verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:10

Misschien niet alleen de Duitsers? ;)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:24

Ik denk dat het delen of het moeten gaan delen een groot 'angst-ding' is.
Vooral het langere termijn gebeuren vindt ik zeker het overdenken waard.
We krabbelen langzaam op uit de crisis, zorg is 1 grote puinhoop, uitzicht op werk of een huis is voor veel mensen een probleem en dan komen er nu al veel meer asielzoekers dan afgesproken is.
Maar dat moet op een gegeven moment ook 'doorstromen' of 'instromen'.
Ten koste van wat? Van wie?
Niemand heeft hier antwoorden op.
Maar om angst te bagatelliseren ala "stel je niet aan, gewoon ff inschikken" stuit veel mensen tegen de borst.
Mij ook.
Maar voornamelijk het feit dat de EU en onze regering maaaaaandenlang, nee jaaaaaaaaaarenlang hebben toegekeken en nu opeens opveren vanuit hun luie leren directeursbureaustoel: oeps, we moeten wat gaan doen..!
Dit had al besproken moeten worden toen Lampedusa werd overspoeld met vluchtelingen! -:(-
Dan was deze chaos niet nodig geweest.

https://www.facebook.com/renaat/videos/10207834383523543/

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:07

Ik ben het zeker met je eens dat er te langzaam is gereageerd.

Ik bagatelliseer de angst niet, maar ik snap het gewoon vaak niet.
Neem de situatie vrijdag op CS Rotterdam. Grote paniek.... achteraf om niets, een 16-jarige zwartrijder. Zou ook de politie zijn ingeschakeld als een blonde jongeman de WC was ingerend ?
Er wordt veel haat en angst gezaaid, in mijn ogen vaak onterecht.

En de problemen in de zorg en woningwet, die zijn er al jaren. Dat is niet de schuld van vluchtelingen.

Het getoonde filmpje MarvanTom laat IMO ook zien, waarom Syriërs vluchten. Je kan daar toch nu niet wonen, zeker niet met kinderen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:15

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:20

Ejbron is geen betrouwbare site! Ultrarechts, doet geen broncheck etc dus ik zou dat links laten liggen. Elke losse flodder die in hun straatje past plaatsen ze zonder controle.

Probeer het eens elders te vinden ?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:34

Kan het verder niet vinden,alleen via twitter en andere onbekende media.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:49

idd goyja, het is verder niet terug te vinden..

dit is net zo'n voorbeeld waar de papiertjes erop gephotoshopt kunnen zijn in mijn ogen.
het is niet te zien waar deze foto gemaakt wordt, welke bron het nu eigenlijk vanuit is gekomen.
het is geen still van een filmopname waaruit je enige context kunt halen. tot slot is de foto zo vreselijk onscherp dat je weinig tot niets kunt lezen van de tekst erop..

denk dat hier een foto uit context is getrokken, of dat er een photo verbouwd is om eerlijk te zijn.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:59

Electra63 schreef:

Neem de situatie vrijdag op CS Rotterdam. Grote paniek.... achteraf om niets, een 16-jarige zwartrijder. Zou ook de politie zijn ingeschakeld als een blonde jongeman de WC was ingerend ?

En de problemen in de zorg en woningwet, die zijn er al jaren. Dat is niet de schuld van vluchtelingen.

Het getoonde filmpje MarvanTom laat IMO ook zien, waarom Syriërs vluchten. Je kan daar toch nu niet wonen, zeker niet met kinderen.

Moet je eens naar de Afrikaanderwijk in Rotterdam gaan. :=
Of de Oude en Nieuwe Binnenweg of Delfshaven.
Je hoort geen woord Nederlands, totaal andere cultuur in eigen land.
Als je niet uit Rotterdam komt, komt dat best 'apart' over, om het zacht uit te drukken.

Problemen in de zorg en woningwet worden straks alleen maar erger en dat is dan wel iemands schuld: die van de regering.

