jameyskatje schreef:jij hebt al een oordeel klaar eigenlijk, zonder mij te kennen, dat vind ik jammer.
Ja een beetje wel he? Zo komt het wel over. Eigenlijk best erg van mij.
Maar wat ik begrijp van jou is dat je de Koran op de letter wil volgen en heel diep gelovig wil zijn.
Ik heb daar in het algemeen wat moeite mee (welk geloof dan ook - ik heb weleens een wachttoren aangepakt omdat ik vind dat ik niets kan zeggen als ik niet weet waar het over gaat en ik schrok ervan dat er geadviseerd werd in dat blad je kindjes VOORAL NIET met ongelovigen te laten spelen)
Maar als je de Islam zo letterlijk volgt in al zijn mooie en (imo) ook minder mooie dingen, dan zou dat betekenen dat jij mij te respecteren hebt als ongelovige - maar je mag nóóit een diepe vriendschap (tot in je hart) met mij opbouwen.
Ik vind dat soort dingen moeilijk te bevatten en niet in deze samenleving en bij mijn persoon passen.
Net als de strikte gescheidenheid van mannen en vrouwen. Ik vind dat niet passen hier.
Citaat:
verder ben ik (om het even persoonlijk te houden) zo nuchter als t maar kan. ik werk met mannen, eet hollande pot, spreek met een gorcums-utregs accent ben ambitieus in het hele leven, zowel religie, cariere, privé.
Blijkbaar ben jij dat niet, zo strikt. Ik vind het alleen soms moeilijk in mijn hoofd > het ene wel heel strikt en dan het andere wat minder. Maar dat is ieder zijn keus en naar mijn idee ook best de discussie waard, of zie jij dat meteen als aanval?
Citaat:
ik denk dat sommige een beeld van mij hebben dat ik een heel spastisch en hysterisch mens ben die haar nederlandse identiteit geheel laat varen (juist niet. ik hou van holland en ik ben en blijf altijd een nederlander!) al het contact met mannen afzweer, die de hele dag bid of met mijn vingertje loopt te zwaaien, die zo erg opgaat in het geloof dat ik nooit meer lach en ontspan, kortom dat ik 1 of andere freak ben.
Nou nee dat is je eigen gevoel, ik denk dat niet hoor.
jameyskatje schreef:ik zou het fijner vinden als men dan tenminste eerst vraagt voordat er ergens vanuit gegaan wordt. zoals pasgeleden ging iemand er vanuit dat ik (omdat ik moslim ben) pro terrorisme ben en anti-homo's.
jameyskatje schreef:het zit me al een tijdje dwars hier op bokt. dat vele me niet als mens zien. als ik wat zeg wat een ander niet aanstaat.. komt het omdat ik moslim ben. als een ander(voor het gemak; een 'onafhankelijke') precies hetzelfde zegt (en dat gebeurd zo vaak) dan wordt er ineens wél geluisterd. als ik dan denk 'ik reageer niet meer, het wordt toch tégen me gebruikt wat ik ook schrijf.' dan is het weer van 'zie je, nu is ze uitgepraat, nu gaat ze de discussie niet meer aan'.
Ik ben inderdaad weleens de discussie aangegaan (die je zelf aanzwengelde) over homo's die wel geaccepteerd zouden worden en moslims niet, waar je niet op ingegaan bent meer en dat vind ik jammer.
Je bent hier dacht ik om te discussieren op zijn tijd en als je dan een -op zich best pittige- mening roept en vervolgens wegblijft vind ik dat raar, maar het is je goed recht, het is internet daar schijnt dat te kunnen.
Het is jammer dat je je zo voelt, ik vind dat ik een eerlijke discussie aanga, zo niet dan mag je dat ook zeggen, maar ik kan niks doen aan anderen en als jij je in een hoek gedrukt voelt, dan vind ik dat als je helemáál niet meer op je moslim-zijn 'veroordeeld' wilt worden, je profiel lekker leeg en anoniem moet houden.
MAAR ik vind (ook al ben ik het er niet altijd mee eens) je bijdragen nuttig en interessant dus waarom zou je dat doen?
Dat iemand het niet eens is met je wil niet zeggen dat ze je veroordelen -vind ik-, maar internet is soms best lastig daarmee.