Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
speedyweedy schreef:Geweldig dat filmpje van vara gemistVooral die persiflage op Rutte.
![]()
Ik was van plan om op D66 te stemmen, tot ik erachter kwam dat ook zij de studiebeurs willen omzetten in een sociaal leenstelsel. Kijk, ik wil idd best wat inleveren, maar ik vind dat de huidige generatie studenten al genoeg heeft ingeleverd met de langstudeerboete. Eerdere generaties mochten gewoon veel langer doen over hun studie. Als wij dan ook nog eens de basisbeurs moeten terugbetalen terwijl voorgaande studenten die gewoon kwijtgescholden kregen als ze hun diploma haalden dan vind ik dat niet eerlijk.
Nu twijfel ik nog tussen CDA en Christenunie.
gummie schreef:We kunnen nu eenmaal niet achterhalen wat de cijfers en statistieken waren geweest als niet de VVD maar een andere partij aan de macht was geweestIk vraag me steeds af in hoeverre er altijd een causaal verband is tussen de regerende partij en de cijfers inzake werkloosheid, faillissementen, etc.
Mariska85 schreef:Veel mensen zeggen wel dat Rutte het verprutst heeft maar iedereen vergeet volgens mij wie zijn rotzooi hij moest opknappen, en dat kan natuurlijk niet in z'on korte tijd!! Hij heeft het nog aardig kunnen beperken......
speedyweedy schreef:Geweldig dat filmpje van vara gemistVooral die persiflage op Rutte.
![]()
Ik was van plan om op D66 te stemmen, tot ik erachter kwam dat ook zij de studiebeurs willen omzetten in een sociaal leenstelsel. Kijk, ik wil idd best wat inleveren, maar ik vind dat de huidige generatie studenten al genoeg heeft ingeleverd met de langstudeerboete. Eerdere generaties mochten gewoon veel langer doen over hun studie. Als wij dan ook nog eens de basisbeurs moeten terugbetalen terwijl voorgaande studenten die gewoon kwijtgescholden kregen als ze hun diploma haalden dan vind ik dat niet eerlijk.
Nu twijfel ik nog tussen CDA en Christenunie.
speedyweedy schreef:. Eerdere generaties mochten gewoon veel langer doen over hun studie. .
Shadow0 schreef:Mariska85 schreef:Veel mensen zeggen wel dat Rutte het verprutst heeft maar iedereen vergeet volgens mij wie zijn rotzooi hij moest opknappen, en dat kan natuurlijk niet in z'on korte tijd!! Hij heeft het nog aardig kunnen beperken......
Wat heeft hij gedaan om de rotzooi op te knappen? Welke maatregelen van Rutte vind jij bijdragen aan het 'aardig beperken'?
gummie schreef:Nederland: In de top 5 van kenniseconomieen, in de top 5 van meest concurrerende economieen, op 1 na laagste werkloosheidscijfer binnen de eurozone, zorgstelsel in de top 3...
Zo slecht is het dan kennelijk niet
gummie schreef:Nederland: In de top 5 van kenniseconomieen, in de top 5 van meest concurrerende economieen, op 1 na laagste werkloosheidscijfer binnen de eurozone, zorgstelsel in de top 3...
Zo slecht is het dan kennelijk niet
Mariska85 schreef:Dat bedoel ik, ik denk als je een pvda of een sp aan de macht had dan stond je er niet zo goed voor. Subsidie hier en daar. Laat de mensen maar in de ww zitten, we stimuleren ze niet om te gaan werken, ze krijgen hun centen toch wel. En dan ook nog maar aan ontwikkelingshulp geven en ook nog superbraaf naar brussel blijven luisteren!
Electra63 schreef:maar mensen horen liever:
geen geld meer naar die Grieken, maar naar onze zieken.