zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:13

jameyskatje schreef:
(wie heeft eigenlijk bepaald dat een vrouw tegenwoordig cariere moet maken om geemancipeerd te zijn? soms denk ik 'wat zou het fijn zijn om thuis voor de kinderen en het huishouden te zorgen' maar dan denk ik 'nee dat kan je niet maken, want als je een thuisblijvertje wordt die niet werkt of studeerd maar voor de kids zorgt het huishouden draaiende houd dan wordt je als onderdrukte en gevangen vrouw gezien. straks komen ze me nog bevrijden. terwijl mijn moeder ook nooit heeft gewerkt en mijn oma ook niet, toen (vroeger) was dat allemaal nog normaal. nu kan je het niet maken om 'huisvrouw' te willen zijn. en als hélemáál niet met een hoofddoek. snappen jullie welk gevoel ik bedoel?),

Nou als Nederlandse vrouw ook niet echt hoor, dit was min of meer wat ik ook beschreef, toch?

Ik zit te broeden op een nieuwe post, ben fris gedoucht en had tijd om na te denken en in die lijn is ook het topic gegaan.
Ik moet alleen even herinneren wat ik net ook alweer dacht, onder de douche.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:15

Nicolletje schreef:
jameyskatje schreef:
(wie heeft eigenlijk bepaald dat een vrouw tegenwoordig cariere moet maken om geemancipeerd te zijn? soms denk ik 'wat zou het fijn zijn om thuis voor de kinderen en het huishouden te zorgen' maar dan denk ik 'nee dat kan je niet maken, want als je een thuisblijvertje wordt die niet werkt of studeerd maar voor de kids zorgt het huishouden draaiende houd dan wordt je als onderdrukte en gevangen vrouw gezien. straks komen ze me nog bevrijden. terwijl mijn moeder ook nooit heeft gewerkt en mijn oma ook niet, toen (vroeger) was dat allemaal nog normaal. nu kan je het niet maken om 'huisvrouw' te willen zijn. en als hélemáál niet met een hoofddoek. snappen jullie welk gevoel ik bedoel?),

Nou als Nederlandse vrouw ook niet echt hoor, dit was min of meer wat ik ook beschreef, toch?

Ik zit te broeden op een nieuwe post, ben fris gedoucht en had tijd om na te denken en in die lijn is ook het topic gegaan.
Ik moet alleen even herinneren wat ik net ook alweer dacht, onder de douche.

En voor de kinderen zou het zoveel beter zijn als er wat vaker een van beide ouders thuis was. Hoeveel uur zien ouders jun knderen nog per dag? 3, 4? In die tijd moet een kind opgevoed worden. Logisch dat ze niet onder controle te houden zijn.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 23:15

dat bedoel ik ook. uberhaupt als vrouw. maar als moslima wordt je wel extra zeilig en onderontwikkeld gevonden is wat ik merk

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:17

Alane schreef:
voor mijn gevoel :D

Oh sorry ik dacht dat je alvast je gevoel invulde voor de gevoelens van andere mensen, als het ware.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:19

jameyskatje schreef:
dat bedoel ik ook. uberhaupt als vrouw. maar als moslima wordt je wel extra zeilig en onderontwikkeld gevonden is wat ik merk

Ja wie weet, ik heb als Nederlandse vrouw het idee dat ik mijn steentje niet bijdraag aan de maatschappij, dat zegt Femke.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:21

Om te beginnen, ik ben er al lang bekend mee dat in de tijd dat Istanbul nog Constantinopel heette (of eerder) de Christenen inderdaad hun ogen uitkeken naar de 'vrijheden' van de vrouwen in de Islamitische wereld.

Beiroet was ooit het Parijs van het midden-oosten, zo vrij en mooi.
Het is een detail van de geschiedenis wat mensen niet weten, alleen in mijn ogen is er ergens iets mis gegaan. Ik beschouw het als mis.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 23:24

hoeveel uur?

sommige ouders..

brengen hun kind sochtends naar school (opstaan, aankleden, eten en brengen) ca 1 uur.
vervolgens blijven ze over op school en worden ze opgehaald door de bso. bij de bso eten ze ook warm en papa of mama haalt de kids op rond een uur of 6/7.
dan mag het kind omkleden, even vertellen hoe leuk de dag was, krijgt een nachtzoen (ca 1 uurtje?) en dan is het bedtijd.

