Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 23:56

Electra63 schreef:
Ik ben ervan overtuigd dat ministers en de leden van het parlement meer werken dan de gemiddelde arbeidsduur van de Nederlanders. Die werken echt niet van 9 tot 17 uur.

Zij moeten zich ook aan allerlei (internationale) wetten en afspraken houden. Dus zo even een hek om Nederland bouwen bijvoorbeeld gaat helemaal niet, al zou de regering dit willen.

Waarom denk je dat eerste?

Tsja, ik ben geen hek-om-nederland-aanhanger hoor :') logisch ook dat zoiets niet even gebeurt lijkt me. Maar er zijn ook een aantal zaken (die ik al eerder noemde) die volgens mij veel sneller, makkelijker en beter aangepakt kunnen worden.

Voorstel van Buma ook om dat VN vluchtelingen verdrag aan te passen... Goed initiatief, maar staat voor volgend jaar op de agenda las ik? Wanneer je als minister al de geringste aanwijzing hebt van mogelijk toenemende vluchtelingen, moet er al veel sneller een lampje gaan branden imo.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 00:18

Ik had vroeger (vorige baan) veel te maken met Minister van Verkeer en Waterstaat. Ik weet dat de agenda's helemaal vol stonden met werkbezoeken en vergaderingen. Daarbij moet je je natuurlijk inlezen en laten voorlichten. Die maken lange dagen.

Buma vind ik hypocriet, zeker voor een christelijke partij.

Maar ik ga naar bed, wekker gaat om 6 uur.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 07:30

@ Thesserd: De gunfactor zal er inderdaad mee te maken hebben. Nu gaat het om grotendeels gezinnen en enkele alleen reizende mannen. Wellicht dat als dit omgedraaid was het er wel anders zou zien.

@Electra63: Tsja, mijn persoonlijke bevindingen zijn dus compleet anders. Hier in de regio heeft de PVV alleen voet aan de grond gekregen in de grote steden. De dorpen (3.000 tot 10.000 inwoners) hier zijn steevaste CDA stemmers met een enkele VVD-er. Misschien is de kerkelijke inslag van 'naaste zorg' wat hier nog een vinger in de pap heeft maar ik denk eerder dat men blij is met elke nieuwe inwoner (behalve stedelingen, die blijven met de nek aangekeken worden).
Vergrijzing slaat toe, inwoners aantallen dalen, jongeren en voorzieningen trekken weg, grote steden staan te springen om de dorpen te annexeren. Een gezin die nog aardig gevormd kan worden naar de maatstaven van het dorp zien ze hier dan ook best graag verschijnen.

Als je het onderzoek nog kan vinden, dan zou ik deze nog graag willen lezen.

Electra63

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:02

Ik zit op mn werk. Ik zal vanavond even zoeken op de laptop.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:03

Electra63 schreef:
@Cowboy
Behalve dat Erdoğan niet acceptabel is (schending mensenrechten) is er ook al tientallen jaren de kwestie Cyprus. Turkije bezet grondgebied van een bondgenoot (kort samengevat).

Yup. Dat waren de punten die ik benoemde als 'terechte argumenten'. De scheiding kerk-staat (zeker in combinatie met vrijheid van meningsuiting) is er ook nog een volgens mij.

Bijft de vraag of, zelfs als Turkije al die zaken zou oplossen (dat gaan jij en ik niet meer meemaken overigens), er een Europees politicus te vinden is die bereid is om te zeggen: "OK, laat ze nu maar EU-lid worden" als de consequentie is dat een volksverhuizing op gang gaat komen richting West-Europa. Ik zie het niet gebeuren. Maar nou zie ik Turkije ook nooit al die kritiekpunten oplossen, dus wellcith is de discussie academisch......maar de uitvloeiselen zoals we die nu zien zijn wel errug echt.....

