steun onze boeren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 15:57

Ach hou toch op Electra. Alsof iedereen dat dan doet. Heb op de FB pagina van Wakker Dier wel eens nare verwensingen gekregen, uiteraard op de persoon gespeeld. Vind ik dan iedere WD fan ook asociaal volk? Er zijn altijd en in iedere groep rotte appels

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:02

Electra63 schreef:
Boras schreef:
Verschrikkelijk asociaal volk. Allemaal. Een normaal persoon had dit zien aankomen en wil daar niet bijhoren. Ik hoop dat ze de straffen krijgen die ze verdienen. Maar dat zal wel niet. Overheid treedt op en bescherm de rechtstaat tegen dit stelletje gevaarlijke annarchisten. Helemaal van God los zijn ze. Dit gaat niet meer om demonstreren. Dit is rellen en eens lekker los gaan. Helemaal buiten proportie. Niets rechtvaardigt dit gedrag. Moeten er eerst slachtoffers vallen?

Je hebt gelijk.
Ik hoorde dat er werd gescandeerd: Jesse Klaver, je moeder is een prutsmuts. Nu is zijn moeder 2 jaar geleden overleden en zit Klaver niet eens in de regering en is het een oppositie partij. Ook was er een doodskist met Klaver erop. Ik vind dit soort acties schandalig en ik ben geen GL-stemmer.
Ik stond er eerst neutraal in, maar voor mij is de grens al lang overschreden.
De politiek mag niet wijken voor dreigementen en geweld.

Hier ben ik het volledig mee eens. Ik denk ook dat ze hiermee de sympathie van het volk verliezen. In elk geval die van mij.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:04

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:05

Ik vraag me al de hele tijd af wat al die boeren zelf gestemd hebben bij de laatste verkiezingen. :+ Op al die zgn linkse partijen? Aangezien VVD tegenwoordig ook al links genoemd wordt op facebook _O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:07

Nikass schreef:
Lijkt me niet mee dan normaal dat je een ambulance doorlaat. Moeten ze daarvoor nu echt een veer in hun achterste krijgen?

Eerder ging het in dit topic erover dat ze helemaaaaaal niks erdoor lieten. En dan laat je zien dat dat wel wordt gedaan en dan krijg je dit. Sorry hoor, maar als je alleen maar wilt lezen wat je wilt lezen omdat je boos bent dat ze protesteren...

Ja, er zitten rotte appels tussen. Maar er zijn ook duizenden die WEL gewoon normaal nadenken en opkomen voor hun toekomst. Het is niet zo dat ze de bedrijven niet willen veranderen. Ze willen een beleid waar ze op kunnen vertrouwen. en dat is er al jaren niet geweest. Zie maar eens een gezond bedrijf op te bouwen terwijl de overheid elk jaar (!!! Wánt dat is wat er de afgelopen 10 jaar is gedaan) veranderd. Daar kun je geen bedrijfsplan op schrijven.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:13

Winged schreef:
Nikass schreef:
Lijkt me niet mee dan normaal dat je een ambulance doorlaat. Moeten ze daarvoor nu echt een veer in hun achterste krijgen?

Eerder ging het in dit topic erover dat ze helemaaaaaal niks erdoor lieten. En dan laat je zien dat dat wel wordt gedaan en dan krijg je dit. Sorry hoor, maar als je alleen maar wilt lezen wat je wilt lezen omdat je boos bent dat ze protesteren...

Ja, er zitten rotte appels tussen. Maar er zijn ook duizenden die WEL gewoon normaal nadenken en opkomen voor hun toekomst. Het is niet zo dat ze de bedrijven niet willen veranderen. Ze willen een beleid waar ze op kunnen vertrouwen. en dat is er al jaren niet geweest. Zie maar eens een gezond bedrijf op te bouwen terwijl de overheid elk jaar (!!! Wánt dat is wat er de afgelopen 10 jaar is gedaan) veranderd. Daar kun je geen bedrijfsplan op schrijven.

Ik ben niet boos dat ze protesteren en ik heb steeds aangegeven dat ik vind dat de overheid de boeren financieel moet helpen bij de verandering van bedrijfsvoering.
Maar ik wordt wel boos van asociaal gedrag. En om dan vervolgens te moeten horen hoe geweldig de boeren zijn omdat ze iemand een kopje koffie aanbieden en een ambulance door laten... >;) Serieus?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:16

Neem ik ergens het woordje geweldig in de mond? Omdat ik een filmpje deel waarop gewoon normaal gedrag wordt getoont terwijl iedereen zegt 'dat de boel volledig geblokkeerd is'? Het filmpje laat zien dat hulpdiensten er gewoon langs worden gelaten. En ja, dat is heel normaal. Maar ja, wel iets anders dan dat iedereen denkt. Snap e vous?

