Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:23

Ik vind het heel normaal dat dit topic weer opengaat immers dit is een paardenforum en dit misbruik/mishandeling van de pony's is nieuws. Als het in de krant staat en op het nieuws of op HVN komt, lijkt mij het vreselijk betuttelend als dit niet op Bokt zou mogen/kunnen worden besproken. Ik heb mij ook verzet toen topics over de misstanden binnen TWH werden gesloten op Bokt. Het leven is niet altijd leuk, dat is soms de werkelijkheid op deze gekke wereld, dus misstanden en mishandeling m.b.t. paarden moet altijd besproken kunnen worden op een paardenforum. Eerder heb ik ook al dit soort filmpjes gezien, dus dit is inderdaad maar het topje van de ijsberg.
Wel vind ik bedreigingen veel te ver gaan. De macht van social media is vreselijk groot, dus ik zou bijna zeggen, dat ze al genoeg gestrafd zijn. Immers zij worden uitgekotst door het grootste gedeelte van Nederland.
Ik hoop vooral dat voor de pony's een mooi plekje wordt gevonden.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:24

testebeest schreef:
Verbaasd mij ook dat het topic weer open is.
ALles is denk ik ook wel gezegd, bedreigen is gewoon nutteloos. Het is nu in gang gezet.EN er worden steeds meer aanhoudingen gedaan.Maar de families/paarden van deze "mensen"bedreigen gaat mij ook wel erg ver.
IS wel fijn om het topic te hebben voor eventuele nieuwe ontwikkelingen maar dreigen mwah niet nodig vind ik.
Hoorde gisteravond wat de eventuele straffen zijn. Mmm is wel heel erg weinig (geldboetes of taakstraf)

Ik snap echt niet waar mensen (en nee dat je niet op jou bedoelt, maar quote je wel even) het vandaan halen dat er hier op bokt de families/de paarden van deze mensen bedreigt worden.
Volgens mij gebeurd dit op Facebook, maar hier niet.

En ik ben blij dat het topic weer open is.
Ik hoop dat er normaal over gesproken kan worden, zoals gister middag, en het niet weer zo wordt als gisteravond.

En vind het ook altijd zeer prettig dat mensen hier iedereen over 1 kam scheren echt top +:)+

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:26

Electra63 schreef:

Dat is leuk voor die pony's ja als die een fijne plek krijgen, maar er zijn er veel meer gebruikt, zoals op de site te zien is waar je de filmpjes kan kopen...
Wat gaat daarmee gebeuren???

En ja, dat zijn ook Nederlandse paarden op een Nederlandse locatie.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:26

Het belangrijkste nu vind ik inderdaad dat de pony's een fijn plekje krijgen.
Zij zijn nog altijd het slachtoffer in dit verhaal.

Verder vind ik nog steeds dat de daders gestraft moeten worden, maar een straf opgelegd door een rechter en niet door ons. De bedreigingen vind ik dan ook veeeeel en veel te ver gaan.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:27

Wat fijn dat de pony's straks een ander onderkomen krijgen :) Vanmiddag ook 2 aanhoudingen, de beerput gaat open!

En logisch dat het topic weer open gaat, dit is een paardenwebsite en hier moet mi over gepraat kunnen worden.

Anoniem

HTM schreef:
testebeest schreef:
Verbaasd mij ook dat het topic weer open is.
ALles is denk ik ook wel gezegd, bedreigen is gewoon nutteloos. Het is nu in gang gezet.EN er worden steeds meer aanhoudingen gedaan.Maar de families/paarden van deze "mensen"bedreigen gaat mij ook wel erg ver.
IS wel fijn om het topic te hebben voor eventuele nieuwe ontwikkelingen maar dreigen mwah niet nodig vind ik.
Hoorde gisteravond wat de eventuele straffen zijn. Mmm is wel heel erg weinig (geldboetes of taakstraf)

Ik snap echt niet waar mensen (en nee dat je niet op jou bedoelt, maar quote je wel even) het vandaan halen dat er hier op bokt de families/de paarden van deze mensen bedreigt worden.
Volgens mij gebeurd dit op Facebook, maar hier niet.

