Gestrande bultrug niet te redden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: Gestrande bultrug niet te redden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:39

Ergens mag ik hopen dat bultrug gauw ploft voor ze kunnen bergen ...
Heeft naturalis niet meer zoveel aan bultrug !
Ben nog steeds overtuigd van een te groot belang bij een dode bultrug .
Triest hoor dat dat dier 5 dagen heeft gevochten en de oneerlijke strijd niet heeft gewonnen .
De beelden van zijn oog die vol prut zit en open gaat heeft me erg geraakt .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 23:47

FlyAway schreef:
stef schreef:
Ja, je mist iets... Het essentiële verschil tussen een levend dier of een dood kadaver.

Nou zijn kadavers over het algemeen al vrij dood :+

Das waar ;)
Maar t punt is duidelijk denk ik

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:12

Ze gaan hem vanacht bergen. Vanwaar zou dat 's nachts gebeuren??

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:13

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 21-11-22 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:16

Om dat er een mooi tij loopt vanavond...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:18

Coastal figter,en het sop,zijn bijde weer vertrokken,ik vermoed een verkenning van de coastal figter.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:24

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:30

Hij zou al los getrokken zijn volgens de Televagies..

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:52

Ik ben trots op onze burgemeester, Ecomare, knrm, Nios,.
Mevr t'Hart kan daar nog eens wat van leren.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 00:54

Mag ook best hoor...iedereen heeft zn best gedaan....
Volgens mij is Johannes nu be oosten het horntje...of vergis ik me nu?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 01:32

Bewattes????
Nioz zit in t horntje, bedoel je dat de walvis daar heen is???

Mooie woorden van midas dekkers

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 01:55

Lijkt er wel op......als ik de scheepvaart bewegingen zo zie van vanavond.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 03:43

Ik denk toch dat SOS Dolfijn en Dolfinarium meer ervaring hebben met Dolfijn/walvisachtigen dan mevrouw Thieme en Pieterburen (met alle respect).
Feit is dat er weinig bekend is van het leven van de bultrug, laat staan medische kennis om een gestrand dier te helpen.
Strandingen van dolfijnen en walvissen houden wetenschappers al jaren bezig.
Toch vreemd dat er zelden haaien massaal aanspoelen, en wel de als intelligent beschouwde dieren als walvissen.
Ik blijf erbij dat de walvissen het prima redden in deze wereld al duizenden jaren zonder de hulp van de mensen.
De walvis heeft de mens alleen nodig om hem te beschermen tegen de mensen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:09

Volgens mij is er elders in de wereld zat kennis, maar men wilde het gewoon "selluf doen" en heeft verzuimd om gebruik te maken van de vele aangeboden hulp door beter gekwalificeerde mensen. Het dier is daar de dupe van geworden.

Allerlei "waarschijnlijks" over zijn conditie, behoefte aan een bultrug-skelet en mensen die bij een gestrande bultrug ineens vinden dat de natuur zijn gang moet gaan omdat er genoeg van zijn, terwijl ze bij andere diersoorten ineens met een totaal andere maat meten, hebben hier ook niet veel aan geholpen :(:)

Het was gewoon een dier in nood waarvan we zo weinig wisten verder dat we hem een èchte kans hadden moeten gunnen. Degenen met de touwtjes in handen hebben het gewoon volledig verkeerd aangepakt en hadden er mensen met ècht verstand van zaken bij moeten halen. Ze hebben genoeg heel mooi aanbod gekregen...en nog op vrijwillige basis ook.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:33

Goed gezegd pmarena.

Dat verhaal van Dekkers geeft interessante inzichten in zijn eigen psyche denk ik. Logisch dat de Televaag graag een platform wil zijn voor zulk populistisch geleuter en psychologie van de koude grond. En de bijval die zijn uitspraak in dit topic van sommigen krijgt was natuurlijk ook voorspelbaar. :roll:

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:15

Volkomen eens met pmarena en FlyAway.

Maar dit wisten we helaas vanaf het begin al... :x

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:17

ach japanners schieten al jaren walvissen af onder het om van " wetenschappelijk onderzoek"

nederlanders laten onder dat zelfde mom, een dier 5 dagen vechten voor zijn leven en geven het een lijdensweg tot zijn dood...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:23

janouk schreef:
Ik denk toch dat SOS Dolfijn en Dolfinarium meer ervaring hebben met Dolfijn/walvisachtigen dan mevrouw Thieme en Pieterburen (met alle respect).