dus zo'n 2 uur per dag? in het weekend compenseert men dat dan weer.

ik werk in utrecht in een wijk met koopwoningen en huurwoningen, allochtonen en autochtonen. wat je ziet.. de autochtonen wonen in koopwoningen en zijn 2 verdieners en brengen hun kids elke dag de hele dag op de bso. ze stoppen dan wel bij 2 of soms 3 kinderen.
aan de andere kant, de allochtonen wonen in de huurwoningen, veel moeders zijn huismoeders of werken enkel tijdens schooltijd. kinderen worden niet gedumpt op een bso, maar gaan wel buitenspelen bij een speeltuin, op straat,.. ook stoppen ze vaak niet bij 2 kinderen en moeten de 6/7/8 kinderen de aandacht met elkaar delen.

beide manieren keur ik niet goed en ik zie in beide problemen. (haha commentaar leveren is makkelijk, maar ik wil het heel anders doen) bij de ene zou ik wensen dat (papa en)mama genoegen nam met een parttime baantje zodat ze meer aandacht aan haar kinderen kon schenken en dat die nieuwe auto of promotie niet de prioriteit was.
aan de andere kant zou ik wensen dat de allochtoonse gezinnen hun kinderen een vorm van opvang boden en samen gingen werken zodat ze hun kinderen een groter huis konden schenken..
(dit alles is een algemene situatie in die wijk. niet dat alle autochtonen en allochtonen zo zijn)

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:49

Nicolletje schreef:
Om te beginnen, ik ben er al lang bekend mee dat in de tijd dat Istanbul nog Constantinopel heette (of eerder) de Christenen inderdaad hun ogen uitkeken naar de 'vrijheden' van de vrouwen in de Islamitische wereld.

Beiroet was ooit het Parijs van het midden-oosten, zo vrij en mooi.
Het is een detail van de geschiedenis wat mensen niet weten, alleen in mijn ogen is er ergens iets mis gegaan. Ik beschouw het als mis.

Wat mensen ook niet weten is dat het Nederlands Koninkrijk ooit HET grootste moslimrijk van de wereld was!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 00:23

jantergouw schreef:
Die hoeft dat niet gevraagd te worden, want ze doen het uit zichzelf. De Moslimcultuur is de enige cultuur waar we allerlei uitzonderingen en aanpassingen voor moeten toepassen. Dat is een te grote inbreuk op ons leven en we willen dat niet. Zo makkelijk ligt het eigenlijk. We willen geen verplicht halal vlees, geen aparte loketten, geen niet-nederlands sprekende buurten en winkels, geen apart zwemmen zwembaden. En nog veel meer willen we niet. Wij willen ons niet moeten aanpassen.

Misschien laat mijn geheugen me in de steek. Maar toen ik in Marokko op vakantie was, was de hoofddoek géén straatbeeld.
Aparte hamams was zo'n beetje het enige en dat is logisch want je staat je daar in je nakie te wassen.

De Djellaba (zo'n lange jurk met capuchon: http://www.monpanierdeletchis.fr/wordpr ... ellaba.jpg) zag je er wel heel veel.
De vrouwen droegen hem daar vaak met een kort broekje en hemdje eronder, de mannen lieten het soms wat vrijer hangen :=
Andere vrouwen liepen in spijkerbroek met shirt, volgens hun was dat wel 'het maximale' aan naaktheid wat werd 'geaccepteerd'.

Ik heb ook zo'n djellaba-ding gekocht. Ook heb ik in India een sari gekocht en een Salwaar Kameez (soort wijde broek, lange bloes en lang sjaaltje). Ik vind dat leuk.
Als je die stoffen in je handen hebt, dan begrijp je waarom de mensen daar in zo'n kledingstuk lopen, zo verfijnd, zo koel, zo zacht als zijde en zo beschermend, je verbrandt levend in een korte broek.
Ook vond ik de vrouwen in bijna alle landen op Egypte na, er eleganter bij lopen dan hier nu.
De stoffen waarin ik de vrouwen hier zie lopen lijken wel anders, dikker, ik zag laatst een Turkse vrouw fietsen in het dorp met ook nog een jas eroverheen met 30 graden %)

Later ben ik ook naar Egypte gegaan en het model hoofddoek wat JK nu draagt zou ik, van alle landen die ik toen heb gezien, het meest Egyptisch (of misschien ook een tikje Palestijns) willen noemen. In Marokko zag je dat TOEN bijna niet.