Ik vind eigenlijk dat de link van deze VN-meneer op het nieuws moet komen.
Dat verheldert de zicht van sommigen misschien iets.
Maar wat al die 'losse' mannen zonder gezin hier dan doen, verklaart het helaas niet.
Als het daar zo slecht is, dan laat je je gezin toch niet achter?!?
Achterdocht: ja.
Maar antwoord vragen en krijgen zal vast wel komen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:03

Dat er op die gozer in de thalys zo overspannen werd gereageerd had imo meer te maken met de actie van vorige maand in Frankrijk. En niet met zn huidskleur, mn 'oerholandse' achterneef is nog donker dan hij :))

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:22

MarvanTom schreef:
Electra63 schreef:

Moet je eens naar de Afrikaanderwijk in Rotterdam gaan. :=
Of de Oude en Nieuwe Binnenweg of Delfshaven.
Je hoort geen woord Nederlands, totaal andere cultuur in eigen land.
Als je niet uit Rotterdam komt, komt dat best 'apart' over, om het zacht uit te drukken.

Problemen in de zorg en woningwet worden straks alleen maar erger en dat is dan wel iemands schuld: die van de regering.

Ik vind eigenlijk dat de link van deze VN-meneer op het nieuws moet komen.
Dat verheldert de zicht van sommigen misschien iets.
Maar wat al die 'losse' mannen zonder gezin hier dan doen, verklaart het helaas niet.
Als het daar zo slecht is, dan laat je je gezin toch niet achter?!?
Achterdocht: ja.
Maar antwoord vragen en krijgen zal vast wel komen.

Laat ik nu in Rotterdam wonen. In de Afrikaanderwijk op de Havo hebben gezeten en daar nog af en toe eens naar de markt ga :D. Ik heb nog vrienden in Bloemhof (Witte Dorp) wonen. Dus ik ken heel goed Rotterdam en met name Zuid. :j

Ik ben dus niet bang, ondanks dat ik in Rotterdam woon en werk :D. Zuid is achteruit gegaan, met dank aan de oorspronkelijke Rotterdammers die massaal de stad hebben verlaten om in een Vinexwijk in Beverwaard, Barendrecht, Rhoon, Hoogvliet en Spijkenisse te gaan wonen. De vrije, goedkopere woningen zijn daarna betrokken door allochtonen. Gevolg de Hollandse bakker, groenteboer en slager vertrokken snel daarna, dus nu zijn er vooral buitenlandse winkels. Er staan ook nog genoeg betaalbare woningen te koop/te huur in Rotterdam, alleen deze vinden de autochtonen niet goed genoeg. En zo is de cirkel weer rond.

Dat heeft helemaal niets met vluchtelingen te maken, naar mijn mening.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:25

Sammie schreef:
Dat er op die gozer in de thalys zo overspannen werd gereageerd had imo meer te maken met de actie van vorige maand in Frankrijk. En niet met zn huidskleur, mn 'oerholandse' achterneef is nog donker dan hij :))

Ik las toch o.a. in dit topic, het was een getinte man in zwarte kleding :D

Het had inderdaad te maken met de actie van vorige maand in de Thalys. Maar heeft tot gevolg dat we snel bang worden, soms dus onnodig.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:55

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:04

Helaas helaas ook hoaxwijzer kan het niet laten om hun eigen mening duidelijk in hun zogenaamde ontkrachtingen te laten weerklinken. Toen ze vervolgens nog eens gingen dreigen mensen van hun fb pagina af te kijlen als zij er te grof tegen in gingen heb ik subiet de pagina ontliked. Verder doen ze veel goede dingen maar een eigen mening er zodanig ingooien hoort imo niet.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:24

vraag me af welke media bronnen er, volgens jou, wel betrouwbaar/eerlijk zijn....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:35

Hoax moet zich gewoon houden waar ze voor zijn. Dan is er niks aan de hand. Daar hoort geen eigen mening bij. Lees nou eens kritisch die lijst door dan zie je al zo dat er een aantal (dus zeker niet alle) punten tussen staan die niks met een hoax of te onderzoeken feit te maken heeft maar met een mening; iets waar je over kunt discussiëren. En vervolgens zie je bij de ontkrachting HUN mening waarom het niet klopt. Epic fail..

