Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Keet schreef:https://www.google.com/m/search?pz=1&tb ... DfzA0X-3mc
Miranda. De Hornbach is aan de andere kant vd stad. Dit is die bij het ZMC
Keet schreef:Zaandam is de McDonald's ontruimd ivm bommelding. Twee verdachten aangehouden en waarschuwingsschoten gelost.
Compleet verkeersinfarct net boven Amsterdam
lovecappie schreef:Keet schreef:Zaandam is de McDonald's ontruimd ivm bommelding. Twee verdachten aangehouden en waarschuwingsschoten gelost.
Compleet verkeersinfarct net boven Amsterdam
Dat valt gelukkig mee
Ik woon en studeer zelf in Purmerend, mijn vriendin/klasgenoot woont in Zaandam tegen over de Mac en reist elke dag met de trein heen en weer. Die werd inderdaad door haar moeder gebelt nog even in Purmerend te blijven omdat er niet duidelijk was wat er aan de hand was. Mn vriendin is toch naar Zaandam (en moet dan ook langs de rotonde/mac) gegaan omdat ze moest werken. Heb net contact met haar gehad en ze zegt dat het niet heel dreigend is, gelukkig.
Een man en vrouw waren aangehouden en meer is nog niet duidelijk. Het verdachte pakketje was uiteindelijk ook niet 'heel verdacht'.
Marieke1495 schreef:Na zo'n grote aanslag is iedereen weer wakker geschud en vallen dingen ineens weer op. De staat van paraatheid wordt dan weer opgeschaald bij burgers.
Zelfs oordopjes kunnen dan lijken op een bomgordel. Je ziet vaak dat na zo'n grote aanslag veel van dit soort meldingen gedaan worden.
Varekaj schreef:Ze kiezen nooit een feestdag, waarschijnlijk omdat ze weten dat de veiligheid dan nog hoger en scherper is dan anders. Teveel risico om in de kijker te lopen. Parijs en Brussel waren op een doordeweekse, doodnormale dag. Zo'n dag dat niemand het verwacht.
poes schreef:Langs de kleine wegen is er geen controle enkel langs de snelweg. Verder is alles vrij normaal.
germie schreef:poes schreef:Langs de kleine wegen is er geen controle enkel langs de snelweg. Verder is alles vrij normaal.
Dus als we zaterdag vertrekken naar Frankrijk, dan kunnen we gewoon doorrijden? A2 maastricht, en dan ergens in het zuiden naar Frankrijk weer de grens over. Ik hoef niet in Brussel te zijn.
En mooi dat alles op zich normaal lijkt, want als je er woont ben je toch geschrokken lijkt me.