Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hermelijn schreef:Niet? Ben je ooit in Salou geweest, of zo'n andere Nederlandse pensionados-kolonie? Daar kan je lekker in je eigen Nederlandse supermarktje je eigen Nederlandse kaas en krantje halen, kun je lekker met de buurvrouw keuvelen over het weer in je eigen taal, zoek je je huis via een Nederlandse makelaar en belangrijke zaken kun je laten regelen door een Nederlandse tolk, en als je trek hebt in een frietje met kroket ga je naar de tent van Piet.
Kom op zeg, Nederlanders in het buitenland doen precíes hetzelfde.
mylittlejoy schreef:Vind ik nog steeds veul te kort door de bocht. Je kan het ook anders bekijken:
a) allochtonen stemmen minder op de PVV
b) in Limburg wonen minder allochtonen
Conclusie: een groep mensen (allochtonen) die op vooral andere partijen dan de PVV stemmen ontbreekt in Limburg, dus is de PVV automatisch groter in vergelijking met steden waar wel veel allochtonen wonen.
Daar hoeven de Limburgers geen racisten voor te zijn. Jouw a en b zijn feiten, jouw conclusie is jouw interpretatie van die feiten en geen feit op zich.
roxxxiejjj schreef:@ Hermelijn : Dit doen zeker niet alle Nederlanders, precies zoals niet alle allochtonen zich niet aanpassen, en ik vind dat de nederlanders die zich in een ander land ook niet aanpassen daar ook niet thuis horen. Ik krijg nu het idee alsof je alle nederlanders over 1 kam scheert..
superwoman schreef:Hermelijn schreef:Niet? Ben je ooit in Salou geweest, of zo'n andere Nederlandse pensionados-kolonie? Daar kan je lekker in je eigen Nederlandse supermarktje je eigen Nederlandse kaas en krantje halen, kun je lekker met de buurvrouw keuvelen over het weer in je eigen taal, zoek je je huis via een Nederlandse makelaar en belangrijke zaken kun je laten regelen door een Nederlandse tolk, en als je trek hebt in een frietje met kroket ga je naar de tent van Piet.
Kom op zeg, Nederlanders in het buitenland doen precíes hetzelfde.
Vind dat niet echt een vergelijking omdat het om vakantie-gangers gaat. Daarbij vind ik sommige vakantiegangers ook echt een schande voor Nederland.
De Nederlanders die zich niet aanpassen wanneer ze naar een ander land zijn verhuist vind ik ook aso.
Lante schreef:Hermelijn: Amen, en wat dacht je van Zuid Afrika..? Moet je kijken wat de Nederlanders daar hebben aangericht (en herken je de taal?). Nee, wij zijn niks beter dan de Moslims, misschien wel erger zelfs.
Zoals Moslims door Wilders over één kam worden gescheerd, zo scheer ik nu de Nederlanders in het buitenland ook even over één kam.
In Friesland wonen ook weinig allochtonen en Friesland heeft relatief weinig PVV stemmers.
christel1857 schreef:Ik begin onderhand een beetje ziek te worden van woorden als rascistisch en discriminatie...
@Hermelijn: Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
roxxxiejjj schreef:Hermelijn schreef:Kom op zeg, Nederlanders in het buitenland doen precíes hetzelfde.
Dit zijn jouw woorden, dus hiermee doel je op de NEDERLANDERS, en niet een specifieke groep hiervan.
roxxxiejjj schreef:Overal kom je mensen tegen, uit meerdere landen die zich niet aanpassen. En mijn mening daarover is dat die mensen daar niet thuis horen. Net als mensen hier die dan zeggen dat nederland stom is, en alles ongeregeld is. Als je het er dan niet mee eens ben, ga dan weg. En dit gebeurd eveneens ook in het buitenland, en ik snap dan niet wat die mensen daar dan nog doen. Ik zou niet ergens willen wonen waar het niet naar mijn zin is..
superwoman schreef:Het gaat niet om "alle", het gaat om het deel wat zich niet aanpast!
Lante schreef:Precies, en waarom mogen de goed geïntegreerde moslims dan geen hoofdoekje dragen? Wie heeft daar last van? Waarom moet de Koran verboden worden?
Roxxiiejjj:Ik heb het prima naar mijn zin hier, dus ik hoef niet weg, volgens mij hebben de PVV stemmers meer klachten..?
roxxxiejjj schreef:Lante schreef:Precies, en waarom mogen de goed geïntegreerde moslims dan geen hoofdoekje dragen? Wie heeft daar last van? Waarom moet de Koran verboden worden?
