Op wie stem jij 20 maart?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:43

mysa schreef:
Ja, ben ook razend benieuwd naar de logica van Boras' opmerking!

Ik denk dat Boras reageerde op jouw opmerking? Dat je steeds linkser wordt en dat ze dat een logische wending vindt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:44

secricible schreef:
Boras schreef:
Ik begrijp vooral vrouwen die op Baudet stemmen niet.

Ik neem aan dat biras wat anders bedoeld gezien deze quote van gisteren...

Oh, gelukkig.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:45

bigone schreef:
Ik kan heel goed snappen dat mensen op de FvD gestemd hebben, zoals in de jaren hiervoor op Wilders en Fortuin . Wat ik het kwalijke vind van deze figuren is het populistische gepraat en beloftes die ze nooit waar kunnen maken. Maar een grote groep mensen die leven van het minimum en niets kunnen ondanks de beloftes van het huidige kabinet , die hopen op betere tijden met Baudet. Geen buitenlanders om banen in te pikken, geen asielzoekers die alles wel krijgen, geen klimaatmaatregelen die miljarden euro’s kosten enz enz. Die lezen niet dat ze van alle toeslagen af willen , uit de EU willen en nog wat meer zaken die juist die grote groep die het graag beter wil zal raken.

Deze groep mensen waaruit links uiteindelijk is voortgekomen is nu door links volledig in de steek gelaten. De meeste linkse partijen hebben geen binding meer met de onderklasse. Populisten weten deze mensen wel aan te spreken. Wat dat betreft zal Links toch heel hard zijn best moeten doen om weer een binding te krijgen met de groepen waar links uiteindelijk uit voortgekomen is.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:46

Hier 20-30 en heb een paar vriendinnen in deze leeftijdscategorie die absoluut ook tegen zijn

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:48

Myrthe3 schreef:
Hier 23 jaar en vrouw, fvd gestemd. Ik val dus lekker uit de toon, helemaal goed! :D

Ik ben 20 dus ik ook haha!

mysa
correspondent/vertaler

Re: Op wie stem jij 20 maart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:50

Mijn zonen, begin twintig, staan ook een stuk positiever tegenover fvd dan ik. Bijna ruzies in de tent hier, ha ha. Werd gisteren zelfs uitgescholden voor feminist ;)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:53

Ik ben tegen baudet (20+) net zoals mijn moeder (40+) mijn broertje (18+) mijn vader (60+) flink aantal klasgenoten, vriendlief (20+)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:54

bigone schreef:
Boras schreef:
Ik vind het voor vrouwen juist een logische wending :)

Baudet?? Leg uit ??

Nee, linkser, of milder, worden op je oude vrouwendag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:56

Ik snap echt die haat niet tegen Baudet. Ok, hij heeft een paar niet handige uitspraken gedaan. Maar hey, die zijn er van iedereen wel te vinden.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:58

Me dunkt dat er intussen genoeg is aangedragen waarom mensen ongerust zijn.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 22:59

Myrthe3 schreef:
Ik snap echt die haat niet tegen Baudet. Ok, hij heeft een paar niet handige uitspraken gedaan. Maar hey, die zijn er van iedereen wel te vinden.

Ik daag je uit om opmerkingen van dit niveau te vinden van de hoofdmannen en -vrouwen van de coalitiepartijen. Dit zijn namelijk best heftige opmerkingen, wel een beetje erger dan 'niet heel handig'.

mysa
correspondent/vertaler

Even wachten op enquête dus? Qua leeftijdscategorie? Voor wat betreft Baudet zelf, ik heb me nooit in hem verdiept, voor zover ik nu kan oordelen speelt de manier waarop hij in elkaar steekt een grote rol. Psychologisch gezien. Die knul heeft geschiedenis en rechten gedaan. Dan moet hij, zou je denken, toch wel goed hebben nagedacht. En dat zie ik niet terug in zijn standpunten. Beetje vreemd. Ik ga me inlezen in het fenomeen Baudet.

Boras

Ik ga dit topic ontstippen.