Ik ben er vóór die aanslagen (bij de tombes en het museum) geweest en hoorde al geroezemoes op straat dat de vrouwen daar conservatiever gingen kleden omdat ze het onééns waren met de bussen westerlingen die in hun roze hempie en witte (te strakke) korte broekies met busladingen vol rondgereden (en nog veel erger: uitgeladen!) werden.

Ik kon me dat helemaal voorstellen, wat een respectloosheid en onwetendheid neem je dan mee op vakantie.

Ik had in Marokko ook en Marokkaans vriendje, die is zoals ik al eens heb verteld waarschijnlijk, naar Zwitserland verhuisd.
Je kan een hoop van Marokkanen zeggen, maar ze zijn af en toe zo eigenwijs als het achtereind van een... tja :+
Hij was er ondanks mijn tegenwerpingen, van overtuigd dat als je maar naar Europa kwam, dat alles goed zou komen. Amerika was helemaal het paradijs, zodra hij er zou landen, zouden de mensen hem ontvangen als een verloren zoon met een baan, huis en hoppa als we dan toch bezig zijn mag u ook een vrouw uitzoeken. Europa was dichterbij dus haalbaarder.
Hij ging met een 'muziekgezelschap' mee naar Zwitserland.

Wat een ongelooflijke deceptie moet dat zijn geweest := toen de hele familie hoopvol 10.000 gulden (ofzo) had gespaard voor de tussenpersoon die dit allemaal had geregeld had om Simo daar te krijgen, ooms, tantes, iedereen had meegespaard.
Hij zou natuurlijk in Zwitserland binnenlopen en massa's geld sturen, maar daar aangekomen, bleek hij helemáál geen werkvisum maar een toeristenvisum te hebben en veroordeeld tot de illegaliteit totdat hij een oplossing (=een Zwitserse vrouw) had gevonden.
Terug kon hij nooit meer, niemand zou het begrijpen en hij zou zijn ouders en familie te schande maken.

Waarom ben ik niet met hem getrouwd? Het was al uit en een tijdje later toen hij in Zwitserland aankwam, maar hij had respect voor mij tot in zijn kleine teennagel, met mij trouwen zou voor hem het gevoel geven dat hij mij zou gebruiken.

We hebben het toen hij nog nooit ergens anders was geweest dan Marokko, ook (veel) over de Islam gehad.
Ik kende de Islam al een beetje, hij had totaal geen beeld van hoe ik in het westen leefde, behalve dat we er allemaal heel rijk waren :D

(Dit beeld werd/wordt? in stand gehouden door Nederlandse Marokkanen die gaan lopen pronken met hun auto en dure kleding in de zomervakanties)

Als wij wilden trouwen, hoefde ik volgens hem geen moslima te worden, want de Islam schijnt dat toe te staan.
Het was volgens hem wel zijn plicht om mij vriendelijk te vragen of ik écht (geen) moslima wilde worden, maar hij had volgens het geloof dat hij beleefde (dit zeg ik expres zo) de vrijheid om mij zo te laten, dan was het mijn eigen verantwoordelijkheid.

De schoffies waar al eerder over gesproken werd, die dragen een heel verkeerde, eigengemaakte, in hun eigen straatje toegepaste interpretatie van de Islam uit hier in Nederland.
De dingen die ze zeggen zijn zo op het eerste oog (oor) ongeveer hetzelfde, alleen veel radicaler dan ik in al die landen heb meegemaakt.
Ik vind dat een enge en nare ontwikkeling, het zou dus betekenen dat zich hier (ook onder 'leiding' of voorbeeld van terroristen) een andere, radicalere Islam aan het ontwikkelen is, die te pas en te onpas gebruikt lijkt te worden, ten opzichte van het echte Marokko.
[edit]
Dit ook samen met hun gebrek aan thuisbasis, waar horen zij? Zijn het Nederlanders? Marokkanen? Ze lijken hier een eigen, aparte (ook apart van Marokko) cultuur te ontwikkelen op straat.