Bij elke site en verslag hoor je een gezonde achterdocht te hebben. Niet klakkeloos aannemen maar even verder denken over wat je hoort. Zo kan bijv bericht a ook prima zijn en b bijv te eeenzijdig

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:52

Citaat:
Laat ik nu in Rotterdam wonen. In de Afrikaanderwijk op de Havo hebben gezeten en daar nog af en toe eens naar de markt ga :D. Ik heb nog vrienden in Bloemhof (Witte Dorp) wonen. Dus ik ken heel goed Rotterdam en met name Zuid. :j

Ik ben dus niet bang, ondanks dat ik in Rotterdam woon en werk :D. Zuid is achteruit gegaan, met dank aan de oorspronkelijke Rotterdammers die massaal de stad hebben verlaten om in een Vinexwijk in Beverwaard, Barendrecht, Rhoon, Hoogvliet en Spijkenisse te gaan wonen. De vrije, goedkopere woningen zijn daarna betrokken door allochtonen. Gevolg de Hollandse bakker, groenteboer en slager vertrokken snel daarna, dus nu zijn er vooral buitenlandse winkels. Er staan ook nog genoeg betaalbare woningen te koop/te huur in Rotterdam, alleen deze vinden de autochtonen niet goed genoeg. En zo is de cirkel weer rond.

Dat heeft helemaal niets met vluchtelingen te maken, naar mijn mening.

Ik woon al meer dan 25 jaar op Zuid en ben dus wel wat gewend. ;)
Maar wat ik zei: een ieder ander weet dus niet wat hem/haar overkomt.

De massale exodus is niet door de mensen gekomen, maar door de gemeente.
Die wilde zo graag multiculti-buurten, maar een straat met 1 NL-gezin op 20 andere, ging niet zo goed...

In die goedkope huizen valt NIET te niet wonen, hoor!
Totaal uitgewoond, slecht en rot.
Die kan je prima kopen, alleen moet je zoveel verbouwen dat het alsnog een superdure bedoening wordt.
En dat geld krijg je er bij verkoop niet uit, omdat het geen goede buurt is.
En als jij je buren niet kan verstaan of zij jou niet, kan je je er nooit thuisvoelen.
Huren is al helemaal geen optie, want de verhuurders zijn vaak huisjesmelkers.

Dus gevolg: eerst komen daar de asielzoekers in, vervolgens in de iets nettere buurten enz.enz, dus ik zie dochterlief voorlopig niet vertrekken...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:59

IK dacht dat ze in Rotterdam nu juist de afgelopen jaren zo goed bezig waren geweest om buurten te mixen? Dus waar veel lagere sociale huurwoningen staan goed mixen met wat duurdere koopwoningen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:02

Ik ben het niet met je eens MarvanTom. Ik heb veel wijkgenoten 15 jaar hun winst zien pakken toen de huizenmarkt op hun top was. Kochten allemaal een duur huis ervoor terug, vaak tegen een woekerpolis. Veel van die dure huizen staan onder water nu. Is niet de schuld van de gemeente.
Ik woon met veel plezier in Rotterdam, anders vertrok ik wel :D
Maar goed...Dit gaat erg off-topic.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:07

Sammie schreef:
IK dacht dat ze in Rotterdam nu juist de afgelopen jaren zo goed bezig waren geweest om buurten te mixen? Dus waar veel lagere sociale huurwoningen staan goed mixen met wat duurdere koopwoningen?

Dat vind ik ook. In mijn buurtje wonen artsen en notarissen, arbeiders, zzp-ers, werkelozen en bijstandmoeders,autochtonen en allochtonen. Koop- en huurwoningen door elkaar, van oude herenhuizen tot moderne eengezinswoningen en alles daartussen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:38

Tcm62 schreef:
ik snap nooit wat oude koeien met heden ten dage te maken heeft...

