Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

gummie

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:24

Dat we leven in een tijd van crisis, is geen nieuws, toch?

speedyweedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:28

Geweldig dat filmpje van vara gemist _/-\o_ Vooral die persiflage op Rutte. :')

Ik was van plan om op D66 te stemmen, tot ik erachter kwam dat ook zij de studiebeurs willen omzetten in een sociaal leenstelsel. Kijk, ik wil idd best wat inleveren, maar ik vind dat de huidige generatie studenten al genoeg heeft ingeleverd met de langstudeerboete. Eerdere generaties mochten gewoon veel langer doen over hun studie. Als wij dan ook nog eens de basisbeurs moeten terugbetalen terwijl voorgaande studenten die gewoon kwijtgescholden kregen als ze hun diploma haalden dan vind ik dat niet eerlijk.

Nu twijfel ik nog tussen CDA en Christenunie.

maralynJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:30

Ik heb een luisterend oor over de politieke partijen, en wat ik vind, is niet voor iedereen bestemd.
Daarom stem ik op iets waar ik me goed bij voel

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:31

speedyweedy schreef:

Ik was van plan om op D66 te stemmen, tot ik erachter kwam dat ook zij de studiebeurs willen omzetten in een sociaal leenstelsel. Kijk, ik wil idd best wat inleveren, maar ik vind dat de huidige generatie studenten al genoeg heeft ingeleverd met de langstudeerboete. Eerdere generaties mochten gewoon veel langer doen over hun studie. Als wij dan ook nog eens de basisbeurs moeten terugbetalen terwijl voorgaande studenten die gewoon kwijtgescholden kregen als ze hun diploma haalden dan vind ik dat niet eerlijk.

Eerdere generaties dachten dat zij met 65 jaar met pensioen konden gaan, nadat zij daar bijv. 40 jaar voor hadden gewerkt, dat is ook ineens voorbij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:32

gummie schreef:
Dat we leven in een tijd van crisis, is geen nieuws, toch?

Het is altijd fijn, om even weer naar boven te halen, dat de VVD als regeringspartij niet veel goeds heeft gedaan, om het tij te kunnen keren, behalve wijzen naar een ander. :D

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:36

We kunnen nu eenmaal niet achterhalen wat de cijfers en statistieken waren geweest als niet de VVD maar een andere partij aan de macht was geweest ;-) Ik vraag me steeds af in hoeverre er altijd een causaal verband is tussen de regerende partij en de cijfers inzake werkloosheid, faillissementen, etc.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:38

Ik ga voor de stembreker :) Ben benieuwd hoe dat uitpakt...

Www.stembreker.nl voor geïnteresseerden

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:45

gummie schreef:
We kunnen nu eenmaal niet achterhalen wat de cijfers en statistieken waren geweest als niet de VVD maar een andere partij aan de macht was geweest ;-) Ik vraag me steeds af in hoeverre er altijd een causaal verband is tussen de regerende partij en de cijfers inzake werkloosheid, faillissementen, etc.

Dat geldt dan natuurlijk ook andersom. "banen verdwijnen als de PVDA aan de macht komt" is dan natuurlijk ook moeilijk te voorspellen. Wij zijn een handelsland/doorvoerland, wij zijn altijd afhankelijk van anderen. Wij hebben zelf immers (praktisch) geen grondstoffen of gas of olie ;) Dus wie weet, hoe het gaat lopen de komende 10 jaar? :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:47

Wie heeft THeo Maassen gezien die in plaats van Freek de Jonge bij Rutte zat?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:52

NatasjavE schreef:

IK natuurlijk, ik ben groot fan van Theo :D

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:54

Yep, klopt Electra :-) Je hebt slechts berekeningen van het CPB op basis van ingediende plannen. Daar kun je wel wat uit afleiden. Maar de rest, is afwachten :-)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:04

gummie schreef:
Yep, klopt Electra :-) Je hebt slechts berekeningen van het CPB op basis van ingediende plannen. Daar kun je wel wat uit afleiden. Maar de rest, is afwachten :-)

Soms zijn wij het best eens met elkaar! Daar komen wij best uit, zonder tussenkomst van een moderator ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:09

Electra63 schreef:
NatasjavE schreef:

