Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:34

cavaletti schreef:
Tazzey, Hoe kun je in hemelsnaam als je zo ziek bent uberhaupt een paard houden. Als je een paard kunt rijden en verzorgen kun je ook bepaald werk doen, Jij bent blijkbaar zo ziek dat je niet eens een paard zou willen of kunnen verzorgen, dus dat is een ander verhaal. En als je altijd veel gewerkt hebt dan heb je natuurlijk recht op een uitkering waar je altijd voor ingelegd hebt en je gunt het niemand om zo ziek te worden maar in dit topic gaat het over een ander soort mensen met uitkeringen. We hoopten toch dat mensen dit zouden snappen en zich niet allemaal aangesproken voelden.

Weet jij wel waar dit topic over gaat?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:35

Yes!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:36

[quote ]
Zo bedoel ik het ook niet. Dat jij kan werken betekent dat jouw hoofdpijn niet daadwerkelijk zo ernstig is dat je letterlijk niet kán werken. Dit geeft ook weer aan dat veel mensen denken dat het aan hun wilskracht ligt dat zij wel werken. Maar nee die ander heeft gewoon ergere klachten.[/quote ]

Dit is er letterlijk gezegd.

Dus als je kan werken ben je gewoon niet echt ziek.

En dan zeg ik.
Genoeg mensen die gewoon meteen zeggen ik kan niet en vooral ik wil niet.en totaal niet beseffen dat veel werkende harder bikkelen dan hun ooit zullen doen.

Maar alles mag gezegd worden over werkende.
Maar de zieken zijn allemaal zoooo ziek.
Ja een heleboel wel ja.

Daarom verlaat ik het hier.
Er moet continue begrip zijn voor de thuiszitters maar andersom is er niks begrip.
Zonder ook maar iets te weten over die personen omdat die niet hun hele hebben en houden op internet zetten.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:36

Kweet niet hoor... maar met 2 prima inkomens hier hoest ik ook geen 10.000 op hoor

Anoniem

Re: Discussie: Een eigen paard van een uitkering

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:38

Dat zijn 1 of 2 personen geweest en die zijn daar ook door anderen weer op bevraagd en aangesproken.
Dus inderdaad, ik vind dat je nogal overtrokken reageert....

Maar goed, als je er zo gefrustreerd van raakt is het misschien beter voor jezelf om dit topic te verlaten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:39

Gefrustreerd
Nee dat niet.
Bevestigd in mijn mening. Ja dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:40

Zonde dat je 1 of 2 personen dat laat bereiken van de tientallen die zich in dit topic bevinden.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:42

Nee hoor bruintje dat heb ik niet gezegd, dat maak jij ervan. Bij die quote is de context ook belangrijk. Dat was om jou en de mensen die hier kwamen melden wel te werken met een bepaald ziektebeeld, proberen te laten inzien dat het niet alleen maar met wilskracht te maken heeft. Ik zal de laatste zijn die iemand niet ziek noemt, want ik heb juist een hekel aan al dat onderschatten dat mensen doen. Ik heb het puur over het objectieve deel gehad van wel of niet kunnen werken (in de ogen van het uwv).

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:47

Ga terug lezen. Je draait

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:58

xxCYNNxx schreef:
nou daar zou ik me ook niet in kunnen vinden nee. Stel je voor zeg dat zoiets ingesteld zou worden; zou ik als schoonmaakster net zoveel krijgen als bv een neuroloog of een piloot.
Ik denk niet dat ik me daar echt prettig bij zou voelen eerlijk gezegd; de 2 voorbeelden die ik op noem hebben vele grotere verantwoordelijkheden dan ik heb. En als ik een foutje maak, heb ik voornamelijk mijzelf ermee, maar als een neuroloog of een piloot fouten maakt, kan dat desastreuze gevolgen hebben.