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:41

Heb gisteren een stukje vluchtelingendebat zitten volgen. Volgens Dijkhof gaan de eerste Albanezen, Kosovaren en andere gelukszoekers binnen nu en enkele weken het land weer uit. Volgens hem zijn de Albanezen en Kosovaren alleen hier om te overwinteren. Maar ik heb daar geen beeld bij. Zetten we ze bij Venlo de grens over of proppen we een aantal Transavia vliegtuigen vol en vliegen we ze terug?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:42

Ze krijgen een enkeltje retour maar volgens mij krijgen ze wel eerst de kans om zelf terug te keren.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:54

Maar waar wil je ze heenbrengen Sammie? Vliegtuigladingen vol afleveren in Turkije zal wel geen optie zijn, denk niet dat ze er daar heel blij mee zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:57

Albanië en Kosovo lijkt mij :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:31

Sammie schreef:
Albanië en Kosovo lijkt mij :)

Ligt wel voor de hand ja.......

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:14

Overwinteren? Daar heb ik ook geen beeld bij. Het is niet dat wij zo'n lekker klimaat hebben in de winter.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:23

damian23 schreef:
Overwinteren? Daar heb ik ook geen beeld bij. Het is niet dat wij zo'n lekker klimaat hebben in de winter.

Nee dat is ook zo. Maar de Balkan is nog veel kouder in de winter en daar komt ook nog bij dat het hier comfortabeler is voor hen....geheel verzorgd overwinteren :D

Verder weet ik uit ervaring (vele uitzettingsvluchten gedaan in mn vliegperiode) dat de Balkanlanden niet snel toestemming geven voor uitzettingsvluchten!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:03

Aad van de heuvel bij de wereld draait door wst het prachtig te verwoorden...

De regering informeert het volk niet...niemand weet wat er nu echt aan de hand is...dan wordt er geroepen dat 80% van de Syriers weer terugkeren...maar dat in het verleden steeds weer laat zien dat dat nooit gebeurd..werd door Plasterk ook toegegeven.

Door gebrek aan informatie en duidelijke doelstelling er in Nederland via de media twee groepen zijn ontstaan.
De Gutmenschen en de Fascisten!!
Maar dat in werkelijkheid 80% natuurlijk beiden in het midden staan...maar dat er dus een grote verdeeldheid is ontstaan...
Kijk dus ook op bokt.. :D ;) :+

Dat de stroom vluchtelingen vorig jaar al gaande was..dat de regering toen niets heeft gedaan om zich voor te bereiden en nu nog steeds niet voorbereid is...
Dat Hongarije meteen riep wij willen geen moslims en bouwt een hek....heel Europa valt over Hongarije.

Nu bouwen meer landen hekken...

Nu praat ook Nederland over grenzen bewaken en misschien sluiten

En Plasterk geeft dan toe, ja we kunnen natuurlijk niet heel Afrika naar Europa laten komen, zegt hij....

Op bokt zijn de 2 kampen duidelijken is er geen duidelijke visie, maar de overheid is echt nog in hun zandbak taartjes aan het bakken.... }:) }:)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:34

Daar is de overheid nou eenmaal heel goed in. Paard achter de wagen spannen. Veel regelgeving vanuit theorie, wat later totaal niet blijkt te werken of geheel averechts uitpakt, geld over de balk smijten en t klootjesvolk laten opdraaien voor de oliebol.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:56

Thesserd schreef:
Voorstel van Buma ook om dat VN vluchtelingen verdrag aan te passen... Goed initiatief, maar staat voor volgend jaar op de agenda las ik? Wanneer je als minister al de geringste aanwijzing hebt van mogelijk toenemende vluchtelingen, moet er al veel sneller een lampje gaan branden imo.

Goed plan, misschien. Maar voordat je dit rond hebt ben je geen jaar, maar minstens 10 jaar verder. Als het geen 20 jaar zijn.