Non-discussie dit.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:17

Electra63 schreef:
Boras schreef:
Verschrikkelijk asociaal volk. Allemaal. Een normaal persoon had dit zien aankomen en wil daar niet bijhoren. Ik hoop dat ze de straffen krijgen die ze verdienen. Maar dat zal wel niet. Overheid treedt op en bescherm de rechtstaat tegen dit stelletje gevaarlijke annarchisten. Helemaal van God los zijn ze. Dit gaat niet meer om demonstreren. Dit is rellen en eens lekker los gaan. Helemaal buiten proportie. Niets rechtvaardigt dit gedrag. Moeten er eerst slachtoffers vallen?

Je hebt gelijk.
Ik hoorde dat er werd gescandeerd: Jesse Klaver, je moeder is een prutsmuts. Nu is zijn moeder 2 jaar geleden overleden en zit Klaver niet eens in de regering en is het een oppositie partij. Ook was er een doodskist met Klaver erop. Ik vind dit soort acties schandalig en ik ben geen GL-stemmer.
Ik stond er eerst neutraal in, maar voor mij is de grens al lang overschreden.
De politiek mag niet wijken voor dreigementen en geweld.

Helemaal mee eens, je kunt wachten op ongelukken en je bereikt er helemaal niets mee. Hier (Frankrijk) doen ze dat soort fratsen ook te pas en te onpas, ik blijf ook denken dat dit copieer gedrag is, heb jaren geroepen 'gelukkig doen ze dat niet in mijn land, zo dom zijn wij niet', well there you go...

Hier zijn al regelmatig doden gevallen, ik herinner me er 1 recente, blokkade van de geile hesjes waar mensen in terecht kwamen die met spoed met hun hond naar de dierenarts reden. Vechtpartij om te beginnen, toen heeft een bestuurder van die auto paniekerig gas gegeven en vol over een blokkeer dame heen gereden die dus ook het leven daarbij gelaten heeft.

Hier nooit iets bereikt met die onzin, net zoals dat in Nederland ook zal zijn. Vind het een zeer kwalijke ontwikkeling dat nageaap van domme acties.

Houd alsjeblieft op voordat er doden vallen, en ga gewoon als volwassen mensen de dialoog aan

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:23

Arabesk schreef:
Ik vraag me al de hele tijd af wat al die boeren zelf gestemd hebben bij de laatste verkiezingen. :+ Op al die zgn linkse partijen? Aangezien VVD tegenwoordig ook al links genoemd wordt op facebook _O-

Ik hoorde dat inderdaad in een speech van een boerin, de linkse kabinetten :+
Daarna een speech van Baudet en Hiddema :D .
Die hebben weer een potentiele doelgroep ontdekt, net als Geert. ;)
Nog nooit hebben zij zich ingespannen voor de boeren, er staat amper iets in hun partijprogramma's.

Maar ik ben niet tegen de boeren, ik begrijp hun frustratie en angsten en woede.
Zij mogen ook protesteren, maar niet met het recht van de sterkste.
Iedereen moet zich aan de wet houden, dus ook de boeren.

En dan is er nog steeds de uitspraak van de rechter: niemand staat boven de wet.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:27

net nog een filmpje gezien van de meute daar, niks aan de hand, supergoede sfeer

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 16:50

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:00

Wat is dat toch met mensen dat ze ineens geen onderscheid kunnen maken tussen duizenden personen die daar gewoon staan te demonstreren en die kleine groep raddraaiers die de boel verpesten of domme dingen doen.

Als je met 450 man paard gaat rijden op een strandrit en een klein groepje misdraagt zich, ga je dan ook meteen schreeuwen dat alle ruiters debielen zijn en rijden maar afgeschaft moet worden.

Dan zit je vanuit frankrijk te roepen wat hier in NL moet gebeuren.
Ik ben er net vandaan en het is daar echt prima te doen hoor. Niets geen bijzondere mensen, gewoon normale mensen met wie je prima kan praten.

De kortzichtigheid van mensen is echt tenenkrommend.
Ondernemersrisico, ja hoor. Want morgen wil de consument niet meer eten natuurlijk...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:02

Sunnda schreef:
Wat is dat toch met mensen dat ze ineens geen onderscheid kunnen maken tussen duizenden personen die daar gewoon staan te demonstreren en die kleine groep raddraaiers die de boel verpesten of domme dingen doen.