??
Grotere verantwoordelijkheid is een valide argument om iemand meer te betalen - maar dat is iets anders dan een hogere opleiding. (Ook neurologie is hartstikke boeiend, dus dat iemand daar jaren op heeft mogen studeren is heerlijk - dat is geen reden om meer betaald te krijgen dan een schoonmaakster - een ziekenhuis begint echt niets zonder goede schoonmakers.)

En niet alle mensen met hoge opleidingen dragen zware lasten qua verantwoordelijkheid.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 18-05-15 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:26

dems75 schreef:
sorry dat ik het zeg hoor...maar ik vind dit toch behoorlijk extreme uitspraken

Sorry, dit doe ik niet snel, maar ik kan me echt heel boos maken om uitspraken die jijzelf doet. Die ik echt wel 1000 keer erger vind dan alle uitspraken waar jij het over hebt. Doet mij denken aan de pot verwijt de ketel...

dems75 schreef:
Collie....ik weet het niet hoor...maar ik krijg een naar idee bij. Verplicht moeten werken (hoe kan dat nou als je niet KUNT werken...maar afijn) ...ik krijg meteen een beeld van bepaalde "kampen" ergens zo rond 1940-1945 bij sommige uitspraken....

Ik vind trouwens ook dat iemand met een uitkering, die wel gewoon kan werken, prima plantsoenendiensten kan werken o.i.d.
Prima toch. Anders zitten ze thuis te niksen en zo doen ze er wat voor terug. Krijg je denk ik ook minder scheve gezichten en voor mij wordt het dan ook wat eerlijker. Voor henzelf misschien ook wel, hebben ze ook het idee dat ze gewoon zelf voor hun geld hebben gewerkt. Lijkt me toch dat je daar een veel meer voldaan gevoel van krijgt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:31

ik leer vooral van dit topic dat referentiekader alles bepalend is. Ik zie nl maar heel weinig begrip voor 'thuiszitters' en ik zie eigenlijk niet waar men zulke vreselijke dingen zegt over werkers maar misschien lees ik er over heen, kan. :) ik kan enkel respect hebben voor mensen die ondanks beperkingen toch kunnen werken, ik hoop over een tijdje ook weer zo ver te zijn. Maar tot die tijd ga ik toch echt mijn paarden niet weg doen omdat een ander dat oneerlijk vindt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:33

Werkverschaffing had je vroeger in dit dorp ook, paar complete straten gingen daar naar toe. Ik ken ook iemand die nu in ruil voor zijn uitkering (bijstand) moet werken, ik vind hem heel aardig en hij deed ook best veel voor anderen, toen hij nog niet aan het werk gezet was. Maar ik moet zeggen; ik heb de indruk dat het hem zelf ook goed doet. Al zal hij dat zelf nooit toegeven, denk ik.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:47

Citaat:
Ik vind trouwens ook dat iemand met een uitkering, die wel gewoon kan werken, prima plantsoenendiensten kan werken o.i.d.
Prima toch. Anders zitten ze thuis te niksen en zo doen ze er wat voor terug. Krijg je denk ik ook minder scheve gezichten en voor mij wordt het dan ook wat eerlijker. Voor henzelf misschien ook wel, hebben ze ook het idee dat ze gewoon zelf voor hun geld hebben gewerkt. Lijkt me toch dat je daar een veel meer voldaan gevoel van krijgt.

Tja - .....
Wat zeg je hier nu op?

De belangrijkste taak van iemand met ww is solliciteren - nou, dat is fulltime werk, hoor. Dat was 1 (vergelijk:'anders hangen ze maar op die bank').
Verplicht bij de plantsoenendienst, dat is voor vrijwel iedereen iets anders dan hun eigen werk, het draagt dus niet bij aan een baan krijgen.

En hoe zou, denk jij, een echte hovenier zich voelen, als er zo over zijn/haar beroep wordt gesproken? (Het klinkt ook naar besmet werk.)