Om je een idee te geven: de universele rechten van de mens werden door de VN vastgelegd op 10 december 1948. Vervolgens moesten ze in concrete verdragen terecht komen. Dat duurde een tikkie lang: In 1966 nam de AVVN het Internationale Verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten (IVBPR) en het Internationale Verdrag inzake economische, sociale en culturele rechten (IVESCR) aan. Na de 35e ratificatie traden beide verdragen in 1976 (28 JAAR later!) in werking. Voor Nederland zijn de verdragen van kracht sinds 11 maart 1979 (31 jaar later). Bron: mensenrechten.nl

Ik bedoel maar.......

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:01

ravellie schreef:
Electra63 schreef:

Maar conclusie: ze deden niets.
Ik hou ook niet van gouden tanden en petjes, maar ik noem ze geen tuig omdat ze op straat hangen.
Tuig noem ik mensen die anderen beroven of bedreigen of geweld gebruiken.
De huidskleur of kleding van iemand maakt hem of haar geen tuig, (onacceptabel) gedrag wel.

Ja, wat?
Had ik eerst afgetuigd moeten worden?.
Taalgebruik ( ook al is het misschien macho) kan ook als heel onprettig ervaren worden hoor.
En geeft al helemaal geen gevoel van veiligheid.
Ik was in iedergeval blij weer thuis te zijn in 'onze slaapwijk'.

Maar onveilig voelen betekent dus niet automatisch dat het onveilig is.

BTW: jouw slaapwijk:
het in mijn wijk altijd de allochtonen die zorgen voor politie in de straat, geluidsoverlast, schreeuwende kinderen, keihard praten als je 1 minuut je mond moet houden i.vm.dodenherdenking, gebrek aan respect voor vrouwen, kinderen fatsoenlijk opvoeden)
unquote

Is het nu een slaapwijk of heb je inderdaad zoveel last zie mijn quote ;) , of zeur je gewoon om alles?

Jouw berichten staan echt vol vooroordelen, zonder dat je het zelf merkt :D. Ik woon in een gemêleerde wijk, de Nederlandse kinderen schreeuwen net zo hard als de kinderen van allochtonen op het voetbalpleintje. Bij de Nederlandse buurman van mijn zus is laatst een inval geweest omdat zij met chemicaliën (XTC) aan het rotzooien waren en de 3 kinderen staan (helaas) onder toezicht. Tijdens dodenherdenking zie en hoor ik veel (jonge) mensen door praten/rijden, het leeft minder. Helaas worden Nederlandse kinderen ook niet allemaal goed opgevoed, voorbeelden genoeg. :D
Misschien heb je daarom wel zo vaak "slechte ervaringen" met "allochtonen", je straalt het uit ;)

Ik vind dat "je onveilig voelen door mannen op straat met gouden tanden (kort samengevat)" totaal niets te maken heeft met de vluchtelingenproblematiek. Zoals Cowboy al eerder aangaf, die mannen met gouden tanden zijn meestal mede-Nederlanders van onze eilanden en geen vluchtelingen. Zij zijn ook geen voorstander van burka en hoofddoek ;)[/quote]

Het is een slaapwijk, met in mijn blok een buitenlands gezin dat al 10 jaar voor dikke problematiek zorgt.
Nu staat het huis te koop en ik denk dat iedereen de vlag uit hangt als vertrokken zijn ( gedwongen verkoop ook nog)

Daarbij komt: ik zeur niet over alles.
Ik geef heel duidelijk mijn mening en ik ben tegen islamisering in NL.
En daarbij krijg ik kromme tenen van het beleid in NL.

Grappig dat ze hier geen asielzoeker op straat willen laten slapen, 'want dat kan niet'.
Maar als jij en ik onze rekeningen niet meer kunnen betalen, dan gaat het toch een heel ander verhaal worden....