IK natuurlijk, ik ben groot fan van Theo :D

ik zit het nu te kijken...ooohhhhh :')

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:11

Veel mensen zeggen wel dat Rutte het verprutst heeft maar iedereen vergeet volgens mij wie zijn rotzooi hij moest opknappen, en dat kan natuurlijk niet in z'on korte tijd!! Hij heeft het nog aardig kunnen beperken......
Ik ga zelf denk voor de Pvv. Het zou VVD,PVV of DPK worden, maar door een aantal punten (waaronder het ontslagrecht!!!)gaat het hoogstwaarschijnlijk toch de pvv worden

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:13

Mariska85 schreef:
Veel mensen zeggen wel dat Rutte het verprutst heeft maar iedereen vergeet volgens mij wie zijn rotzooi hij moest opknappen, en dat kan natuurlijk niet in z'on korte tijd!! Hij heeft het nog aardig kunnen beperken......

Wat heeft hij gedaan om de rotzooi op te knappen? Welke maatregelen van Rutte vind jij bijdragen aan het 'aardig beperken'?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:15

speedyweedy schreef:

speedyweedy schreef:
. Eerdere generaties mochten gewoon veel langer doen over hun studie. .

Vandaar dat we nu met die stommerikken zitten die het land naar de klote laten gaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:16

Mijn stem staat vast. Het is deels strategisch en deels omdat ik erachter sta.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:18

purny schreef:

Ook P.v.d.A :+

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:20

Laatst bijgewerkt door gummie op 10-09-12 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:22

ceasario schreef:
purny schreef:

Ook P.v.d.A :+

Jep. Van mij mag Rutte opzouten. Man heeft al genoeg verkloot.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:26

Nederland: In de top 5 van kenniseconomieen, in de top 5 van meest concurrerende economieen, op 1 na laagste werkloosheidscijfer binnen de eurozone, zorgstelsel in de top 3...

Zo slecht is het dan kennelijk niet :-)

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:35

Shadow0 schreef:
Mariska85 schreef:

Wat heeft hij gedaan om de rotzooi op te knappen? Welke maatregelen van Rutte vind jij bijdragen aan het 'aardig beperken'?

gummie schreef:
Nederland: In de top 5 van kenniseconomieen, in de top 5 van meest concurrerende economieen, op 1 na laagste werkloosheidscijfer binnen de eurozone, zorgstelsel in de top 3...

Dat bedoel ik, ik denk als je een pvda of een sp aan de macht had dan stond je er niet zo goed voor. Subsidie hier en daar. Laat de mensen maar in de ww zitten, we stimuleren ze niet om te gaan werken, ze krijgen hun centen toch wel. En dan ook nog maar aan ontwikkelingshulp geven en ook nog superbraaf naar brussel blijven luisteren!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:40

gummie schreef:

Moet je tegen WIA-ers, WW-ers en bijstandmoeders zeggen, of mensen met 2 huizen die onverkoopbaar zijn. Het is maar, welke artikelen/kranten je leest en welke links er worden geplaatst. :D

Ik heb al vaker iets geplaatst over de crisis in Griekenland, o.a. over de oorzaak van de crisis (Goldman Sachs) en de gevolgen voor de gewone Griekse burger (halvering inkomen voor sommigen). Ingewikkelde materie (ik snap ook niet alles :D ), maar mensen horen liever:
geen geld meer naar die Grieken, maar naar onze zieken. :D

Het is maar, waar je je informatie vandaan haalt.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 20:42

Mariska85 schreef:
Dat bedoel ik, ik denk als je een pvda of een sp aan de macht had dan stond je er niet zo goed voor. Subsidie hier en daar. Laat de mensen maar in de ww zitten, we stimuleren ze niet om te gaan werken, ze krijgen hun centen toch wel. En dan ook nog maar aan ontwikkelingshulp geven en ook nog superbraaf naar brussel blijven luisteren!

Hoe kom je toch aan zulke ideeën???

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:45

Electra63 schreef:
maar mensen horen liever:
geen geld meer naar die Grieken, maar naar onze zieken. :D

En dan ook nog niet echt naar onze zieken (verhoging premie en eigen risico, verminderen dekking, toename marktwerking incl bijbehorende papierwinkel en excessen.) Want zieken zijn maar lastig en leveren niet voldoende op.