Dus eerlijk, nee - dat kan ik het in de verste verte niet vinden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:50

mysa schreef:
Werkverschaffing had je vroeger in dit dorp ook, paar complete straten gingen daar naar toe. Ik ken ook iemand die nu in ruil voor zijn uitkering (bijstand) moet werken, ik vind hem heel aardig en hij deed ook best veel voor anderen, toen hij nog niet aan het werk gezet was. Maar ik moet zeggen; ik heb de indruk dat het hem zelf ook goed doet. Al zal hij dat zelf nooit toegeven, denk ik.

Of iemand word ontslagen en moet hetzelfde werk doen maar dan op bijstandsgeld. Ook dit komt voor.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:55

bruintje123 schreef:
[quote ]
Zo bedoel ik het ook niet. Dat jij kan werken betekent dat jouw hoofdpijn niet daadwerkelijk zo ernstig is dat je letterlijk niet kán werken. Dit geeft ook weer aan dat veel mensen denken dat het aan hun wilskracht ligt dat zij wel werken. Maar nee die ander heeft gewoon ergere klachten.[/quote ]

Dit is er letterlijk gezegd.

Dus als je kan werken ben je gewoon niet echt ziek.

En dan zeg ik.
Genoeg mensen die gewoon meteen zeggen ik kan niet en vooral ik wil niet.en totaal niet beseffen dat veel werkende harder bikkelen dan hun ooit zullen doen.

Maar alles mag gezegd worden over werkende.
Maar de zieken zijn allemaal zoooo ziek.
Ja een heleboel wel ja.

Daarom verlaat ik het hier.
Er moet continue begrip zijn voor de thuiszitters maar andersom is er niks begrip.
Zonder ook maar iets te weten over die personen omdat die niet hun hele hebben en houden op internet zetten.

Ik lees hier heel wat anders. Ik lees hier wat er letterlijk staat: dan ben je dus niet zo ziek dat je LETTERLIJK niet KAN werken. Daar verandert wilskracht namelijk geen donder aan. Net zoals iemand zonder benen nooit op zn eigen benen zou kunnen staan. Dat jij dit opvat als "dan ben je dus niet ziek", ligt aan je eigen gevoeligheid want dat staat er nadrukkelijk niet.
Sowieso gaat het hier over mensen met een uitkering die een paard hebben en dus niet over de groep keihard werkende mensen die daaraan kapot gaan en nergens terecht kunnen. Dit is zeer triest, mogen we nooit accepteren en moet iets aan gebeuren. Maar wat heeft die groep in vrdesnaam te maken met uitkeringsgerechtigden? Moet iedereen het slecht hebben omdat zij het slecht hebben?

Ik las ook iemand die steeds over de bijstand doorgaat. Wil je eerst even werkelijk gaan inlezen in wat de bijstand is? Dat is namelijk het restpotje... Iedereen die niet werkt en niet in aanmerking komt voor een andere uitkering, beland in de bijstand. Als ik ooit gewerkt zou hebben, was ik afgekeurd voor de wajong en dus in de bijstand terecht gekomen (als ik mn partner niet had gehad dan). Ik kon nauwelijks mn bed uitkomen! En jij durft te beweren dat de bijstand is voor mensen die wel kunnen werken? Kan je me dan ook even uitleggen hoe mijn schoonouders in dat plaatje vallen? Ik snap zelf ook niet waarom die geen WAO krijgen, was gezeur met werk toendertijd. Maar mn schoonvader heeft beschadigde hersenen en een compleet kapotte rug, schoonmoeder zware ptss, kapotte rug, suikerziekte en nog een handjevol problemen. Ze willen graag maar kunnen niet. Schoonmoeder doet wel wat aan mantelzorg etc wanneer ze kan. Zitten dus wel in de bijstand. Volgens jou de groep die het wel kan (volgens de rijksoverheid dus de groep die gewoon buiten de andere uitkeringen vallen!!).