Moet je eens opletten wat er gebeurt als een kleine groepje dieren- of klimaatactivisten iets doet :+

Sorry dat ik niet op de vragen heb gereageerd, het topic gaat een beetje hard en ik heb niet zo veel achter mijn laptop gezeten de afgelopen dagen :) Ik zal mijn best doen om de posts nog terug te vinden.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:15

Kinke schreef:
net nog een filmpje gezien van de meute daar, niks aan de hand, supergoede sfeer

Het is maar wat je een supergoede sfeer noemt.
De rotte appels cq. grote bekken zetten blijkbaar de toon. En als er een camera op staat, zetten ze gewoon nog een tandje bij. Nou, wees er maar trots op.

Jammer hoor, het had ook anders gekund, vreedzamer. Zoals dat kopje koffie voor die agent vanmorgen.
Met schelden, vuurwerk gooien, blokkades doorbreken en doodskisten met de naam van een linkse politicus erop rondzeulen verspeel je een hoop goodwill bij het publiek. Want dat aspect van de demonstraties is wel wat er in beeld komt, of dat nu representatief is voor de grotere groep of niet.

Ik weet zeker dat er ook boeren zijn die zich momenteel kapot schamen cq. ergeren over het vertoonde wangedrag. Ook binnen de gelederen van de demonstranten. Maarja, wat doe je eraan.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:18

Magrathea schreef:
Sunnda schreef:

Moet je eens opletten wat er gebeurt als een kleine groepje dieren- of klimaatactivisten iets doet :+

Sorry dat ik niet op de vragen heb gereageerd, het topic gaat een beetje hard en ik heb niet zo veel achter mijn laptop gezeten de afgelopen dagen :) Ik zal mijn best doen om de posts nog terug te vinden.

Dat heb je echt al 100 keer gezegd.
De 'Ons zijn klein en hullie zijn groot' methode'
Klimaatactivisten houden zich aan geen enkele regel en vinden dat hun recht omdat ze de wereld moeten redden.
Prima, maar ga dan ook niet zitten huilen als je daarop gepakt wordt en niet elke keer de 'minderheidskaart trekken. :)

Bovendien zorgt een boer voor mijn voedsel en doet zijn best aanpassingen te doen.
Een klimaatactivist doet niets actief aan de problemen behalve stoepzitten en vastlijmen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:23

En toch hè, iedere keer maar zeggen 'de boer zorgt voor mijn/ons voedsel' (net als de slogan 'No farmers no food'), geeft een veel te idealistisch beeld. Er zijn maar weinig mensen die altruistisch genoeg zijn om boer te worden om iets voor de mensheid te doen. Het merendeel rolt er van huis uit in endan zijn er nog de grote ondernemers die fabrieksmatig produceren, ook met winstdoeleinden dus, en niet alleen winst als inkomen voor zijn gezin.
Laatst bijgewerkt door mysa op 16-10-19 17:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:24

Askja schreef:
Kinke schreef:

Het is maar wat je een supergoede sfeer noemt.
De rotte appels cq. grote bekken zetten blijkbaar de toon. En als er een camera op staat, zetten ze gewoon nog een tandje bij. Nou, wees er maar trots op.

Jammer hoor, het had ook anders gekund, vreedzamer. Zoals dat kopje koffie voor die agent vanmorgen.
Met schelden, vuurwerk gooien, blokkades doorbreken en doodskisten met de naam van een linkse politicus erop rondzeulen verspeel je een hoop goodwill bij het publiek. Want dat aspect van de demonstraties is wel wat er in beeld komt, of dat nu representatief is voor de grotere groep of niet.

Ik weet zeker dat er ook boeren zijn die zich momenteel kapot schamen cq. ergeren over het vertoonde wangedrag. Ook binnen de gelederen van de demonstranten. Maarja, wat doe je eraan.

Ik denk dat het meeste publiek genoeg gezond verstand heeft om te weten dat er in zulke demo's altijd een paar rotte appels zitten en daar niet de behoefte bij voelen om te denken dat dan iedereen meteen slecht is/alle boeren zo zijn/enz.
Ik denk dat dat extreem 'zwartwit' gedrag vooral op internet gebruikt wordt door mensen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:25

mysa schreef:
En toch hè, iedere keer maar zeggen 'de boer zorgt voor mijn/ons voedsel' (net als de slogan 'No farmers no food', geeft een veel te idealistisch beeld. Er zijn maar weinig mensen die altruistisch genoeg zijn om boer te worden om iets voor de mensheid te doen. Het merendeel rolt er van huis uit in of is een grote ondernemer die fabrieksmatig produceert, ook met winstdoeleinden dus, en niet alleen winst als inkomen voor zijn gezin.