En ik ben blij dat het topic weer open is.
Ik hoop dat er normaal over gesproken kan worden, zoals gister middag, en het niet weer zo wordt als gisteravond.

En vind het ook altijd zeer prettig dat mensen hier iedereen over 1 kam scheren echt top +:)+

Als je het topic goed leest, kan je erin terug vinden dat er OOK bokkers zijn geweest die even het eea aan adressen hebben verspreid. Dan werk je toch bedreigingen in de hand? Of wat wil men anders bereiken met het doorspelen van adressen?

Overigens scheert niemand hier alle bokkers over een kam. Nergens wordt namelijk gezegd dat alle bokkers zo reageren.

aslo

Electra63: ben het helemaal met je eens. Dit is een paarden forum en dan zou mishandeling niet besproken kunnen worden? Beetje kop in het zand steken vind ik dat.

_Michelle__

HTM schreef:
Electra63 schreef:

Dat is leuk voor die pony's ja als die een fijne plek krijgen, maar er zijn er veel meer gebruikt, zoals op de site te zien is waar je de filmpjes kan kopen...

Hopelijk gaan ze daar ook werk van maken!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:28

Rowdine schreef:
xSlvna schreef:
Mogen wij onze mening niet meer geven zonder FB ermee te 'vervuilen'? Mijn redelijk snuggere vrienden die geen hart voor paarden hebben zien me weer komen met posts over paarden of de mensen met te veel emoties/geen grenzen beginnen zelf te vloeken als een stel neanderthalers over hoe die mensen dood moeten etc, nah vind het toch we fijn dat bokt er dan is.

Neuh, ik zeg nergens dat je het maar op FB moet doen.
Bokkers reageren blijkbaar niet anders dan de mensen op FB, dus ik zou niet snappen wat er beter is aan bokkers dan aan de 'neanderthalers over hoe die mensen dood moeten etc'.

Niks is er beter aan, die reacties worden niet voor niks verwijderd hè, zodat de mensen die normaal reageren door kunnen reageren :Y)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:30

HTM schreef:
Electra63 schreef:

Daar zijn ze nu mee bezig dus kan best zijn dat er nog meer paarden of ander dieren in beslag genomen worden. In heb ergens vernomen weet niet of het dezelfde site betreft maar dat er ook op geiten gereden werd dat is natuurlijk helemaal te zot voor woorden om op een geit te rijden.

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:32

Tigra_ schreef:
Daar zijn ze nu mee bezig dus kan best zijn dat er nog meer paarden of ander dieren in beslag genomen worden. In heb ergens vernomen weet niet of het dezelfde site betreft maar dat er ook op geiten gereden werd dat is natuurlijk helemaal te zot voor woorden om op een geit te rijden.

Heb ik ook gelezen ja... en leeuwen, en ezels en andere dieren... echt niet meer normaal! :(

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:32

StefenYnia schreef:
Tigra_ schreef:

Heb ik ook gelezen ja... en leeuwen, en ezels en andere dieren... echt niet meer normaal! :(

Absurd gewoon bij sommige mensen zit er echt een paar draadjes los daarboven(mag ik dat zeggen?)

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:33

Leeuwen? Baby leeuwtjes dan denk ik toch?
Volgens mij zijn te veel te laf om op iets groters dan een shetlander te stappen...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:33

Wat ik nog het raarst vond, dat in het nieuws werd gezegd dat de pony (en andere dieren) geen schade heeft ''zo te zien'', maar dat de politie tóch ingrijpt.

Uh, geen schade? :7 Mensen hebben zeker röntgenogen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:34

xSlvna schreef:
Rowdine schreef:

Neuh, ik zeg nergens dat je het maar op FB moet doen.
Bokkers reageren blijkbaar niet anders dan de mensen op FB, dus ik zou niet snappen wat er beter is aan bokkers dan aan de 'neanderthalers over hoe die mensen dood moeten etc'.

Niks is er beter aan, die reacties worden niet voor niks verwijderd hè, zodat de mensen die normaal reageren door kunnen reageren :Y)

Wat dus, zoals ik al zei, betekent dat bokkers ook niet normaal reageren. De mods zijn niet voor niets steeds bezig met posts aanpassen/verwijderen/het topic op slot gooien.