De meisjes die hier bekeren (sorry JK) lijken mij wel net ex-rooksters die ineens fanatieker dan niet-rokers anti-roken zijn geworden.
Ik begrijp wel dat je, nu je toch enthousiast bent geworden, dan ook helemáál volgens de Islam wil gaan leven, tot op de letter.
Alle respect voor jouw inzet.
Ik vind het alleen niet altijd passen in onze samenleving, zo'n fanatiekheid, het spijt me zeer.
Als we jou moeten geloven zitten we straks met hordes bekeerde vrouwen, dan tellen we de 'moslim' straatjochies die zich afzetten tegen Nederland er nog bij op die gaan trouwen met een geimporteerde monddode Marokkaanse (want die van hier zijn te feministisch) en Sinterklaas en kerst worden metéén afgeschaft en het Suikerfeest ingevoerd als enige feestdag (oke samen met die andere die ik ben vergeten - offerfeest?).

En hoppa, onderbuikgevoelens :)

Is het terecht?

Dat grappige verhaaltje van je heb ik nooit zo begrepen, waar het vandaan kwam dat de vrouw 10 meter achter haar man moest lopen :? (nooit echt op gelet) maarja mijn vriend is een bierdrinkende langharige rocker met bakkebaarden, dus die zal wel agressief zijn. En zijn blonde kettingrokende bijstandsvriendin (ik woon in een sociale huurwoning in een iets minder prestigieuze wijk) zal ook wel niet al te intelligent zijn :+

Vooroordelen heb je overal.
Laatst bijgewerkt door Nic op 14-07-10 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 00:24

jantergouw schreef:
Wat mensen ook niet weten is dat het Nederlands Koninkrijk ooit HET grootste moslimrijk van de wereld was!

Is dat eh... toekomst? :=

Volgens mij kwamen de Moslims in de tijd van Cordoba en Al Andalus, niet verder dan Frankrijk...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 00:25

JK, ik ben ook redelijk 'klassiek' opgevoed, mijn moeder hóefde niet meer te werken van mijn pa en heeft heerlijk thuis bij ons gezeten.
Ik zie daar ook zeker voordelen in.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:24

Nicolletje schreef:
jantergouw schreef:

Is dat eh... toekomst? :=

Volgens mij kwamen de Moslims in de tijd van Cordoba en Al Andalus, niet verder dan Frankrijk...

Indonesie

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 01:30

Oh ja, kolonisatie, ik vergeet dat af en toe, geloof ik.

Anoniem

Re: zijn dit de gevolgen? laten we ons opstoken en uitspelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 06:56

JK , zou het niet zo kunnen zijn dat in die wijk de allochtonen in de sociale huurwoningen wonen met subsidie en uitkering? Ik vind je namelijk nogal zwart wilt , dus bij deze heb je hem terug :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 09:45

Ik vind jouw opmerkingen niet altijd echt bijdragen aan een goeie discussie Fabersmid :)

Het mag er dan wel pittig over en weer gaan volgens mij gaat het niet respectloos (meer).

Als het wel zo is dan heb ik duidelijk een ander beeld.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-10 10:22

@faye:
ik snap niets van jou. wat praat je nou weer over zwart wit? je snapt toch wel dat het bewust zwart wit geschetst was? vandaar dat ik ook typte dat dat de algemeenheid was voor DIE wijk. juist omdat het zo opmerkelijk contrasterend is wilde ik het melden. daarmee kom ik een stapje richting jou denkwijze over marokkanen en wat doe jij 'je geeft t terug'. I don't get it. vanwaar die strijd van jou kant??

overigens, nee. papa's werken allemaal hard in fabrieken. soms 6 dagen per week of ploegen. veel moeders doen schoonmaakwerk als bijbaantje. niets geen uitkeringen. de enige met uitkeringen zijn de overige hollanders in die wijk (niet de 2 verdieners met koopwoningen. maar de gescheiden stellen die liever in de kroeg zitten dan dat ze werken. gelukkig is dat een klein percentage)

Citaat:
Ook vond ik de vrouwen in bijna alle landen op Egypte na, er eleganter bij lopen dan hier nu.

Later ben ik ook naar Egypte gegaan en het model hoofddoek wat JK nu draagt zou ik, van alle landen die ik toen heb gezien, het meest Egyptisch willen noemen.

hahah hierom moest ik wel lachen. wat een compliment :P
(maar ik draag verschillende manieren hoor. niet 1 model. toevallig staat die vaker op de foto.)

