleen winst als inkomen voor zijn gezin.
Sunnda schreef:Magrathea schreef:Moet je eens opletten wat er gebeurt als een kleine groepje dieren- of klimaatactivisten iets doet![]()
Sorry dat ik niet op de vragen heb gereageerd, het topic gaat een beetje hard en ik heb niet zo veel achter mijn laptop gezeten de afgelopen dagenIk zal mijn best doen om de posts nog terug te vinden.
Dat heb je echt al 100 keer gezegd.
De 'Ons zijn klein en hullie zijn groot' methode'
Klimaatactivisten houden zich aan geen enkele regel en vinden dat hun recht omdat ze de wereld moeten redden.
Prima, maar ga dan ook niet zitten huilen als je daarop gepakt wordt en niet elke keer de 'minderheidskaart trekken.![]()
Bovendien zorgt een boer voor mijn voedsel en doet zijn best aanpassingen te doen.
Een klimaatactivist doet niets actief aan de problemen behalve stoepzitten en vastlijmen.
Sunnda schreef:Bovendien zorgt een boer voor mijn voedsel en doet zijn best aanpassingen te doen.
Een klimaatactivist doet niets actief aan de problemen behalve stoepzitten en vastlijmen.
8nnemiek schreef:Sunnda schreef:Dat heb je echt al 100 keer gezegd.
De 'Ons zijn klein en hullie zijn groot' methode'
Klimaatactivisten houden zich aan geen enkele regel en vinden dat hun recht omdat ze de wereld moeten redden.
Prima, maar ga dan ook niet zitten huilen als je daarop gepakt wordt en niet elke keer de 'minderheidskaart trekken.![]()
Bovendien zorgt een boer voor mijn voedsel en doet zijn best aanpassingen te doen.
Als je het hebt over ‘aan geen enkele regel houden’, kun je een voorbeeld geven, Sunnda?
Zodra een boer met zijn trekker de snelweg op rijdt heeft hij ook al een wet overtreden..
Electra63 schreef:Sunnda schreef:Bovendien zorgt een boer voor mijn voedsel en doet zijn best aanpassingen te doen.
Iedereen is een radartje in het geheel. We kunnen ook niet zonder onderwijzers, zorgpersoneel, bakkers, loodgieters enz.
Ook die klimaatactivisten hebben een reden of doel. Of jij of iemand anders dat nuttig vindt, is niet zo belangrijk.
Zij hebben ook gewoon het recht om te staken of te protesteren.