Wendy schreef:MamboBeach schreef:Je hebt het allemaal wel meegemaakt dus heb je daar je eigen gevoel bij. Als je geen kinderen hebt kun je toch niet ervaren hoe het is als je wel kinderen hebt??? Ik vind juist het omgekeerde. Dit is juist een ontzettende dooddoener!
Natuurlijk kan ik nooit ervaren wat jij als moeder ervaart. Daarvoor zijn er meerdere factoren aan te wijzen: ik heb geen kinderen, maar ook: ik kan nooit voelen wat jij voelt. Want ik ben Wendy, en dus niet Mambobeach.
Misschien moet je dan maar iedereen buitensluiten van de discussie die niet Mambobeach heet... maar discussieren met jezelf is ook best saai. Toch?Dus doe maar een poging om uit te leggen wat die 'moederband' voor jou betekent. Besef dan wel dat dit alleen voor jezelf opgaat en dat je nooit voor moeders in het algemeen kunt spreken.
Daarvoor is het te persoonlijk.
Beetje jammer dat je zo'n reactie geeft.
Nogmaals, zie mijn vorige post...
Dat iedereen een andere kijk op zaken heeft ook al verlies je bijvoorbeeld je vader, dat is natuurlijk voor iedereen anders. Uiteraard. Maar... je hebt het wel meegemaakt dus kan het toepassen op jouw ervaring. Heb je dat niet kun je je inleven maar niet voelen en weten wat het voor inwerking op jou zou hebben.