Citaat:
Ik vind het alleen niet altijd passen in onze samenleving, zo'n fanatiekheid, het spijt me zeer

jij hebt al een oordeel klaar eigenlijk, zonder mij te kennen, dat vind ik jammer.
of begrijp ik het verkeerd?
de fanatiekheid past niet in deze samenleving, dus eigenlijk pas ik hier niet met mijn identiteit en mijn visie.
ik vind van wel. ik werk bij een welzijnsorganisatie waar ik midden in de maatschappij sta. ik doe verschillend vrijwilligerswerk en volg een opleiding. ik ben behulpzaam en ga met mensen om van allerlei afkomsten en religieuze achtergronden. juist de islam helpt mij hierin, om een goede en actieve burger te zijn.
verder ben ik (om het even persoonlijk te houden) zo nuchter als t maar kan. ik werk met mannen, eet hollande pot, spreek met een gorcums-utregs accent ben ambitieus in het hele leven, zowel religie, cariere, privé.

ik denk dat sommige een beeld van mij hebben dat ik een heel spastisch en hysterisch mens ben die haar nederlandse identiteit geheel laat varen (juist niet. ik hou van holland en ik ben en blijf altijd een nederlander!) al het contact met mannen afzweer, die de hele dag bid of met mijn vingertje loopt te zwaaien, die zo erg opgaat in het geloof dat ik nooit meer lach en ontspan, kortom dat ik 1 of andere freak ben. maar onze profeet vzmh heeft gezegd 'en overdrijf niet in jullie geloof'. en zó sta ik in het leven. ik koop ook bij de hunkemoller, ik koop ook bij de douglas, ik ga ook winkelen, naar de bioscoop, naar theaters, ik lig ook te zonnen in de tuin, we gaan ook op vakantie en lekker uit eten. we zijn gewoon mensen.

ik heb echt serieus het gevoel dat men denk dat ik 1 of andere bleke ninja ben die ergens op een wolk zweeft en niet in het leven staat. ik zou het fijner vinden als men dan tenminste eerst vraagt voordat er ergens vanuit gegaan wordt. zoals pasgeleden ging iemand er vanuit dat ik (omdat ik moslim ben) pro terrorisme ben en anti-homo's. kreeg ik een hele rel over me heen, terwijl mij niet eens was gevraagd hoe ik er over dacht.. en dat is toch vervelend als het achteraf blijkt dat ik helemaal niet ben wat men denkt. het zit me al een tijdje dwars hier op bokt. dat vele me niet als mens zien. als ik wat zeg wat een ander niet aanstaat.. komt het omdat ik moslim ben. als een ander(voor het gemak; een 'onafhankelijke') precies hetzelfde zegt (en dat gebeurd zo vaak) dan wordt er ineens wél geluisterd. als ik dan denk 'ik reageer niet meer, het wordt toch tégen me gebruikt wat ik ook schrijf.' dan is het weer van 'zie je, nu is ze uitgepraat, nu gaat ze de discussie niet meer aan'.

ik denk wel dat fabersmid een punt heeft wat betreft het 'over en weer gaan'. het lijkt inderdaad een strijd. de aanhouder wint, of wie de ander kan uitpraten. maar ik heb geen idee van toewijding, inleving, begrip, lezen. ja er wordt gelezen, selectief. waar men de ander weer op kan pakken.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 10:58

jameyskatje schreef:
jij hebt al een oordeel klaar eigenlijk, zonder mij te kennen, dat vind ik jammer.

Ja een beetje wel he? Zo komt het wel over. Eigenlijk best erg van mij.
Maar wat ik begrijp van jou is dat je de Koran op de letter wil volgen en heel diep gelovig wil zijn.
Ik heb daar in het algemeen wat moeite mee (welk geloof dan ook - ik heb weleens een wachttoren aangepakt omdat ik vind dat ik niets kan zeggen als ik niet weet waar het over gaat en ik schrok ervan dat er geadviseerd werd in dat blad je kindjes VOORAL NIET met ongelovigen te laten spelen)

Maar als je de Islam zo letterlijk volgt in al zijn mooie en (imo) ook minder mooie dingen, dan zou dat betekenen dat jij mij te respecteren hebt als ongelovige - maar je mag nóóit een diepe vriendschap (tot in je hart) met mij opbouwen.

Ik vind dat soort dingen moeilijk te bevatten en niet in deze samenleving en bij mijn persoon passen.
Net als de strikte gescheidenheid van mannen en vrouwen. Ik vind dat niet passen hier.

