Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:27

Emmaa_ schreef:
Christendom doet het anders nog prima in NL als je naar de grootte van bv het CDA kijkt? De religie Koran bestaat ook niet, maar de islam is in Nederland ook helemaal niet zo in opkomst hoor. 5% van de Nederlanders is islamitisch en 2% van de Nederlanders heeft op DENK gestemd. Chill een beetje, ze zullen heus niet over 4 jaar een absolute meerderheid binnenharken.

Jaa maar de echt christelijke partijen zoals SGP en Christenunie hadden ook niet zo hoog.

Ik zie het allemaal wel, hoop dat CDA wel wat aan gaat doen mocht het zo ver komen daarom ook voor CDA gestemd ja de imigranten gaf voor mij de doorslag om te stemmen op CDA, PVV ik weet niet, ik vind dat ook eng als hij aan macht zou komen.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:28

De religie Koran :').... Meine Gute, weet je uberhaupt waarover je praat?

Janinevv

PlantsTho schreef:
De religie Koran :').... Meine Gute, weet je uberhaupt waarover je praat?

Ik ben moe, Islam.

mnka

milatje schreef:
Ik heb zo her en der wat Posts meegelezen. Maar er zijn mensen op internet die beweren dat er gefraudeerd zou zijn :')

Ik geloof er niet zoveel van, maar deze link werd gepost, waar ook een foto in staat van onze bokt peilingen. In ieder geval mooi gephotoshopt :')

https://www.detheorist.nl/post/vergelijk-de-peilingen

Als je op de link boven de afbeelding klikt, krijg je dit te zien... [NM] heb jij al gestemd? met poll

Yunomi

Janinevv schreef:
Emmaa_ schreef:
Christendom doet het anders nog prima in NL als je naar de grootte van bv het CDA kijkt? De religie Koran bestaat ook niet, maar de islam is in Nederland ook helemaal niet zo in opkomst hoor. 5% van de Nederlanders is islamitisch en 2% van de Nederlanders heeft op DENK gestemd. Chill een beetje, ze zullen heus niet over 4 jaar een absolute meerderheid binnenharken.

Jaa maar de echt christelijke partijen zoals SGP en Christenunie hadden ook niet zo hoog.

Ik zie het allemaal wel, hoop dat CDA wel wat aan gaat doen mocht het zo ver komen daarom ook voor CDA gestemd ja de imigranten gaf voor mij de doorslag om te stemmen op CDA, PVV ik weet niet, ik vind dat ook eng als hij aan macht zou komen.

Als iemand zo over een christelijke partij/christenen zou praten, zou het hele land op z'n kop staan. :=
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 16-03-17 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Janinevv schreef:
Emmaa_ schreef:

Waar moeten ze iets aan doen als wat zo ver komt?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:29

Ik ben sowieso tegen christelijke/gelovige partijen. Niks tegen geloof in het algemeen, maar iemand religieuze overtuigingen mogen imo niet het leven van andere beïnvloeden. Zoals abortus of euthenasie verbieden.

Beetje de volgende argumentatie: ik ben op dieet, dus jij mag geen koekje!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:30

mnka schreef:
milatje schreef:
Ik heb zo her en der wat Posts meegelezen. Maar er zijn mensen op internet die beweren dat er gefraudeerd zou zijn :')

Ik geloof er niet zoveel van, maar deze link werd gepost, waar ook een foto in staat van onze bokt peilingen. In ieder geval mooi gephotoshopt :')

Als je op de link boven de afbeelding klikt, krijg je dit te zien... [NM] heb jij al gestemd? met poll

Kijk aan nog mooier :')

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:30

Dat ze niet aan de macht ooit komen, ga er niet van uit maar stel.. ik ben het met sommige dingen echt niet eens van DENK en ook niet van SGP over de vrouwen gedoe..

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:33

Eske_B schreef:
Ik ben sowieso tegen christelijke/gelovige partijen. Niks tegen geloof in het algemeen, maar iemand religieuze overtuigingen mogen imo niet het leven van andere beïnvloeden. Zoals abortus of euthenasie verbieden.

Haha moest even lachen om het laatste.

Ik snap heel goed dat iedereen euthanasie wet wil maar ik vind persoonlijk eng idee dat wij als mensen over leven gaan bepalen.

Maar als je ernstig ziek bent kan ik het heel goed begrijpen maar denk dan vanuit mijn geloof daar ook wel wat anders over maar begrijp ook goed de kant van niet gelovigen.

Eske_B

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:35

Het gaat om dat mensen zelf over hun leven bepalen, imo. En ik denk dat er ook strenge regels bij moeten komen en psychische begeleiding.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:36

Janinevv schreef:
Eske_B schreef:

Haha moest even lachen om het laatste.

Ik snap heel goed dat iedereen euthanasie wet wil maar ik vind persoonlijk eng idee dat wij als mensen over leven gaan bepalen.

Maar als je ernstig ziek bent kan ik het heel goed begrijpen maar denk dan vanuit mijn geloof daar ook wel wat anders over maar begrijp ook goed de kant van niet gelovigen.

We doen niks anders dan bepalen over het leven, we hebben overal invloed op. En leven maken zoals IVF doen we ook, kraait niemand naar. Want nieuw leven is mooi, beëindigen nee dat kan echt niet :oo

Maar goed, offtopic.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:36

Eske_B schreef:
Het gaat om dat mensen zelf over hun leven bepalen, imo. En ik denk dat er ook strenge regels bij moeten komen en psychische begeleiding.

