Shadow0 schreef:Russel: niet helemaal waar hoor, het is voor een groot deel ook een beleidsverandering. Maar een deel gaat natuurlijk wel over de begroting. En juist daar heb ik Wilders vrij snel op toe horen geven. Hij roept wel veel, maar uiteindelijk heeft hij bijna niks voor elkaar gekregen op dit soort punten.
Als je beleidsveranderingen wilt, moet je niet bij Wilders zijn.
Ceriadwen: ik denk dat je mijn punt over de WOB niet goed begrijpt. En verder lijk je te denken dat efficientie betekent 'beter voor jou'. Maar da's natuurlijk niet hoe het werkt. Efficientie gaat uitsluitend om 'beter voor zichzelf'. In dat opzicht kan zelfs het stelselmatig frustreren van wobverzoeken heel zinnig en begrijpelijk zijn.
En nogmaals: ondernemingen doen dat ook, pogingen frustreren van consumenten die hun recht willen halen.
Ik denk dat jij maar niet voor mij moet denken. Ik zeg niet beter voor mij. Ik zeg beter voor iedereen. Efficiënter werken met een dienstverlenende instelling is in de eerste plaats beter voor de organisatie waar uiteindelijk het resultaat van bij de burger terecht komt.
En onder efficiënt versta ik minder bureaucratie, minder regeldruk zodat mensen kunnen doen wat ze moeten doen. De zwakke schakels ertussen uit, de rotte appels weg. Scheelt al een berg.