Máár bokkers weten meer dan al de eerder genoemden bij elkaar blijkt maar weer! ;)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:27

Zoals gelukkig de burgemeester van Texel zélf ook al aangeeft, zet 10 experts bij elkaar en je hebt 10 verschillende meningen. Dus heel erg raar is het natuurlijk niet dat je hier ook andere meningen leest dan die van SOS Dolfijn en dolfinarium.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:45

FlyAway schreef:
Zoals gelukkig de burgemeester van Texel zélf ook al aangeeft, zet 10 experts bij elkaar en je hebt 10 verschillende meningen. Dus heel erg raar is het natuurlijk niet dat je hier ook andere meningen leest dan die van SOS Dolfijn en dolfinarium.

Ach dit is niet het enige voorval he, er is inmiddels een nationale (of globale?) trend om het beter te weten dan de professionals. Da's op zich natuurlijk altijd makkelijk praten zonder de belasting van verantwoordelijkheid voor de situatie en al helemaal achteraf.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:53

Over het kennisniveau van de bokkers op dit gebied kan en wil ik niet oordelen. Maar als je in de tombola van informatie die in die paar dagen over Nederland is uitgestort via de diverse media de verschillende meningen van de verschillende deskundigen voorbij ziet komen, dan is het niet zo raar dat ook Bokkers hier in de discussie een visie en standpunt adopteren en verdedigen. Daarmee pretenderen de Bokkers volgens mij in algemene zin niet de kennis en wijsheid in pacht te hebben, maar baseren zij zich voornamelijk op de bronnen die de verschillende mediaplatformen ze aanbieden. Daar lijkt mij niets mis mee.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 11:59

FlyAway schreef:
Over het kennisniveau van de bokkers op dit gebied kan en wil ik niet oordelen. Maar als je in de tombola van informatie die in die paar dagen over Nederland is uitgestort via de diverse media de verschillende meningen van de verschillende deskundigen voorbij ziet komen, dan is het niet zo raar dat ook Bokkers hier in de discussie een visie en standpunt adopteren en verdedigen. Daarmee pretenderen de Bokkers volgens mij in algemene zin niet de kennis en wijsheid in pacht te hebben, maar baseren zij zich voornamelijk op de bronnen die de verschillende mediaplatformen ze aanbieden. Daar lijkt mij niets mis mee.

Die opmerking over Bokkers was relativerend bedoeld. Maar als mensen die gewoon hun werk doen doodsbedreigingen krijgen omdat hun werk toevallig in het nieuws komt vind ik dat niet bevorderlijk voor een prettige samenleving, jij wel? Ook die mensen baseren hun mening op de mediaplatformen, persoonlijk vind ik dat we een beetje aan het doorslaan zijn met zijn allen.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:03

sallandval schreef:
FlyAway schreef:

Die opmerking over Bokkers was relativerend bedoeld. Maar als mensen die gewoon hun werk doen doodsbedreigingen krijgen omdat hun werk toevallig in het nieuws komt vind ik dat niet bevorderlijk voor een prettige samenleving, jij wel? Ook die mensen baseren hun mening op de mediaplatformen, persoonlijk vind ik dat we een beetje aan het doorslaan zijn met zijn allen.
Waarom zou ik dat wel bevorderlijk vinden voor een prettige samenwerking? Wek ik ergens die indruk?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:09

Nee hoor, maar je schrijft dit:

FlyAway schreef:
Daarmee pretenderen de Bokkers volgens mij in algemene zin niet de kennis en wijsheid in pacht te hebben, maar baseren zij zich voornamelijk op de bronnen die de verschillende mediaplatformen ze aanbieden. Daar lijkt mij niets mis mee.

Mij lijkt dat dus helemaal niet zo onschuldig, en daarmee vind ik er soms wel wat mis mee. Daarover gaf ik uitleg, je hoort mij niet impliceren dat jij iets vind, ik stel je slechts een vraag.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:22

sallandval schreef:
Nee hoor, maar je schrijft dit:

FlyAway schreef:
Daarmee pretenderen de Bokkers volgens mij in algemene zin niet de kennis en wijsheid in pacht te hebben, maar baseren zij zich voornamelijk op de bronnen die de verschillende mediaplatformen ze aanbieden. Daar lijkt mij niets mis mee.

Mij lijkt dat dus helemaal niet zo onschuldig, en daarmee vind ik er soms wel wat mis mee. Daarover gaf ik uitleg, je hoort mij niet impliceren dat jij iets vind, ik stel je slechts een vraag.

Ik heb liever dat Bokkers zich baseren op bronnen dan dat zij zich nergens op baseren en maar ongefundeerd wat roepen ;)

Ik vind je vraag maar raar. Er is wat mij betreft maar 1 antwoord op mogelijk, maar als jij denkt dat daar ook een ander antwoord op mogelijk, dan vraag ik mij af of je de vraag wel aan de juiste persoon stelt ;)