Roxxiiejjj:Ik heb het prima naar mijn zin hier, dus ik hoef niet weg, volgens mij hebben de PVV stemmers meer klachten..?
Van mij hoeven de hoofddoekjes en de koran niet weg. Maar de niet geïntegreerde buitenlanders, en niet alleen de moslims, hebben hier niks te zoeken.. Ik heb een probleem met mensen die een probleem hebben met de Nederlandse cultuur, en de Nederlandse regels. Verder heb ik het hier prima naar mijn zin hoor. Dus ik zou niet weggaan.
Hermelijn schreef:christel1857 schreef:Ik begin onderhand een beetje ziek te worden van woorden als rascistisch en discriminatie...
@Hermelijn: Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Dat ik het vreemd vind, dat veel mensen in Limburg zeggen dat Nederland te vol is en dat ze overlast hebben van buitenlanders, terwijl er in Limburg net zoveel buitenlanders wonen als in heel Rotterdam. Ik snap niet waarom dat zo moeilijk te begrijpen valt.
Daphna schreef:superwoman schreef:Het gaat niet om "alle", het gaat om het deel wat zich niet aanpast!
Sorrie, maar de PVV heeft het over ALLE moslims. Minder islam is wat Wilders wil. Ik ben een nederlandse moslim, dat wil Wilders niet. Alle mensen die op Wilders stemmen willen mij niet accepteren voor wie ik ben. Ik ben geen crimineel maar een nederlandse meid, die een erg hollandse naam heeft, blauwe ogen, nog nooit met politie in aanraking is geweest, maar wel moslim.
Hermelijn schreef:Wáár zeg ik dat? Ik geef toch expliciet aan, dat in mijn ervaring veel Limburgers racistisch zijn? Hoeveel duidelijker wil je het hebben dat ik niet bedoel dat dit een feit is?
Jouw conclusie heb ik ook aan gedacht, maar dat verklaard niet waarom in steden waar veel allochtonen wonen, waar er dus ook mensen wonen die er last van kunnen hebben, er toch niet meer PVV gestemd wordt (niet in die mate als in Limburg, in ieder geval). In Amsterdam is zelfs de PvdA de grootste.
Citaat:Zeg ik dat? Ik draai het juist om; veel mensen in Limburg zijn racistisch, en de PVV is een partij die hun wel aanstaat, zo laten de cijfers duidelijk zien. Je ziet mij nergens een uitspraak doen dat PVV stemmers racistisch zouden zijn.
Je kunt het wenden of keren zo je wil, feit blijft dat
A) In Limburg véél minder allochtonen wonen dan in de rest van Nederland
B)25% van de Limburgers op de PVV gestemd heeft
Mijn persoonlijke ervaring is, en dat zegt niet zo veel natuurlijk, dat er in Limburg veel racisten wonen. Geen 25% (hoop ik toch), maar hier is toch érg veel onverdraagzaamheid, ook naar andere Nederlanders toe en zeker naar buitenlanders.
Conclusie: de PVV is hier zo groot omdat veel Limburgers racisten zijn. Nergens staat hier iets over PVV stemmers in het algemeen.
christel1857 schreef:Ik bedoel eigenlijk meer wat je bedoelt met je voorbeelden van Nederlanders in Amerika en Canada etc. ? Wat wil je nou eigenlijk zeggen, dat we maar moeten accepteren hoe het in Nederland met de moslims er aan toe gaat omdat wijzelf volgens jou net zo erg zijn?
Laten we vooral niet vergeten dat Nederlanders niet naar Amerika vertrekken om daar werkeloos verder te gaan met hun leven. Nederlanders vertrekken 9 van de 10 keer uit zakelijke overwegingen. 11% van de allochtonen is werkeloos! En daarmee wil ik niet meteen zeggen dat ze niet WILLEN werken. Maar ze kosten de werkende medemens statistisch gezien wel meer geld dan autochtonen. Zonder daar verder een oordeel over te geven.
Daphna schreef:superwoman schreef:Het gaat niet om "alle", het gaat om het deel wat zich niet aanpast!
Sorrie, maar de PVV heeft het over ALLE moslims. Minder islam is wat Wilders wil. Ik ben een nederlandse moslim, dat wil Wilders niet. Alle mensen die op Wilders stemmen willen mij niet accepteren voor wie ik ben. Ik ben geen crimineel maar een nederlandse meid, die een erg hollandse naam heeft, blauwe ogen, nog nooit met politie in aanraking is geweest, maar wel moslim.