Dus wat wil je nu zeggen?
Als er geen boer is is er geen eten. It's as simpel as that. Daar kun je niets tussen krijgen.
Niemand heeft het over het waarom van eten produceren toch?
Alleen dat je van lucht en de wind niet kan leven. En dat voedsel nu eenmaal van de boer komt.
Dat alteuistisch haal je er helemaal zelf bij.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:31

Stuitend overigens hoe Baudet en Wilders, die je verder nooit hoort over de boeren, de gelegenheid aangrijpen om zieltjes te winnen en het anti-overheidssentiment nog eens lekker op te stoken. Lang leve het populisme.

Sunnda, klimaatactivisten komen op voor wat zij zien als het grotere belang. De boeren komen op voor hun eigen belang. Prima, maar hou gewoon op met het zwartmaken van andere activisten ten gunste van de boeren. 'Ja maar hullie' is geen argument maar een jij-bak.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 17:35

Sunnda schreef:
Magrathea schreef:

Klimaatactivisten houden zich aan geen enkele regel en vinden dat hun recht omdat ze de wereld moeten redden.
Prima, maar ga dan ook niet zitten huilen als je daarop gepakt wordt en niet elke keer de 'minderheidskaart trekken. :)

Bovendien zorgt een boer voor mijn voedsel en doet zijn best aanpassingen te doen.
Een klimaatactivist doet niets actief aan de problemen behalve stoepzitten en vastlijmen.

Als je het hebt over ‘aan geen enkele regel houden’, kun je een voorbeeld geven, Sunnda?

Zodra een boer met zijn trekker de snelweg op rijdt heeft hij ook al een wet overtreden..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:13

Sunnda schreef:

Iedereen is een radartje in het geheel. We kunnen ook niet zonder onderwijzers, zorgpersoneel, bakkers, loodgieters enz.
Ook die klimaatactivisten hebben een reden of doel. Of jij of iemand anders dat nuttig vindt, is niet zo belangrijk.
Zij hebben ook gewoon het recht om te staken of te protesteren.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:20

8nnemiek schreef:
Sunnda schreef:

Als je het hebt over ‘aan geen enkele regel houden’, kun je een voorbeeld geven, Sunnda?

Zodra een boer met zijn trekker de snelweg op rijdt heeft hij ook al een wet overtreden..

Ik had een heel verhaal getikt. Alles weg ineens.. :+

Stallen binnenvallen?
Illegaal slachterij bezoek?
Protesteren waar dat niet is toegetaan in Amsterdam? (En je mensen daar bijdrages voor geven, en moet het stiekeme doel politie en justitie te overbelasten om zo af te dwingen)
Dat passief agressieve gedrag vindt ik enorm naar. Doen alsof je vreemdzaam bent, maar de hele wereld de wet willen voorleggen omdat je denkt dat je de enige bent die 100% gelijk hebt.

Als je echt verschil wilt maken moet je geen stoepzitter worden of vastlijmer. Wees dan een echte held en zoek een baan waarbij je verschil kunt maken. Ik ken ze hoor, jonge mensen die iets moois creeeren, wat wel milieubewust is.
We zijn als klein landje zo mooi doordat we enorm innovatief zijn.
Gebruik die kracht dan, wees niet alleen de demonstrant maar help mee met de nieuwe doelen. We hebben mensen nodig die meedenken in oplossingen, dwarsliggers die vanaf de grond roepen dat zij het allemaal beter weten, heeft niemand wat aan.

Dom stoepzitten vindt ik voor lafaards, sorry. Je kost de maatschappij alleen maar geld en doet niets om echt iets te bereiken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:21

Electra63 schreef:
Sunnda schreef:

Iedereen is een radartje in het geheel. We kunnen ook niet zonder onderwijzers, zorgpersoneel, bakkers, loodgieters enz.
Ook die klimaatactivisten hebben een reden of doel. Of jij of iemand anders dat nuttig vindt, is niet zo belangrijk.
Zij hebben ook gewoon het recht om te staken of te protesteren.

Ik zeg ook nergens dat ze dat niet hebben?
Dat ik ze niet nuttig vindt moge duidelijk zijn en dat is een mening.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:22

Ik denk dat de boeren voor veel mensen vandaag toch echt te ver zijn gegaan, en een averechts effect bereiken met de acties van vandaag.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 18:26

Eens met Sunda! Boeren die werken hard en hebben echt niet zo’n vetpot als velen denken. Heb jaren agrarische financieringen verleend voor het werk en het zou je verbazen waar mensen voor rondkomen.

Die linkse vega lui die ingehuurd worden zijn veelal uitkeringstrekkers die alleen maar rellen omdat het kan. Die mogen ze van mij wel eens hard aanpakken.