Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:Ik ben het zeker met je eens dat er te langzaam is gereageerd.
Ik bagatelliseer de angst niet, maar ik snap het gewoon vaak niet.
Neem de situatie vrijdag op CS Rotterdam. Grote paniek.... achteraf om niets, een 16-jarige zwartrijder. Zou ook de politie zijn ingeschakeld als een blonde jongeman de WC was ingerend ?
Er wordt veel haat en angst gezaaid, in mijn ogen vaak onterecht.
En de problemen in de zorg en woningwet, die zijn er al jaren. Dat is niet de schuld van vluchtelingen.
Het getoonde filmpje MarvanTom laat IMO ook zien, waarom Syriërs vluchten. Je kan daar toch nu niet wonen, zeker niet met kinderen.
MarvanTom schreef:Electra63 schreef:Ik ben het zeker met je eens dat er te langzaam is gereageerd.
Ik bagatelliseer de angst niet, maar ik snap het gewoon vaak niet.
Neem de situatie vrijdag op CS Rotterdam. Grote paniek.... achteraf om niets, een 16-jarige zwartrijder. Zou ook de politie zijn ingeschakeld als een blonde jongeman de WC was ingerend ?
Er wordt veel haat en angst gezaaid, in mijn ogen vaak onterecht.
En de problemen in de zorg en woningwet, die zijn er al jaren. Dat is niet de schuld van vluchtelingen.
Het getoonde filmpje MarvanTom laat IMO ook zien, waarom Syriërs vluchten. Je kan daar toch nu niet wonen, zeker niet met kinderen.
Moet je eens naar de Afrikaanderwijk in Rotterdam gaan.![]()
Of de Oude en Nieuwe Binnenweg of Delfshaven.
Je hoort geen woord Nederlands, totaal andere cultuur in eigen land.
Als je niet uit Rotterdam komt, komt dat best 'apart' over, om het zacht uit te drukken.
Problemen in de zorg en woningwet worden straks alleen maar erger en dat is dan wel iemands schuld: die van de regering.
Ik vind eigenlijk dat de link van deze VN-meneer op het nieuws moet komen.
Dat verheldert de zicht van sommigen misschien iets.
Maar wat al die 'losse' mannen zonder gezin hier dan doen, verklaart het helaas niet.
Als het daar zo slecht is, dan laat je je gezin toch niet achter?!?
Achterdocht: ja.
Maar antwoord vragen en krijgen zal vast wel komen.
Sammie schreef:Dat er op die gozer in de thalys zo overspannen werd gereageerd had imo meer te maken met de actie van vorige maand in Frankrijk. En niet met zn huidskleur, mn 'oerholandse' achterneef is nog donker dan hij
Citaat:Laat ik nu in Rotterdam wonen. In de Afrikaanderwijk op de Havo hebben gezeten en daar nog af en toe eens naar de markt ga. Ik heb nog vrienden in Bloemhof (Witte Dorp) wonen. Dus ik ken heel goed Rotterdam en met name Zuid.
Ik ben dus niet bang, ondanks dat ik in Rotterdam woon en werk. Zuid is achteruit gegaan, met dank aan de oorspronkelijke Rotterdammers die massaal de stad hebben verlaten om in een Vinexwijk in Beverwaard, Barendrecht, Rhoon, Hoogvliet en Spijkenisse te gaan wonen. De vrije, goedkopere woningen zijn daarna betrokken door allochtonen. Gevolg de Hollandse bakker, groenteboer en slager vertrokken snel daarna, dus nu zijn er vooral buitenlandse winkels. Er staan ook nog genoeg betaalbare woningen te koop/te huur in Rotterdam, alleen deze vinden de autochtonen niet goed genoeg. En zo is de cirkel weer rond.
Dat heeft helemaal niets met vluchtelingen te maken, naar mijn mening.
Sammie schreef:IK dacht dat ze in Rotterdam nu juist de afgelopen jaren zo goed bezig waren geweest om buurten te mixen? Dus waar veel lagere sociale huurwoningen staan goed mixen met wat duurdere koopwoningen?
Tcm62 schreef:ik snap nooit wat oude koeien met heden ten dage te maken heeft...
Met deze 2e zin ben ik het van harte eens, met de eerste zin niet: die dingen worden anders geregeld. Trouwens: iedereen hoort een positieve bijdrage te leveren, dus het is geen goed argument.Citaat:Een veel gebruikt emigratiebeleid is dat je een positief aandeel aan de samenleving moet bijdragen en als je econonisch vluchteling bent, zal dat ook zo moeten zijn...
Citaat:Momenteel is dat er nog steeds meer uitgaven dan inkomsten zijn in de staatkas en dat de uitgaven boven de inkomsten gedaan worden uit geleend geld, zoals bv de pensioenen....ook uit die pot is gegraaid om gul aan Griekenland te geven, waar vervolgens alles is verdampt door wanbeleid en men nog steeds vrolijk met 52 op zijn pensioenbips zit..
Citaat:Ik word trouwens ook moe van onze welvaart die steeds wordt aangehaald in een context alsof we ons er vandaag de dag alleen maar voor mogen schamen en ons er ongemakkelijk bij voelen. Tegelijkertijd is het wel weer logisch dat de vluchtelingen dat willen. Blijkbaar is het bijna taboe om hier de welvaart op peil te willen houden. Weggeven is goed, liefst zoveel mogelijk. Willen behouden lijkt al gauw egoïstisch te zijn.
Citaat:(verkrachtingen-in-azc)
Precies.
Dat weten we niet en teveel willen dat ook niet weten.
Willen hier hulp bieden maar tegelijkertijd staat de echte vluchteling in de regio in de kou.
Dit is een drogreden. Dat jij van mening bent dat jouw betovergrootouders de Nederlandse economie sterk hebben gemaakt en dat dus dat dat wel meevalt (verwijzend naar de huidige economische vluchteling) wil niet zeggen dat dit dus voor elke economische vluchteling (van nu) zal gelden (die paarse broek) en al helemaal niet iets waar ongeveer 443 jaar tussen zit. Imo zijn de meeste Hugenoten toch echt geen economische vluchteling geweest. Ze zijn er trouwens wel geweest, hoor en de meesten hebben zich (vooral diegenen in Zuid en Noord Holland) zeer goed ingezet voor de economie. Maar daar was de economische tijd dan ook echt naar. [/quote]Citaat:Ik stam af van economische vluchtelingen en mijn betovergrootouders hebbende Nederlandse economie sterk helpen maken, dus ik denk dat dat meevalt.
Citaat:In die tijd was het dus werken en je hebt eten. Soms een beetje, soms heel veel. Tegenwoordig heb je heel veel vangnetten van bijstand tot allerlei kortingen en subsidies waarin je gewoon zonder een arbeidspoot uit te steken toch een dak boven je hoofd en eten hebt. Deed je dat in 1572 dan moest je toch hopen dat je bij de kerk terecht kon voor schamel brood of ergens anders bedelen. Of steelde. Anders had je niet te eten. En ook geen dak boven je hoofd.
[/quote]????Citaat:Overigens is het helemaal niet gezegd dat elke economische vluchteling uitkeringstrekkers zullen worden, maar als ze komen uit een omgeving waarin ze veilig zijn, waar je ook een baan en een economie hebt heb je hier weinig te zoeken als asielzoeker…. Dan solliciteer je maar op een baan oid, maar niet als een asielzoeker. Dan heb je de term vluchteling tegenwoordig imo niet eens te dragen.