Citaat:
verder ben ik (om het even persoonlijk te houden) zo nuchter als t maar kan. ik werk met mannen, eet hollande pot, spreek met een gorcums-utregs accent ben ambitieus in het hele leven, zowel religie, cariere, privé.

Blijkbaar ben jij dat niet, zo strikt. Ik vind het alleen soms moeilijk in mijn hoofd > het ene wel heel strikt en dan het andere wat minder. Maar dat is ieder zijn keus en naar mijn idee ook best de discussie waard, of zie jij dat meteen als aanval?

Citaat:
ik denk dat sommige een beeld van mij hebben dat ik een heel spastisch en hysterisch mens ben die haar nederlandse identiteit geheel laat varen (juist niet. ik hou van holland en ik ben en blijf altijd een nederlander!) al het contact met mannen afzweer, die de hele dag bid of met mijn vingertje loopt te zwaaien, die zo erg opgaat in het geloof dat ik nooit meer lach en ontspan, kortom dat ik 1 of andere freak ben.

Nou nee dat is je eigen gevoel, ik denk dat niet hoor.

jameyskatje schreef:
ik zou het fijner vinden als men dan tenminste eerst vraagt voordat er ergens vanuit gegaan wordt. zoals pasgeleden ging iemand er vanuit dat ik (omdat ik moslim ben) pro terrorisme ben en anti-homo's.

jameyskatje schreef:
het zit me al een tijdje dwars hier op bokt. dat vele me niet als mens zien. als ik wat zeg wat een ander niet aanstaat.. komt het omdat ik moslim ben. als een ander(voor het gemak; een 'onafhankelijke') precies hetzelfde zegt (en dat gebeurd zo vaak) dan wordt er ineens wél geluisterd. als ik dan denk 'ik reageer niet meer, het wordt toch tégen me gebruikt wat ik ook schrijf.' dan is het weer van 'zie je, nu is ze uitgepraat, nu gaat ze de discussie niet meer aan'.

Ik ben inderdaad weleens de discussie aangegaan (die je zelf aanzwengelde) over homo's die wel geaccepteerd zouden worden en moslims niet, waar je niet op ingegaan bent meer en dat vind ik jammer.

Je bent hier dacht ik om te discussieren op zijn tijd en als je dan een -op zich best pittige- mening roept en vervolgens wegblijft vind ik dat raar, maar het is je goed recht, het is internet daar schijnt dat te kunnen.

Het is jammer dat je je zo voelt, ik vind dat ik een eerlijke discussie aanga, zo niet dan mag je dat ook zeggen, maar ik kan niks doen aan anderen en als jij je in een hoek gedrukt voelt, dan vind ik dat als je helemáál niet meer op je moslim-zijn 'veroordeeld' wilt worden, je profiel lekker leeg en anoniem moet houden.
MAAR ik vind (ook al ben ik het er niet altijd mee eens) je bijdragen nuttig en interessant dus waarom zou je dat doen?
Dat iemand het niet eens is met je wil niet zeggen dat ze je veroordelen -vind ik-, maar internet is soms best lastig daarmee.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 11:10

jameyskatje schreef:
ik zou het fijner vinden als men dan tenminste eerst vraagt voordat er ergens vanuit gegaan wordt. zoals pasgeleden ging iemand er vanuit dat ik (omdat ik moslim ben) pro terrorisme ben en anti-homo's.

Ik heb de moeite genomen om jouw uitspraken op dit forum eens door te spitten en je komt op mij niet over als iemand die terrorisme goedkeurt. Wat wel duidelijk is, is dat je een grote wrok koestert tegen landen als Amerika en Israël. Ik heb maar geen quotes geplaatst omdat dat niet zo op prijs gesteld wordt en gezien wordt als een persoonlijke aanval. Dat is het niet, maar wat ik wel duidelijk wil maken is dat jij, net als PVV stemmers, duidelijk een afkeer hebt tegen bepaalde volkeren en iedereen uit die landen over één kam scheert. Maar is dat nu niet precies wat je anderen verwijt? Dat ze vanwege de daden van enkelen allen gezien worden als schuldige? Zo is het ook met Amerikanen, Israelies en Joden. Ook daar kan de meerderheid niets doen aan de daden van enkelen of hun regering.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 12:49