Jaa ik vindt het moeilijke onderwerpen ..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:39

Ik vind dat niet lastig, als iemand dood wil, wil diegene dood. Zo simpel is dat. Misschien moeten we ook eens stoppen met de dood als iets verschrikkelijks te zien, maar als iets wat bij het leven hoort.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:40

Nies_ schreef:
Ik vind dat niet lastig, als iemand dood wil, wil diegene dood. Zo simpel is dat. Misschien moeten we ook eens stoppen met de dood als iets verschrikkelijks te zien, maar als iets wat bij het leven hoort.

Dood hoort ook bij het leven, dat zeker het is rot en het doet iedereen verdriet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:41

Ik snap nooit wat er zo moeilijk is aan de gedachtengang: "iedereen beslist over zijn eigen lijf/leven". Waarom moet een ander daar zo nodig een mening over hebben, waarom moet een ander daarover beslissen?

Je zal je maar zorgen maken over een ander z'n life choices. Wil je geen euthanasie plegen? Ok, is goed. Wil je wel euthanasie plegen? Ok, even goede vrienden. Wil je wel abortus? Ok. Wil je geen abortus? Ok, ook goed. Bemoei je met je eigen lijf. Jij hebt er toch geen last van als een ander euthanasie pleegt?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:42

Citaat:
Dat het er nog bij staat vermeld maakt het er niet mooier op. Als je Thierry Baudet zwart wil maken hoef je niet eens heel veel moeite te doen om hier uitspraken voor te vinden die niet verzonnen zijn voor in een roman. Ik vind het dus eigenlijk nogal een zwak artikel.

Het is juist erg correct, dwz keurig volgens de regels om dit wel te vermelden.
Dus 'het maakt het er niet mooier op' ontgaat mij, eerlijk gezegd.

Verder kan een schrijver zich juist erg vereenzelvigen met een bepaalde romanfiguur/ personage of juist niet - ook dit wordt gemeld.

En wat bedoel je precies met 'als je hem zwart wil maken, dan...'?
Black is beautiful- en het ging niet over laster.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:43

mnka schreef:
milatje schreef:

Indrukwekkend :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:49

Janinevv schreef:
Ja maar kerken sluiten christendom word steeds minder, in deze tijden komen er meer mensen met religie Koran. Als er dan partij zoals Denk er nog is vind ik het wel eng, ik heb het niet over nu of over 2/3 jaar maar over langer termijn.

Ik snap de ophef mbt het slinkende christendom nooit zo. Jammer dan, maar wat maakt het nou uit of er straks meer gelovigen zijn die christen zijn of moslim?
Zolang ze zich maar niet gaan bemoeien met de politiek en hun geloof lekker binnenshuis houden waar het hoort, en imo is er dan ook geen plaats voor partijen zoals de SGP. Maar ze bestaan wel dus als er een christelijke partij mag bestaan, dan ook een moslimpartij, of voor mijn part een Hindoestaanse partij, etc...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:51

Echt ... detheorist.nl
Is die site serieus?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:52

Nies_ schreef:

Boem ! Inderdaad zelfbeschikking is niets mis mee.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:53

Janinevv schreef:
Ja maar kerken sluiten christendom word steeds minder, in deze tijden komen er meer mensen met religie Koran. Als er dan partij zoals Denk er nog is vind ik het wel eng, ik heb het niet over nu of over 2/3 jaar maar over langer termijn.

Ik snap de ophef mbt het slinkende christendom nooit zo. Jammer dan, maar wat maakt het nou uit of er straks meer gelovigen zijn die christen zijn of moslim?
Zolang ze zich maar niet gaan bemoeien met de politiek en hun geloof lekker binnenshuis houden waar het hoort, en imo is er dan ook geen plaats voor partijen zoals de SGP. Maar ze bestaan wel dus als er een christelijke partij mag bestaan, dan ook een moslimpartij, of voor mijn part een Hindoestaanse partij, etc...[/quote]

Ja maar hier in Nederland kan en mag bijna alles omgedraaid zouden wij in Moslim landen never iets daar mogen.

Oke ook geen democratie natuurlijk maar goed..

Hier stromen langzaam de kerken leeg en worden moskeeën gebouwd.

Van mij mogen ze partij hebben maar ik vind het allemaal wel eng mochten ze ooit groot worden.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:54

Nies_ schreef:
Een quote uit een fictief boek nog wel. Als je iemand zwart wil maken, doe het dan ten minste goed.

Ik heb de link niet eens aangeklikt want als het joop.nl is weet ik al dat het gewoon compleet uit z'n verband is gerukt. :7 Ik heb via twitter wel meegekregen waar het over gaat. Wel heel grappig dat mensen zich zo kwaad kunnen maken over een stukje fictie. :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:55

In moslimlanden mag het misschien niet... ligt ook aan de stroming van het geloof. Zelfde als dat er verschillen zijn in christendom. Dat was ook niet altijd gezelligheid, vrede en naastenliefde toen het christelijke geloof aan de macht was, vroeger :D

Is het dan niet aan ons om te laten zien hoe het wel kan? Zo'n 5% van de bevolking is islamitisch dacht ik. Voorlopig geen meerderheid.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 16-03-17 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:56

Ik hou me weer stil, dus graag niet verder discussiëren en mij de grond in boren omdat ik iets anders denk als jullie ;)