Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

RoodZonnetje

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 21:51

Mijn 'probleem' met de PvdA is dat het nogal karakterloos lijkt, ik krijg er niet echt hoogte van.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:14

Heino schreef:
Mijn 'probleem' met de PvdA is dat het nogal karakterloos lijkt, ik krijg er niet echt hoogte van.

Dat is omdat het een partij met te veel inspraak is waardoor het altijd lijkt of ze geen eenduidig standpunt hebben. Onder Kok en Den Uijl was dat geen probleem omdat die de absolute leiders en het gezicht van de partij waren. Daarna is dat fout gegaan te beginnen met Melkert, Bos liet zich pootje haken door Verhagen, Cohen door Wilders en nu dacht de partij een nieuwe leider en duidelijk gezicht te hebben met Samsom die zich liet pakken door het Kunduz akkoord waar hij veel schade van opgelopen heeft, terecht of niet dat moet nog blijken.
Het is afwachten hoe hij zich herstelt en of hij de partij weer geloofwaardig kan maken.

Ze zijn opvallend stil

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:16

sarabande schreef:
Heino schreef:

Dat is omdat het een partij met te veel inspraak is waardoor het altijd lijkt of ze geen eenduidig standpunt hebben. Onder Kok en Den Uijl was dat geen probleem omdat die de absolute leiders en het gezicht van de partij waren. Daarna is dat fout gegaan te beginnen met Melkert, Bos liet zich pootje haken door Verhagen, Cohen door Wilders en nu dacht de partij een nieuwe leider en duidelijk gezicht te hebben met Samsom die zich liet pakken door het Kunduz akkoord waar hij veel schade van opgelopen heeft, terecht of niet dat moet nog blijken.
Het is afwachten hoe hij zich herstelt en of hij de partij weer geloofwaardig kan maken.

Ze zijn opvallend stil

Dat is tegenwoordig nadelig. Partijen die veel in het nieuws zijn, positief of negatief, stijgen in de peilingen :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:18

Electra63 schreef:
Dat is tegenwoordig nadelig. Partijen die veel in het nieuws zijn, positief of negatief, stijgen in de peilingen :D

Ja maar in principe is dat nu helemaal niet interessant, laat het CDA maar eerst Buma kiezen, dan hebben die hun media weekjes weer gehad. En wellicht is dat de strategie van Dibi ook wel

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:10

Er veranderd nu veel, GL is zichzelf aan het kapot maken Rutte ontkent dat GL bij de vorige formatie ook zonder de PVDA wilde en dat hij daarom gedwongen was met de PVV samen te werken, en dat kost hem zetels in de peilingen, de PVDA trekt weer aan en de PVV blijft constant met hun Europa verhaal.

Het wordt spannend

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:26

jammer van GL(ik heb dus niets met die partij,maar goed)
Ben een beetje Sap moe....na iedere avond zo ongeveer haar hoofd op de t.v te zien ;)
Toch een hoop publiciteit voor een partij met zo weinig zetels :D

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 16:42

Ik ben ook niet zo blij met dat gedonder nee.. Toch tijd een eigen partij op te richten :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:21

geerke schreef:
jammer van GL(ik heb dus niets met die partij,maar goed)
Ben een beetje Sap moe....na iedere avond zo ongeveer haar hoofd op de t.v te zien ;)
Toch een hoop publiciteit voor een partij met zo weinig zetels :D

Uit dat hoofd komen meestal nog zinnige dingen en het is niet zo erg als dat gebleekte hoofd telkens als hij iets getwittert heeft.

GL zakt in de peilingen, dat was te verwachten
Zelfs Femke dreigde haar lidmaatschap op te zeggen als er geen open verkiezing zou komen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:40

dat vind jij....dat er uit Sap nog zinnige dingen komen.
Dat wil nog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is natuurlijk.
Ik vermoed dat als je maar vijf zetels hebt,nu nog minder,dat veel mensen het ook niet echt zinnig vinden.
Maar die zijn natuurlijk onderontwikkeld ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:50

Wilders is niet veel verder gekomen dan Havo
Jolande heeft een nogal indrukwekkende universitaire geschiedenis.
Je kan haar niet aardig vinden, maar dom is ze zeker niet

Maar in deze tijd maakt het roepen van dingen die je niet waar kan maken bij een grote bevolkingsgroep meer indruk dan proberen de waarheid uit te leggen

Dat moeten alle andere partijen nu ook tot hun hoofdtaak maken, tot vervelens toe gaan uitleggen welke dramatische gevolgen het nieuwe stokpaardje van Geert heeft, buiten dat het onuitvoerbaar is zou het Nederland naar de financiële afgrond helpen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:57

Nederland word al naar de afgrond geholpen op het moment,door het lenteakkoord.
Waar iedereen in het begin zo blij mee was.Nu er duidelijk is wat er precies voor maatregelen komen schrikken we in ene.
Nederland wordt kapotbezuinigd.
En er word nog steeds niet gesneden in de overheid,zo ongeveer de grootste kostenpost.
Nee,de werkende burger moet bloeden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:04

GL heeft zich gisteren bij het NCRV programma Debat op 2 onsterfelijk belachelijk gemaakt en als dat (wat daar gezegd werd) de kern is van het beleid, dan verdient GL geen stemmen meer.