Wat jammer. Geschiedenis is meer dan een boeiend va . - je geschiedenis bepaalt (mede) wie je bent.
En naarmate je minder van je eigen 'oude koeien' weet, kun je er ook echt genadeloos door worden bepaald.
Citaat:
Een veel gebruikt emigratiebeleid is dat je een positief aandeel aan de samenleving moet bijdragen en als je econonisch vluchteling bent, zal dat ook zo moeten zijn...
Met deze 2e zin ben ik het van harte eens, met de eerste zin niet: die dingen worden anders geregeld. Trouwens: iedereen hoort een positieve bijdrage te leveren, dus het is geen goed argument.
Citaat:
Momenteel is dat er nog steeds meer uitgaven dan inkomsten zijn in de staatkas en dat de uitgaven boven de inkomsten gedaan worden uit geleend geld, zoals bv de pensioenen....ook uit die pot is gegraaid om gul aan Griekenland te geven, waar vervolgens alles is verdampt door wanbeleid en men nog steeds vrolijk met 52 op zijn pensioenbips zit..

....pensioenen worden beheerd door pensioen fondsen. De overheid stelt wel regels mbt de dekkingsgraad, maar het heeft NIETS met uitgaven van de staatskas van doen. (De aow weer wel.)
Pensioen is gewoon uitgesteld loon, geen geleend geld. (...ja. - een stap verder: "wat doet een pensioen beheerder met dat geld? Uitlenen. ..")
Verder heeft Rutte dermate genadeloos bezuinigd, dat het overheidstekort (....begrotingstekort....) aan het dalen is, dus er komt meer in dan uit.
Geld gaat momenteel niet eens naar Griekenland, trouwens, maar naar de banken die Griekenland "allemaal erg mooie leningen" hebben verstrekt. Om uit je vel te springen....!
Enne: ga maar eens lekker op vakantie in Griekenland, dan verricht je een goede daad. Behalve die zogenaamde pensioenbips is er een schreeuwende werkeloosheid, geen toekomst voor jongeren, noem maar op.

Citaat:
Ik word trouwens ook moe van onze welvaart die steeds wordt aangehaald in een context alsof we ons er vandaag de dag alleen maar voor mogen schamen en ons er ongemakkelijk bij voelen. Tegelijkertijd is het wel weer logisch dat de vluchtelingen dat willen. Blijkbaar is het bijna taboe om hier de welvaart op peil te willen houden. Weggeven is goed, liefst zoveel mogelijk. Willen behouden lijkt al gauw egoïstisch te zijn.

?
Er komen hooggeschoolde mense. deze kant op, dat zijn kansen.
Daar worden we echt niet armer van.

Ook voor rijkdom kan gelden, dat delen rijker maakt. (Economen praten dan over investeren, is ongeveer hetzelfde. )[/quote]

Hooggeschoolde mensen deze kant op?
Geweldig :) :) :) :) :) :) :)
Keep on dreaming.[/quote]

Please, get your facts straight!
(...en enig respect will not hurt.)

Citaat:
(verkrachtingen-in-azc)
Precies.
Dat weten we niet en teveel willen dat ook niet weten.
Willen hier hulp bieden maar tegelijkertijd staat de echte vluchteling in de regio in de kou.

...Alsof er buiten azcs geen verkrachtingen worden gepleegd......

(Iets dat niet iedereen wil weten, en met recht, want het is gruwelijk genoeg, ik ben de serieverkrachter van Utrecht nog niet vergeten. Een gewone Hollandse amn, bleek. Idem de verkrachter annex moordenaar van Marianne Vaatstra. Zo kan ik nog wel even doorgaan. )[/quote]

Is geen vergelijking.
Nu zijn er meerdere ruzies en verkrachtigen binnen 1 AZC
Maar vooral blijven bagitaliseren mensen.
'Het valt allemaal wel mee'........[/quote]

Laat ik dit nu exact niet doen: bagatelliseren.

Als je vrouwen het lot "verkrachting" wilt besparen, moet je vroeg opstaan en vooral op allerlei manieren oorlogen stoppen.
Verder leven we in een rechtsstaat en zelfs voor moordenaars en zelfs voor verkrachters geldt: eerst onderzoek, door de onafhankelijke politie gevolgd door een oordeel/ straf bij bewezen schuld door de onafhankelijke rechter.