Kwanyin

geerke schreef:
Liesje1611 schreef:
En over 'die vrouwen hebben geen leven meer'; bullshit, sorry. Ze moeten even een paar weken door het stof bijten, ja, maar na een tijdje is iedereen dit weer vergeten en gaan we met zn alle weer over naar de orde van de dag.

Waarbij ik dus niet alle bedreigingen en doodswensen goedkeur.

na een tijdje is iedereen dit weer vergeten.....Op Bokt gaat het sneller hoor :+

Ik denk dat dit voor een groot deel wel gaat kloppen voor het echte leven. Al zullen er altijd wel mensen uit de directe omgeving zijn die je zullen beschrijven als "x, je weet dat een meisje van die...". Denk dat de mensen je op den duur niet meer als een opgejaagde heks behandelen maar dat het vertrouwen en begrip voor je wel eens voor heel, heel erg lang weg blijft. Ik ga er toch van uit met al die hetze dat er op zijn minst in de omgeving verschillende mensen de dader(s) herkent moeten hebben ookal kennen ze niets van paarden.

Maar ik vraag me wel af of dat ook zo geldt voor de paardenwereld en of dit niet einde van je carrière betekent. Ander paard ander kapsel? Maar dan zie je nog je naam op de startlijsten en prijzenuitreiking. Denk dat je je naam wel gemaakt hebt in de wereld, ook al is het meer dan tien jaar geleden. Je ziet wat voor emoties het oproept bij mensen. Ik denk niet dat ze zich nu ergens moet laten zien maar ik denk ook dat dit wel eens niet meer gaat veranderen. Misschien als ze buiten haar paard en uiterlijk ook haar naam verandert...

En dan heb je ook nog je werk, vraag me af of je dat oplost. Daar zal het nieuws ook wel verspreid zijn. Hoe vertoon je jezelf na zoiets terug daar? Stel dat je collega's helemaal geen medelijden hebben maar jouw net als zowat heel internet een monster vinden en vinden dat je moet hangen aan de hoogste boom? Kan je nog wel terug gaan werken nadat je hele naam viraal is gegaan?

Verder snap ik ook heel goed dat mensen die dicht bij haar staan het nog steeds voor haar opnemen. Op een manier vind ik dat ook niet slecht. Denk dat je wel héél, héél sterk in je schoenen moet staan om verder te durven leven als zelfs je naaste vrienden je als een stuk vuil laten vallen en of dat nu de gepaste straf is weet ik niet. Ik vind het filmpje werkelijk walgelijk maar ook in de strafmaat zijn er grenzen. Die grens is nu al lang overschreden. En het gaat er niet alleen om dat de dader(s) zelf van het filmpje zwaar aangepakt worden alsof ze bloeddorstig een heel weeshuis kinderen hebben uitgemoord, maar ook dat door al die hetze en paranoia verkeerde namen zijn gegeven, verkeerde mensen nu met de dood worden bedreigd omdat een idioot dacht dat ze er wel op leek, dat familie die er niets mee te maken heeft moet onderduiken...(ook een leuke trouwens, kom als kind maar eens terug naar school als heel de wereld heeft kunnen zien dat jouw papa erg vreemde erotische filmpjes schiet!). Een heksenjacht kan goed beginnen om daders snel te vinden en ze heel erg goed op hun plaats te zetten en straffen als justitie dat waarschijnlijk toch niet gaat doen(is waarschijnlijk toch verjaard) maar het werkt een beetje als een atoomboom, het vernietigd niet alleen het doel wat je wil hebben maar ook alles er rondheen.