Never mind

Er circuleert nu een filmpje op internet en ik kreeg hem gisteren al drie keer door mensen.
Ik weet alleen niet hoe ik dat plaatsen moet.
Het is van oorsprong een filmpje uit Belgie van een arbeider die zich kapot heeft gewerkt en zijn rug is helemaal kapot en dan komt het er op neer dat zijn pensioen verdampt is en dat hij te horen kreeg eigenlijk weer eens wat moet gaan doen voor de kost.
(man met weinig tanden, en snor) en een zeer lange lach.
Nou, laten we zeggen dat iemand met wat knip en plak werk er een hele andere versie van heeft gemaakt, kan goed in dit topic.
En ja, ik vond het eigenlijk wel iets om een scheur van in je broek te lachen ( en daarna de ogen uit je kop te janken, want oh....wat komt het in de buurt van de werkelijkheid en waarheid)

Mocht iemand weten wat ik bedoel....

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:11

...knip...geen correcte post
Laatst bijgewerkt door ravellie op 22-10-15 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:16

Electra63 schreef:
Er komen geen miljoen mensen naar Nederland.
ik weet de oplossing niet, ik ben ook geen politicus.
Het mooiste is natuurlijk direct de "namaak"vluchtelingen aan de grens er uit te halen, maar ook dat is niet haalbaar.

Dat moeten we dan nog maar afwachten.
Duitsland tikt inmiddels een miljoen aan.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:18

Electra63 schreef:
Ik ben ervan overtuigd dat ministers en de leden van het parlement meer werken dan de gemiddelde arbeidsduur van de Nederlanders. Die werken echt niet van 9 tot 17 uur.

Zij moeten zich ook aan allerlei (internationale) wetten en afspraken houden. Dus zo even een hek om Nederland bouwen bijvoorbeeld gaat helemaal niet, al zou de regering dit willen.

Leuk he...de EU
Het heeft zoveel voordelen :+ ...en een paar regels en naheffingen :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 16:36

Er bestaat nog wel zoiets als een editknop?

EU heeft voor Nederland als exportland zijnde idd veel voordelen. Levert ook geld op.. Maar dat vertellen ze er niet bij in het nieuws.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:33

Sammie schreef:
Er bestaat nog wel zoiets als een editknop?

EU heeft voor Nederland als exportland zijnde idd veel voordelen. Levert ook geld op.. Maar dat vertellen ze er niet bij in het nieuws.

Daarbij hebben wij natuurlijk jaren wel geprofiteerd van de voordelen en subsidies van de EU. Pas sinds de invoering van de Euro is de kritiek begonnen op de EU.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:03

Fehu schreef:
@Electra63: Tsja, mijn persoonlijke bevindingen zijn dus compleet anders.
Als je het onderzoek nog kan vinden, dan zou ik deze nog graag willen lezen.

Ik kan het zo snel niet meer vinden, het kwam op mij aannemelijk over. Maar misschien heb ik het in een krant of tijdschrift gelezen. Ik zie het zo voor me.

Het kwam er op neer: onbekend maakt onbemind en de negatieve ervaringen die gedeeld worden op internet en social media, dat beïnvloedt de mening van de inwoner van een kleine blanke gemeenschap, ook al hebben zij zelf geen negatieve ervaringen in het dagelijkse leven.
Maar goed...Als ik het artikel nog tegen kom, zal ik het plaatsen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:15

Maar heb je wel negatieve ervaringen met bepaalde bevolkingsgroepen mag je ze liever maar niet uiten.
Mijn beroep is beveiliger. En de meeste problemen zijn toch echt op te delen in enkele groepen.
Ik werk oa in een ziekenhuis en geweld tegen personeel en ambulancemedewerkers komt meestal uit bepaalde groepen.
Nee niet altijd maar wel vaker.
Kijk je opsporings verzocht zie je meer bepaalde groepen.
Maar beter het niet uit spreken.
Maar tel die dingen op. Is het dan angst? Of toch best wel een beetje veel waarheid?
En als ik dan uit eigen ervaring spreek weet ik het wel.