Hoe verschikkelijk het ook is, het feit dat er in een azc iets gebeurt dat ook buiten azc's gebeurt (....i am very sorry, maar Nederlandse mannen zijn geen heiligen, ik ben Jasper S. nog niet vergeten...) is nu eenmaal geen enkele reden om conclusies over "vluchtelingen" te trekken.
(Wie dat wel doet, verwijt anderen idd nog wel eens bagatelliseren, maar is zelf bezig met kwalijk generaliseren.)

Citaat:
Ik stam af van economische vluchtelingen en mijn betovergrootouders hebbende Nederlandse economie sterk helpen maken, dus ik denk dat dat meevalt.
Dit is een drogreden. Dat jij van mening bent dat jouw betovergrootouders de Nederlandse economie sterk hebben gemaakt en dat dus dat dat wel meevalt (verwijzend naar de huidige economische vluchteling) wil niet zeggen dat dit dus voor elke economische vluchteling (van nu) zal gelden (die paarse broek) en al helemaal niet iets waar ongeveer 443 jaar tussen zit. Imo zijn de meeste Hugenoten toch echt geen economische vluchteling geweest. Ze zijn er trouwens wel geweest, hoor en de meesten hebben zich (vooral diegenen in Zuid en Noord Holland) zeer goed ingezet voor de economie. Maar daar was de economische tijd dan ook echt naar. [/quote]
Accoord.
Ik vind het nog steeds geen drogrede, maar het is meteen zo beladen om te zeggen "ik ben christen, mijn geloof vertelt me om God in kwetsbare mensen te zoeken".
Ook daar valt heus van alles op af te dingen. Vast wel.

Misschien is het uiteindelijk gewoon een mentale kwestie: heb je om de ene (familie) of andere (geloof, overtuiging, noem maar op) een andere insteek dan "Oh, bah. - ik heb al problemen, hoor, dus zout maar fijn op met je ellende! IK heb er geen boodschap aan. "
Citaat:
In die tijd was het dus werken en je hebt eten. Soms een beetje, soms heel veel. Tegenwoordig heb je heel veel vangnetten van bijstand tot allerlei kortingen en subsidies waarin je gewoon zonder een arbeidspoot uit te steken toch een dak boven je hoofd en eten hebt. Deed je dat in 1572 dan moest je toch hopen dat je bij de kerk terecht kon voor schamel brood of ergens anders bedelen. Of steelde. Anders had je niet te eten. En ook geen dak boven je hoofd.

Ga je schoolgeld maar terughalen.
Tot in Drente (zoals het toeristenplaatsje Dwingeloo) staan her en der "Franse huisjes", gebouwd door de diaconie (gewoon dat woord even Google.n) voor de Hugenoten.
En vandaag de dag: heel veel vluchtelingen leven op straat, hoor.Gewoon dagelijks op het journaal, maar al JAREN de realiteit in NL.
Citaat:
Overigens is het helemaal niet gezegd dat elke economische vluchteling uitkeringstrekkers zullen worden, maar als ze komen uit een omgeving waarin ze veilig zijn, waar je ook een baan en een economie hebt heb je hier weinig te zoeken als asielzoeker…. Dan solliciteer je maar op een baan oid, maar niet als een asielzoeker. Dan heb je de term vluchteling tegenwoordig imo niet eens te dragen.
[/quote]????
Mij ontgaat weer eens waar je het over hebt.
Hoezo komt een economische vluchteling uit een veilig gebied? (De simpele optelsom:"er is geen oorlog, hoor, dus komt u omdat u economisch vluchteling zou zijn" ging al bij de Hugenoten niet op. Nee, er was geen oorlog, "alleen maar" vervolging. En al voor de moordpartij "Bartholomeusnacht" werden ze gediscrimineerd, mocht men bepaalde beroepen niet uitoefenen, etc etc.)
Wie advocaat was in Iran, kan hier opnieuw beginnen, het Nederlandse recht is nu eenmaal anders. (De grondslagen komen overeen, maar de uitwerkingen zijn totaal verschillend. )
Laatst bijgewerkt door Paisano op 21-09-15 11:19, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:06

Janneke.. misschien kun je de editknop gebruiken ipv tig berichten onder elkaar en even kijken naar het juist gebruik van je quotes..? :) Er is echt geen touw aan vast te knoppen zo..