En dan is het goed als je ten minste een paar mensen hebt die je nog willen helpen naar een eerlijk proces. Al vind ik wel niet dat je daarmee het filmpje moet bagatelliseren zoals ik op enkele plaatsen zie. Het is echt wel meer als een beetje op een shet zitten, een 19-jarige weet echt wel véél beter dan dit, zelfs al zou ze een berg schulden hebben. Het was fout, vreselijk fout en kan niet goedgepraat worden. Of er nu op de rest van de wereld nog grotere ellende afspeelt of niet. Het blijft helemaal verkeerd wat er met die arme pony's gebeurd is. En vooral dat er nooit later aan de alarmbel is getrokken, meer dan een decennia tijd gehad om deze praktijken aan het licht te brengen maar gewoon doorgedaan alsof het nooit was gebeurd. Uit schrik of schaamte of wat niet weet wat niet deert?
Ik zou niet weten hoe ik zelf zou reageren als plots mijn beste vriendin een paria is geworden voor zoiets. Misschien dat ik dan ook nog haar zou steunen tegen de ware heksenjacht die ontketent. Maar goedpraten kan ik niet. Dan zal het eerder zijn "je bent mijn vriendin en daarom wil ik je helpen om deze hele mediastorm te overleven en je leven terug opbouwen hierna. Maar daar houd mijn begrip ook op. Denk niet dat ik niet erg vind wat je hebt gedaan, ik vind het walgelijk en heb er geen enkel goed woord voor over dat je het ooit gedaan hebt."

Caatje87

Tja de fysieke schade kan idd allang weer hersteld zijn, maar dat betekent niet dat dat er geen mishandeling heeft plaats gevonden.

Als ik in elkaar geslagen word dan zal je 9 jaar later ook geen blauwe plekken meer zien.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:35

Tigra_ schreef:
HTM schreef:

De geit is op de zelfde stalling waar met de shetlander ook meermaals word gewerkt, zal dus ook binnen no time in beslag worden genomen.

Je scheert alle bokkers over een kam Rowdine, we komen niet allemaal met heksenjacht en het vermoorden van... En laat je nu iedereens kans op reageren ontnemen als het topic dicht gaat, ochja :)*

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:35

Tigra_ schreef:

Heb er foto's van voorbij zien komen op Facebook ja.
Ook een meid op een hond :r
Moest echt 3 keer kijken...
Beest lag op een bank, en zij ree er overheen (of hoe je dat uitleggen moet)

Maar de site die ik gezien heb heb ik alleen paarden gezien, met filmpjes die vorige maand nog geplaatst zijn.
Hier worden veel verschillende pony's gebruikt, en ook van een volgens mij wel bekent bedrijf die iets in de paarden doet...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:37

Rowdine schreef:
Overigens scheert niemand hier alle bokkers over een kam. Nergens wordt namelijk gezegd dat alle bokkers zo reageren.

Rowdine schreef:
Wat dus, zoals ik al zei, betekent dat bokkers ook niet normaal reageren. De mods zijn niet voor niets steeds bezig met posts aanpassen/verwijderen/het topic op slot gooien.

:j :j heel geloofwaardig :')

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:38

@Kwanyin: dat heb jij heel mooi omschreven en ik sluit me hier volledig bij aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:40

HTM schreef:
Rowdine schreef:

Rowdine schreef:

:j :j heel geloofwaardig :')

Waar zeg ik dat alle bokkers zo reageren? Ik zeg in het algemeen bokkers, dat betekent toch niet dat ik daar iedereen mee bedoel?
Komop wel een beetje begrijpend lezen he.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:42

Rowdine schreef:
Waar zeg ik dat alle bokkers zo reageren? Ik zeg in het algemeen bokkers, dat betekent toch niet dat ik daar iedereen mee bedoel?

Misschien beter typen.
Aan mij lezen ligt het niet... Ben niet de enige die het waarschijnlijk anders opvat dan jij bedoelt.

Maar ik lees toch echt dat bokkers ook niet normaal reageren
En als jij het over een bokker hebt voel ik me aangesproken, maar helaas geen tijd voor een heksenjacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:42

HTM schreef:
Rowdine schreef:

Misschien beter typen.
Aan mij lezen ligt het niet... Ben niet de enige die het waarschijnlijk anders opvat dan jij bedoelt.

Maar ik lees toch echt dat bokkers ook niet normaal reageren
En als jij het over een bokker hebt voel ik me aangesproken, maar helaas geen tijd voor een heksenjacht.

Dan is dat je eigen probleem dat je je daardoor aangesproken voelt :)
(het zal vast niet zonder reden zijn dat jij je aangesproken voelt overigens)

Caatje87

Re: Rel in de media over vrouw op te kleine pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 16:44

Zullen we weer on topic?