Het is een beetje off-topic, maar ik kwam een paar pagina's terug de term Stockholm Syndroom tegen.
Deze vrouw woont nog in Stockholm ook momenteel, maar dit is echt een mooi staaltje Stockholm-Syndroom :\

http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/7 ... l?sn=vrouw

Lijkt me een interessant boek.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:44

Ik heb bij moslim families juist vaak de indruk dat er amper naar die kinderen omgekeken worden, verklaard niet voor niets het kattekwaad en asociale gedrag op latere leeftijd. Bvb wat ik al eerder genoemd heb: komt een mama in de winkel met een stuk of 5 kinderen, waarvan een jongetje in een buggy. Kind had twee gigantisch ontstoken ogen, echt ontzettend sneu. Er hingen al een stuk of 10/15 tasjes van verschillende winkels aan die buggy dus er was de hele dag al flink gewinkeld (was zo'n 25 graden, volle zon). Arm ding. :(:) Vond het weer erg typerend.

Ik heb totaal niet het idee dat er per se een betere opvoeding gegeven wordt omdat de moeder veel thuis is.

En wat betreft het ''wie heeft bepaald dat een vrouw tegenwoordig carrière moet maken om geëmancipeerd te zijn?''. Iedere vrouw moet in Nederland op z'n minst die keuze hebben, en heel veel vrouwen kiezen dan ook een carrière vóór kinderen. Ik vind dat ook moslim vrouwen die keuze moeten hebben (wat een hele hoop gelukkig ook kunnen omdat ze hun cultuur een beetje hebben laten varen), alleen al uit principe.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:10

Nicolletje schreef:
Ik vind jouw opmerkingen niet altijd echt bijdragen aan een goeie discussie Fabersmid :)

Het mag er dan wel pittig over en weer gaan volgens mij gaat het niet respectloos (meer).

Als het wel zo is dan heb ik duidelijk een ander beeld.

Logisch als er op inhoudelijke reacties niet wordt gereageerd, of selectief een deel.
Daarbij is het overzicht ook geheel zoek door het verwijderen van berichten.
Over de politiek zelf is als buitenlandse buitenlander ook moeilijk reageren, vandaar ook dat ik vraag welke personen dat zijn omdat ik de namen dan niet weet. Weet dat wel delen doordat het dan in het nieuws is geweest.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:13

FS ik ben door en door Nederlander......... mijn partner is Fransman die nu 17 jaar in Nederland woont, en ook goed Nederlands spreekt.

Hij gaat, als Wilders aan de macht komt, een gele ster op zn jas naaien..........

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:20

jameyskatje schreef:
Citaat:

Later ben ik ook naar Egypte gegaan en het model hoofddoek wat JK nu draagt zou ik, van alle landen die ik toen heb gezien, het meest Egyptisch willen noemen.

hahah hierom moest ik wel lachen. wat een compliment :P
(maar ik draag verschillende manieren hoor. niet 1 model. toevallig staat die vaker op de foto.)

Sorry ik ben soms nogal lomp :')

Ik dacht er ineens aan dat dit er zo stond ja. Maar de elegantie van de vrouwen in Marokko (mooie djellaba's!) en India (mooie sari's) is me bijgebleven.
En in Egypte droegen ze toen toch eerder een soort jassen en jurken/ rokken, beetje vormeloos. Had niks met de hoofddoek zelf te maken (in mijn hoofd niet)

FaberSmid schreef:
vandaar ook dat ik vraag welke personen dat zijn omdat ik de namen dan niet weet

Ik zie dat er berichten weg zijn maar ik reageerde niet op een vraag over welke personen er in de politiek zitten ofzo?
Als je die vraag hebt kan je die nog wel een keer stellen?

KiWiKo schreef:
Hij gaat, als Wilders aan de macht komt, een gele ster op zn jas naaien..........

Ik vind dat een beetje gek... Maar gelukkig voor hem is Wilders pro-joden zal ik maar zeggen. Toch?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:23

KiWiKo schreef:
FS ik ben door en door Nederlander......... mijn partner is Fransman die nu 17 jaar in Nederland woont, en ook goed Nederlands spreekt.

Dat noem ik nou een actie met klasse.... *not* Als ik even zo vrij mag zijn mijn mening daar over te geven.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:26

Hij vind dat als wilders aan de macht komt, hij hier niet meer gewenst is........

en hee........ ik heb een fransman, dat zijn emotionele mensen :)