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:36

We hebben te maken met een vraagstuk wat de hele bevolking lijkt te raken. Ik zit net met stijgende verbazing te kijken naar de bijeenkomst in Steenbergen. De taal die daar wordt uitgeslagen tegenover mensen die in gesprek willen gaan over de opvang van vluchtelingen. Die openstaan voor gesprek. Ongelooflijk. En helaas durft niemand op te staan tegen hen. Angst regeert. Evenals dat bij die schreeuwende mensen angst regeert. Waar zijn we bang voor? Om te delen wat we hebben?

Veel mensen halen het vraagstuk 'ouderen' erbij. Er gaat idd iets niet goed in onze verzorgingsstaat mbt tot de ouderen. Maar daar heb ik wel een idee over. De mensen die hier als echte vluchtelingen komen, willen zo snel mogelijk aan de slag. Het zijn doorgaans pientere mensen én mensen met lef!! De tocht die zij achter de rug hebben, daar heb je nl lef en doorzettingsvermogen voor nodig. Laten we ze inzetten als vrijwilligers die onze ouderen bezoeken, helpen met boodschappen, hulp in de huishouding, tuin, ict probleempjes oplossen, en zo veel meer. Daar tegenover staat dat zij meteen in aanraking komen met de Nederlandse taal en cultuur. WIN WIN situatie.

En die raddraaiers die niet normaal in discussie kunnen gaan en schofterige taal uiten en bedreigend zijn. Oppakken en een taakstraf geven. Laten uitvoeren in opvangcentra voor vluchtelingen. Ik wil wedden dat een deel dan heel anders naar deze mensen gaat kijken.

En ja, ik snap dat het heftige problematiek is, maar problemen zijn er om op te lossen. Steek daar je energie in.

Vergeet niet dat de geschiedenis ons leert, dat het wegzetten van bevolkingsgroepen om wat voor reden dan ook, desastreuse gevolgen heeft gehad.

En de gelukszoekers, ach, ik denk dat velen van ons het ook zouden proberen als we in een uitzichtloze situatie zouden zitten. Wie niet waagt, wie niet wint. En die moeten ook terug worden gestuurd.

Ik hoop van harte dat haat en angst hier niet de overhand gaat nemen en ik zou iedereen willen oproepen om te denken vanuit je hart en gevoel.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:41

bruintje123 schreef:
Maar heb je wel negatieve ervaringen met bepaalde bevolkingsgroepen mag je ze liever maar niet uiten.
Mijn beroep is beveiliger. En de meeste problemen zijn toch echt op te delen in enkele groepen.
Ik werk oa in een ziekenhuis en geweld tegen personeel en ambulancemedewerkers komt meestal uit bepaalde groepen.
Nee niet altijd maar wel vaker.
Kijk je opsporings verzocht zie je meer bepaalde groepen.
Maar beter het niet uit spreken.
Maar tel die dingen op. Is het dan angst? Of toch best wel een beetje veel waarheid?
En als ik dan uit eigen ervaring spreek weet ik het wel.

Ja, er zullen best bepaalde problemen meer spelen bij bepaalde bevolkingsgroepen. Ligt natuurlijk ook in welke branche en welk gebied/stad je werkt. Mijn man heeft nooit problemen met allochtonen op zijn werk, die werken ook (helemaal) niet in zijn branche, sterker nog.... hij is één van de weinigen met een buitenlandse naam :D :D .

Ik heb jaren geleden bij een Tbs-kliniek gewerkt, de daders (toen) van brandstichting, fraude, pedofilie, potenrammers en kindermoord waren voornamelijk blanke mannen tussen de 25 en 50.

Neemt niet weg, dat ik vind, dat dit soort problemen niets met de huidige vluchtelingen te maken heeft.

Mooi gesproken Silmitan +:)+