Wat vreselijk jammer dat dit topic zo is verlopen want eerst ging het zo goed. Maar nu? Werkelijk, wat een gekibbel en arrogant geblaat! Waar halen mensen het lef vandaan om een ander te zeggen dat wat je meemaakt en ervaart niet klopt?
Ik wil nu even ingaan op die heerlijke misvatting dat gezond dieet zorgt voor een gezond hoofd. Ja, je dieet heeft zeker invloed, maar zeker niet zo heilig als een paar hier denken. Zeg je ook tegen een anorexiapatient dat ze gewoon gezond moet gaan eten? Er zijn hier meerderen, waaronder ik, die aangeven dat een EIGEN paard dusdanig veel heeft geholpen, dat ze een belangrijke reden zijn waarom het nu beter gaat. En dan zijn er nog mensen die durven te beweren dat iets anders dat ook had kunnen doen. Had misschien gekund idd, maar het is gegaan zoals wij zeggen. Onze paarden zijn een zeer belangrijke reden dat we er nog zijn. Niemand beweert dat een wajong of andere uitkering dusdanig hoog moet zijn dat iedereen dat kan betalen. Nee, we geven aan dat het voor ons dusdanig relevant was, dat we er veel voor hebben gelaten of andere oplossingen hebben bedacht. En dan zijn er gewoon mensen die beweren dat je daarmee nooit beter kan worden want oeh jeetje, je eet niet gezond!
Ik heb nog nooit gezond gegeten, heb een zeer zieke relatie met eten. Ik ging nog verder, heb geleefd op koffie, water, bier, chips en chocola. Denk ervan wat je wil, maar ik kan zo een tiental hulpverleners opnoemen die het niet nodig vonden dat te veranderen. Waarom? Het was slechts een symptoom, er waren zoveel ergere dingen aan de hand, daar moest al mn energie heen gaan. Niet naar vechten met eten. Nu het beter gaat komt die ruimte automatisch en kan ik daarmee aan de slag. Andersom had NOOIT gewerkt! De hoeveelheid angst en stress die ik 24/7 ervaarde was zoveeeeeel slechter voor mn gezondheid dan een slecht dieet. Dat persoon A ervaart dat gezond eten alles is, betekent niet dat iedereen dat zo ervaart.

Ik had dus geluk met mn partner, heb de paardjes aan huis. Zonder dat had ik idd iets anders moeten zoeken. Ik kan me echter niet voorstellen dat ik daartoe in staat was geweest. Manege, verzorgpaarden, doe dat maar eens met heftige pleinvrees. Ik had mn katten en konijnen ook wel, maar dankzij de paarden moest ik echt opstaan en naar buiten lopen. Ook al was het maar 3x per dag een hooinetje ophangen, ik was wel in beweging en in de buitenlucht. De rest van de tijd bracht ik in bed door met de gordijnen dicht. En ga nu aub niet beweren dat je daar nooit beter van word, in mijn geval was dit dus wel de oplossing.

Alvast excuses dat ik morgen pas weer zal reageren, mijn energie is meer dan op voor vandaag.

joyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:57

Janneke2 schreef:
Citaat:

Tja - .....
Wat zeg je hier nu op?

De belangrijkste taak van iemand met ww is solliciteren - nou, dat is fulltime werk, hoor. Dat was 1 (vergelijk:'anders hangen ze maar op die bank').
Verplicht bij de plantsoenendienst, dat is voor vrijwel iedereen iets anders dan hun eigen werk, het draagt dus niet bij aan een baan krijgen.

En hoe zou, denk jij, een echte hovenier zich voelen, als er zo over zijn/haar beroep wordt gesproken? (Het klinkt ook naar besmet werk.)

Dus eerlijk, nee - dat kan ik het in de verste verte niet vinden.

Denk dat er weinig mensen zijn die fulltime solliciteren, zo niet niemand. Echt op een gegeven moment zijn de vacatures en instanties om te solliciteren op... echt geen jaren lang 40 uur en meer soclliciteren per week. Heb pas nog collicitaties gedaan. Stuk of 5 binnen een half uurtje.

Dat het niet bijdraagt aan een baan krijgen klopt zeker. Maar dat hoeft ook helemaal niet. Ze helpen de maatschappij weer een beetje en zullen zich denk ik echt wel meer voldaan voelen.