En als je iets niet snapt of iets ontgaat je is het misschien handig om niet te schermen met 'ga je schoolgeld terug vragen'. Zoals je in dit topic hebt kunnen lezen kan dat niet :+

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:42

Er is even geen touw meer aan vast te knopen in dit topic nu wat betreft overzicht.
Maar vooruit.

Het is grote kolder om te roepen dat er tussen de vluchtelingen mensen zitten die hoog opgeleid zijn en dat dat kansen zijn ( tja een enkeling).
En die ene speldenprik wordt dan breed uitgemeten in de media.
Bijv die meubelmaker onlangs.

Papieren vanuit andere landen gelden hier over het algemeen niet,
Zo hadden wij een vrouw die in Afghanistan advocaat was, en hier helpt ze ons in de zorg met het wassen van patienten......
En een man uit ik meen Iran ( daar een goede baan in de muziekwereld) helpt hier met spelletjes bij de patienten en mag niet werken.
Beiden niet gelukkig.....

En fact blijft dat je als 'blanke' Nederlander gewoon in de minderheid bent hoor en dat wordt alleen maar meer en meer.
Weleens op vrijdagavond in Rotterdam geweest?. veilig voel ik mij daar op de meeste plekken allang niet meer.
Niet alleen ben je bijna de enige blanke, ook nog grote groepen die samen rondhangen.
( sorry, ik ga off topic :o ).

En hou op met het 'oude koeien uit de sloot halen'.
We leven nu in 2015 in Nederland.
En door een breed platform te geven aan allerlei thema's ( zwarte pieten gedoe) vervagen zo onderhand heel wat Westerse normen en waarden en een stukje Cultuur -O- .

Ik merk ook echt een 'gelaten houding' bij veel mensen om mij heen.
Die vinden dat ik mij er veel te druk over maak.
'Wij nemen hier niet de beslisingen. je kunt er toch niets aan veranderen'.

True...maar moet je dan maar zwijgen en lijdzaam toezien hoe er dan weer kenbaar gemaakt dat de opninie van Nederland is:........
Sorry, maar mijn mening is niet gevraagd, dat is dan gebasseerd op de mening van 6000 Nederlanders ( bijv peiling Maurice de Hond).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:39

Sorry maar kennelijk zeer regio afhankelijk. Hier kijken we nog verbaasd als we een gekleurd iemand. We hebben er gewoon niet zoveel.
En groepen ko gen met capuchon over petje... Moet ik sowieso niks van hebben, zitten zat Nederlaners tussen.
Kom eens met cijfers die aanduiden dat je als blanke Nederlander in de minderheid bent? Misschien in een bepaalde wijk in een bepaalde stad, maar Nederland is groter dan dat.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:20

Werkendam en Rotterdam zijn een WERELD van verschil :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
Dat vind ik met Dordrecht en Werkendam al ;) .

Ik heb daar geen cijfers voor nodig, het is iets wat ik als dagelijkse realiteit om mij heen zie gebeuren.
Daar hoef je niet voor doorgeleerd te hebben.

In de Bommelerwaard ( halve familie woont daar) zijn de allochtonen op 1 hand te tellen
( op wat Polen na dan...).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:34

Van Rotterdam is bekend dat 1 op de 2 van allochtone afkomst is, in Werkendam is dit ongetwijfeld anders.. Zo ook in Groningen. Maar landelijk is het toch echt niet zo dat de autochtonen in de minderheid zijn. Daar zijn in dit topic al cijfers van gegeven. Zo uit mijn hoofd was het 13 miljoen? Dus de ‘echte kaaskop’ is landelijk met ongeveer 13 miljoen nog altijd duidelijk in de meerderheid.