Geerke, waarom denk je dat er niet gesneden wordt in de overheid?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:09

sarabande schreef:
Wilders is niet veel verder gekomen dan Havo
Jolande heeft een nogal indrukwekkende universitaire geschiedenis.
Je kan haar niet aardig vinden, maar dom is ze zeker niet

Maar in deze tijd maakt het roepen van dingen die je niet waar kan maken bij een grote bevolkingsgroep meer indruk dan proberen de waarheid uit te leggen

Dat moeten alle andere partijen nu ook tot hun hoofdtaak maken, tot vervelens toe gaan uitleggen welke dramatische gevolgen het nieuwe stokpaardje van Geert heeft, buiten dat het onuitvoerbaar is zou het Nederland naar de financiële afgrond helpen

Tofik Dibi is drie studies gestart en heeft er nieteen afgemaakt,wel heeft hij bij een Call center gewerkt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:10

O ik kijk nooit naar dat programma vind die juffrouw zo irri :o

GL is mijn clubje niet en zou het nu helemaal niet meer zijn ze doen niet anders dan zichzelf de das omdoen, heel dom

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:12

geerke schreef:
Tofik Dibi is drie studies gestart en heeft er nieteen afgemaakt,wel heeft hij bij een Call center gewerkt.

Maar het ging om Sap toch, ik haal alle brievenbuspissende vrouwenmeppers van de PVV er toch ook niet bij

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:12

Lovely schreef:
GL heeft zich gisteren bij het NCRV programma Debat op 2 onsterfelijk belachelijk gemaakt en als dat (wat daar gezegd werd) de kern is van het beleid, dan verdient GL geen stemmen meer.

Geerke, waarom denk je dat er niet gesneden wordt in de overheid?

Er wordt nog niet genoeg gesneden....de wachtgeld regeling voor kamerleden wordt aangepast.In september.
Moet je nu even onderzoeken welke linkse kamerleden er NU ontslag nemen ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:13

sarabande schreef:
geerke schreef:

Maar het ging om Sap toch, ik haal alle brievenbuspissende vrouwenmeppers van de PVV er toch ook niet bij

jij begint met Wilders erbij te halen....dat doe je iedere keer. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:16

Die juffrouw is ook irri en de discussies missen wat lijn, maar er helaas maar weinig van dit soort programma's en dus kijk ik vaak even als het onderwerp interessant lijkt. Helaas schakelde ik deze keer wat laat in. Gisteren was er een discussie over het lenteakkoord met vertegenwoordigers van GL en VVD en met mensen die de bezuinigingen gaan voelen. De meneer die GL vertegenwoordigde bracht op een zeker moment naar voren dat het wel heel fijn was dat de BTW voor zonnepanelen omlaag ging en dat dat een soort belastingverlaging was om lasten te verlichten :?. Je moet wel van heel erg ver komen als je daar het nut van in ziet terwijl er een discussie gaande was met gewone mensen met of zonder baan,met of zonder eigen zaak en hoe die de bezuinigingen op zich af zagen komen.
Wel erg relevante inbreng van Syp Wynia vond ik, maar dus niet over zonnepanelen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:17

geerke schreef:
jij begint met Wilders erbij te halen....dat doe je iedere keer. ;)

Dat klopt ik kan niet genoeg benadrukken hoeveel onheil die man aanricht

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:20

hij heeft niets aangericht,hij heeft namelijk de Catshuisonderhandelingen gestopt.
Vandaar dit fantastische lenteakkoord.
PVDA was het er ook niet mee eens....ik hoorde Diederik gisteren hele zinnige dingen zeggen!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:25

Hij veroorzaakt al jaren ellende in het politieke landschap en als dat tot iets zou leiden, prima. Maar hij roept gewoon dingen die beroering wekken, belooft van alles en doet er verder niets mee
Zoals het Catshuis akkoord helemaal uitonderhandelen, daar een handtekening onder zetten en de volgende dag weglopen
Ik kan me niet indenken dat een mens met een beetje verstand dat een goede zaak vind nog afgezien wat er in dat akkoord stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:25

Het is dan voor het eerst dat Samsom iets nuttigs zegt en daar heeft hij dan best lang over na moeten denken. Bij KvdB vond ik hem wat hyper en doordat hij zo overenergiek door zijn onderwerpen klauterde was er geen chocola van te maken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:27

dan zijn we er weer...PVV stemmers zijn dom en onderontwikkeld.
Je zou kunnen proberen om mensen eens in hun waarde te kunnen laten....valt niet mee hoor :7

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:29

Lovely schreef:
Het is dan voor het eerst dat Samsom iets nuttigs zegt en daar heeft hij dan best lang over na moeten denken. Bij KvdB vond ik hem wat hyper en doordat hij zo overenergiek door zijn onderwerpen klauterde was er geen chocola van te maken.

:D Ik heb een zwak voor Diederik...zie hem nog hangen aan een vissersboot met zijn ,toen nog, bos krullen.
Geen domme jongen,kernfisicus...weet prima waar hij het over heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:34

geerke schreef:
Lovely schreef:

:D Ik heb een zwak voor Diederik...zie hem nog hangen aan een vissersboot met zijn ,toen nog, bos krullen.
Geen domme jongen,kernfisicus...weet prima waar hij het over heeft.

Hij zal zich prima kunnen verplaatsen in jongeren met welvaartsziektes als ADHD en dergelijke, I'm sure.