Denk dan bijvoorbeeld aan rommel op de straat opruimen. Ik zie nog genoeg rommel liggen, zou toch mooi zijn dat ze dat op kunnen ruimen. Dat hoeft echt geen 40 uur per week te zijn natuurlijk.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:59

Citaat:
Het ging over het feit dat mensen ten tijden van een uitkering plantsoenen gaan schoffelen bv , tot zij inderdaad weer een baan vinden.
Dus als je een uitkering krijgt en gezond ben moet je je bijdrage leveren aan de maatschappij. wat is daar mis mee? niks toch?

en een uitkering is NL een bepaalde standaard, dus kom je aan wettelijk minimum toch?

Omdat dwangarbeid verboden is, het besmet werk is, ook de overheid te maken heeft met de verplichting mbt minimumloon - en het dus contra productief is.

Die baan "vind" je echt niet in het plantsoen tijdens het schoffelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:01

Hoe denken jullie over dames die zwart in de prostitutie werken en daar een paard van onderhouden?

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:06

Robijntjah schreef:
Hypothetisch gezien: wat zouden jullie ervan vinden dat iemand met een uitkering 200 euro per maand aan computers/games uit zou geven?

Dit had ik enkele pagina's geleden al eens aangehaald, vervang het woord "paard" door hobby en geen haan die er naar kraait...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:11

Citaat:
Ik denk dat er weinig mensen zijn die fulltime solliciteren, zo niet niemand. Echt op een gegeven moment zijn de vacatures en instanties om te solliciteren op...

Uiteraard: je mag denken wat je wilt!
Maar serieus op zoek zijn naar een baan houdt bijvoorbeeld in, dat je je voor je een brief stuurt, de verschillende jaarverslagen van het bedrijf in kwestie opvraagt en doorleest.
Dat is echt iets anders dan even op een achternamiddag een paar verplichte muisklikjes op het arbeidsbureau.

Verder zijn de netwerkvariant en de open sollicitatie erg hip. Ook dat vergt zorgvuldige voorbereiding. En dus tijd, gesteld dat het je menes is.

Citaat:
Heb pas nog collicitaties gedaan. Stuk of 5 binnen een half uurtje.

;) sommigen beginnen zo hun brief: "ik colliciteer...",dan weet je vrij zeker dat je niet op gesprek hoeft.
(Als dat je doel is, is het een techniek...)

Citaat:
Denk dan bijvoorbeeld aan rommel op de straat opruimen. Ik zie nog genoeg rommel liggen, zou toch mooi zijn dat ze dat op kunnen ruimen. Dat hoeft echt geen 40 uur per week te zijn natuurlijk.

Ooit hadden we melkertbanen: mensen die als buurtconcierge werkten en in die functie erg nuttig waren. Mag zo her-ingevoerd worden. (Maar dus als baan: de functie is belangrijk genoeg!)

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:12

Robijntjah schreef:
Hoe denken jullie over dames die zwart in de prostitutie werken en daar een paard van onderhouden?

zwart werken mag niet dus dan beter een (bijstand) uitkering aanvragen en een paard houden :)

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:16

Die dames die zwart werken werken ook toch. Vaak hebben zij geen andere keus aangezien vrijwel niemand de prostitutie ingaat voor de lol. Maar goed dat is een heel ander onderwerp.

GixWillsNino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:17

Wat ik ook denk, huisvesting.
Woon je in een huis van 500 euro met toeslagen) met 150 euro gwe, of woon je in een huis waarbij je 210 met toeslagen) en 90 euro gwe. (ja dat is mogelijk met veel geluk).
Dan kan dat wel mooi 350 euro op maandbasis schelen...

Daar kun je een paard best gemiddeld voor neerzetten, en zelfs fruit eten en een boodschappen-autootje van betalen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:17

Robijntjah schreef:

Waarom moet dat in hemelsnaam perse een prostituee zijn?
Ik vind zwart je geld verdienen sowieso slecht, maakt me niet uit op welke manier je jouw diensten aanbiedt.