Dag allemaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:00

Myrthe3 schreef:

Iemand die pretendeert door zijn manier van praten en door zijn scholing en afkomst te zijn wat hij denkt te zijn doet geen onhandige uitspraken maar meent ze stuk voor stuk. Of beter gezegd , geloofd alles wat hij zegt . En ik haat die kerel echt niet, ik heb eigenlijk geen mensen die ik haat maar zijn gedrag/uitspraken doen mij denken aan mensen waarvan ik hoopte dat die nooit weer zouden opstaan in onze hedendaagse maatschappij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:07

Myrthe3 schreef:

Mwa, ik vond Ruttes roep om Carolien een tikkeltje minder erg dan een fascistische overwinningsspeech :=
En die ‘niet handige uitspraken’ zijn stuk voor stuk zorgvuldig gekozen en bij navraag meent hij ze ook nog.
Ze zijn van een heel ander kaliber dan een verspreking, foutje of black-out.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:07

Boras schreef:
Ik ga dit topic ontstippen.

Dag allemaal.

Jammer Boras!
Net als het vertrek van Pien ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:10

IMANDRA schreef:
Myrthe3 schreef:

Ik daag je uit om opmerkingen van dit niveau te vinden van de hoofdmannen en -vrouwen van de coalitiepartijen. Dit zijn namelijk best heftige opmerkingen, wel een beetje erger dan 'niet heel handig'.

Ik heb liever een paar vrouw onvriendelijke uitspraken dan kamerleden die het aanmoedigen om in te breken in stallen en die het aanmoedigen dat boeren doodsbedreigingen krijgen.
Ook de eenzijdige berichtgeving wbt veehouderij ben ik beu.
Iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar kom dan niet met lesmateriaal over kistkalveren.
Maar kom dan met objectief materiaal.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:11

verootjoo schreef:
Myrthe3 schreef:

Mwa, ik vond Ruttes roep om Carolien een tikkeltje minder erg dan een fascistische overwinningsspeech :=
En die ‘niet handige uitspraken’ zijn stuk voor stuk zorgvuldig gekozen en bij navraag meent hij ze ook nog.
Ze zijn van een heel ander kaliber dan een verspreking, foutje of black-out.

Ik vind vooral het verspreiden van nep-nieuws erg. En zijn dubieuze banden met Franse, Joodse en Amerikaanse extremisten erg verontrustend.
En dat gebral met zijn Latijns of zgn interlectueel gelul.....
Hij probeert in alles een kopietje van Fortuin te zijn.

Dat vind ik inderdaad erger dan roepen om Caroline :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 23:17

Nou.. als hij een kopietje van Fortuyn wilde zijn had hij hele andere uitspraken moeten doen en staat zijn bijna anti feminisme haaks op de gedachtegoed van Fortuyn over vrouwen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 23:18

LiannePuthzy schreef:
Ik ben tegen baudet (20+) net zoals mijn moeder (40+) mijn broertje (18+) mijn vader (60+) flink aantal klasgenoten, vriendlief (20+)

Kunnen we tegenwoordig voor of tegen Baudet zijn? :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:23

Shaggy09 schreef:
Nou.. als hij een kopietje van Fortuyn wilde zijn had hij hele andere uitspraken moeten doen en staat zijn bijna anti feminisme haaks op de gedachtegoed van Fortuyn over vrouwen.

Lees de analyse van Maarten, daar staat het heel goed uitgelegd.
Trouwens Fortuin was ook niet heel vrouwvriendelijk: die had de vrouwen liever achter het aanrecht.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:26

Ik hoop dat Maarten gelijk heeft in alle opzichten. Kan goed. Maar ben toch bang dat er op een dag een populist opstaat die het net zo ver schopt als sommige populisten in de, min of meer, recente geschiedenis.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:28

Myrthe3 schreef:

Een paar onhandige uitspraken noem je dat? :brr:
Misschien toch maar het artikel lezen in het Brabants dagblad.
https://www.bd.nl/tilburg-e-o/fascistis ... ~a9599e43/

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:31

Electra63 schreef:
En dat gebral met zijn Latijns of zgn interlectueel gelul.....

Ik krijg altijd het gevoel alsof hij zeggen wil. "Kijk mij eens! Ik kan Latijn praten. Kijk eens hoe geweldig intelligent ik ben."

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:32

Meneer de Ruiter slaat de spijker op de kop. Maar ik vrees dat het merendeel van de fvd-kiezers niet weet wat boreaal betekent. (en het ook niet opzoekt)
Laatst bijgewerkt door mysa op 21-03-19 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt