De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:46

Shadow0 schreef:
En waarom wordt er dan niet ingezet op een beter opsporingspercentage van de politie?

Ach ja, misschien omdat er al jaren stelselmatig op equipment en mankracht bezuinigd wordt?? Er is al jaren een personeelsstop op nieuw personeel....er is al bijna geen blauw meer op straat, jawel de surveillanten, nou daar kan je wat mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:47

Ceriadwen schreef:
russel schreef:
Er moet eerst nog 24 miljoen EX beveiligingskosten, die hebben ze maar niet genoemd om een rel te voorkomen, opgehoest worden om de Atoomtop hier te laten zijn met alle exorbitante luxe er om heen....dan de loondervingen van alle mensen die niet op hun werk kunnen komen, waar wellicht ook weer faillissementen uit kunnen en zullen voortvloeien....

Wat dacht je van al die ondernemers die hun winkel moeten sluiten zonder enige vergoeding?

Ook zo iets...

Ons land is te klein voor zulke prestige evenementen...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:50

russel schreef:
Shadow0 schreef:
En waarom wordt er dan niet ingezet op een beter opsporingspercentage van de politie?

Ach ja, misschien omdat er al jaren stelselmatig op equipment en mankracht bezuinigd wordt?? Er is al jaren een personeelsstop op nieuw personeel....er is al bijna geen blauw meer op straat, jawel de surveillanten, nou daar kan je wat mee.

In Gouda hebben de Marrokkanen al heel lang de touwtjes in handen. Die hebben het voor het zeggen. In Goverwelle komt de politie niet eens meer, dat is een soort vrijstaatje geworden.

Direct gevolg van jaren lang theedrinken en knuffelen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:50

Ik vind niks vervelend aan openbaarheid van het bestuur, integendeel! Ik vind het buitengewoon belangrijk en de WOB als middel ook.

Alleen denkt het bestuur daar anders over, dat is wel duidelijk. Dat de overheid zo vaak in de fout gaat met de WOB is niet omdat het technisch niet mogelijk is ofzo, maar puur omdat ze niet beter aan de wet willen voldoen. Ik denk dat ze hopen dat met meer dwangsommen aan kunnen tonen dat de WOB te duur is, te moeilijk, en dat 'ie maar moet worden afgeschaft. (De VNG pleit daarvoor en ook door het kabinet wordt nog wel eens geopperd dat de WOB maar wat minder moet.)

Meer info: http://www.bigwobber.nl/2013/11/17/feit ... -misbruik/
http://sargasso.nl/een-jaar-wobben/

Maar nogmaals: het heeft niet met inefficient te maken, maar vooral ook met een machtstrijd.

En wat betreft ondernemingen: ten eerste weet je pas achteraf of een onderneming goed is. Je kunt een overheid niet zomaar benaderen als een onderneming en het is al helemaal naief om te denken dat het dan ook meteen een goede onderneming wordt en niet een van die vele, vele ondernemingen die falen.

Daarnaast is mijn ervaring, ook met grote multinationals, toch echt anders. Ook daar veel bureaucratie, regelmatig organisatorische chaos, slechte infrastructuur, en eens in de zoveel tijd wat kapitaalvernietigende reorganisaties, waarbij de interne afdelingen elkaar het leven zuur maken ipv goed werk te leveren. (Microsoft had daar een paar geweldige voorbeelden van trouwens.)
En banken zijn bv ook ondernemingen, geen overheid.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:55

Ceriadwen schreef:
Je bedoeld dat ze efficiënter moeten gaan werken?

In tegendeel! Volgens mij zijn het juist de efficientie-operaties die maken dat de politie geen enkele energie mag steken in zaken die niet voldoende productief zijn. Men heeft vooral benadrukt dat er moet worden ingezet op gewichtige zaken en zaken die geld opleveren, niet op zaken als inbraken, die arbeidsintensief zijn en toch weinig opleveren.

Dat lijkt me deel van het probleem. Juist door de politie meer toe te staan om te onderzoeken, zijpaden te bewandelen en ook dergelijke zaken op te nemen zou het veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:56

Ceriadwen schreef:
Ik denk dat als overheden gewoon gaan draaien zoals ondernemingen dat moeten, dat je dan alleen al miljarden bezuinigd

Daar zijn ze al jaren mee bezig bij het overheids apparaat dat Politie heet en guess het werkt absoluut niet en dat al gebleken.

Er worden mensen voor de straat aangenomen die meer op een luxe kantoor thuishoren, vrouwen die beter stewardess hadden kunnen dorden....leidinggevenden die helemaal niet vanuit een mensenproblematiek denken, maar alleen cijfertjes denken en ind er is veel bezuinigd, zoveel bezuinigd dat de probleemwijken volledig onderbemand zijn geworden......het functionele werken...op posten burger personeel ingezet om kosten te bezuinigen ipv ervaren straat personeel die na jaren kiezen voor een job binnen, waardoor er nog minder begrip door de burger is ontstaan door gebrek aan inzicht en achtergrond kennis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:57

Shadow0 schreef:
Ceriadwen schreef:

In tegendeel! Volgens mij zijn het juist de efficientie-operaties die maken dat de politie geen enkele energie mag steken in zaken die niet voldoende productief zijn. Men heeft vooral benadrukt dat er moet worden ingezet op gewichtige zaken en zaken die geld opleveren, niet op zaken als inbraken, die arbeidsintensief zijn en toch weinig opleveren.

Dat lijkt me deel van het probleem. Juist door de politie meer toe te staan om te onderzoeken, zijpaden te bewandelen en ook dergelijke zaken op te nemen zou het veranderen.

Dat kan alleen als je de wet veranderd....

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:57

Bij mij zijn ze van de 10 weken er acht bezig geweest om te kijken hoe ze onder beantwoording uit konden komen. Als ze die tien weken gebruikt hadden om de informatie die ik wil op te zoeken, dan hadden we al klaar geweest.

Maargoed, er komt een mooi rapport uit en dat is het allerbelangrijkste

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:58

Shadow0 schreef:
Ceriadwen schreef:

Minder bureaucratie is ook efficiënter.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:59

Ceriadwen schreef:
In Gouda hebben de Marrokkanen al heel lang de touwtjes in handen. Die hebben het voor het zeggen. In Goverwelle komt de politie niet eens meer, dat is een soort vrijstaatje geworden.

Direct gevolg van jaren lang theedrinken en knuffelen.

Je bedoelt Oosterwei?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:01

Kort Haarlem is ook niet helemaal jofel hoor en wat de je van de Kadebuurt.
Ook de Boelekade en de Karnemelksloot worden regelmatig bezocht vooral de kelderboxen
En inderdaad knuffelen de grootste kul die ze ooit hebben bedacht.
Guardia Civiel even uitnodigen voor wat demonstraties is het zo over.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-03-14 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:02

Antonius college, tussenGoverwelle en Oosterwei in

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:06

Russel: niet helemaal waar hoor, het is voor een groot deel ook een beleidsverandering. Maar een deel gaat natuurlijk wel over de begroting. En juist daar heb ik Wilders vrij snel op toe horen geven. Hij roept wel veel, maar uiteindelijk heeft hij bijna niks voor elkaar gekregen op dit soort punten.

Als je beleidsveranderingen wilt, moet je niet bij Wilders zijn.

Ceriadwen: ik denk dat je mijn punt over de WOB niet goed begrijpt. En verder lijk je te denken dat efficientie betekent 'beter voor jou'. Maar da's natuurlijk niet hoe het werkt. Efficientie gaat uitsluitend om 'beter voor zichzelf'. In dat opzicht kan zelfs het stelselmatig frustreren van wobverzoeken heel zinnig en begrijpelijk zijn.

En nogmaals: ondernemingen doen dat ook, pogingen frustreren van consumenten die hun recht willen halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:06

Ceriadwen schreef:

Was in mijn school tijd het neusje van de zalm. Canisius en Antonius hadden een slagingspercentage van soms wel bijna 100%.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:07

Morganlefay schreef:
Ceriadwen schreef:

Was in mijn school tijd het neusje van de zalm. Canisius en Antonius hadden een slagingspercentage van soms wel bijna 100%.

Is het nog steeds hoor, dat is ook de enige reden dat ze daar op school zit.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:07

Oosterwei Korte Akkeren Goverwelle ,zijn de beroemde wijken in Gouda

Heb er zelf jaren gewoond jaren 90 het geluk gehad dat ik verhuisde naar Nieuwerkerk a/d ijssel
En daar jaren naar tevredenheid gewoond ,Wat een rust
Laatst bijgewerkt door yentl2010 op 23-03-14 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:09

Even vreselijk off topic, kom op TV Utrecht een melding tegen van een dood paard in een natuurgebied.
Iemand???

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:11

Shadow0 schreef:
Russel: niet helemaal waar hoor, het is voor een groot deel ook een beleidsverandering. Maar een deel gaat natuurlijk wel over de begroting. En juist daar heb ik Wilders vrij snel op toe horen geven. Hij roept wel veel, maar uiteindelijk heeft hij bijna niks voor elkaar gekregen op dit soort punten.

Als je beleidsveranderingen wilt, moet je niet bij Wilders zijn.

Ceriadwen: ik denk dat je mijn punt over de WOB niet goed begrijpt. En verder lijk je te denken dat efficientie betekent 'beter voor jou'. Maar da's natuurlijk niet hoe het werkt. Efficientie gaat uitsluitend om 'beter voor zichzelf'. In dat opzicht kan zelfs het stelselmatig frustreren van wobverzoeken heel zinnig en begrijpelijk zijn.

En nogmaals: ondernemingen doen dat ook, pogingen frustreren van consumenten die hun recht willen halen.

Ik denk dat jij maar niet voor mij moet denken. Ik zeg niet beter voor mij. Ik zeg beter voor iedereen. Efficiënter werken met een dienstverlenende instelling is in de eerste plaats beter voor de organisatie waar uiteindelijk het resultaat van bij de burger terecht komt.

En onder efficiënt versta ik minder bureaucratie, minder regeldruk zodat mensen kunnen doen wat ze moeten doen. De zwakke schakels ertussen uit, de rotte appels weg. Scheelt al een berg.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:12

Ik heb, persoonlijk, in heel Gouda nog nooit problemen gehad of me onveilig gevoeld. Ik zeg absoluut niet dat het niet zo is hoor, ik weet dat er een redelijk groot aantal probleemwijken is, maar de aannames die EenVandaag doet lijken op vrij weinig gebaseerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:13

yentl2010 schreef:
Oosterwei Korte Akkeren Goverwelle ,zijn de beroemde wijken in Gouda

Heb er zelf jaren gewoond jaren 90 het geluk gehad dat ik verhuisde naar Nieuwerkerk a/d ijssel
En daar jaren naar tevredenheid gewoond ,Wat een rust

haha, ik heb het nog beter gedaan, Schoonhoven :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:15

Ik woonde in een 'probleemwijk' in Eindhoven,ben verhuist naar Ermelo omdat ik niet in de gevangenis terecht wilde komen.Ik werd daar ook bedreigd en gekleineerd door allochtonen.
Ik heb de eer aan mezelf gehouden en ben naar Ermelo verhuisd en om escalatie te voorkomen.Hier wonen ook allochtonen,maar hele andere,fatsoenlijke mensen dan die in Eindhoven.Kan hier goed met ze omgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:15

Maar we dwalen af.
Heer Wilders is goed in het schoppen tegen van alles en iedereen maar komt niet met een concrete oplossing.
Nu moet ik wel bekennen dat die Rifbewoners me flink uit de keel hangen met zoontjes verheerlijking.

Bij mij in de straat wonen een stel Oost Europeanen. Harde werkers, altijd Gute Morgen frau Nachbarn.
Vermoedelijk omdat ze hun partners hebben meegenomen.
Buurman is ook blij. Het ouwetje heeft altijd een geveegde stoep.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-03-14 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:16

gohya schreef:
Ik woonde in een 'probleemwijk' in Eindhoven,ben verhuist naar Ermelo omdat ik niet in de gevangenis terecht wilde komen.Ik werd daar ook bedreigd en gekleineerd door allochtonen.
Ik heb de eer aan mezelf gehouden en ben naar Ermelo verhuisd en om escalatie te voorkomen.Hier wonen ook allochtonen,maar hele andere,fatsoenlijke mensen dan die in Eindhoven.Kan hier goed met ze omgaan.

Toch bijzonder, want ook ik woon in Eindhoven en ik heb nooit, maar dan ook nooit last van mijn allochtone buren. Nu woon ik op dit moment niet meer in een probleemwijk, maar eerder was dat wel zo. En ook toen geen enkel probleem gehad. Ik had meer last van mijn autochtoon Nederlandse buurvrouw, moet ik zeggen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:17

Blue_Eyes schreef:
gohya schreef:

Toch bijzonder, want ook ik woon in Eindhoven en ik heb nooit, maar dan ook nooit last van mijn allochtone buren. Nu woon ik op dit moment niet meer in een probleemwijk, maar eerder was dat wel zo. En ook toen geen enkel probleem gehad. Ik had meer last van mijn autochtoon Nederlandse buurvrouw, moet ik zeggen.

Ik weet niet in welk stadsdeel je woont? en ik woonde in Eindhoven tot 1991,woon dus al een hele poos in Ermelo.

Blue_Eyes

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:18

Ik woon nu in Woensel, maar niet in Zuid-West. Eerder woonde ik in Gestel, vlakbij de Bennekel.